ترفند شبکه های اجتماعی

جلوگیری از عضو شدن اجباری در گروه های واتس اپ

عضو شدن اجباری در گروه های واتس اپ

بسیاری از کاربران واتس اپ از عضویت اجباری در گروه های مختلف نارحت هستند، و خیلی از آنها دوست دارند که با راه حلی این مشکل خود را حل کنند تا به کاربران دیگر اجازه ندهند، در گروه های دیگر عضوشان کنند. ما به شما این نوید را می دهیم که برای جلوگیری از عضویت اجباری در گروه ها راه حلی وجود دارد. بسیاری از کاربران از این قابلیت واتس اپ که می توانند از عضو شدن در گروه های دیگر جلوگیری کنند، بی خبر هستند.

اگر در واتس اپ فردی را بخواهید بلاک کنید، به راحتی می توانید آن فرد و شماه تلفن او را بلاک نمایید. همچنین متوجه می شوید چه شخصی شما را بلاک کرده است. ولی این قابلیت در مورد گروه ها وجود ندارد و ما نمی توانیم گروهی را بلاک کنیم و به دلیل حریم خصوصی در واتس اپ، امکان بلاک و مسدود کردن گروه به طور مستقیم، امکان پذیر نیست، ولی جای نگرانی نیست و شما می توانید با انتخاب گزینه ای در بخش تنظیمات حریم خصوصی مانع از عضو شدن تان در گروه ها شوید.

چگونگی جلوگیری از عضویت ناخواسته در یک گروه واتس اپ

برای اینکه از عضو شدن خود در گروهها خودداری کنید، وارد اپلیکیشن واتس اپ شوید، بر روی سه نقطه ای که در گوشه ی سمت چپ بالای صفحه وجود دارد، بزنید تا بتوانید به بخش تنظیمات خود بروید.blank

در صفحه کوچک باز شده بر روی گزینه ی Settings ضربه بزنید و در منوی جدید گزینه ی Accounts را انتخاب نمایید.

blank

حالا در منوی Accounts، گزینه Privacy را لمس کنید.

blank

در منوی Privacy صفحه را به سمت پایین پبروید و گزینه Groups را پیدا کرده و انتخاب نمایید.

blank

در اینجا، هر کدام از گزینه ها، که مدنظر شما هستند، را می توانید انتخاب نمایید. این گزینه ها شامل: گزینه Everyone به معنای همه کاربران ، My Contacts فقط مخاطبینی که با آن‌ها آشنایی دارید را شامل می گردد و گزینه ی Nobody هیچ کاربری را شامل نمی‌ شود.

blankچگونگی ارتقا امنیت واتس اپ را مطالعه کنید.

در صورتی که نمی خواهید به هیچ عنوان عضو هیچ گروهی شوید، باید Nobody که گزینه ی سوم در منوی بالاست را انتخاب نمایید و اگر دوست دارید مخاطبان شما بتوانند شما را عضو گروه کنند ولی هیچ کس دیگری نتواند این کار را انجام دهد، باید گزینه ی My Contacts را برگزینید. وقتی از عضو شدن خود در گروه ها جلوگیری می کنید، باید از گزینه ی حریم خصوصی نیز استفاده کرده تا وقتی ادمین گروهی می خواهد شما را به گروهی عضو کند، ابتدا برای شما پیامی ارسال می شود که آیا میل به عضو شدن در این گروه با این نام و این موضوع هستید، و در صورت تایید شما، به گروه عضو می شوید. ولی اگر تمایلی به استفاده از موارد بالا برای عضو شدن اجباری خود ندارید، می توانید به راحتی بعد از عضو شدن در گروهی، آن گروه را ترک کنید.

فقط توصیه ما به شما این است که همیشه آخرین ورژن واتس اپ را نصب کنید و اپلیکیشن خود را آپدیت و به روز کرده تا هر قابلیتی که در آن فعال می شود، برای شما قابل استفاده باشد. برای مثال این قابلیت در نسخه ی 2.19.115 فعال می باشد.

blank

چگونگی بلاک کردن کاربر عضو کننده ی ما در گروه های واتس اپ

در بالاتر گفتیم که نمی توان گروه ها را مسدود و یا بلاک کرد ولی امکان بلاک کردن افراد و ادمین های دردسر ساز وجود دارد. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به برنامه واتس اپ وارد شوید و به گروه مورد نظرتان وارد شوید.
  • بر روی نام گروه بزنید
  • شماره تماس مدیر گروه را انتخاب نمایید.
  • در صورت نمایان شدن پیغام، بر روی گزینه ی Message یا Send Message بزنید.
  • گفتگویی با این شماره تلفن ظاهر می گردد، مجددا شماره تماس را لمس نمایید.
  • حالا بر روی Block بزنید و دوباره بر روی همین گزینه بزنید.

با این روش ادمین گروه بلاک می شود و هر کاربر دیگری را نیز می توان با همین روش بلاک کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *