ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی ساخت استیکر تلگرام با فتوشاپ

ساخت استیکر تلگرام با فتوشاپ

استیکر یکی از جذابیت های تلگرام است و کاربران بسیاری از چت های خود را با استیکر پاسخ می دهند. برخی کاربران فکر می کنند، ساخت استیکر تلگرام کار مشکلی است ولی اصلا این طور نیست و این کار به هیچ عنوان سخت نیست و برای این کار می توان از راه های متفاوتی استفاده کرد. اگر بخواهید استیکرهای حرفه ای و با کیفیتی درست کنید باید از نرم افزار فتوشاپ استفاده نمایید. در این مقاله ما می خواهیم چگونگی ساخت استیکر، توسط نرم افزار فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

مقدمه‌ ساخت استیکر تلگرام

در تلگرام، استیکر از جذاب ترین و پر طرفدارترین قابلیت های تلگرام می باشد و در حال حاضر از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. حال سوال این است که این استیکرها چگونه ساخته شده و چطور می توان پکیجی با استیکر های خاص با متن های مورد دلخواه خود ایجاد کرد؟ همانطور که گفتیم از راه های زیادی می توان این کار را انجام داد ولی هدف ما ساخت استیکر حرفه ای بوده نه استیکر عادی و معمولی.

blank

برای ساخت استیکر تلگرام چه چیزهایی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید ساخت استیکر تلگرام را شروع کنید، باید به موارد زیر دسترسی داشته باشید و دقت کنید که پیش نیازهای زیر در اختیارتان باشند:

1) باید بر روی کامپیوترتان، نسخه دسکتاپ تلگرام را نصب کنید.

2)بر روی کامپیوتر خود، نرم افزار فتوشاپ نصب کنید.

3) دارای خلاقیت بالایی بوده و در ذهن خود، دقیقا شماتیکی از طرح استیکرها داشته باشید.

اگر موارد بالا را دارید، وقت را از دست ندهید و هم اکنون شروع به ساخت استیکر تلگرام کنید.

مراحل ساخت استیکر تلگرام با فتوشاپ

اگر بخواهید با نرم افزار فتوشاپ یک پکیج اختصاصی از استیکرهای تلگرام که با میل و سلیقه ی شما ساخته شده است را بسازید، باید مراحل زیر را سپری کنید.

1) پیدا کردن عکس هایی که می خواهید از روی آنها استیکر بسازید

blank

در ابتدا، و قبل از هر کاری باید عکس هایی که مد نظرتان است که از روی آنها استیکر بسازید را باید دانلود نمایید. بعد از دانلود آنها را در پوشه ای در کامپیوترتان ذخیره نمایید. فقط نکته ی قابل توجه در اینجا این است که شرایط زیر باید در عکس ها رعایت شده باشد:

  • فرمت عکسی که دانلود می کنید، باید PNG باشد.
  • پس زمینه عکس ها باید شفاف (Transparent) باشد.
  • سایز عکس ها، بهتر است 512 در 512 باشد. همیشه باید یک ضلع عکس (طول یا عرض آن) برابر با 512 باشد و ضلع دیگر آن 512 یا کوچک تر انتخاب گردد. مثلاً می‌توانید عکسی با ابعاد 512 در 450 یا 400 در 512 و سایر موارد این چنینی را انتخاب نمایید. انجام این کار را در نرم افزار فتوشاپ انجام می دهیم، پس لازم نیست که عکس های شما از همان اول 512 در 512 باشند.
  • عکس های انتخابی تان، باید با پیامی که قرار است بر روی آن قرار داده شود، هماهنگی باشد. فرض کنید، عکسی برای اموجی لبخند انتخاب می‌ کنید، باید آن عکس با شکلک مربوطه هماهنگی داشته تا حس بهتری به کاربر منتقل کند.

وقتی می خواهید عکس های خود را انتخاب کنید باید، سوژه ای برای آنها برگزینید، مثلا یک بازیگر یا یک شخصیت کارتونی. برای جمع آوری عکس های شخصیت مورد نظرتان باید نام آن شخصیت را در گوگل سرچ کنید. فراموش نکنید، پسوند PNG را در ادامه ی نام این عکس تایپ کنید. حالا عکس ها را دانلود و در پوشه مدنظرتان ذخیره نمایید.

2) ویرایش عکس و ساختن استیکر با فتوشاپ

هم اکنون به مرحله اصلی رسیده ایم و وقت آن رسیده که کار با فتوشاپ را شروع کنیم. برنامه ی فتوشاپ خود را باز کنید. بعد از اجرای آن، گزینه File و سپس New را انتخاب نمایید. همانطور که در تصویر زیر می بینید، مواردی که در عکس معین شده است، را به طور دقیق تنظیم کنید. دقت شود که ابعاد 512 در 512 را به درستی وارد کرده و پس زمینه عکس شفاف (Transparent) باشد.

blank

در این قسمت عکس اولی که دانلود کرده ایدو مورد نظرتان می باشد را در فتوشاپ باز کنید. در اینجا می توانید از گزینه Open عکس را بیاورید. بعد عکس باز شده را به کادر شفافی که در مرحله قبل ایجاد کرده بودید، انتقال دهید. با فشردن دکمه های Ctrl+T از روی صفحه کلید، ابعاد مورد نظر خود را ایجاد نمایید. در بالای صفحه کمی فضای خالی قرار دهید تا بتوانید بعداً نوشته ها یا متن های مورد نظر خود را به آن بخش اضافه نمایید.

blank

از قسمت Layers که در گوشه سمت راست و پایین نرم افزار فتوشاپ قرار گرفته است، کادر مربوط به استیکر را انتخاب نمایید. بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Layer Style را انتخاب کنید. همین طور می‌توان بر روی آن به سرعت دو بار کلیک چپ کنید تا بخش Layer Style باز شود. تیک گزینه Outer Glow را بزنید و سایر تنظیمات را مثل عکس زیر تنظیم نمایید.

نحوه ی ساخت استیکر شخصی در تلگرام را مطالعه کنید.

blank

تیک گزینه Drop Shadow را هم زده و تنظیمات این صفحه را هم مثل عکس زیر انجام دهید.

blank

در این قسمت، با استفاده از منوی سمت چپ برنامه فتوشاپ و آیکون با نماد “T” و تنظیماتی که در بالای صفحه وجود دارند، متن و نوشته مورد نظرتان را به بالای استیکر اضافه کرده و در آنجا تایپ کنید. توجه کنید که انتخای این متن بسیار مهم است و هرچه بامزه تر و هماهنگ تر با عکس باشد، استیکر شما را جذاب تر می‌کند.

blank

وقتی متن خود را انتخاب کردید و در بالای استیکر آوردید، عکس را به صورتPNG  در پوشه خود ذخیره نمایید. بعد از آن سایر عکس هایی که دانلود کرده بودید و مایلید در پکیج استیکر تلگرام شما وجود داشته باشند را هم به روش قبلی با استفاده از نرم افزار فتوشاپ درست کنید. وقتی این کار شما تمام شد، در پایان این مرحله شما باید پکیجی از عکس های با فرمت PNG داشته باشید که قرار است به عنوان استیکر تلگرام از آن ها استفاده نمایید.

3) فعال سازی استیکر ها با ربات Stikckers

وقتی تصاویر و عکس های خود را آماده کردید، باید به فعال سازی استیکر ها بپردازیم. برای این کار باید اکانت تلگرام خود را در کامپیوتر و نسخه دسکتاپ برنامه تلگرام لاگین نمایید.

blank

ربات @Stickers را فعال کرده و دستور /newpack را وارد کنید تا ربات متوجه شود که شما قصد ساخت استیکر تلگرام را دارید و مایل به معرفی یک پکیج جدید از استیکرها هستید.

blank

حالا برای پکیج استیکر خود، یک نام انتخاب کنید، در بخش بعدی باید اموجی را انتخاب کنید که مایلید برای حالت احساسی آن استیکر مشخص کنید. مثلاً اموجی لبخند را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که اموجی انتخابی در این مرحله باید با استیکری که در ادامه انتخاب می کنید از نظر احساسی تطابق و هماهنگ باشد.

blank

وقت آن رسیده که بعد از انتخاب اموجی، گزینه Send File را انتخاب کرده و استیکر مورد نظرتان را هم انتخاب کنید. بعد از این کار، ربات متوجه می ‌شود که آن استیکر برای بیان لبخند مناسب می باشد. بعد از آن به همین روش، باید سایر اموجی های مورد نظرتان را هم به استیکرهای خود مرتبط کنید و برای هر اموجی یک استیکر انتخاب نموده تا پروسه ساخت استیکر تلگرام به پایان برسد.

blank

وقتی تمام استیکرهای شما را به اموجی های مناسب ارتباط دادید، دستور /Pubish را انتخاب کرده و سپس باید یک نام کوتاه برای پکیج استیکر های ساخته شده انتخاب نمایید. برای مثال ما این نام را LeoCoolSticker در نظر می گیرییم. بعد از آن مانند عکس زیر ربات Stickers لینکی را ارائه می‌ کند که با کلیک بر روی آن هر کاربر تلگرام می‌توانید به پکیج استیکری که توسط شما ساخته شده است دسترسی پیدا کند و از آن در تلگرام استفاده کند.

در این مقاله به چگونگی ساخت استیکر با نرم افزار فتوشاپ پرداخته ایم و تمامی مراحل آن را جز به جز توضیح داده ایم. امیدواریم اگر علاقمند به ساخت استیکر هستید، با توضیحات بالا بتوانید استیکرهای جذاب و مورد نظر خود را با کیفیت بالا بسازید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط