ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی حذف و بلاک تبلیغات تلگرامی

چگونگی حذف و بلاک تبلیغات تلگرامی

کاربری در تلگرام وجود ندارد، که با تبلیغات آزار دهنده مشکل نداشته باشد. اگر شما هم جزء این کاربران هستید و تمایلی به دریافت این تبلیغات ندارید، این مقاله مطالعه کرده و از شر تبلیغات مزاحم تلگرام تان راحت شوید.

مقدمه‌ در مورد حذف تبلیغات تلگرام

گاهی برخی افراد از هر شرایطی برای تبلیغات استفاده می کنند و اصلاً برای آنها مهم نیست که این تبلیغات شاید باعث آزار و اذیت دیگران شود. شاید اگر تبلیغات به اندازه و خارج از حد نباشد، بسیار تاثیر گذارتر است تا وقتی که به صورت رگباری تبلیغات را در تلگرام قرار دهیم و باعث ناراحتی دیگران شویم. معمولا در تلگرام به روش های مختلفی تبلیغات صورت می گیرد. حالا سوال کاربران در اینجا این است که آیا می توان این تبلیغات را حذف یا بلاک کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، راه هایی برای حذف و یا جلوگیری از این تبلیغات تلگرام وجود دارد. اگر مایلید بدانید چه کارهای می توان انجام داد تا این تبلیغات را حذف یا بلاک کنیم مطالب این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

راه های تبلیغ در تلگرام:

1) دعوت ناخواسته به گروه و کانال

برخی از تبلیغات تلگرام، مربوط به دعوت ناخواسته کاربران به گروه و کانال های مختلف است. برنامه و اپ تلگرام به گونه ای طراحی شده که اگر کاربری شماره تماس شما را داشته باشد و از طریق تلگرام با شما در ارتباط است، می‌تواند بدون نیاز به اجازه از جانب شما و بدون موافقت و اطلاع دادن به شما، اکانت تان را به گروه خاصی اضافه نماید. هر روز شما وقتی گوشی خود را روشن می کنید و به محض باز کردن تلگرام تان، متوجه می شوید در گروه یا کانال جدیدی به طور ناخواسته عضو شده اید. متاسفانه این موضوع در خیلی از شرایط می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما خبر خوب اینجاست که شما با اعمال تنظیمات خاصی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

blank

برای جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه های تلگرام باید مراحل زیر را انجام دهید:

1) برنامه تلگرام خود را اجرا کنید و بعد از آن، وارد بخش Settings شوید.

2) گزینه Privacy and Security را لمس کنید.

3) گزینه Groups را انتخاب کرده و گزینه My Contacts را در بالای صفحه انتخاب کنید تا دیگر کسی نتواند بدون اجازه شما را در گروهی عضو کند.

با تنظیمات بالا، شما کاری می کنید که افرادی که جزء لیست مخاطبین شما ذخیره نیستند، نتوانند شما را در گروه های تلگرام دعوت کنند ولی همچنان تمام افرادی که در لیست مخاطبین شما ذخیره هستند، می‌توانند این کار را انجام دهند!

اگر می خواهید کاری کنید که مخاطبین تان هم نتوانند شما را در گروه ها عضو کنند، باید مراحل زیر را پیاده کنید:

1) برنامه تلگرام خود را اجرا و وارد بخش Settings شوید.

2) گزینه Privacy and Security را لمس کنید.

3) گزینه Groups را انتخاب نمایید و بعد از انتخاب گزینه My Contacts ، گزینه Never Allow را از زیر صفحه انتخاب نمایید.

4) در اینجا تمام مخاطبین خود را انتخاب کنید و آیکون تیک گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.

با این کار هیچ کسی نمی تواند بدون اجازه شما را به گروه یا کانالی دعوت کند.

برخی کاربرانی بیان می کنند که شرایط دیگری اتفاق افتاده است و اعلام می کنند که گوشی آن ها ویروسی شده و به صورت خودکار تلگرام را اجرا کرده و یک لینک عضویت به کانال یا گروه خاصی را نمایش می‌ دهد! و برخی دیگر از کاربران می گویند هر بار با آنلاک کردن صفحه نمایش گوشی، به صورت خودکار شاهد اجرای برنامه تلگرام و نمایش لینک دعوت به گروه یا کانال های ناشناس هستند! حالا واقعا دلیل این موارد چه چیزی می تواند باشد؟

دلیل ایجاد این مشکل هم تبلیغ در تلگرام می باشد که این بار از طریق یک برنامه مخرب دیگر صورت می ‌گیرد. در این مورد ممکن است شما یک برنامه مخرب در گوشی خود نصب کرده اید که احتمالا آن را از یک منبع غیر معتبر دانلود نموده اید. این برنامه طوری طراحی شده است که به محض آنلاک گوشی یا هر چند دقیقه یک بار به صورت خودکار برنامه تلگرام را اجرا می کند و شما را به یک کانال یا گروه خاص دعوت می‌ کند.

روش کار این برنامه بدین صورت است که در قبال عضو کردن افراد در کانال یا گروه های تلگرام مقصد پول دریافت می ‌کند و به نوعی برای آنها تبلیغ انجام می ‌دهد. پس اگر می خواهید از این مورد هم راحت شوید باید این برنامه مخرب را پیدا کرده و آن را پاک کنید و با این کار مشکل را حل و حذف تبلیغات تلگرام را با موفقیت انجام دهید.

برای آموزش حذف اکانت تلگرام کلیک کنید.

2) نمایش نوتیفیکیشن برای Jion شدن به گروه یا کانال

از دیگر روش های تبلیغ در تلگرام که آن هم بسیار ناراحت کننده است، مربوط به روش نمایش نوتیفیکیشن می‌ باشد. این نوع تبلیغ یکی از راه های افزایش member تلگرام محسوب می ‌شود که سرویس آن توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. در این روش کاربران به صورت ناگهانی نوتیفیکیشن یا اعلانی دریافت خواهند کرد که با لمس آن شاهد باز شدن اپلیکیشن تلگرام و جوین شدن به گروه یا کانال خاصی می شوند.

blank

در اینجا نیز، از اپلیکیشن ها و کدهای دستوری مخرب خاصی استفاده می ‌شود که به احتمال زیاد در برنامه هایی جایگذاری شده‌اند که شما آن ها را از منابع غیر معتبر دانلود و در گوشی خود نصب نموده اید. برای برطرف کردن این مشکل هم مثل حالت قبل باید برنامه مخرب نصب شده در گوشی را پیدا و آن را پاک کنید. فقط در این حالت است که می توانید تبلیغات تلگرام خود را حذف کنید.

3) تبلیغات داخل کانال ها

از دیگر روش های تبلیغاتی که تلگرام استفاده می ‌شود، مربوط به پخش پست یا پیام های تبلیغاتی در کانال ها می باشد. گاهی اوقات، اگر کانال اعضایی زیادی داشته باشد، برخی شرکت ها و سازمان ها به ادمین آن کانال مبلغی را پرداخت می کنند تا ادمین کانال در کانال خود از محصولات یا خدمات آنها تبلیغ کند و به معرفی محصولات آنها بپردازد.

پس همانطور که می دانید، پست های تبلیغاتی داخل کانال ها هم از دیگر روش های تبلیغ در تلگرام هستند که شما به عنوان کاربر راهی برای حذف تبلیغات تلگرام در این حالت نخواهید داشت! اگر پست های تبلیغاتی یک کانال تلگرام بیش از اندازه زیاد است و این عامل باعث آزار و اذیت شما شده است، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که از آن کانال خارج شده یا اصطلاحا لفت (Left) دهید.

حرف آخر:

در این مقاله به انواع تبلیغات مزاحم تلگرام پرداختیم و به روش هایی که می توان از آنها جلوگیری کرد، اشاره ای کردیم. و گفتیم که برخی اوقات بعضی از برنامه های مخرب موجود در گوشی شما باعث این تبلغات و عضو شدن تان در گروه ها و کانال ها می شود و باید سعی کنید این برنامه ها را پیدا و حذف کنید.

مطالب مرتبط