ترفند شبکه های اجتماعی

ساخت استیکر تلگرام

blank

چگونه استیکر تلگرام درست کنیم؟

امروزه نرم افزارهای متفاوتی برای ارسال پیام توسط اینترنت وجود دارد از جمله واتس آپ WhatsApp، وایبر Viber و …  که هرکدام از این نرم افزار های پیام رسان مزایای خاص خود را دارند.

نرم افزار تلگرام

تلگرام نرم افزار سبک و جدیدی است که خیلی سریع به شهرت رسید و تقریبا همه ی مردم از آن برای پیام رسانی استفاده می کنند. این ارجعیت داشتن نسبت به سایر نرم افزارها هم دلایل منطقی دارد؛ و آن هم سرعت بالای آن، ارسال فایل و از همه جالب تر تنوع استیکر و قابلیت ساخت استیکر اختصاصی در تلگرام است. در حال حاضر برنامه تلگرام استیکر استور ندارد و هر استیکر بصورت رایگان قابل استفاده است.

در نسخه ی جدید برنامه تلگرام، آزادی زیادی به کاربر داده شده به این صورت که نه تنها می تواند استیکرهای زیبا را به مجموعه استیکرهای خود دانلود و اضافه کند. بلکه امکان ساخت استیکر شخصی خود را نیز دارند. این موضوع می تواند برای کاربران بسیار جالب و هیجان انگیز باشد، چرا که از این پس می توانند در گفتگوهای دوستانه و خانوادگی خود از استیکر خاصی که مال خودشان است استفاده کنند.

گام اول :

در قدم اول برای ساخت استیکر باید از برنامه هایی چون photoshop فوتوشاپ، Illustrator و سایر برنامه های همانند این ها استفاده کنید.به یاد داشته باشید پس از ساخت عکس دلخواه خود آن را با فرمت PNG یا webp و ابعاد ۵۱۲×۵۱۲ pixels ذخیره کرده و خروجی بگیرید؛ چون اندازه استیکر های تلگرام ۵۱۲×۵۱۲ پیکسل است.

نکته : به یاد داشته باشید که استیکر شما در صفحه نمایشگر گوشی نمایش داده خواهد شد؛ بنابراین کیفیت آن چندان اهمیتی ندارد. و برای بارگذاری و نمایش سریع هم که شده تا حد ممکن باید از سنگین کردن آن خودداری کنید. حجم استیکر ساخته شده شما نباید از ۳۵۰ کیلوبایت بیشتر باشد.

گام دوم :

برای آپلود یا بارگذاری کردن استیکر مورد نظر بهتر است از نسخه ی pc کامپیوتری تلگرام استفاده کنید. برای انجام این کار پیشنهاد می کنیم تا از ARC Welder استفاده کنید. یک برنامه رسمی اندروید برای استفاده از اپلیکیشن ها در کامپیوتر است. کابران اپل نیز باید از برنامه ی مشابه این استفاده کنند.

برنامه را نصب کنید و به حساب کاربری تلگرام خود وارد شوید.

گام سوم :

پس از ورود باید با stickers bot@ چت کنید. برای انجام این کار در صفحه اصلی تلگرام stickers@ را جستجو کنید، یا از لینک https://telegram.me/stickers استفاده کنید.

در پنجره ی مکالمه با @stickers bot می توانید از آن نحوه درست کردن استیکر را بپرسید. ساخت استیکرها نیز در همین صفحه انجام خواهد گرفت.

گام چهارم:

ربات استیکر Stickers Bot بصورت خودکار به سوالات شما پاسخ خواهد داد. این ربات تمام پیش نیازها و دستورالعمل هایی که برای ساخت استیکر نیاز دارید را به شما شرح خواهد داد.

ربات استیکر تلگرام دستورات زیر را به شما ارسال خواهد کرد.

/newstickerpack : شما قادر به ساخت بسته ای از استیکرها خواهید بود.

/addsticker : این گزینه به شما اجازه می دهد تا استیکرهای جدیدی را به بسته اضافه کنید.

/delsticker : همچنین می توانید یک استیکر را از بسته یا مجموعه استیکرهای خود پاک کنید.

/ordersticker : این گزینه به شما اجازه می دهد تا هر دستوری برای بسته ی استیکر خود درست کنید.

/cancel : این دستور زمانی می تواند مفید باشد که شما بخواهید حرکت قبلی خود را حذف کنید.

تلگرام | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

گام پنجم:

اولین مرحله در ربات تلگرام ساخت استیکر جدید است بدین منظور باید روی دستور newstickerpack ضربه بزنید. آن را انتخاب کرده و در مکالمه ارسال کنید.

گام ششم :

ربات تلگرام @stickers bot از شما نامی برای مجموعه ی استیکر ساخته شده می خواهد. پس از ارسال نام ربات تلگرام از شما ایموجی (یک حالت چهره با توجه به حال و احوال استیکر) در خواست می کند. برای هر استیکر تلگرام حداکثر ۲ ایموجی توسط تلگرام پیشنهاد می شود.

علت وجود گزینه ایموجی استفاده راحت تر و در دسترس بودن استیکرهای شماست. حتما تا به حال مشاهده کرده اید که مثلا با انتخاب ایموجی گریه مجموعه ای از استیکرهایی که مضمون گریه و ناراحتی دارند نمایش داده خواهند شد؛ که بدون رفتن به پک استیکر ها می توان آن را انتخاب و ارسال کنید.

گام هفتم :

وقتی ایموجی ها را ارسال کردید؛ می توانید استیکرها را در ربات تلگرام بارگذاری کنید. فقط کافی است عکس PNG خود را در پنجره تلگرام وارد کنید. سپس گزینه ی “without compression”  را انتخاب کنید. در مواقعی که از حالت آپلود سریع استفاده می کنید از این گزینه استفاده نکنید.

گام هشتم :

برای بارگذاری استیکر های دیگر باید مراحل بالا را دوباره برای هر استیکری که ساختید تکرار کنید. در هر بار تلگرام تنها اجازه ی بارگذاری ۳۰ استیکر را می دهد که پس از پایان آن می توانید بسته یا پک استیکر خود را بسازید.

گام نهم :

سپس ربات از شما یک نام برای آدرس URL address درخواست می کند و بعد شما می توانید استیکرهای خود را بارگذاری کرده و با همه به اشتراک بگذارید.

گام دهم :

پس از ارسال یک نام کوتاه بسته استیکر شما قابل استفاده است.آن را در گوشی خود دانلود کرده و استیکر خلاقانه خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.

تلگرام | تعمیرات آیفون

مشاهده کردید که مراحل ساخت استیکر چقدر ساده و راحت بود و از همه مهم تر اینکه هم در کامپیوتر و هم در گوشی هوشمند می توان این کار را کرد.

برای مشاهده صفحه خدمات گوشیهای آیفون اینجا کلیک کنید.ما با بهره گیری از دانش روز اقدام به آموزش کارآموزان برای تعویض گلس آیفون و سامسونگ کرده ایم، اگر شما نیز به آموزش در این حوزه علاقه مندید، روی لینک آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید تا با شرایط و ضوابط آموزش تعمیرات موبایل در دپارتمان آموزش کوک موبایل آشنا شوید.

مطالب مرتبط