ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

دلیل موفقیت در هر کسب و کاری، شناخت بیشتر و دیده شدن توسط افراد می باشد. برخی افراد فکر می کنند که خوش شانس نبوده اند که در کاری موفق نشده اند ولی در اصل هر کاری نیاز به کمی تغییر دارد تا بیشتر در معرض دید افراد باشد تا همه آن را بشناسند و بعنوان یک برند به آنها اعتماد کنند. در بخش اکسپلور (Explore)، در هر کسب و کاری که هستید، می توانید با راه کارهایی جهت بهتر دیده شدن قدمی بر دارید. این بخش، یکی از بخش هایی ست که می تواند فالوورهای یک صفحه را به طور شگفت انگیزی افزایش دهد، افراد زیادی را به سمت صفحه ی شما بفرستد و باعث رشد و رونق کسب وکارتان شود.

در مقاله زیر در مورد چگونگی انتخاب صفحه ی شما برای نمایش در این صفحه را خواهیم گفت و کارهایی را خواهیم گفت که با مخاطبانتان تعامل بیشتری داشته باشید و نرخ تعامل کاربران (Engagement) صفحه‌ی خود را افزایش داده و درصد دیده شدن صفحه تان را زیاد کنید. بعد از آن، از این ویژگی ها استفاده کرده و بتوانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید.

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام صفحه ای از اینستاگرام است که تمامی پست هایی که در اینستاگرام چه فالو کرده باشید چه فالو نکرده باشید، در این صفحه قابل ملاحظه است و این بخش طبق علایق شما چیده شده است شاید بپرسید چگونه؟ به این صورت که وقتی شما در اینستاگرام فعالیت های مختلفی داشته اید و صفحات مختلفی را جستجو می کنید، طبق محاسبات اینستاگرام و فعالیت های قبلی شما، این صفحه پر می شود. البته به فعالیت فالوورها و دوستان شما نیز بستگی دارد. شاید به جرأت بتوان گفت این صفحه یکی از صادق ترین مکان ها در فضاهای مجازی ست.

برای اینکه بتوانید به این بخش وارد شوید باید به اینستاگرام خود بروید و در صفحه ی اصلی شما، در پایین صفحه چند آیکن وجود دارد، آیکنی که به شکل ذره‌بین است مربوط به بخش اکسپلور می باشد، این آیکن بین آیکن خانه و علامت + قرار گرفته است.

در تصویر زیر با مربع قرمز رنگ، آیکن مربوط به این بخش نشان داده شده است.

blank

در صورتی که بخواهیم توضیح کوچکی در مورد این بخش بدهیم، باید بگوییم این بخش پست های صفحاتی که شما فالو کرده اید را نشان نمی دهد و این پست ها در صفحه ی اصلی شما قابل مشاهده هستند. در بخش اکسپلور تمام فعالیت های قبلی شما در اینستاگرام بصورت صادقانه بازتاب شده و پست هایی را که شما بدنبالش هستید را نشان می دهد.

اینستاگرام فعالیت های شما را در این اپلیکیشن رصد کرده و پست ها در این بخش طبق آن، قرار می گیرند. حتی لایو و استوری هایی که شما به آنها علاقه دارید و نمونه هایی از استوری هایی که قبلا مشاهده کرده اید در اینجا قابل مشاهده هستند. گاهی اوقات نیز استوری و لایویی که در محدوده ی جغرافیایی شما وجود دارد، در این بخش نمایش داده می شود.

بعد از اینکه دقیقاً متوجه شدید که این بخش چیست و الگوریتم چیده شدن پست ها در آن چگونه است، وقت آن رسیده که چه کنیم تا محتوای ما در این صفحات مشاهده شود. در پایین تر با ارائه چند نکته، شما را در نحوه ی تغییرات لازم در محتواهایتان کمک خواهیم کرد.

نحوه ی انتخاب محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام

وقتی به محتوای نمایش داده شده در اکسپلور فکر می کنیم، متوجه اهمیت داده ها خواهیم شد. اینستاگرام در این بخش تلاش می کند که صفحه اکسپلور هر کاربر، به خود او اختصاص داشته باشد. این شخصی سازی توسط اینستاگرام به این صورت است که پست ها در این بخش طبق لایک و صفحاتی که فالو می کنید و یا صفحاتی که به آنها سر می زنید، به نمایش درمی آیند.

به طور دقیق نمی توان گفت، که الگوریتم اینستاگرام دقیقاً این موارد است. ولی طبق بررسی های ما با قوانین زیر، چیده می شوند:

  • محتوای قابل مشاهده بر اساس پست‌هایی است که کاربر قبلا پیگیر آنها بوده است.
  • محتواهایی که کاربران زیادی آنها را دیده اند و جذب آن شده اند.
  • محتوای نمایش داده شده در اکسپلور، طبق محتوای صفحاتی که توسط کاربر فالو شده است.

بعد از مدتی که کاربری در اینستاگرام فعالیت می کند، اینستاگرام علایق او را شناسایی می کند و بخش اکسپلور کاربر، طبق این شناسایی ها، به نمایش در می آید. همین طور اینستاگرام، اکانت های مشابه را بررسی کرده و پست های بیشتر دیده شده را در این بخش، می آورد.

در وب سایت Wired در این مورد گفته شده است، جهت به نمایش در آوردن پست های مرتبط با فعالیت کاربر، جمع آوری محتواهای زیادی را می طلبد. در آن جا گفته شده که هرچه داده های یک پست بیشتر باشد، راحت تر می توان الگوی خود را ایجاد کنید. وقتی کاربران زیادی را به محتوای خود جذب می کنید، داده و الگوهای شما افزایش یافته و باعث ترکیب بهتر محتواها شده و بعد برای افراد در بخش اکسپلور به نمایش در می آید.

نکات مهم ولی ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

به این نکات توجه کنید، این نکات به شما کمک می کند که بتوانید محتوای خود را در این بخش به نمایش دربیاورید:

1) شناسایی مخاطبان خود

همه می دانیم ما نمی خواهیم یک تلویزیون را به یک کودک بفروشیم. برای فروش هر محصولی از خود، در ابتدای مسیر، باید مخاطب خود را بشناسید. از خود سوال کنید که کسب و کار شما بیشتر به چه افرادی مربوط می شود و نیاز کدام قشر از افراد را برآورده می کند. واقعاً مخاطبان شما چه کسانی می توانند باشند؟ قبل از کار با بخش اکسپلور را شروع کنید، به سوالات زیر فکر کنید:

  • مشتریان هدف شما چه افرادی هستند؟
  • علاقه ی آن‌ها به چه چیزهایی مربوط می شود؟
  • اکانت اینستاگرام ای افراد چگونه است؟
  • چه افرادی را دنبال می‌کنند؟

به نظر ما بهترین کار این است که پرسونای مخاطب مورد نظر خود را ایجاد کنید. وقتی علایق مخاطب خود را بشناسید، بهتر می توانید با او ارتباط و تعامل برقرار کنید.

چگونگی خارج شدن از بلاک اینستاگرام را مطالعه کنید.

2) گوش دادن به مخاطب

وقتی برای مخاطب خود ارزش قائلید، بین اشتراک گذاری محتوا، و نادیده گرفتن پست تان تفاوت ایجاد می کند. اگر می خواهید محتوایی ایجاد کنید، که با مخاطبانتان ارتباط بیشتری برقرار کند، باید ببینید که آنها چه پست هایی را بیشتر دیده اند و با کدامیک تعامل داشته اند. اگر صفحات کسب و کار مشابه خود را دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که کدام پست های آنها در بخش اکسپلور قابل مشاهده است.

با رعایت کردن نکات زیر کاری کنید که هر روز به دیده شدن محتوای تان در این بخش کمک کنید:

موضوع کلی بخش: Explore واقعاً تم پست هایی که در این بخش آمده اند، چیست؟ چه چیزی در آنها باعث شده که افراد زیادی آنها را ببینند؟ چه موضاعاتی در بین مخاطبان شما جذاب تر است؟ به تمام این موارد باید با دقت توجه کنید.

استفاده از قابلیت های جستجو در اینستاگرام: اگر از این قابلیت استفاده نمایید، می توانید متوجه شوید که در محدوده ی جغرافیایی شما، چه محتوای بیشتر مورد پسند افراد است. برای انجام این کار بر روی بخش Places بزنید و این باعث شده تگ دقیق تری از موقعیت خود بدهید، و در اینجا محتواهای نمایش داده شده را در نظر بگیرید.

بررسی Follower ها و Following های خود: چک و بررسی کنید که فالوورها و فالووینگ های شما چه محتواهایی را لایک می کنند و کدامیک بیشتر برای آنها جذاب است. بر روی آیکن قلب که در پایین صفحه می باشد، بزنید، سپس فالویینگ‌ را از بالای صفحه انتخاب نمایید. با این کار می توانید ببینید که فالویینگ های شما به دنبال چه محتوایی هستند.

3) استفاده از هشتگ‌ها

مهمترین چاشنی اینستاگرام، هشتک ها هستند، شاید خیلی از افرادی که دارای صفحات خصوصی هستند، از آنها استفاده نکنند ولی برای صفحات کسب و کار و بازاریابان اهمیت بالایی دارند. اولین راه دیده شدن هر محتوایی، استفاده از هشتگ در آن محتواست. این کار باعث می شود محتوای شما همیشه وقتی کاربری کلید واژه ای را جستجو می کند، پست شما دیده شود. به کار بردن هشتگ باعث می شود پست شما گم و به فراموشی سپرده نشود. حتی اگر ماهها از اشتراک گذاری آن پست گذشته باشد، هر وقت در بخش جستجو هشتگ مربوط به آن سرچ شود، پست بالا می آید. فقط هر چیزی الکی و بیخودی را هشتگ نکنید، از کلید واژهای مخصوص به خود استفاده کنید و موضوع آن را مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید.

4) ترغیب کاربران به تعامل

هر کاری که می توانید انجام دهید تا تعامل بیشتری با مخاطبانتان داشته باشید، اگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، می توانید آنها را به مخاطبان هدف تبدیل کنید. وقتی در محتوایی لایک و کامنت بیشتری بدست می آورید، شانس خود را برای به نمایش در آمدن محتوای تان در بخش اکسپلور  مخاطبان هدف تان، بیشتر کرده اید. حتما در هنگام به اشتراک گذاری پست جدیدتان به چگونگی جذب فالوور و دریافت کامنت بیشتر فکر کنید.

برای مثال شما دارای برندی از یک محصول می باشید، وقتی تصویر محصول خود را منتشر می کنید، برندها و شرکت هایی که به محصول شما مرتبط هستند، تگ کنید تا افراد بیشتری پست شما را مشاهده کنند. در صورت تمایل می توانید سایت و یا وبلاگ های مرتبط با محصول خود را نیز تگ کنید.

وقتی استوری قرار می دهید، لوکیشن خود را بزنید، تا با این کار باعث شوید در بخش اکسپلور موقعیت جغرافیای که هستید، محتوای شما دیده شود. با این کار کاربران محلی شما را بیشتر می شناسند.

حرف آخر

اگر از هر راهی در اینستاگرام برای افزایش فالوورهایتان استفاده می کنید، بخش اکسپلور را فراموش نکنید.

در اینستاگرام مهم ترین چیز، برای جذب مخاطب، شناخت او می باشد، وقتی کاربری را بشناسید علایق و سلیقه اش را می دانید، و می توانید راحت تر او را جذب صفحه تان کنید. فقط به کاربردن هشتگ را فراموش نکنید.

اگر موارد بالا را با دقت بخوانید و رعایت کنید، مطمئن باشید به زودی محتواهای شما نیز در بخش اکسپلور قابل مشاهده است و مخاطبان بیشتری به سمت شما آمده و صفحه ی شما را دنبال می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *