ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی جذاب کردن کپشن های اینستاگرام

جذاب کردن کپشن های اینستاگرام

عناوین این مقاله

همانطور که در اینستاگرام، تصویر و یا ویدئوی پست مهم است، متنی که در کپشن آن وارد می شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم نکات، ایده‌ها و راهبردهای کارساز و متفاوتی در مورد کپشن ها و نوشتن متن های جذاب برای کپشنن در اینستاگرام ارائه کنیم. با در نظر گرفتن و بکار بردن نکات ارائه شده در این مقاله می‌توانید بهتر از قبل از تاثیر گذاری کپشن ‌های خود بروی مخاطبان آگاه شوید.

در مطالب زیر چگونگی ایجاد یک کپشن جذاب و تاثیر گذار را با رعایت نکاتی ساده بیان خواهیم کرد. چند نمونه از کپش هایی که در صفحات برندهای مهم ایرانی و یا خارجی آمده است را برای شما آورده ایم تا از آنها الگوبرداری کنید و نکات مهم و کلیدی آنها را پیاده کنید.

کپشن اینستاگرام و اندازه ی آن

قبل از هر چیزی بهتر است توضیحی کوتاه برای کاربران جدید الورود به اینستاگرام داشته باشیم.

کپشن به متنی که در زیر یک پست تایپ و یا وارد می شود گفته می شود و اندازه ی آن می تواند تا 2000 کارکتر باشد و حتی می توان از شکلک های دلخواه خود در آن بکار برد و تا 30 هشتگ را در خود جای می دهد. ولی باید بدانید که تعداد هشتگ های زیاد و یا بکاربردن بیش از حد شکلک ها باعث می شود پست تاثیر خود را از دست بدهد. تا حدی از آنها استفاده کنید که باعث جذب کاربران و مخاطبان تان شود و سبب آسان خواندن مخاطب شده و تعامل خوبی با فالوورها برقرار کند.

blank

باید به این مورد توجه کنید که متن کپشن هویت و برند شما را به نمایش می گذارد. پس از هر متن غیر مرتبطی در کپشن پست هایتان استفاده نکنید و در نوشتن متن مورد نظر خود بسیار دقت کرده و متنی جذاب و تاثیر گذار و سرگرم کننده برای مخاطبان خود بنویسید. مطمئناً یک کپشن خوب، می تواند افراد زیادی را جذب کند و واکنش افراد و تعامل شان با پست را چندین برابر نماید.

دلیل اهمیت کپشن خوب در اینستاگرام

گاهی کاربرانی، تصویر خیلی خوب و مناسب را برای یک پست انتخاب می کنند ولی کپشنی زیر آن وارد نمی کنند و یا کپشن خوبی برای تصویر مورد نظر ندارند، این باعث می شود، فرصت بیشتر دیده شدن پست شان را از دست بدهند. هر چه کپشن یک پست جذاب تر و پر بار تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب پست خواهند شد و گاهی اوقات لایک یک پست بیشتر به دلیل متن کپشن می باشد و مخاطب را به قرار دادن کامنتی در زیر پست ترغیب می کند.

موضوع بسیار مهمی که در اینستاگرام وجود دارد این است که هم اکنون اینستاگرام، پست های دیگران را طبق الگوریتم محبوبیت به شما نمایش می دهد. در حالتی که به پست های بالاتر در صفحه تان با دقت توجه می کنید، می بینید که پستی که دارای کپشن بهتریست، بازخوردهای بیشتری داشته و افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار کرده اند، در بالاترین جایگاه قرار گرفته اند. پس نتیجه این است که یک کپشن خوب، بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرد. شاید باورتان نشود ولی کاربران اینستاگرامی به متن زیر یک پست توجه بیشتری دارند.

علاوه بر موارد گفته شده، کپشن جایگاه مناسبی برای هشتگ های مرتبط با تصویر پست هستند. همانطور که بارها گفته ایم هشتگ ها باعث راحت پیدا شدن پست شما توسط کاربران خواهد شد و این باعث افزایش فالوورهای شما در آینده خواهد شد.

نکات مهم و کلیدی در نوشتن کپشن پست ها در اینستاگرام

بعد از اینکه می دانیم کپشن چیست و اهمیت آن چقدر است، باید به بررسی خصوصیات و ویزگی های یک کپشن خوب بپردازیم و باید بدانیم چه نکاتی را در آن رعایت کنیم:

1) شناسایی مخاطبان تان

اولین پرسشی که از خود برای قرار دادن یک کپشن می پرسید این باشد که مخاطبان پست مورد نظر من چه کسانی هستند؟ و از این همه کاربری که در اینستاگرام فعالیت می کنند کدامیک آنها مخاطب ما می باشند؟

برای فروش هر محصولی ، اول از هر چیزی، باید مخاطب خود را بشناسید. از خود سوال کنید که کسب و کار شما بیشتر به چه افرادی مربوط می شود و نیاز کدام قشر از افراد را برآورده می کند. واقعاً مخاطبان شما چه کسانی می توانند باشند؟ مشتریان هدف شما چه افرادی هستند؟علاقه ی آن‌ها به چه چیزهایی مربوط می شود؟ اکثر مخاطبان چه جنسیتی دارند؟ چند سال دارند؟ در کجا زندگی می‌کنند؟ شغل آنها چیست؟ . وقتی علایق مخاطب خود را بشناسید، بهتر می توانید با او ارتباط و تعامل برقرار کنید و با دانستن این سوالات، متن انتخابی خود را برای کپشن تان راحتر انتخاب می کنید.

blank

2) شناسایی پیام خودتان

بعد از انجام مرحله ی اول، نوبت به شناسای پیام تان می رسد، به این معنی که بدانید، قرار است چه پیامی را به مخاطبان خود برسانید و اصلاً فرقی نمی کند صفحه ی شما شخصی ست یا تجاری. اگر بدانید که پیامی را که می خواهید به مخاطب انتقال دهید دقیقاً چیست، مسیر خودشناسی خود را یافته اید و می توانید پاسخ گوی این سوالات از خود باشید که واقعاً باورها و ارزش های شما چه هستند؟ خط قرمزتان چیست؟ چه موارد، شخصیت شما را به خوبی وصف می کند؟

برای مثال صفحه شما مربوط به تورهای مسافرتی و گردشگری می باشد. پس باید صفات بارز شما کاوش گر، جسور، شاد و سرحال باشد و این صفات به خوبی شما را تعریف می کنند و با موارد مثل تنبلی و کسالت مخالف هستید و در کپشن خود مخاطبان خود را به یک ماجراجویی جدید دعوت می نمایید و به افرادی که عاشق تجربیات جدید هستند، دعوت به عمل می آورید.

فقط به این نکته توجه کنید که جو اینستاگرام جوی صمیمی و دوستانه است و فکر نمی کنم کاربری باشد که در اینستاگرام از کپشن های خشک و خیلی رسمی استقبال کند. پس با کپشن هایی راحت و صمیمی، فضایی دوستانه ایجاد نمایید. گاهی اوقات از مطالب طنز بهره ببرید و شخصیت خود را جذاب و خودمانی و شوخ نشان دهید.

یکی از صفحاتی که در بین برندها جذاب است و می توان از آن به عنوان الگویی مناسب برای نوشتن کپشن ها نام برد، بیسکوئیت گرجی ست. مدیر صفحه ی این برند، همیشه تصاویری جذاب و خلاقانه را با کپشن هایی جالب همراه می کند و تاثیر پست های خود را چندین برابر می کند. به عکسی زیر که یکی از پست های این برند می باشد، توجه کنید، ببینید که چقدر جالب پیام خود را به فالوورهایشان انتقال می دهند و با این کپشن خوب، تصویر حرفه ای خود را کامل کرده اند.

blank

شاید تا به امروز اسم بیسکوئیت Oreo را نشنیده باشید این بیسگوئیت یکی از پرفروش ترین بیسگوئیت ها در امریکا می باشد و اگر بخواهیم بیسگوئئیت گرجی را همتای خارجی آن یعنی بیسکوئیت Oreo مقایسه کنیم، و سری به صفحه ی آنها بزنیم متوجه خواهیم شد که تیمی که این صفحه را مدیریت می کنند بسیار خلاق بوده و سلیقه ی مشتریان خود را می دانندو در کار خود بسیار موفق هستند. کپشن های جذاب در کنار تصاویر حرفه ای و با چاشنی طنز باعث موفقیت دو چندان آنها شده است. در متن زیر عکس در پست زیر نوشته شده است: قدمی کوچک برای میان وعده ها ( این جمله اشاره ای به سخنان اولین فضانوردی که پا بر روی کره ی ماه گذاشت، دارد).

blank

3) در نظر گرفتن حجم نوشته متن کپشن

اگر جزء کاربران همیشگی اینستاگرام باشید، این را می دانید که کاربران ایننستاگرامی خیلی وقت صرف خواندن کپشن ها نمی کنند و دوست دارد متن کپشن کوتاه باشد تا وقت آنها را زیاد نگیرد و بتوانند به پست های دیگر نیز سر بزنند. پس نتیجه می گیریم باید متن کپشن خود را کوتاه ولی مفید ارائه دهید. فقط متن را تا حد کافی کوتاه کنید به صورتی که به پیام انتقالی شما آسیب نزند.

در اینجا می تونیم از برند تسلاموتورز پستی را مشاهده نموده و توضیحاتی در مورد آن داشته باشیم. این شرکت، در حوزه ی تولید خودروهای برقی در آمریکا بسیار شناخته شده است. در زیر پست او کپشنی کوتاه ولی بسیار پر معنا وارد شده است که درست است که چند کلمه بیشتر ندارد ولی مفهموم را بصورت کامل به مخاطب می رساند. این متن هم کوتاه است و هم خیلی وقت مخاطب را نمی گیرد، و بدین شرح است: بیاید کمپ بزنیم….

blank

اگر به تصویر زیر نگاه کنید می بینید که این صفحه مربوط به صفحه ی ژوان بوده که فعالیت صفحه ی او در ارائه نقاشی هایی جذاب با نوشته های طنز می باشد. ببینید در ست است که کپشن آن فقط یک کلمه است (گوگولی‌ها…) ولی همین یک کلمه تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت نمی دانیم تا چه حد موافقید ولی اگر به صفحه ی آنها وارد شوید متوجه تعامل خوب کاربران را با این پست به عینه می بینید.

blank

در نوشتن کپشن قوانین خاصی برای کوتاه یا طولانی شدن متن وجو ندارد، گاهی اوقات یک کلمه به جای یک صفحه متن حرف دارد ولی گاهی مجبوریم برای دادن توضیحی کامل، از متن های طولانی استفاده نماییم تا منظور خود را از پست ارائه داده و مفهوم کامل آن را برسانیم.

در حالت کلی منظور ما از این توضیحات این است که اگر قرار است داستان یا مطلب مهم و جالبی را منتشر کنید حتما با تصویر پست تان مرتبط باشد. همه می دانیم شاید در یک پست اول، تصویر آن ما را جذب کند ولی مطمئن باشید وقتی تصویری فردی را جذب خود کند، فرد کپشن آن را می خواند و باعث جذاب تر شدن پست خواهد شد.

blank

در اینجا پستی با کپشنی تقریبا طولانی آورده شده است، همانطور که مشاهده می کنید اگر کپشن با این توضیحات نبود، همه چیز پست برای ما قابل فهم نبود.

blank

4) آوردن کلمات مهم در ابتدای کپشن ها

در حالی که کاربری در حال دیدن آخرین پست های اینستاگرام است، پست هایی که کپشن آنها از حدی بیشتر است، برای دیدن ادامه ی آن باید بر روی کلمه ی more بزنید، و در حالتی که کپشن خیلی جذاب شروع نمی شود، فرد هیچ وقت به دیدن بقیه ی کپشن علاقه ای ندارد، پس با دانستن این نکته به ابتدای کپشن توجه نمایید و از کلمات و جملات جذاب برای اول هر کپشن بهره ببرید.

خط های ابتدایی کپشن تان را پربار و جذاب شروع کنید تا کاربران تان به خواندن ادامه ی آن علاقه داشته باشند.

در تصویر زیر همانطور که می بینید انتشارات نیلوفر در صفحه ی خود در پست زیر، در ابتدای کپشن از فالوورهای خود درخواست کرده است که در مورد شاهزاده کوچولو صحبت کنند و سپس به توضیحاتی در مورد کتاب و نویسنده ی آن پرداخته است.

blank

5) استفاده ی به موقع و به جا از هشتگ های اینستاگرام

اگر به آمارهای اینستاگرام مراجعه کنیم، می بینیم که اگر در کپشن پستی از هشتگ استفاده شده باشد،۱۲٫۶ درصد بیشتر دیده می شود. پس تاثیر هشتگ را نادیده نگیرید و از آنها به خوبی و در جای خود استفاده کنید، حتما با تصویرپست تان همخوانی و تناسب داشته باشد، ولی با این که بسیار تاثیر گذار است، هیوچوقت از آن الکی و بی مورد استفاده نکنید.

نکته مورد توجه این است که باید در استفاده از هشتگ به این مورد توجه شود که خواندن آن معمولاً سخت‌تر از خواندن متن معمولی می باشد. به همین دلیل، وقتی که چندین هشتگ به صورت پشت سر هم در متن ردیف می شود، باعث سردرگم شدن کاربر شده و احتمالاً کاربر قسمتی از متن را نادیده می گیرد.

و مورد بسیار مهم در استفاده از هشتگ ها، استفاده ی به جا و مرتبط با تصویر است، زیرا وقتی با تصویر شما هماهنگ نباشد، در هنگام جستجوی کاربران در قسمت هشتگ ها بالا می آید و وقتی کاربر متوجه نامرتبط بودن هشتگ شما با تصویر مورد نظرتان می شود، بازخوردش خیلی خوب نخواهد بود و نسبت به صفحه ی شما بدبین می شود.

مورد آخری که در استفاده از هشتگ ها باید بکار برد، میزان محبوبیت یک هشتگ می باشد. همیشه سعی کنید هنگام انتخاب هشتگ، مواردی را پیدا کنید که بیشترین محبوبیت را بین کاربران دارند، زیرا وقتی کاربر از یک هشتگ در پست ‌های خود استفاده کند، اینستاگرام این موضوع را تشخیص می دهد و سعی می‌کند مطالبی با هشتگ یکسان را به او نمایش داده و هر چقدر شما از هشتگ محبوب ‌تری استفاده نمایید، بیشتر توسط کاربران دیگر دیده می شوید.

گاهی اوقات هیچ راهی ندارید و می خواهید هشتگ های زیادی را در کپشن خود بکار ببرید، در این حالت اول از همه هشتگ ها را از متن خود جدا کرده و هشتگ ها را در انتهای کپشن خود بیاورید و بین متن و هشتگ ها فاصله ای قرار دهید تا کاربر بتواند به راحتی کپشن شما را بخواند. به تصویر این صفحه نگاه کنید.

همه چیز درباره ی استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

blank

از بکار بردن همه ی هشتگ ها در داخل متن خودداری کنید، بخشی از آنها را در بخش نظرات بگذارید. اصلاً نگران تاثیر گذاری هشتگ های که در این قسمت وارد می شوند، نباشید آنها تاثیر خود را دارند و در قسمت جستجوی هشتگ ها، در صفحات مرتبط قابل مشاهده هستید، با این وجود که کپشن و متن آن شلوغ نشده و مخاطب را گیج نمی کند.

blank

6) مطرح کردن سوال یا درخواست  در کپشن اینستاگرام

بهترین راه و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از مخاطبان خود، ایجاد چالش در کپشن است، طرح یک سوال در کپشن، باعث می شود که کاربران به قرار دادن کامنت تشویق شوند و دوست دارند پاسخ شما را بدهند. سوالات کوتاه از آن بپرسید که جواب آن بله یا خیر باشد. یا از آنها بخواهید در انتخاب موضوعی به شما کمک کنند. آمارها نشان داده حتی آسان ترین سوال ها نیز باعث افزایش تعامل کاربران شده است.

یکی از پست هایی که در زیر می بینید پست تبریک روز شعر مربوط به صفحه ی قطار فدک است که از کاربران خواسته بود که در یک مشاعره ی دوستانه شرکت کنند و این باعث شد، افراد زیادی کامنت گذاشته و شعری را بنویسند تا از قافله عقب نمانند.

blank

از موارد جالب دیگر که می‌توان نام برد و مثال زد، فودکوئیزهای اسنپ فود می باشد.blank

7) مخاطب قرار دادن کاربران دیگر در کپشن

در اینستاگرام در هر بخشی با کارکتر @ می توان، افراد دیگر را مخاطب قرار دهیم و او را اصطلاحاً Mention کرد. اگر کپشن خود را برای شخص خاصی می نویسید یا خطاب به فردی می باشد، حتما او را منشن کنید، از این طریق اینستاگرام برای او پیامی ارسال می کند که توسط این کاربر منشن شده اید. می توانید نام کاربری هر کدام از دوستانتان را در بخش کپشن مشن نمایید تا اگر فردی تمایل دارد با زدن بر روی نام کاربری منشن شده توسط شما ،وارد صفحه ی اینستاگرام او شود. گاهی اوقات ما نیاز داریم تا کاربری را Mention  کنیم زیرا پستی از او در صفحه ی خود قرار داده ایم و برای رعایت کپی رایت این کار باید انجام گردد. مشن کردن باعث تعامل زیادی با کاربران خواهد شد. ولی وقتی را مخاطب خود قرار می دهید بقیه دوست دارند پست شما را ببینند و بدانند که آن فرد در پاسخ به شما چه گفته است.

 

در همه ی مواقع نیازی نیست شما دیگران را منشن کنید، در برخی اوقات چالشی راه بندازید که بقیه دوستان خود را منشن کنند. برای مثال پست زیر که مربوط به آژانس گردشگری زورق می باشد را مشاهده کنید به خوبی از این قابلیت استفاده کرده است.

blank

در تصویر زیر هم مشاهده کنید ریحونیا تقریباً کاری مشابه انجام داده ولی با این تفاوت که هدیه ای برای آن در نظر گرفته است. با توجه به اینکه چند بار این گونه پست ها تکرار شده اند، مشخص است که بازخورد خوبی از آن دریافت کرده اند.

blank

8) استفاده از ایموجی ها در کپشن

سوالی که اینجا مطرح است این است که چه موقع و در چه صفحاتی از اموجی ها در کپشن استفاده کنیم؟ آیا همیشه می توان از آنها استفاده کرد؟ در ابتدا باید گفت استفاده از اموجی ها به صفحه ی شما مربوط می شود و اینکه چقدر صفحه ی شما رسمی یا غیر رسمی می باشد. ولی اینکه کاربرد ایموجی ها در کپشن باعث ایجاد حس خوب و ارتباط در بین کاربران می شود غیر قابل انکار است. پس از شکلک های مرتبط با تصویر پست تان بهره ببرید، پست خود را جذاب تر و سرگرم کننده ترکنید و ارتباط بیشتری با مخاطبان تان برقرار نمایید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، در صفحه ی اینستاگرام چیلوری که مربوط به برندی به نام و بزرگ است، در کپشن  از ایموجی ها استفاده شده است و نتایج خوبی را هم دریافت کرده است، پس شما هم بدون اینکه ترس داشته باشید که بازخورد خوبی دریافت نکنید، گاهی اوقات از ایموجی ها استفاده نموده و تاثیرش را بر پست خود ببینید.

blank

9) استفاده از نقل قول ها

بسیاری از افراد و کاربران دوست دارند که سخنان و نقل و قول های بزرگان را بشنوند، زیرا باعث ایجاد انگیزه و شروع کاری در آنها می شود. آنها با دیدن آن پست، ممکن است به موارد زیادی فکر کنند و در بعضی مواقع باعث دلگرمی آنها شده و در ایجاد انگیزه در آنها برای کاری بسیار تاثیر گذار می باشد. پس گهگاهی از این مورد بهره ببرید و کپشن های این چنین قرار دهید. وقتی سخنی از افراد متخصص و افراد حرفه ای در حوزه فعالیت خو استفاده می کنید، کاربر از اینکه شما به این فرد معروف و یا مهم اهمیت داده اید، و حرف او را به میان آورده اید لذت می برد و به شما اعتماد بیشتری می کند. از سخنان کلیشه ای که همه آن را شنیده اند استفاده نکنید.

10) استفاده از لحن دوستانه و صمیمی در کپشن های خود

در پیش تر هم گفتیم، اینستاگرام فضایی صمیمی و دوستانه بوده و کمتر کسی در این اپلیکیشن از لحن های خیلی رسمی استفاده می کند، حتی بزرگترین و معروف ترین برندها نیز در کپشن های خود از لحن های صمیمی استفاده می کنند. لحن رسمی، خشک و جدی تاثیری در کپشن های شما نخواهد داشت، بلکه فضا را برای کاربران سخت و خشک نشان داده و کاربران زیادی جذب شما نمی شوند. پس با لحنی آرام و دوستانه، کاربران خود را مخاطب قرار دهید. در تصویر زیر مشاهده کنید برند چی توز با لحن صمیمی خود، با مخاطبان خود ارتباطی موثر و مثبت برقرار کرده است.

blank

11) ترغیب مخاطبان خود به تعامل

مهمترین چیزی که باعث می شود صفحه ی شما همیشه فعال باشد، ایجاد تعامل با کاربران است. در صفحه خود همواره مطالب چالشی بنویسید و در مورد آن نظر بخواهید. این کار باعث می شوید با آنها ارتباط بگیرید. چرا که مهمترین هدف ما فروش و پیشرفت کسب و کار است. پس از درج اینگونه مطالب و گفتگو کردن با مخاطبین خوداستفاده کنید. اکنون از آنها بخواهید محصولاتی که در صفحه گذاشتید را ببینند و نظرشان را اعلام کنند. از او درخواست کنید تا به سلیقه خود نظر دهد و بگویید که از اینکه او و دیگران واقعا نظر شخصی خود را بیان می کنند، خوشحال می شوید، همچنین از او بابت وقتی که صرف نگاه کردن به صفحه و محصولات و خواندن مطالب شما کرده است تشکر کنید. از مسابقات در کپشن های خود استفاده کنید و تاثیرش را ببینید. این گونه برقراری ارتباط که به صورت دو طرفه است باعث افزایش تعامل می شود و در نهایت بالا رفتن فروش شما می شود.

یک نمونه جالب خارجی از کپشن با محوریت تعامل، پستی از شرکت Intel می باشد که در آن از مخاطبان خود خواسته است که یک اسم خوب برای ربات بامزه‌اش انتخاب کرده و پیشنهاد کنند:

blank

مورد دیگر که می توان در بین برندهای ایرانی نام برد، صفحه ی الو پیک در ایسنتاگرام است. نکته قابل توجه در پست های الو پیک این است که در تقریباً در تمامی پست هایشان از کاربران درخواست کرده اند که نظرات خود را اعلام کنند. البته در عکس زیر اشتباهی که الوپیک در پست هایش دارد استفاده ی بیش از حد هشتگ هاست که باعث شلوغی کپشن شده است.

 

blank

12) ویرایش و بازنویسی کپشن های عالی

وقتی کپشن خود را می نویسید قبل از انتشار کامل آن را بخوانید و اگر غلط املای دارد آن را برطرف کنید اگر جمله ی خوبی نشده آن را تغییر دهید.اگر لحن آن جدی یا دستوری ست به متنی دوستانه و درخواستی و دعوتی تغییرش دهید. در نهایت کپشنی ساده و خوانا با شکلی زیبا ایجاد نمایید.

کار دیگری که می توان انجام داد این است که کپشن را برای یکی از دوستان خود بخوانید تا او نیز نظر خود را اعلام کند، زیرا همیشه شخصی که متنی را ننوشته است، برداشت خود را از آن متن می توان بیان کند.چنین کاری ، به خوبی می‌تواند میزان تاثیرگذاری متن را بر روی مخاطب مشخص نماید و به علاوه بر این، شایدشخص مقابل شما ایده‌های بهتر و جذاب ‌تری برای کشپن مورد نظر شما داشته باشد..

11) ایده گرفتن از کپشن های برند هایی که بهترین کپشن‌ها را دارند

تمام نکات گفته شده در نوشتن کپشن به شما کمک خواهد کرد. حال که می دانید چطور کپشنی خوب و جذاب بنویسید چند نمونه از صفحات موفق را به شما معرفی می کنیم تا شما از آنها ایده بگیرید.

کپشن های آموزنده و علمی

در تصویر زیر به کپشن های اینستاگرام شرکت h نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پر از حقایق قانع کننده در مورد علم، طبیعت، و ابتکارات این شرکت می باشد. این موارد باعث می‌شود مخاطب همواره از یادگیری چیزهای تازه لذت ببرد و پنجره ای جدید جلوی چشم او از باز شود.

blank

کپشن آموزشی

این کپشن ها مخصوص ارائه خدمات و آموزش در مورد هر چیزی می باشد از آشپزی گرفته تا تعمییر هواپیماها. این موارد هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. و کاربران زیادی به دنبال این موارد هستند. همانطور که مشاهده می کنید، در صفحه کاله، از کپشن های آموزشی زیادی استفاده کرده اند.

blank

کپشن مسابقه، نظرسنجی و بازی‌های مختلف

راه دیگری که برای نوشتن کپشن، می توان بکار برد، استفاده از مسابقه، نظرسنجی و بازی ‌های مختلف است تا بتوانید کاربران را به تعامل با صفحه خود ترغیب نمایید. ، نمونه‌های بسیاری از این نوع کپشن‌ ها به شما می توان معرفی کرد.

کپشن های تبلیغ کننده

برخی مواقع کاربرانی با کپشن های خود در اینستاگرام از کاربران دعوت می کنند که به شبکه اجتماعی دیگر آنها بپیوندند. برای مثال از آنها درخواست می کنند در یکی از کانال های تلگرامی آنها عضو شوند و فقط تمرکز آنها بر روی افزایش تعداد ممبرهای شان در تلگرام است.

کپشن داستانی و روایتی

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد علاقه به شنیدن داستان دارید، این را می دانید که انسان ها ذاتاً به شنیدن و گوش دادن و یا خواندن داستان علاقه زیادی نشان می دهد. از این موضوع استفاده کنید و شرایط کسب وکار و محصولات خود را و یا خدمات انجام شده جهت تهیه محصول را در قالب داستان کوتاهی تعریف نمایید. با این کار می توانید در انتهای آن به برندسازی محصول خود پرداخته و داستان را به هدف خود نزدیک کنید. نظرات مشتریان، خرید مشتریان و … را در طرح یک داستان برای کاربران خود بگویید، فقط قابل توجه است که این کار باید با ریزبینی و ابتکار عمل انجام شود، و باعث جذب کاربران و حتی نظر دادن کاربران گردد.

کپشنی از پشت صحنه یک برند

گاهی می توانید از پشت صحنه ی شرکت و برند خود استفاده کنید و از فعالیت افراد در مواقع بیکاری شان یا در هنگام فعالیت توضیحاتی کوتاه بدهید. اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای نشان دادن فعالیت افراد و چهره انسانی یک برند با صحبت کردن درباره پشت صحنۀ آن می باشد. برند لوازم آرایشی Lush به خوبی از این ایده بهره برده است و در متن کپشن های خود به توضیح نحوه تولید محصولاتش می‌پردازد.

blank

کپشن تشویق مخاطب برای ورود به لینک

اکثر برندهای تجاری معروف با استفاده از اینستاگرام، محتواهای سایت خود را در قالب پیش نمایش ارائه می دهند. یعنی بخش اصلی و تاثیر گذار متن خود را در کپشن قرار داده و از فالوورهای خود درخواست می کنند تا برای مطالعه ادامه مطلب، به آدرس لینکی که در بیوگرافی صفحه اینستاگرام خود قرار داده است مراجعه کنند.

کپشن برای پیشنهاد ویژه

هر زمانی که در پست های خود، پیشنهاد ویژه و جالبی برای کاربران خود دارید می توانید با پر رنگ کردن آن در کپشن آنها را به صورت برجسته به نمایش بگذارید تا چشم مخاطب بلافاصله به آن افتاده و به سمت آن پیشنهاد سوق پیدا کند. به عنوان مثال، به یکی از پست های اینستاگرامی زیر نگاه کنید.

blank

کپشن کوتاه و خلاصه

قبلا در این خصوص، صحبت کرده ایم و مطالبی نیز ارائه نمودیم، اما باز هم تکرار می کنیم: اگر مایلید توجه مخاطب بیشتر به تصویر یا ویدئو شما معطوف شود، باید از کپشن های کوتاه و خلاصه و اثرگذار استفاده کنید.

نتیجه گیری

حتما تا کنون متوجه شده اید که اکثر مطالب و نکاتی که در این مقاله ارائه شد، نه تنها برای نوشتن کپشن های تاثیر گذار در اینستاگرام کاربرد دارند، بلکه به تصمیم گیری بهتر در روند مدیریت صفحه اینستاگرام شما کمک می کند. تمام تلاش ما این بوده که از این نکات و مطالب بهره کافی را برده باشید و با بکار بردن آنها بتوانید صفحه اینستاگرام پر باری داشته و فالوورهای زیادی که همانا مشتریان شما هستند را جمع کرده و شیوه های بازاریابی موثری در اینستاگرام راه اندازی کنید. ترفندهای شبکه های اجتماعی ما را در این سایت دنبال کنید و از نکات و مطالبی که سعی کرده ایم بیشتر جنبه آموزشی داشته باشند لذت ببرید. از اینکه حوصله به خرج داده و مقالات ما را مطالعه می کنید، سپاسگزاریم. لطفا هر گونه نظر و یا انتقاد و پیشنهادی دارید، برای ما بنویسید و ما را در هر چه بهتر شدن این مقالات یاری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *