ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی تگ کردن کاربران در اینستاگرام

تگ کردن کاربران در اینستاگرام

اگر جزء کاربران همیشگی اینستاگرام باشید، دیده اید که بسیاری از کاربران دائماً در حال قرار دادن پست و استوری از خود و دوستانشان هستند و آنها را در استوری و یا پست خود، تگ می کنند. حالا واقعاً این تگ چه ارزشی دارد، اصلا به کار ما در صفحه ی اینستاگرام می آید، اگر بدرد بخور است، چگونه می توان از آن استفاده کرد. اگر تمایل به خواندن مطالبی در مورد تگ کردن و کاربرد آن دارید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

تگ چیست؟

با مثالی ساده، تگ را برای شما تعریف می کنیم. همیشه شما وقتی لباسی تهیه می کنید، اتیکتی به آن وصل است، که بر روی آن، نام برند آن لباس، درج شده است. به این تکه کاغذ، اصطلاحاً تگ گفته می شود. وقتی شخصی، هر کاربری را اعم از دوستان، خوانندگان، نویسنده جملات با ارزش و ….. را تگ می کند یعنی بر روی این تصویر و یا مطلب، اتیکتی زده که نام آن فرد بر روی آن آمده است و فرد با کمک این اتیکت می تواند آن شخص را بشناسد.

تفاوت Tag(تگ) با Mention (منشن)

در پاسخ به سوال بسیاری از کاربران که می پرسند: ” آیا تگ همان منشن است؟” باید پاسخ داد: هم بله و هم خیر!

وقتی ما در انتشار عکسی، اسم فرد را وارد می کنیم، در اصطلاح به آن تگ گفته می شود، ولی منشن، بیشتر در استوری و کامنت ها کاربرد دارد، ولی کار آنها یکی بوده و به همین دلیل است که کاربران این دو را به جای همدیگر استفاده می کنند و بعضی وقتها، آن ها را اشتباه می گیرند

مزیت و فواید تگ کردن در اینستاگرام

گاهی اوقات شما در عکس یا ویدئویی که در صفحه ی اینستاگرام خود قرار داده اید، شخص یا اشخاص دیگری به همراه شما در آن عکس هستند و شما دوست دارید این افراد را به فالوورهایتان معرفی کنید تا آنها بدانند که دوست و یا فرد مورد نظر شما چه کسی است. یا در مواقعی دیگر برای مثال کار تیمی انجام داده اید و با نتیجه ی کار خود عکسی گرفته اید. برای اینکه اعضای تیم خود را در عکس معرفی کنید تا حقوق آنها را رعایت کنید، و همه بدانند این یک کار تیمی بوده است نه فردی، می توانید آنها را تگ کنید. به هر دلیل می توان فردی که در عکس با شما می باشد را معرفی کرد و یا با این کار از او تشکر کنید یا مثلا اگر عکاس شما بوده با تگ کردنش، کار او را تبلیغ نمایید. این کار باعث معرفی آن فرد به دیگران می شود. در حالت دیگری که تگ به کار می رود، این است که شما عکس یا ویدئویی جالب در اینستاگرام خود آپلود می کنید و دوست دارید فرد مشخصی آن را ببیند، او را در کامنت خود، تگ می کنید و با این کار به او اطلاع می دهید که او این پست را ببیند.

در بسیار ی از صفحات کسب و کار دیده اید، که تبلیغ شان این است که عکس محصول آنها را در صفحه خود قرار دهید و نام آن برند را در زیر آن تگ کنید تا شما در قرعه کشی شرکت داده شوید، این کار باعث می شود که شما بدون هیچ هزینه ای، محصول آنها را، در صفحه ی خود تبلیغ کنید و بسیار از کاربران شما با زدن بر روی تگ، به صفحه ی آنها بروند و جزء دنبال کنندگان آنها شوند و شاید هم جزء مشتریان آن صفحه گردند. پس این راه کار یکی از راه های افزایش فالوور است ولی باید از راه درست و اصولی خود صورت گیرد.

زمان استفاده از تگ کردن در اینستاگرام

همه ی کاربران می توانند، دوستان و یا هر کاربر دیگری را در بخش های مختلف اینستاگرام مانند عکس های شان، استوری خود، کپشن ها و یا کامنت هایی که قرار می دهند، تگ کنند.

فقط موردی که قابل توجه است این که شما خودتان را نمی توانید تگ کنید.

چگونگی تگ کردن بر روی عکس یا تصویر

وقتی می خواهید شخصی را بر روی عکس خود تگ کنید، ابتدا عکس خود را در بخش مورد نظرتان انتخاب می کنید و تا مرحله ی نهایی آپلود جلو می روید و در مرحله ی نهایی قبل از زدن بر روی share، در بخش که در پایین تر از کپشن وجود دارد گزینه ی Tag People را انتخاب کنید:

در تصویر زیر این گزینه مشخص شده است.

blank

حالا در قسمت بعدی بر روی چهره ی هر کدام از اشخاصی که در عکس شما هستند، ضربه زده تا آیکونی برای شما نمایان شود و در اینجا نام کاربری او را از شما می پرسد.

blank

نام کاربری فرد مورد نظر خود را وارد کنید، بعد از چند ثانیه پروفایل او در لیست جلوی شما، مشخص می گردد، حالا آن را انتخاب نمایید.

blank

در حال حاضر بعد از زدن بر روی پروفایل او، نام او بر روی عکسش درج می شود و حالا می توانید آن عکس را به اشتراک بگذارید.

استفاده از ابزار نظرسنجی اینستاگرام را مطالعه کنید.

blank

چگونگی تگ کردن در کامنت ها

چون در حال حاضر امکان تگ کردن ویدئو به صورت مستقیم وجود ندارد، شما می توانید نام فرد مورد نظرتان را در کامنت یا کپشن قرار دهید. در هر حالت دیگری که نیاز بود در کامنت، فردی را تگ کنید، کار بسیار ساده ای ست و هیچ فرقی بین تگ کردن در کامنت و کپشن نیست، برای این کار کافی ست کارکتر @ را وارد نموده و بعد از آن، آیدی طرف مقابل را تایپ کنید، به همین راحتی او تگ می شود.

تگ کردن در استوری

تگ کردن در استوری نیز هیچ فرقی با کامنت و کپشن دارد، فقط اول باید در استوری کارهای لازم برای ایجاد یک استوری را انجام داد و قبل از به اشتراک گذاری در قسمت Text استوری، آیدی شخصی را که می خواهید تگ کنید، تایپ کنید، ولی یادتان نرود که باید اول آن کارکتر @ قرار داده شود.

فقط به این نکته توجه کنید، اگر بعد از تگ کردن دوست خود، فونت آن را ریز انتخاب کنید و یا بعد از تایپ آن، با دو انگشت خود سایزش را کوچک کنید تگ عمل نکرده و عملیات منشن شما موفقیت آمیز نیست.

blank

جلوگیری از تگ کردن توسط دیگران

بسیاری از کاربران بخاطر اینکه افراد ناشناس به صفحه ی آنها وارد نشوند و مدام پیام Requests را دریافت نکنند، تمایلی به تگ کردن توسط دیگران ندارند. برای جلوگیری از تگ کردن شما توسط دیگران، باید به صفحه ی اینستاگرام خود بروید، روی سه نقطه بزنید تا به تنظیمات اینستاگرام وارد شوید و در بخش تنظیمات، قسمت Photos of you را لمس کنید و کلید آن را غیرفعال نمایید. در این صورت اگر کسی بخواهد شما را تگ کند، قبل از این کار، برای شما پیامی ارسال خواهد شد، تا در صورت تایید شما، در آن عکس تگ شوید. و در این حالت هیچ کاربری بدون کسب اجازه، نمی تواند شما، را تگ کند.

blank

چند نکته ی مهم در مورد تگ کردن در اینستاگرام

  • در یک عکس تا 20 نفر را می توانید تگ کنید .
  • اگر کاربری در مدت زمان کوتاهی، کاربران زیادی را به طور مداوم و سلسه وار تگ کند، اینستاگرام برای او محدویت شادوبن را در نظر می گیرد، یعنی برای مدتی صفحه ی او غیرفعال می شود.
  • اگر در عکسی تگ تان کرده اند، بر روی تگ خود، بزنید و با زدن بر روی گزینه ی Remove tag، تگ خود را حذف کنید.
  • در حالتی که مشکلی با تگ ندارید ولی دوست ندارید عکس مورد نظر در گالری اینستاگرام شما باشد بر روی تگ خود زده و گزینه ی Keep in photos of you را غیر فعال نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *