راهنمای خرید موبایل

چگونه بین گوشی های جدید iPhone XS, XS Max, XR انتخاب کنیم؟_شباهت ها

blank

برای دومین سال متوالی شرکت اپل، ۳ آیفون را به یکباره معرفی کرده است. و با نام های گیج کننده ای مانند iPhone XS, XS Max, XR. فهمیدن اینکه کدام یک ممکن است بهترین گوشی برای شما باشد دشوارتر می شود. و این اسم ها به این جا ختم نمی شود. A12 Bionic؟ و Liquid Retina Display؟ و Neural Engine؟ چطور کسی باید از این ها سر در بیاورد. تصمیم گیری روی آیفون مناسب آن قدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. نام های گیج کننده را نادیده بگیرید و فقط بر روی یک یا دو چیزی که برای شما مهم هستند تمرکز کنید، مانند صفحه نمایش بزرگ، دوربین قابل اعتماد، یا رنگ هایی که با سلیقه ی خودتان مطابقت دارد.

من قصد ندارم در مورد اینکه، آیا شما باید یا نباید گوشی حال حاضر خود را به یکی از این ها تغییر دهید صحبتی کنم، و این بستگی به شما دارد که تصمیم بگیرید که چقدر هزینه برای یک گوشی منطقی است. شما می توانید نصف مبلغ این گوشی ها را هزینه کنید و یک محصول خوب به دست آورید. اما من به شما در انتخاب مناسب بین این ۳ تا کمک می کنم. اول اجازه دهید چیز هایی را که در هر ۳ گوشی مشترک است را بررسی کنیم.

iPhone XS, XS Max, XR ویژگی های مشترک زیادی دارند

iPhone 5C را به یاد می آورید؟ یک آیفون ارزان بود که طرح های رنگی زیادی داشت، به همین دلیل به راحتی می توان آن را با XR مقایسه کرد. اما در مقایسه با 5S که با هم معرفی شدند، مشخصاتی قدیمی داشت. این بار اپل همان سخت افزار اصلی را در هر یک از آیفون های سال 2018 خود قرار می دهد. تفاوت هایی در اندازه ی صفحه نمایش، ظرفیت باتری و دوربین وجود دارد اما شباهت ها زیاد هستند:

  • پردازنده: هر ۳ آیفون جدید از آخرین پردازنده ی A12 Bionic اپل استفاده می کنند. چیپی ۷ نانو متری که به گفته ی شرکت، نشان دهنده ی پیشرفتی در توان محاسباتی گوشی ها می باشد. ۲ هسته ی مربوط به عملکرد آن (که وظایف فشرده را انجام می دهند)، تا ۱۵ درصد از هسته های چیپ iPhone X سریع تر هستند، در حالی که ۴ هسته ی مربوط به بازده آن (که مسئول تأمین انرژی استفاده ی روزانه ی شما از اپلیکیشن ها است) تا ۵۰ درصد کارآمدتر هستند. پردازنده ی گرافیکی تا ۵۰ درصد سریع تر است. مانند چیپ های آیفون های مدرن نیست که برای اجرای بازی های iOS مشکل دارند، بلکه این چیپست سیلیکونی امکانات جدیدی را برای تولید نرم افزار ایجاد می کند. هر یک از گوشی های جدید iPhone همچنین شامل موتور عصبی ۸ هسته ای به روز اپل، برای رسیدگی به وظایف هوش مصنوعی می شوند، که می تواند ۵ تریلیون عملیات را در ثانیه انجام دهد. با این اوصاف هر سه گوشی باید در استفاده ی روزمره ی شما از اپلیکیشن ها، عملکرد بسیار سریعی داشته باشند.
  • دوربین اصلی: XR ممکن است فاقد لنز تله فوتو / زوم باشد، اما دقیقا همان دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب دریچه دیافراگم f/1.8 را که در XS و XS Max به کار رفته شده را دارا است. اپل می گوید که در هر یک از این ۳ مدل، دوربین از یک سنسور کاملا جدید (با پیکسل های بزرگ تر) استفاده می کند و دارای قابلیت تصویر برداری HDR هوشمند است، که عکس هایی با محدوده ی دینامیکی بسیار بیش تر و در نور کم، نویز کم تر تولید می کند. به گفته ی اپل، دوربین جدید در تصویر برداری از سوژه های متحرک بسیار بهتر است. همانند سال گذشته، همه ی گوشی های iPhone جدید می توانند ویدیوهایی با کیفیت 4K در ۶۰ فریم بر ثانیه و ویدیو های صحنه آهسته با کیفیت 1080p در ۲۴۰ فریم بر ثانیه بگیرند.
  • دوربین جلوی TrueDepth: سیستم دوربین مورد استفاده برای سلفی، Face ID ،Animoji و Memoji در هر ۳ آیفون جدید مشابه است. یک دوربین ۷ مگا پیکسلی با ضریب دریچه دیافراگم f/2.2 است.
  • صفحه نمایش های رنگ وسیع True Tone: اگر چه آن ها از تکنولوژی صفحه نمایش متفاوتی استفاده می کنند، هر دو گوشی iPhone XS و iPhone XR شامل تکنولوژی True Tone اپل هستند، که دمای صفحه نمایش را تنظیم می کند تا با نور محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد. آن ها همچنین قادر به نشان دادن گستره ی وسیعی از رنگ P3 هستند.
  • یک سیستم سریع تر Face ID: بله، دکمه هوم از آیفون های سال 2018 اپل حذف شده است، اما این شرکت امسال با اضافه کردن محدوده امن سریع تر و الگوریتم های اسکن چهره ی هوشمند Face ID را سریع تر کرده است.
  • شارژ بدون سیم سریع تر: اپل می گوید که همه ی مدل های سال 2018 نسبت به آن چه iPhone X قادر بود، از شارژ Qi سریع تری پشتیبانی می کنند، اما هیچ عدد مشخصی در مورد تفاوت آن ارائه نکرده است.
  • پشتیبانی از ۲ سیم کارت: آیفون های جدید قادر به پشتیبانی از دو خط تلفن که یکی eSIM و دیگری nanoSIM فیزیکی است. این کار باعث می شود که مسافرت های بین المللی و جا به جا کردن بین خط شخصی و کاری بسیار ساده تر شود.
  • ضبط صدای استریو: دادن قابلیت ضبط صدای استریو به گوشی های آیفون برای اپل تا سال 2018 به طول انجامید، اما در نهایت این اتفاق افتاد. درون هر کدام از iPhone XS ،XS Max و iPhone XR چهار میکروفن قرار داده شده تا وقتی که ویدیو می گیرید صدای استریو را ضبط کنند.
  • اسپیکر های استریو بهتر: اپل ادعا می کند که آیفون های جدید همه اسپیکر های استریو بهبود یافته با ارائه ی صدای وسیع تر دارند.
  • هر سه دارای یک شارژر کند ۵ وات و بدون اداپتور هدفون هستند: اپل همچنان یک شارژر کند را با گران ترین گوشی های همراه خود بسته بندی می کند. و این شرکت دیگر دانگل ۹ دلاری هدفونی در جعبه گوشی نمی گذارد.

در مقاله های بعدی به تفاوت های iPhone XS ،XS Max و iPhone XR خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط