ترفند, ترفند اندروید

امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت بالا

blank

اگر این مطلب را برای تبدیل کردن گوشی خود به یک گاوصندوق می خوانید، موارد زیر چیز هایی است راجع به حفاظت که باید انجام دهید. قبل از خواندن توصیه می کنم حتما مقالات راجع به امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی از جمله حفاظت پیش فرض و حفاظت اولیه و حفاظت متعادل را که قبلا ارائه کرده بودیم را بخوانید.

Smart Lock را برای رمز های عبور و ورود خودکار غیر فعال کنید

Smart Lock برای رمز های عبور ،ممکن است باعث ایجاد راحت تر شدن آنها شود، اما اگر می خواهید گوشی خود را قفل کنید، باید شخصا رمز عبورتان را وارد کنید. و این متأسفانه به معنای خاموش کردن Smart Lock برای رمز های عبور است. به این دلیل که: روش گوگل برخلاف نرم افزار های مدیریت رمز عبور، از هیچ گونه تأیید هویت بر اساس هر سایت یا حساب کاربری استفاده نمی کند، پس بعد از ورود به حساب کاربری تان برای اولین بار در دستگاه خود، تمام رمز های عبور شما در دسترس خواهد بود. این به طور واضح باعث ایجاد مشکل می شود اگر کسی گوشی شما را بدزدد.

 

امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت بالا

امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت بالا

 

شما این کلید را در تنظیمات امنیتی حساب کاربری گوگل خود پیدا خواهید کرد، نه در قسمت Security در تنظیمات خود گوشی. وقتی به آنجا رفتید، بر روی Security بزنید، سپس پایین بیایید تا به Signing in to other sites برسید، سپس بر روی Saved Passwords بزنید. شما ۲ گزینه را مشاهده خواهید کرد: Offer to save passwords و Auto sign-in. اگر نمی خواهید همه چیز را غیر فعال کنید، می توانید سایت هایی را انتخاب کنید که ورود خودکار را نادیده بگیرند. ما فکر می کنیم که یک راه حل بهتر، نیاز به تایید هویت بیومتریک در هر بار وارد کردن رمز عبور است (که اپل در آیفون انجام می دهد)، پس تا زمانی که این اتفاق بیفتد، بهتر است آن را غیر فعال کنید.

یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور دانلود کنید

اگر Smart Lock را غیر فعال می کنید، تنها راه حفظ ایمنی و سازماندهی رمز های عبورتان این است که آن ها را درون یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور قفل کنید. قوی تر و امن تر از همگام سازی رمز عبورِ Smart Lock که گوگل عرضه می کند، یک نرم افزار مدیریت رمز عبور شما را به ساختن رمز های عبور پیچیده و منحصر به فرد تشویق می کند، به شما اجازه می دهد چندین کلمه ی عبور را مدیریت و سازماندهی کنید، و یادداشت های حساس، اطلاعات کارت اعتباری، و هر چیز دیگری که بخواهید در یک قفسه دیجیتالی نگه دارید را ذخیره می کند. و همه ی این ها به انتخاب شما با یک رمز عبور یا اثر انگشت محافظت می شوند.

از آنجا که نرم افزار مدیریت رمز عبور یک سرویس جداگانه است، شما قادر خواهید بود به رمز های عبور خود در هر دستگاه یا مرورگری دسترسی داشته باشید، بنابراین حتی اگر کسی گوشی شما را بدزدد، شخصی ترین اطلاعات شما همچنان حفظ خواهد شد. و با اندروید O، شما حتی می توانید برخی از آن ها را در Autofill بر روی گوشی خود وارد کنید (که البته با اثر انگشت محافظت می شوند). نرم افزار مدیریت رمز عبور مورد علاقه ی ما LastPass است، اما گزینه های خیلی خوب زیاد دیگری نیز وجود دارد. شما باید هزینه ی سالیانه ای بپردازید  که ارزشش را دارد.

از یک VPN استفاده کنید

مهم نیست چه تعداد لایه ی حفاظتی به گوشی خود اضافه می کنید، هر بار که به وب سر می زنید آن را به طور ذاتی آسیب پذیر می کنید. چرا؟ از آنجا که اطلاعاتی که ارسال می کنید، می تواند با کمی تلاش به سرقت رفته و جاسوسی شود، به ویژه اگر از یک وایفای عمومی استفاده می کنید. اگر از یک سرویس VPN استفاده کنید، اطلاعات شما قبل از ارسال رمزنگاری می شوند، بنابراین اطلاعات شما از همه به جز ارائه دهنده ی VPN و سایتی که بازدید می کنید کاملا محافظت می شود. حتی اگر کسی بتواند آن را سرقت کند، محافظت شده است.

VPN های متعددی در Play Store وجود دارند، پس مطمئن شوید که قبل از انتخاب خود، رتبه بندی و نظرات کاربران را بررسی کنید. توصیه ی ما برای شروع TunnelBear است که رایگان و فوق العاده ساده است. اگر دنبال چیزی پیشرفته تر می گردید، می توانید OpenVPN را برای اندروید دانلود کنید.

از یک اپلیکیشن تأیید هویت برای گوشی اندروید خود استفاده کنید

ما قبلا در مورد این که تا چه اندازه تأیید ۲ مرحله ای برای حساب کاربری گوگل شما مهم است بحث کرده ایم، اما شما باید از آن برای هر سرویسی که آن را ارائه می دهد استفاده کنید. مانند: Twitter Facebook ،Dropbox و غیره. اما اگر بخواهید آن را یک قدم جلوتر ببرید، می توانید از یک اپلیکیشن تأیید هویت برای ایجاد کد های منحصر به فرد در گوشی خود به جای فرستادن آن ها در SMS که ممکن است خطرناک تر باشد، استفاده کنید. گوگل اپلیکیشن تأیید هویت خود را برای حساب کاربری گوگل شما و همچنین بسیاری از سایت های دیگر ایجاد کرده که به طور رایگان در Play Store قرار دارد، بنابراین توصیه می کنیم که آن را چک کنید.

یک کلید امنیت فیزیکی برای موبایل اندروید بگیرید

اگر خواهان نهایت حفاظت برای حساب کاربری خود هستید، هیچ چیز یک کلید امنیتی NFC را شکست نمی دهد. تقریبا اندازه ی یک فلش مموری است که شما می توانید آن را به یک دسته کلید متصل کنید. یک کلید امنیتی طوری کد نویسی شده است که  تمام اطلاعات تأیید هویت شما را بر روی یک دستگاه فیزیکی ذخیره کند. پس اساسا غیر ممکن است که بدون داشتن کلید بتوان وارد هر کدام از حساب های کاربری شما شد، حتی اگر کسی بتواند تمام رمزهای عبور شما را بدزدد. بسته ی ۵۰ دلاری Titan Security Key (که شامل کلید های امنیتی USB و بلوتوثی است) گزینه ای عالی از طرف گوگل است، اما گزینه های کم هزینه تری هم از Yubico وجود دارند.

 

امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت بالا

امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت بالا

 

وارد حالت Lockdown شوید

اگر هیچ یک از این موارد کارساز نبودند، گوگل یک گزینه ی جدیدی به اسم Lockdown را به اندروید ۹ اضافه کرده است که به شما این امکان را می دهد تا گوشی خود را با یک تاچ، به طور کامل ایمن کنید. با نگه داشتن دکمه ی خاموش و روشن به مدت یک ثانیه، گزینه ی Lockdown را در پایین لیست خواهید دید. (اگر همچین گزینه ای وجود ندارد، می توانید آن را در تنظیمات Lock screen فعال کنید.) با زدن بر روی آن، گوشی شما بلافاصله قفل می شود، سنسور اثر انگشت را خاموش می کند (تا کسی نتواند به زور از انگشت شما، برای باز کردنش استفاده کند)، تمام نوتیفیکیشن ها را از Lock screen حذف می کند، و Smart Lock را غیر فعال می کند. و تا دفعه ی بعد که گوشی خود را دوباره قفل می کنید اینطور می ماند.

مطالب مرتبط