راهنمای خرید موبایل

چگونه بین گوشی های جدید iPhone XS, XS Max, XR انتخاب کنیم_تفاوت ها

blank

در این مقاله می خواهیم تفاوت های بین گوشی های iPhone XS, XS Max, XR را شرح دهیم. در مقاله های گذشته راجع به شباهت های iPhone XS, XS Max, XR صحبت کردیم.

اگر می خواهید بزرگ ترین صفحه ی نمایش بین هر آیفونی تا به حال را داشته باشید، iPhone XS Max را بخرید.

iPhone XS Max برای افرادی طراحی شده است که گوشی های هوشمند سایز بالا را دوست دارند. شما صفحه ی نمایش بزرگ تری (یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی) بدست می آورید. در حالی که فقط ذره ای از آیفون 8 پلاس کوچک تر است. اپل اغلب در مورد این ایده که iPhone X صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به iPhone 8 Plus داشت، بحث می کرد. از نظر فنی درست بود. اما هیچ وقت به همان اندازه عریض نبود، که وقتی از اینستاگرام استفاده می کنید، ویدیو تماشا می کنید، یا در وب می گردید، تفاوت ایجاد می کند.

اول و مهم تر این که، XS Max یک بازگشت به آن صفحه ی بزرگ است، با یک notch و بدون دکمه هوم. فایده ی دیگر بزرگ تر شدن، عمر باتری بیش تر است. اپل می گوید که iPhone XS رکورد دوام iPhone X سال پیش را به اندازه ی ۹۰ دقیقه ارتقاء می دهد. اما اگر به نظرتان گوشی های Plus گذشته سنگین بودند، XS Max با آن ها فرقی نخواهد داشت.

اگر می خواهید یک گوشی فوق العاده قدرتمند داشته باشید که با یک دست قابل کنترل باشد و به دوربین دوگانه نیاز دارید، iPhone XS را بخرید.

اگر سال گذشته گوشی خود را عوض نکرده اید، iPhone XS یک اصلاح ساده از طراحی یک دستی که اپل با iPhone X معرفی کرد، ارائه می دهد. به لطف gigabit LTE هم قوی تر و هم سریع تر است. دوربینش بهتر است، و بهبودهای دیگری مانند مقاومت بهتری در برابر آب دارد (اکنون IP68). و یکی از رنگ های گوشی طلایی است.

اگر گوشی iPhone XS Max بیش از اندازه برای شما بزرگ است، iPhone XS با اندازه ای مناسب دست با همان ویژگی ها عرضه می شود. در بالای این لیست، دوربین لنز دوگانه ای برای عکس های پرتره قرار دارد. بنابراین کسانی که بهترین آیفون را می خواهند (با حافظه ی تا ۵۱۲ گیگابایت) اما به امکان استفاده با یک دست اهمیت می دهند، این انتخاب شماست. با این حال، به اندازه ی iPhone SE، جمع و جور نیست.

اگر رنگ، بهترین عمر باتری، و یک تعادل خوب از هر چیز دیگر را می خواهید، iPhone XR را انتخاب کنید

با شروع از ۷۴۹ دلار، iPhone XR موفق به اجتناب از قیمت اولیه ی زیاد ۱۰۰۰ دلاری iPhone XS می شود. اما بسیاری از ویژگی های یکسان و آخرین پیشرفت های تکنولوژی اپل را دارا هستند. دو تفاوت اصلی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. یکی صفحه ی نمایش است: با iPhone XR، شما یک پنل ال سی دی ۶.۱ اینچی به جای ۵.۸ اینچی یا پنل OLED شش و نیم اینچی در iPhone XS بدست می آورید. به اندازه ی iPhone XS جزئیات صفحه نمایش زیاد نیست (۳۳۶ppi در مقابل ۴۵۸ppi)، اما ال سی دی های اپل پرطراوت و پر نور هستند. این گوشی کمی پهن تر (۲.۹۸ اینچ) از iPhone XS است (۲.۷۹ اینچ)، پس این چیزی است که باید در نظر داشته باشید اگر به دستگاه های بزرگ علاقه ندارید.

تفاوت دیگر دوربین است، چون iPhone XR تنها یک دوربین با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی optically stabilized دارد. اما به لطف نرم افزار، همان عکس های پرتره و بوکه قابل تنظیم و قابلیت های اچ دی ار هوشمند را مانند XS ارائه می دهد. عملکرد، بین دو دوربین اصلی در هر دو گوشی باید یکسان باشد. اما اگر شما بار ها در یک iPhone Plus به لنز زوم اتکا کردید یا از استفاده از آن لذت بردید، ممکن است دلتنگ آن شوید.

مقاومت در برابر آب IP67 یک گام از درجه بندی جدید XS و XS Max پایین تر است، اما هنوز به اندازه ای خوب است که در یک رگبار ناگهانی و یا اگر کسی نوشیدنی اش را بر روی گوشی شما بریزد، آرامش خیال را تأمین کند. نوار آلومینیومی به اندازه فولاد ضد زنگ محکم نیست، اما در عوض گوشی سبک تر است.

دلیل اصلی فروش iPhone XR رنگ بندی آن است. با گزینه هایی مانند مرجانی، آبی، زرد، و قرمز، دستگاهی بسیار قابل توجه تر و چشم نواز تر از iPhone XS معمولی است. اپل از زمان iPhone 5C این ترکیب گسترده از رنگ ها را ارائه نکرده است.

اگر XR را انتخاب کنید، چیز های زیادی از بهترین جنبه های iPhone XS را در یک بسته ی ارزان تر بدست می آورید. و به عنوان مزیت آخر بهترین عمر باتری را در iPhone های امسال را دارد. اپل ادعا می کند که XR می تواند در اغلب موارد از iPhone 8 Plus بیش تر دوام بیاورد. گوشی های پلاس همیشه استقامت قابل توجهی داشته اند، اما این گوشی به طور قابل توجهی بهتر به نظر می رسد. این امیدوار کننده است.

شما لمس ۳ بعدی را از دست می دهید، اما چقدر از دست دادن آن مهم است؟ خیر، شما قادر نخواهید بود با فشار زیاد بر روی آیکون یک اپلیکیشن در صفحه ی هوم به بخش خاصی از آن بروید یا لینک های URL یا مدیا را مشاهده کنید. اما دیگر ویژگی های مفید (مانند انتقال cursor به اطراف با نگه داشتن بر روی کیبورد مجازی) در دستگاه های بدون لمس ۳ بعدی گسترش یافته اند.

۳ سال از رونمایی لمس ۳ بعدی در گوشی iPhone 6S می گذرد، و هنوز بهترین توصیه برای کشف چیز های مفیدی که می تواند انجام دهد این است که “فقط آن را امتحان کنید، و ببینید آیا اتفاقی می افتد”. این تکنولوژی حتی به یک آیپاد هم راه نیافت. لمس ۳ بعدی پتانسیل بسیار زیادی داشت، اما مطمئنا کمی از ریل خارج شده است. و اپل تنها باید خود را مقصر بداند.

در بین این گوشی ها گزینه ی بدی وجود ندارد، و در حالی که این مایه ی تأسف است که ناوگان جدید آیفون قیمت اولیه ی ۷۵۰ دلاری دارد، iPhone 8 برای کسانی که می خواهند کم تر خرج کنند یک انتخاب مناسب باقی می ماند.

مطالب مرتبط