ترفند اندروید

چند روش ساده برای حذف برنامه در اندروید (6.0)

چند روش ساده برای حذف برنامه در اندروید (6.0)

برخی مواقع، چندین برنامه و بازی در فروشگاه نرم ‌افزاری Google Play، نصب می کنید و پس از مدتی متوجه می شوید که در موبایل یا تبلت اندرویدی خود تعداد زیادی برنامه نصب کرده ‌اید که شاید اصلا از آنها هم استفاده نمی کنید و تنها فضای حافظه دستگاه شما را شما اشغال می ‌کنند. گوگل در جدیدترین نسخه اندروید (6.0) روش جدیدی برای حذف برنامه ‌ها اضافه نموده است. به عنوان مثال مستقیما از صفحه خانگی این امکان وجود دارد. در این مقاله قرار است روش ‌های قبلی و روش جدید که در اندروید 6 اضافه شده را آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

1) حذف برنامه ‌ها از صفحه خانگی

برخی کاربران فکر می کنند که حذف از صفحه خانگی فقط میانبر آن را حذف می کند. البته این تا نسخه‌ های قبل از اندروید 6.0 درست بود ولی بیشتر کاربران از روش جدیدی که گوگل به اندروید 6.0 اضافه کرده اطلاعات کافی ندارند. ولی برای این کار باید انگشت خود را بر روی آیکون برنامه در صفحه خانگی نگه داشته و آن را به بالای صفحه بکشید. در بالای صفحه برخلاف نسخه های قبلی اندروید دو گزینه Remove و Uninstall  می بینید. اگر می خواهید تنها میانبر را پاک کنید آن را بر روی Remove بگذارید. ولی اگر می خواهید کاملا برنامه حذف گردد آن را روی Uninstall بگذارید.

2) حذف برنامه‌ ها از منوی برنامه ‌ها

در این روش نیز باید به منوی برنامه‌ ها مراجعه کنید و انگشت خود را روی برنامه مورد نظر نگه دارید و آن را روی Uninstall که در بالای صفحه ظاهر خواهد شد بگذارید تا برنامه حذف گردد. اگر پس از نگه داشتن انگشتتان روی برنامه عبارت Uninstall ظاهر نشد، احتمالا به این دلیل است که این برنامه را شما نصب نکرده اید و برنامه ‌ای از پیش نصب شده (یا به عبارتی برنامه سیستمی) است که اجازه حذف آن را ندارید.

3) حذف برنامه ‌ها از تنظیمات

حذف برنامه ‌ها از تنظیمات

روش بعدی حذف برنامه ‌های اندروید از طریق بخش تنظیمات دستگاه می باشد. برای این کار به بخش تنظیمات بروید و گزینه  Apps یا Applications را جستجو کنید و آن را باز کنید. در لیست باز شده می ‌توانید برنامه‌ های موجود در موبایل یا تبلت اندرویدی خود را ببینید. برنامه مورد نظر را پیدا کرده و آن را لمس کنید. در صفحه ‌ای که باز می ‌شود شاهد گزینه ‌ای برای حذف آن (Uninstall) خواهید بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *