ترفند اندروید

اشتراک اینترنت موبایل از Wi-Fi و مدیریت آن

اشتراک اینترنت موبایل از Wi-Fi و مدیریت آن

برای هر کاربری پیش آمده که یکی از اطرافیان او به اینترنت دسترسی ندارد و نیاز فوری به اینترنت پیدا کرده است و در موبایل شما بسته اینترنت وجود دارد. ما می‌توانیم با اشتراک اینترنت خود به صورت شبکه Wi-Fi مشکل وی را حل کنیم. نقطه اتصال وای ‌فای یا همان  Wi-Fi Hotspot در اندروید راهی آسان برای اشتراک اینترنت سیم کارت با دیگران می باشد. هنگام اشتراک‌گذاری اینترنت با دیگران می ‌توانید افراد متصل به دستگاه شما را مشاهده و محدودیت ‌هایی را نیز اعمال کنید. در این مقاله قرار است نحوه راه ‌اندازی و تنظیم WiFi Hotspot  را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

حال می خواهیم بدانیم روش استفاده از موبایل به عنوان نقطه اتصال وای ‌فای و اشتراک اینترنت سیم کارت چگونه است؟ این کار را در پایین تر شرح خواهیم داد:

در ابتدا باید به بخش تنظیمات موبایل اندرویدی خود مراجعه کنید. از زیر بخش Wireless and Networks وارد More یا More Networks شوید.

حالا باید وارد بخش Tethering and portable hotspot شده و گزینه “WLAN Hotspot” یا “Portable Wi-Fi hotspot” را فعال نمایید.

وارد بخش Tethering and portable hotspot شوید

با این کار شما اینترنت موبایل خود را به صورت وای ‌فای به اشتراک خواهید گذاشت که دیگر کامپیوترها یا موبایل‌ ها می ‌توانند با جستجوی وای ‌فای، به دستگاه شما متصل خواهند شد.

نحوه مشاهده افرادی که به موبایل شما متصل شده‌ اند:

ابتدا باید به تنظیمات موبایل اندرویدی خود وارد شوید.  از زیر بخش Wireless and Networks وارد More یا More Networks شوید. وارد بخش Tethering and portable hotspot شوید و خود گزینه Portable Wi-Fi Hotspot  را لمس کرده تا وارد بخش تنظیمات آن شوید.

توجه کنید که در دستگاه‌ های مختلف راه دسترسی به تنظیمات هات ‌اسپات کمی متفاوت است. به عنوان مثال در دستگاه ‌های نکسوس امکان مشاهده افراد متصل وجود ندارد و در دستگاه‌ های شرکت ایسوس برای مشاهده افراد متصل بخشی جدا از تنظیمات هات ‌اسپات در نظر گرفته شده است.

گزینه Portable Wi-Fi Hotspot  را لمس کنید

در زیر عنوان Connected users می توانید افراد متصل به شبکه وای ‌فای موبایل خود را مشاهده کنید.

نحوه ی رفع مشکل اتصال هات اسپات در آیفون و آیپد را مطالعه کنید.

افراد متصل به شبکه وای ‌فای موبایل

رمزگذاری روی شبکه Hotspot موبایل

با تنظیم یک رمز برای اتصال کاربران به شبکه Hotspot موبایل خود می توانید مانع اتصال بی اجازه افراد دیگر شوید. طبیعتا در شرایطی که شخصی بخواهد از اینترنت شما استفاده کند، باید رمز اتصال بدهید.

در ابتدا وارد تنظیمات موبایل اندرویدی خود شوید. از زیر بخش Wireless and Networks وارد More یا More Networks  شوید. وارد بخش Tethering and portable hotspot شوید و خود گزینه Portable Wi-Fi Hotspot  را لمس کرده تا وارد بخش تنظیمات آن شوید.

رمزگذاری روی شبکه Hotspot موبایل

با لمس Configure می توانید تنظیمات بیشتری را اعمال کنید که یکی از آن ‌ها تنظیم رمز اتصال است. در پنجره باز شده ابتدا نوع رمزگذاری که یکی از دو حالت “WPA PSK” و “WPA2 PSK” است را انتخاب نمایید و سپس در بخش Password رمز اتصال دلخواه خود را وارد کنید که حداقل باید 8 حرف باشد. پس از اتمام با لمس Save تنظیمات را ذخیره نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *