ترفند iOS

چرا زمانی که کتابخانه های تصاویر را بر روی هارد دیسک خارجی انتقال می دهیم حجم بیشتری را اشغال می کند؟

blank

زمانی که یک کتابخانه ی تصاویر آیفون را به مک بوک خود انتقال می دهید فضای مشخصی از هارد مک بوک شما را اشغال می کند. آیا تا حالا به این موضوع دقت کرده اید که وقتی کتابخانه های تصاویر جدیدتری را به مک بوک خود اضافه می کنید و به دلایل مختلف (مانند گرفتن فایل پشتیبان) آنها را به یک هارد دیسک خارجی منتقل می کنید، فضای بیشتری را روی هارد دیسک اشغال می کند. این مسئله به روش انتقال دادن تصاویر و ذخیره سازی آنها بستگی دارد.

زمانی که اپل در سال 2015 برنامه Photos را برای سیستم عامل مک منتشر کرد شما برای انتقال عکس هایتان باید آنها را به صورت مجموعه ای منتقل می کردید یا خود سیستم عامل پس از انتقال همه ی عکس ها آنها را به صورت یک مجموعه در می آورد. در واقع کار این برنامه فقط انتقال عکس نیست و زمانی که شما عکس ها را انتقال می دهید عکس های مشابه را با هم لینک سخت افزاری می کند و به جای انتقال همه ی آنها فقط یک تصویر را انتقال می دهد و باقی تصاویر به صورت لینک شده با تصویر اصلی وجود دارند ولی شما این مسئله را متوجه نمی شوید. به عنوان مثال اگر شما از یک عکس 10 نسخه در مکان های مختلف آیفونتان ذخیره کرده باشید در زمان انتقال فقط به اندازه یک عکس حجم مک بوک شما اشغال می شود و این مزیت بزرگی است.

شاید سوال های زیادی به ذهنتان بیاید که ما به چند مورد به صورت مختصر پاسخ می دهیم.

اگر در عکس تغییری ایجاد کنیم چه بلایی بر سر باقی تصاویر می آید؟ عکس اصلی دچار تغییر نمی شود و عکس تغییر پیدا کرده به عنوان عکس جدید ذخیره می شود.

اگر عکسی را پاک کنیم، برای سایر تصاویر چه اتفاقی می افتد؟ فایل اصلی دچار تغییر نمی شود و همیشه وجود دارد مگر تمام نسخه ها را پاک کنیم و زمانی که یک عکس را شما پاک می کنید فقط لینک سخت افزاری آن عکس پاک می شود.

اگر شما کتابخانه های جدید را اضافه کنید و آنها را ادغام کنید باز هم این اتفاق می افتد و تصاویر مشابه با هم لینک می شوند و حجم کمتری داخل هارد مک بوک اشغال می شود. ولی زمانی که شما قصد دارید از تصاویرتان فایل پشتیبان تهیه کنید و آنها را در یک هارد خارجی نگه داری کنید یا به صورت کامل آنها را انتقال دهید تا فضای هارد مک بوک شما آزاد تر شود مشاهده می کنید که حجم فایل اصلی در مک بوک از حجم فایل انتقال یافته در هارد کمتر است. دلیل این اتفاق این است که زمانی که عکس ها از سیستم عامل مک خارج می شوند لینک سخت افزاری آنها شکسته می شود و تصاویر هر کدام به صورت جداگانه کپی می شوند.

 

شکسته شدن لینک های سخت افزاری

شکسته شدن لینک های سخت افزاری

 

به طور مثال اگر در مک بوک شما از یک عکس 10 نسخه داشته باشید، به اندازه یک عکس فضا اشغال می شود ولی در هارد دیسک خارجی به اندازه 10 عکس فضا اشغال می کند.

مطالب مرتبط