ترفند شبکه های اجتماعی

پيدا كردن پسورد اينستاگرام توسط مديريت رمزها در مرورگر

blank

ممکن است شما در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلفی عضو باشید و به همین دلیل گاهی نام کاربری یا رمز عبور ورود به یکی از حساب‌های خود را فراموش کنید. یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد اینستاگرام است که احتمال فراموشی اطلاعات ورود به این سرویس برای هر کاربری وجود دارد.

در این مطلب می‌خواهیم یک راه ساده برای پیداکردن پسورد اینستاگرام توسط مدیریت رمزها در مرورگر را به شما آموزش دهیم. البته این روش برای دیگر رمزهایی که ممکن است فراموش کرده باشید، کاربرد دارد.

با اینکه بسیاری از کاربران برای ورود به شبکه‌‌های اجتماعی از گوشی استفاده می‌کنند؛ اما هستند افرادی که از طریق مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیز وارد اینستاگرام خود شده‌اند. برای پیدا کردن پسورد اینستاگرام توسط مدیریت رمزها در مرورگر کافی است یک بار از طریق مرورگر خود وارد این شبکه‌ی اجتماعی شده باشید. اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است یک بار از طریق مرورگر وارد اینستاگرام شوید تا هر زمان رمز خود را فراموش کردید خیلی سریع بتوانید آن را پیدا کنید. روش کار خیلی ساده است که ما برای هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم به شما آموزش می‌دهیم. همچنین شما می توانید برای هر گونه سوال در این زمینه با کارشناسان ما در بخش تعمیرات موبایل کوک موبایل با شماره 02167319 تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

پيدا كردن پسورد اينستاگرام در فایرفاکس

  • گام اول: اگر تا کنون از طریق مرورگر وارد حساب اینستاگرام خود نشده‌اید یک بار با مراجعه به سایت www.instagram.com و کلیک روی Log in وارد حساب کاربری خود شوید. تنها کافی است شماره تماس، نام کاربری یا ایمیل و رمزعبور اینستاگرام خود را وارد کنید.

blank

  • گام دوم: اما اگر پیشتر از طریق مرورگر سیستم خود وارد اینستاگرام شده‌اید، کافی است در مرورگر فایرفاکس از گوشه‌ی سمت راست بالا روی منوی همبرگری (منوی سه خط) کلیک کنید.

blank

  • گام سوم: سپس روی گزینه‌ Options کلیک کنید.

blank

  • گام چهارم: هنگامی که وارد بخش تنظیمات مرورگر فایرفاکس شدید، در قسمت بالای صفحه یک کادر جستجو مشاهده می‌کنید که باید عبارت Password را داخل آن وارد کنید. با وارد کردن این کلمه بلافاصله گزینه‌های زیرمجموعه‌ی آن نمایش داده می‌شود که مطابق تصویر زیر از بخش Forms & Password، باید روی Saved Logins… کلیک کنید.

blank blank

  • گام پنجم: پنجره‌ی جدیدی پیش روی شما باز می‌شود که تمامی نام‌های کاربری و سایت و سرویس‌هایی که تاکنون از طریق مرورگر وارد آن شده‌اید به شما نمایش داده می‌شود.

blank

  • گام ششم: به دلیل اینکه ممکن است تعداد سایت‌ها و نام کاربری‌هایی که استفاده کرده‌اید زیاد باشد، کافی است در کادر جستجو عبارت instagram را وارد کنید. بعد از وارد کردن این عبارت، لیستی از نام‌های کاربری مطابق زیر نمایش داده می‌شود در اینجا روی show passwords کلیک ‌کنید.

blank

  • گام هفتم: در این بخش پیامی به شما نشان داده می‌شود که با انتخاب گزینه‌ی yes آن را تایید می‌کنید.

blank

  • گام هشتم: در نهایت پسوردهای اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شود.

blank

پيدا كردن پسورد اينستاگرام در کروم

برایپيدا كردن پسورد اينستاگرام در مرورگر کروم نیز روش کلی کار ما مشابه فایرفاکس است؛ ولی کمی تفاوت وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

  • گام اول: همانند فایرفاکس، باید یک بار حتما از طریق مرورگر کروم وارد اینستاگرام شده باشید. در این بخش تمامی مراحل دقیقا مشابه فایرفاکس است.

blank

 

 

  • گام دوم: اما اگر پیشتر از طریق مرورگر سیستم خود وارد اینستاگرام شده‌اید، کافی است در مرورگر کروم از گوشه‌ی سمت راست بالا روی منوی همبرگری (منوی سه نقطه) کلیک کنید.

blank

 

 

  • گام سوم: سپس روی گزینه‌ی Settings کلیک کنید.

blank

 

 

  • گام چهارم: همانند فایرفاکس بعد از ورود به صفحه‌ی تنظیمات یک نوار جستجو در بالای صفحه مراجعه می‌کنید که باید عبارت Password را در آن وارد کنید. بعد از این کار زیرمجموعه‌های این بخش نمایش داده می‌شود. از بخش Passwords and Forms، روی  Manage Passwrods کلیک کنید.

blank

 

  • گام پنجم: سپس پنجره‌ای پیش روی شما باز می‌شود که مشابه فایرفاکس تمامی سایت‌ها و نام‌های کاربری را به شما نمایش می‌دهد. باید در نوار جستجوی بالای صفحه عبارت instagram را وارد کنید تا فقط نام کاربری‌های مربوط به اینستاگرام نشان داده شود. برامی مشاهده‌ی رمز عبور هر کدام از گزینه‌ها کافی است روی عکس چشم کنار آن کلیک کنید.

blank

 

  • گام ششم: در این قسمت اگر برای اکانت خود در ویندوز رمزعبور تعیین کرده باشید، باید آن را وارد کنید.

blank

 

  • گام هفتم: در نهایت پسورد اینستاگرام مورد نظر به شما نمایش داده می‌شود.

blank

 

سوالات متداول- پيدا كردن پسورد اينستاگرام توسط مديريت رمزها در مرورگر

1- چگونه می توان پسورد اینستاگرام را پیدا کرد؟

در صورتی که پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده اید می توانید به راحتی دستور ریست کردن کلمه عبور را بدهید.
در برنامه اینستاگرام و یا در وب سایت، به صفحه sign in بروید و یا شاید لازم باشید که log in کنید. روی کلمه Forgot Password و یا Get help signing in ضربه بزنید. هر وقت درخواست شد نام کاربری، آدرس ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کنید. منتظر بمانید که اینستاگرام این امکان را به شما بدهد که پسورد جدید را تنظیم کنید.

2-کدام برنامه مدیریت رمز عبور در مرورگر بهترین است؟

بهترین مدیریت رمز عبور مرورگرهایی که می توانید روی گوشی خود نصب کنید و از آنها برای مدیریت رمز عبور اینستاگرام و یا سایر پلت فرم های شبکه اجتماعی استفاده کنید عبارتند از: LastPass، Keeper، Dashlane، 1Password، RoboForm، Blur، KeePass

3- از کجا رمزعبورهای ذخیره شده خود در مرورگر را پیدا کنم؟

برای دیدن، حذف، و یا انتقال رمزعبور از یک مرورگر به مرورگر دیگر و یا هر جزئیات دیگری از رمز عبور، روی گوشی و یا تبلت خود، برنامه مرورگر کروم را باز کنید. در سمت راست نوار ادرس روی گزینه More ضربه بزنید. روی گزینه تنظیمات و سپس رمز عبور ضربه بزنید. برای دیدن رمز عبور، روی گزینه مشاهده و مدیریت رمزهای عبور ذخیره شده در passwords.google.com ضربه بزنید. برای حذف روی رمز عبوری که می خواهید آن را پاک کنید ضربه بزنید.

4- آیا مدیریت رمز در مرورگرها می تواند هک شود؟

پاسخ صریح بله است. مدیریت رمز عبور می تواند هک شود. علاوه بر اینکه، اکثر مدیریت های رمز عبور دارای یک فضای خاص برای ذخیره نیستند و دسترسی به ابر رمزها و یا اطلاعات رمزنویسی شده در دیتابیس رمزعبور شما ندارند. بنابراین هر چه رمز عبور شما قوی تر و به یک ابررمز نزدیک تر باشد هک کردن آن سخت تر است.

5- معایب مدیریت رمز در مرورگر چیست؟

اگرچه استفاده از آنها ساده و برای کاربرهایی که مشغله ذهنی دارند و دائماً رمز عبور خود را فراموش می کنند مفید می باشد اما این ریسک وجود دارد که قابل هک شدن هستند و ممکن است در اختیار فرد دیگری قرار گیرد. اگر یک هکر برنامه keystroke-logger را روی کامپیوتر خود نصب کند و مستر پسورد کاربر را ضبط کند می تواند به رمزهای ذخیره شده شما دسترسی پیدا کند.

6- آیا برنامه LastPass برای مدیریت رمز می تواند هک شود؟

برنامه LatsPass که مدیریت رمز در مرورگر می باشد اگرچه خیلی سخت اما در 10 سال گذشته سابقه هک شدن داشته و vault data رمزگذاری شده آن در معرض خطر است.

7-چگونه رمزهای عبور خود را روی گوشی آیفونم ببینم؟

برای پیدا کردن و ویرایش رمزهای عبور در گوشی آیفون خود براحتی و به صورت زیر عمل کنید.
برنامه تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید.
روی گزینه Passwords & Accounts ضربه بزنید.
گزینه Website & App Passwords را انتخاب کنید. ممکن است از شما درخواست شود کلمه عبور خود را وارد کنید و یا با تاچ آی دی و فیس آی دی وارد سیستم شوید.
اکنون گوشی آیفون شما فهرست کاملی از رمزهای عبور ذخیره شده شما را نمایش خواهد داد.

8- از چه پسوردی برای اینستاگرام باید استفاده کنم؟

مثل اکثر وب سایت ها و پلت فرم های رسانه اجتماعی، اینستاگرام به شما توصیه می کند که رمز عبوری که انتخاب می کنید کاملاً منحصربفرد باشد، رمزی که در جای دیگری از اینترنت استفاده نشده است. شرایطی که اینستاگرام برای انتخاب رمز عبور مشخص کرده شامل یک عبارت و ترکیبی از 6 و یا بیشتر از حروف، شماره ها و علائم نگارشی می باشد.

9- چگونه می توانم رمز عبور اینستاگرام را روی گوشی ام ریست کنم؟

اینستاگرام را باز کنید و روی گزینه Forgot یعنی فراموش کردن اطلاعات ورود به سیستم ضربه بزنید، روی Next ضربه بزنید و گزینه Send and SMS را انتخاب کنید. اکنون یک پیامک به شماره تلفنی که با آن اکانت اینستاگرام خود را ساخته اید ارسال می شود. مطابق با دستورالعمل روی صفحه پیش بروید و رمز عبور اینستاگرام خود را ریست کنید.

10- ایده های خوب برای ساخت یک رمز عبور اینستاگرام کدامند؟

در زیر 5 ایده برای ساخت رمزعبور قدرتمند ارائه شده است
رمز عبور اینستاگرام خود را طبق فرمول خاص خود بسازید، فرمولی که رمز عبور را برای شما یادآوری می کند.
با حروف صدا دار بازی کنید و در رمز عبور خود از آنها استفاده کنید.
از مخفف کلمات استفاده کنید تا رمز کوتاه تر اما پر معناتر شود.
کدهای کشورهای مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید
از برنامه مدیریت رمز در مرورگر خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط