ترفند اندروید

پرینت با گوشی اندرویدی

blank

چگونه با گوشی یا تبلت اندرویدی خود پرینت بگیریم؟

اگر شما کاربر گوشی های اندرویدی هستید، متوجه شده اید که پرینت کردن با این دستگاه ها کار پیچیده و دشواری نیست. امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که ممکن است در شرایطی قرار بگیرید و تمایل به پرینت مستقیم توسط گوشی خود را داشته باشید.

البته انجام این کار قبلا هم ممکن بود. برای پرینت گرفتن در گوشی اندرویدی خود بایستی ابتدا اپلیکیشن گوگل کلود پرینت Google Cloud Print را نصب می کردید. سپس با اشتراک گذاری صفحه مورد نظر برای پرینت با اپلیکیشن گوگل کلود پرینت می توانستید این کار را انجام دهید. برای این کار به یک پرینتر و یک اتصال بی سیم نیز احتیاج دارید تا بتوانید گوشی خود را به پرینتر وصل کنید.

خوشبختانه مقوله پرینت گرفتن با گوشی هوشمند امروزه بیشتر از قبل سهولت یافته و آن هم به این دلیل است که با سیستم عامل خود گوشی و خود اپلیکیشن های آن می توان این کار را انجام داد. و دیگر نیازی به اپلیکیشن خاص مانند گوگل کلود پرینت نیست.

تنها محدویت برای این کار این است که، خود اپلیکیشن مورد نظر باید گزینه ی پرینت را پشتیبانی کند. به طور مثال شما قابلیت پرینت گرفتن پست ها را از خود اپلیکیشن فیس بوک Facebook به طور مستتقیم در گوشی ندارید، به این دلیل که اپلیکیشن فیس بوک از گزینه ی پرینت پشتیبانی نمی کند. بنابراین باید پست های آن را ذخیره و بعد با اپلیکیشن های دیگری که این قابلیت را پشتیبانی می کنند مانند تصاویر photos، Google Docs، Gmail و … با گوشی پرینت بگیرید.

بنابراین اگر چه پرینت گرفتن با گوشی های اندرویدی در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است، اما هنوز هم دانستن چند نکته حائز اهمیت است.

چگونه پرینترها را به گوشی وصل و تنظیم کنیم؟

همانطور که قبلا گفته شد Cloud Print اکنون جزئی از OS است. در گذشته از طریق این اپلیکیشن می توانستید پرینتر های موجود را پیدا و مدیریت و همگام سازی کنید. اما از زمانی که دیگر احتیاجی به این قبیل اپلیکیشن ها برای پرینت نیست، تمام این تنظیمات مربوط به پرینترها را می توانید در بخش Settings menu پیدا کنید.

برای بررسی موقعیت پرینتر، و رفتن به بخش تنظیمات ابتدا باید نوار نوتیفیکیشن ها notification را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی آیکون چرخ دنده موجود ضربه بزنید.

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

البته مسیر دسترسی به قسمت مدیریت پرینترها در هر دستگاه می تواند متفاوت باشد. سازندگان دستگاه های اندرویدی، بخش مدیریت پرینتر ها را ممکن است در جاهای مختلف پنهان کرده باشند.

بنابراین ما ساده ترین راه موجود را در پیش می گیریم؛ شما نیز می توانید از این روش استفاده کنید. به بخش آیکون ذره بین واقع در بالای صفحه دقت کنید این قسمت برای جستجوی در برنامه های اندرویدی در نظر گرفته شده است. (در دستگاه های شرکت سامسونگ عبارت “Search” را می توان یافت) در این قسمت کلمه‌ی “Printing” را جستجو کنید.

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

صرف نظر از اینکه تنظیمات مورد نظر در کدام قسمت از دستگاه خاص شما جای گرفته است، اکنون گزینه هایی پیش روی شما قرار خواهند گرفت. البته با تشکر از گزینه ی Search که از جستجوی بیهوده ی عذاب آور، شما را نجات داده است.

پس از ورود به این بخش لیستی از گزینه های پرینتر نمایان خواهد شد. مشاهده می کنید که بعضی از گزینه ها ممکن است ارائه شوند و برخی دیگر ممکن است نشوند.

مثلا گزینه ی کلود پرینت Cloud Print ممکن است در تمام دستگاه های اندرویدی با هر مدلی وجود داشته باشد.

اما گزینه های خاص نیز وجود دارند؛ مثل  “Samsung Print Service Plugin”  که ممکن است فقط در گوشی های سامسونگ مشاهده شود. و در برخی از دستگاه های اندرویدی ارائه نشود.

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

در هر صورت، هر لیستی که نمایان شود، نتیجه همچنان یکسان خواهد بود.

اینجا جایی است که شما می توانید تنظیمات مربوط به اتصال پرینترهای موجود را مدیریت کنید.

در اغلب موارد باید گزینه ی Cloud Print را انتخاب کنید چرا که این گزینه بیشتر از همه با دستگاه های اندرویدی سازگار است و قوی تر عمل می کند.

اگر شما تمایل به مدیریت پرینتر را دارید؛ روی کلود پرینت “Cloud Print” ضربه بزنید. برای مدیریت آن در سمت راست بالای صفحه سه نقطه یا MORE را در گوشی های هوشمند سامسونگ لمس کنید.

پرینت | تعمیرات تخصصی گوشی

در اینجا می توانید با لمس گزینه ی اضافه کردن پرینتر Add printer، پرینتر جدید را به کلود دستگاه خود وصل کنید. وقتی این گزینه را لمس کردید اپلیکیشن کلود بصورت خودکار به دنبال پرینترهای موجود در شبکه ی بی سیم اینترنت شما می گردد و پس از اتمام جستجو، پرینترهای شناسایی شده را نمایش می دهد.

( دقت کنید که هر دو دستگاه هم گوشی و هم پرینتر شما باید به یک شبکه ی بی سیم اینترنت متصل باشند، چرا که کلود پرینت فقط با پرینترهایی کار می کند که به وای فای شما وصل باشند )

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

اگر شما به دنبال اضافه کردن پرینتر جدید به لیست پرینترهای موجود در گوشی خود نیستید، به جای گزینه ی Add printer باید گزینه ی تنظیمات Settings را لمس کنید.

در منوی تنظیمات Settings، شما قابلیت مدیریت پرینتر از قبل اضافه شده خود را دارید. به طور مثال می توانید دیده شدن پرینترها را فعال کنید؛ یا نمایش آن ها را برای اکانت خاصی تنظیم کنید. مثلا زمانیکه در محل کار هستید و پرینتی از ایمیل خود دارید، ممکن است تمایل نداشته باشید آن را به لیست پرینترهای گوشی خود اضافه کنید. خیلی راحت می توانید وضعیت نمایش آن اکانت را تغییر دهید و به وضعیت پنهان منتقل کنید. همچنین شما می توانید انتخاب کنید که فقط پرینترهای اخیر شما نمایش داده شوند.

پرینت | تعمیرات تخصصی گوشی

علاوه بر این در این پنجره می توانید عملیات پرینت و پرینترهای خود را تنظیم و مدیریت کنید.

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

چگونه از اپلیکیشن هایی که قابلیت پرینت دارند استفاده کنیم؟

خب حالا که یاد گرفتید که چگونه یک پرینتر را به گوشی خود وصل یا اضافه کنید و چگونه تنظیمات آن را مدیریت کنید؛ زمان آن رسیده تا بتوانید پرینت خود را از داخل اپلیکیشن مورد نظر انجام دهید.

و با توجه به گفته های پیشین دیگر احتیاجی به اپلیکیشن اضافی برای پرینت وجود ندارد؛ تنها کافی است به اپلیکیشن های بومی خود دستگاه اندرویدی مراجعه کنید.

پرینت | تعمیرات تخصصی ایفون

البته همه ی اپلیکیشن ها نیز از این گزینه پشتیبانی نخواهند کرد.

البته گزینه ی پرینت در هر اپلیکیشن ممکن است هر جایی پنهان شده باشد؛ اما معمولا در منوی اصلی قرار گرفته است. به طور مثال ساده ترین آن ها پرینت تصاویر به صورت مستقیم خواهد بود که گزینه ی پیرینت در اپلیکیشن تصاویر با لمس سه نقطه واقع در صفحه نمایش تصویر قابل دسترسی خواهد بود.

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

برای پرینت گرفتن فایل هایی چون ورد و اکسل و پی دی اف نیز پس از اجرای اپلیکیشن آن ها، یافتن این گزینه آسان خواهد بود. در اپلیکیشن های نام برده باید ابتدا روی سه نقطه موجود در منوی آن ضربه بزنید تا گزینه “Share & Export” نمایان شود و پس از انتخاب پرینت “Print” قادر به انجام آن خواهید بود.

پرینت | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

دراین مرحله اپلیکیشن گوگل کلود پرینت اجرا خواهد شد و صفحه ی مورد نظر را که قصد چاپ آن را دارید نمایش می دهد.

در این صفحه شما می توانید برخی از تنظیمات را مطابق شرایط خود تغییر دهید. مثلا تعداد پرینت از صفحه مورد نظر، اندازه صفحه پرینت، رنگ و موارد دیگر را تعیین کنید. برای انجام این تنظیمات فقط باید فلشی را که در بالای صفحه پرینت قرار دارد؛ لمس کنید تا تنظیمات برای شما ظاهر شود.

چنانچه شما پرینترهای مختلفی در لیست پرینترهای نصب شده ی خود دارید، با لمس نام پرینتر مورد نظر می توانید آن را از لیست انتخاب کنید. (یک لیست از همه ی پرینترهایی که نصب کردید و قابل دسترسی برای سرویس پرینت هستند در بالای صفحه مشخص است.)

پرینت | تعمیرات تخصصی موبایل

پس از اتمام تنظیمات مربوطه با لمس دکمه ی پرینت گوشی شما بصورت خودکار فایل مورد نظر را به پرینتر ارسال می کند و این فرآیند با موفقیت و سهولت به پایان خواهد رسید.

شما کاربر اندرویدی با هر مدل گوشی که در اختیار دارید؛ ممکن است مسیر های مختلفی را برای پرینت از گوشی خود دنبال کنید.

مطالب مرتبط