ترفند آیفون

ریست پسورد آیفون

blank

آموزش روش های ریست پسورد فراموش شده ی آیفون و آیپد

چگونه پسورد فراموش شده ی آیفون را ریست کنیم؟

هر فردی ممکن است پسورد passcode گوشی خود را در گیر و دار مسائل زندگی فراموش کند. حال اگر چنین اتفاقی افتاد چه باید کرد و چگونه می توان پسورد آیفون خود را ریست کرد. البته گاهی ممکن است فرد دیگری به طور مثال فرزند خردسال شما پسورد اشتباه را به طور مکرر وارد کند و گوشی لاک شود که در این صورت کاربران گوشی های اپل، به بخش تعمیرات نرم افزاری گوشی آیفون مراجعه می کنند تا مشکل گوشی خود را برطرف نمایند. اگر شما در سیستم عامل iOS پسورد اشتباهی را به تعداد دفعات ۶ مرتبه وارد کنید، پیامی مبنی بر اینکه شما دیگر قادر به استفاده از دستگاهتان نیستید device is disabled، برای شما ظاهر خواهد شد. و این اتفاق نیز به دلیل مسائل امنیتی بالای محصولات اپل است.

بنابراین این مشکل بزرگی است، که اکثر کاربران اپل برای حل آن نیاز به راهنمایی خواهند داشت. امروز تصمیم را بر آن داشتیم تا نحوه ی انجام این کار را برای گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس و سایر مدل های پایین تر شرح دهیم.

گفتن یک نکته قبل ازشروع توضیحات الزامی می باشد. اگر شما قبل وقوع این اتفاق از اطلاعات گوشی خود یک نسخه پشتیبان یا بکاپ backup تهیه نکرده باشید، در اینجا به مشکل برخورد خواهید کرد. بدین دلیل که راهی نخواهد بود که بتوانید از اطلاعات آیفونتان حفاظت کنید.

(البته با توجه به اینکه آیفون قفل شده هم قابلیت اتصال و سینک با کامپیوتر را دارد، این احتمال می رود که اگر یکبار آیفون خود را به آیتونز کامپیوتری که قبلا با آن سینک شده اید، وصل کنید، از شما پسورد درخواست نکند. البته این احتمال خیلی کم است. اگر خوش شانس بودید و از شما پسورد دستگاه را درخواست نکرد که می توانید اطلاعاتتان را نجات دهید در غیر اینصورت راهی وجود نخواهد داشت. )

در اینجا سه راهکار برای ریست پسورد آیفون و آیپد با سیستم عامل IOS وجود دارد منتهی همانطور که گفتیم تمام اطلاعات و تنظیمات موحود در دستگاهتان پاک خواهند شد.

سه راه حل :

– اگرآیفون شما قبلا با آیتونز کامپیوتری سینک یا همگام سازی شده است، استفاده از آیتونز

– استفاده از iCloud

– استفاده از حالت بازیابی use recovery mode

روش اول :

اگر شما آیفون یا آیپد خود را با آیتونز همگام سازی کرده اید، می توانید از آن برای ریستور کردن دستگاه، و ریست کردن رمز عبور خود استفاده کنید.

پسورد | اموزش تعمیرات تخصصی گوشی

– دستگاه خود را به کامپیوتری که قبلا با آن همگام سازی شده بوسیله ی کابل یو اس بی متصل کنید.

– آیتونز را باز کنید. چنانچه از شما پسورد خواست، از کامپیوتر دیگری که قبلا با آن همگام سازی کرده اید استفاده کنید، یا از حالت ریکاوری recovery mode استفاده کنید.

– کمی صبر کنید تا آیتونز با دستگاه شما سینک یا همگام شود سپس بکاپ بگیرید. اگر این گزینه را نداشت، به این بخش بروید. learn what to do زمانی که آیفون ریستور می شود اطلاعات سینک شده از طریق این بکاپ به دستگاه باز می گردد.

– زمانی که سینک کردن و بک آپ گرفتن تمام شد Restore را انتخاب کنید تا دستگاه شما پاک شود.

– هنگام ریستور کردن، وقتی که به صفحه ی تنظیمات رسیدید Set Up screen روی گزینه ی Restore from iTunes backup ضربه بزنید.

– دستگاه خود را در آیتونز انتخاب کنید. به اطلاعات و اندازه ی هر بکاپ دقت کنید و مناسب ترین را از میان آن ها انتخاب کنید.

روش دوم :

همه ی کاربران اپل یک اپل آی دی Apple ID برای خود دارند، با این حساب کاربری iCloud می توان پسورد فراموش شده ی آیفون را دوباره تنظیم کرد. البته این راه کار فقط برای کسانی که ویژگی Find My iPhone را فعال کرده اند؛ جوابگو خواهد بود.

– آیفون یا آیپد خود را خاموش کنید. سپس می بایست از دستگاه دیگری به سایت icloud.com/find مراجعه کنید.

– بعد از آن اپل آیدی و رمز اپل خود را وارد کنید.

– گزینه ی تمام دستگاه ها All Devices، واقع در بالاترین قسمت پنجره ی مرورگر خود را لمس کنید.

– روی دستگاهی که می خواهید حذف شود کلیک کنید و آن را انتخاب کنید.

– سپس روی گزینه ی Erase ضربه بزنید تا دستگاه شما بعلاوه پسورد آن حذف شود.

اکنون می توانید از نسخه ی پشتیبان خود برای ریستور کردن استفاده کنید یا تنظیمات جدید را انجام دهید.

روش سوم :

اگر شما تا به حال به آیتونز کامپیوتری سینک نشده اید، یا Find My iPhone را در iCloud تنظیم نکرده اید؛ باید از حالت ریکاوری یا بازیابی برای ریستور کردن دستگاه خود استفاده کنید. این روش دستگاه مورد نظر شما و پسورد آن را پاک خواهد کرد.

– آیفون یا آیپد خود را با کابل رابط به کامپیوتر وصل کنید و آیتونز را باز کنید (وجود یک کامپیوتر در این مرحله الزامی می باشد)

– زمانیکه دستگاه شما به کامپیوتر متصل است سعی کنید آن را ری استارت (یکبار خاموش و مجددا روشن کنید) تا بتوانید آن را به حالت ریکاوری ببرید.

برای رفتن به حالت ریکاوری :

در آیفون ۶ اس و نسخه های پایین تر چه آیپد و آیپاد؛ روی دکمه ی هوم Home و خاموش Sleep/Wake همزمان فشار دهید و آن را نگاه دارید تا زمانیکه لوگوی اپل نمایان شود، همانطور که دکمه های نام برده را نگاه داشته اید دقت کنید که صفحه ی ریکاوری مد  recovery mode نمایش داده شود.

در آیفون ۷ و ۷ پلاس شما باید دکمه ی خاموش و روشن و دکمه ی تنظیم صدا یا ولوم Volume Down را به طور همزمان با هم فشار دهید. و در ادامه نیز بقیه ی موارد نام برده مانند نسخه های پیشین می باشند.

پسورد | تعمیرات گوشی

– زمانیکه به حالت ریکاوری رفتید، آیتونز گزینه ی Restore یا Update را نمایش می دهد، گزینه Restore ریستور را انتخاب کنید.

پسورد | اموزش تعمیرات موبایل

– آیتونز نرم افزاری که مورد نیاز دستگاه شماست را بصورت خودکار دانلود خواهد کرد. ( اغلب جدیدترین نسخه سیستم عامل IOS ) اگر این فرآیند بیشتر از ۱۵ دقیقه به طول انجامید دستگاه شما از حالت ریکاوری خارج خواهد شد و شما باید مراحل قبل را دوباره تکرار کنید.

باید تا پایان این فرآیند صبر کنید تا بتوانید آیفون و آیپدتان را دوباره راه اندازی کنید.

چنانچه از قبل نسخه ی پشتیبان یا بکاپ تهیه کرده باشید، می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت باید تنظیمات جدید را اعمال کرده سپس از دستگاهتان استفاده کنید.

با انجام این سه روش امید است که کاربران فراموشکار اپل بتوانند به سهولت هر چه تمام تر پسورد آیفون یا آیپد خود را مجددا تنظیم کنند.

مطالب مرتبط