ترفند اندروید

وصل هدست بلوتوث به گوشی اندروید

وصل هدست بلوتوث به گوشی اندروید

شاید بدانید که وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی کار بسیار ساده ‌ای می باشد و اصلا کار سختی نیست، ولی با این حال ممکن است برخی از افراد با آن آشنایی ندارند یا در هنگام انجام این کار با مشکلاتی رو به رو شوند. در این مقاله قرار است نحوه وصل هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی و رفع مشکلات اتصال آن را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که می دانید در حال حاضر، استفاده از هدست یا هدفون های بلوتوث به شدت در بین کاربران رواج یافته است. مثلاً فرض کنید که به باشگاه می ‌روید و می خواهید در هنگام انجام تمرینات ورزشی، آهنگ ‌ها یا موزیک ‌های مورد علاقه خودتان را گوش دهید. در این شرایط می ‌توانید موزیک ‌های مورد نظرتان را در گوشی اندرویدی ریخته و با یک هدست همانند هندزفری بلوتوث هایلو GT5 و یا هدفون بیسیم QT81 لنوو را با آن پیر (Pair) کنید. سپس می توانید در هنگام تمرین، بدون وجود هیچ سیم مزاحمی و با قرار دادن هدست بلوتوث بر روی گوش خود به آهنگ‌ های مورد علاقه خودتان گوش دهید. حال می خواهیم بدانیم چگونه می ‌توانیم یک دست بلوتوث را با گوشی اندرویدی خود پیر یا همگام ‌سازی یا به اصطلاحا عامیانه وصل نماییم؟

وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی به سادگی انجام می گردد و به هیچ وجه پروسه سختی ندارد. اگر برای وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی خود دچار مشکل شده ‌اید، این مقاله اختصاصی را حتما مطالعه کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی و رفع مشکلات اتصال آن صحبت کنیم.

نحوه وصل هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی

پس از خرید هندزفری بلوتوث خود، وصل کردن آن به گوشی اندرویدی به هیچ وجه پروسه پیچیده ‌ای نداشته و برای انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

  • قبل از هر چیزی هدست بلوتوث خود را روشن نمایید. در این شرایط احتمالا به طور اتوماتیک قابلیت بلوتوث آن فعال می‌ گردد. در برخی از مدل ‌های خاص هدست بلوتوث باید برای وصل کردن دستگاه به گوشی حتما آن را به حالت Paring Mode منتقل کنید.
  • گوشی اندرویدی خود را بردارید و به منوی تنظیمات (Settings) آن وارد شوید.
  • سپس گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.
  • در اینجا قابلیت Bluetooth گوشی را روشن کنید. در این شرایط لیستی از دستگاه ‌های در دسترس نمایان می گردد. در این لیست به دنبال نام هدست بلوتوث خود بگردید و آن را لمس نمایید.

بدین صورت پروسه همگام ‌سازی، پیر یا وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی تمام می شود. می ‌توانید موزیک پلیر گوشی اندرویدی خود را بردارید و کلکسیون آهنگ ‌های مورد علاقه خودتان را انتخاب و پخش نمایید. در این شرایط آهنگ ‌های مورد نظر به طور اتوماتیک از طریق بلوتوث هدست پخش خواهند شد.

رفع مشکلات اتصال هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی

ولی در برخی از شرایط دیده شده که مشکلات خاصی در هنگام وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی پدیدار می ‌شوند. برای رفع این مشکلات رایج به نکات زیر توجه کنید.

نحوه اتصال هدفون بی سیم به آیفون و آیپد را مطالعه کنید.

  • همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم، برخی از هدست های بلوتوث بعد از روشن کردن نیاز به فعال سازی حالت Pairing Mode یا حتی Discoverable Mode دارند. پس حتما این موضوع را بررسی نمایید، شاید چون هدست بلوتوث خود را به این حالت ‌ها منتقل نکرده ‌اید، گوشی اندرویدی قادر به شناسایی هدست بلوتوث نشود.
  • حتما دقت کنید که پس از روشن کردن گوشی اندرویدی خود هم قابلیت بلوتوث آن را در حالت Discoverable قرار دهید. این موضوع به ویژه در شرایطی که برای اولین بازی نسبت به وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی اقدام می ‌کنید، بسیار مهم است.
  • در بعضی از شرایط ممکن است باگ ‌هایی در اتصال بلوتوث دستگاه اندرویدی شما پدیدار شوند. در این مواقع برای رفع این باگ ‌ها می ‌توانید دستگاه را ریستارت نمایید. همچنین فعال کردن حالت پرواز (Airplane Mode) دستگاه اندرویدی و بازگرداندن آن به حالت عادی هم می ‌تواند سبب رفع مشکلات اتصال احتمالی موجود شود. همچنین توصیه می‌ کنیم که برای اطمینان خاطر یک بار هم هدست بلوتوث خود را خاموش و روشن کرده تا باگ ‌های احتمالی اتصال بلوتوث آن هم برطرف گردد.
  • از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید به داشتن شارژ کافی در هر دو دستگاه مربوط می ‌شود. نداشتن شارژ باتری ممکن است اختلال‌ هایی را در ارتباط بین هدست بلوتوث و گوشی هوشمند ایجاد کند. اگر گوشی اندرویدی شما شارژ کافی نداشته باشد و به حالت Power Saving Mode منتقل شده باشد، احتمال دارد که قابلیت اتصال بلوتوث آن به کل و به شکل اتوماتیک غیرفعال شود. به این ترتیب برای وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی با مشکل روبرو خواهید شد.
  • یکی دیگر از مسائلی که می‌ تواند در اتصال بلوتوث بین هدست و گوشی اندرویدی شما اختلال ایجاد کند به نزدیک بودن به روترهای وای فای و سیگنال‌ های آن می ‌شود. سیگنال ‌های وای فای می ‌توانند در سیگنال‌ های بلوتوث تداخل ایجاد کرده و به این ترتیب مشکلاتی را در راستای وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی ایجاد کنند.
  • دقت کنید که برخی از هدست های بلوتوث با نسخه ‌های قدیمی ‌تر سیستم عامل اندروید سازگاری ندارند. پس یکی دیگر از روش ‌هایی که با استفاده از آن می ‌توانید مشکل وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی را برطرف نمایید مربوط به آپدیت سیستم عامل دستگاه اندرویدی می‌ باشد.

موارد بالا از اصلی ‌ترین روش ‌های رفع مشکل اتصال هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی به شمار می روند. اگر در پروسه وصل کردن هدست بلوتوث به گوشی اندرویدی با مشکل روبرو شدید، مطمئنا توجه به نکات بالا سبب رفع این مشکل خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *