تست و بررسی سامسونگ

نمونه های طراحی سری سامسونگ گلکسی M30

طراحی سامسونگ گلکسی M30

2- طراحی، چرخش 360 درجه سامسومگ سری M

گلکسی های سری M به اندازه کافی بزرگ و شکل و شمایلی زیبا و شیک دارد. گوشی M30 تقریبا تماما از مواد پلاستیکی ساخته شده است که بد نیست و باعث شده که وزن این گوشی پایین بیاد و در مواقع سقوط و یا افتادن از دست، نترسیم که چیزیش بشه.

blank

سامسونگ سعی کرد تا بدنه این گوشی را با رنگ های ادغام شده از دو رنگ، رنگ بندی کند. در این گوشی از فناوری تغییر و گرادیان رنگ تدریجی استفاده شده و دو رنگ Gradation Blue (در قسمت های پایین بدنه، آبی دریایی و همانطور که به قسمت های بالا می رود رنگ آبی روشن تر می شود) و رنگ Graduation Black که پایین گوشی سیاه و قسمت های بالاتر خاکستری است. قاب پشت به قدری شفاف است که جای لکه و اثر انگشت روی آن باقی می ماند و اما قبل کنترل شدن هستند و خیلی اذیت نمی کند.

blank

ریدر اثر انگشت تقریبا نامرئی و در قسمت پشت گوشی قرار دارد و از دسترس هم خارج هست. این ریدر درست بالای جایی هست که باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ثانیه تموم می شه. اگه شما جزء اون دسته از آدم هایی هستید که پایین گوشی رو می گیرید و انگشت های نسبتا بزرگی دارید، ممکنه لازم باشه که کمی عریض تر بشه.

blank

مجموعه دوربین سه تایی در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. هر سه، در ناچ دوربین و روی هم دیگر سوار شده اند. وسطی، دوربین اصلی است و برای نشان دادن و تاکید بر برتری این دوربین، دور آن یک حلقه درج شده است. زیر دوربین اصلی، دوربین فوق عریض است و در قسمت بالای آن نیز دوربین عمق قرار دارد. فلاش که در زیر همه دوربین ها قرار گرفته است، جزء دوربین محسوب نمی شود.

blank

در قسمت جلو، صفحه نمایش سوپر آمولد 6.39 اینچی وجود دارد، در قسمت بالا ناچ دوربین سلفی U شکل تعبیه شده که درست در بالا، وسط صفحه نمایش قرار دارد. علی رغم قاب باریک و زیبایی که دارد، بالای این دوربین یک شکاف ظریف وجود دارد که بلندگوی گوشی در آن تعبیه شده است، نصب فلاش LED در این قسمت موفق نبوده است.

blank

در این گوشی، زیر صفحه نمایش، گوشت بیشتری وجود دارد، که در کلاس خود معمول است. ضخامت گوشی به باریکی گوشی های S10 نیست اما با توجه به قسمت های مختلف این گوشی، گوشی های M30 کاملا زیبا و خوش قیافه به نظر می رسند.

blank

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی M30 را در اینجا مطالعه کنید.

جانمایی ابزارهای کنترل این گوشی از تمام سری های M و یا اکثر سری های A که امسال به بازار عرضه شدند متفاوت است. دکمه پاور در سمت راست چند سانتی متر بالای وسط گوشی و دکمه کم و زیاد حجم صدا کمی بالاتر از آن قرار دارد. هر دو دکمه پلاستیکی اما ظریف هستند و راحت عمل می کنند. در سری های M دکمه بیکسبی وجود ندارد و در واقع حیف شد.

درست در قسمت مخالف در سمت چپ، یک اسلات و جای سیم کارت سه تایی وجود دارد که حالت خشابی داشته دو سیم کارت و یک کارت حافظه SD میکرو روی آن جا می گیرد.

در قسمت پایین گوشی، پورت USB-C برای شارژ کردن گوشی و جک هدفون 3.5 میلی متری برای خروجی صدا وجود دارد. یک بلندگوی تکی پشت توری در این قسمت وجود دارد و میکروفون اصلی کمی بالاتر از آن قرار دارد.

blank blank blank

دکمه های سمت راست . خشاب کارت در قسمت چپ، و تمام تجهیزات در تعبیه شده در قسمت پایین گوشی

گلکسی M30 در ابعاد 159 × 75.1 × 8.5 میلی متر با وزن 174 گرم است که برای یک گوشی با باتری 5000 میلی آمپر ساعت کاملا مناسب است و چون از جنس پلاستیک است، سبک وزن می باشد. پانل آمولد وزن و ضخامت را به خوبی پوشش می دهد، طوری که گوشی M30 نسبت به M20 حدود 12 گرم سبک تر و 0.3 گرم نازک تر است.

مقایسه های بغل به بغل این گوشی با گوشی های رئالمی 3 پرو و ردمی نوت 7 (پرو و یا غیر پرو) حاکی از این است که از نظر ضخامت و وزن تفاوت خیلی کمی وجود دارد به خیر از گلس پشت گوشی ردمی که اونو سنگینتر و حدود 186 گرم ساخته است.

 

مطالب مرتبط