ترفند اندروید

نمایش صفحه اندروید در تلویزیون با کروم کست

نمایش صفحه اندروید در تلویزیون با کروم کست

در حال حاضر با استفاده از روش خاصی کاربران دستگاه‌ های اندرویدی می ‌توانند محتوای صفحه نمایش دستگاه خود را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون‌ آینه نمایید. این مسئله به این معنی می باشد که دقیقاً محتوای نمایشگر دستگاه اندرویدی شما در تلویزیون نمایش داده ‌شود. پس با ما همراه باشید.

مطمئنا برای هر کاربری پیش آمده است که به هر دلیل خاصی مایل باشد که محتوای صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون آینه کرده و به تصویر بکشد. مثلاً فرض کنید که با اعضای خانواده خود به گردش رفته ‌اید و حال که به خانه برگشته اید و می خواهید عکس‌ ها و ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین گوشی اندرویدی خود را به تمام اعضای خانواده نمایش دهید. در این صورت نیاز به آینه کردن محتوای نمایشگر دستگاه اندرویدی بر روی صفحه نمایش بزرگ دیگری نظیر صفحه نمایش تلویزیون خواهید داشت!

انجام این کار یعنی آینه کردن محتوای نمایشگر دستگاه اندرویدی بر روی تلویزیون ممکن خواهد بود و هم اکنون بسیاری از افراد بنا به دلایل خاصی از این قابلیت استفاده می ‌کنند. این قابلیت حتی در شرکت ‌های بزرگ برای ارائه کنفرانس ‌ها و .. مورد استفاده می باشد. حال چگونه می ‌توانیم محتوای نمایشگر دستگاه اندرویدی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنیم یا اصطلاحا آینه نماییم؟

برای این کار مواردی بصورت پیش نیاز می باشد:

پیش از شروع آموزش مورد نظر باید به برخی از نکات و پیش نیازهای مهم توجه کنید. این پیش نیازها به صورت زیر می باشد:

  • سیستم عامل اندرویدی: 

برای پشتیبانی از این قابلیت و آینه کردن محتوای نمایشگر گوشی اندرویدی بر روی صفحه نمایش تلویزیون باید دستگاه اندرویدی شما حداقل از سیستم عامل اندروید 4.2.2 بهره ببرد. متاسفانه نسخه‌ های پایین ‌تر سیستم عامل اندروید امکان پشتیبانی از این قابلیت را ندارند. برای بررسی سیستم عامل دستگاه خود به بخش تنظیمات یا همان Settings و سپس About Phone بروید. حال به دنبال گزینه Android Version  بگردید. در این بخش نسخه دقیق سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی دستگاه شما نمایش داده شده است.

کروم کست گوگل

  • کروم کست گوگل(Google Chromecast): 

کروم کست گوگل یا همان Google Chromecast دانگل یا قطعه الکترونیکی بسیار کوچک و قابل حملی می باشد که توسط شرکت گوگل ساخته شده است و این امکان را ایجاد کرده است تا ارتباط بین تلویزیون و گوشی اندرویدی برای نمایش تکمیل فرآیند آینه کردن نمایشگر دستگاه اندرویدی بر روی تلویزیون برقرار گردد. این دانگل اندازه‌ ای در حدود یک فلش مموری دارد و از طریق پورت اتصال HDMI  به تلویزیون متصل می‌ گردد.

  • اپلیکیشن کروم کست

یکی دیگر از پیش نیازهای مهم برای نمایش یا آینه کردن محتوای نمایشگر دستگاه اندرویدی بر روی نمایشگر تلویزیون یا کامپیوتر مربوط به نصب بودن اپلیکیشن اختصاصی کروم کست بر روی دستگاه اندرویدی مورد نظر می باشد. با استفاده از لینک زیر می ‌توانید نسبت به دانلود و نصب این برنامه در گوشی یا تبلت اندرویدی خود وارد عمل شوید.

دانلود اپلیکیشن کروم کست از گوگل پلی

نحوه اتصال کروم کست گوگل به تلویزیون و راه ‌اندازی آن

یکی از مراحلی که باید برای نمایش یا آینه کردن محتوای نمایشگر گوشی اندرویدی بر روی نمایشگر تلویزیون سپری گردد، اتصال و راه ‌اندازی دانگل کروم کست به شمار می رود. شما باید ابتدا این قطعه الکترونیکی را به تلویزیون خود متصل کنید و مراحل راه ‌اندازی اولیه آن را طی نمایید. در ادامه به شرح نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

دانگل کروم کست گوگل را به تلویزیون متصل کنید

ابتدا دانگل کروم کست گوگل را به پورت HDMI تلویزیون مورد نظرتان متصل کنید. حال کابل میکرو USB موجود را به بخش پایینی کروم کست متصل کرده و انتهای دیگر آن را به پورت USB تلویزیون متصل کنید. اگر تلویزیون شما پورت USB ندارد، می ‌توانید بخش انتهای کابل میکرو USB موجود را به آداپتور ارائه شده با جعبه کروم کست متصل کرده و آن را مستقیما به پریز برق متصل کنید.

حال با سوییچ کردن تلویزیون به پور‌ت HDMI مربوطه به صفحه ‌ای مواجه خواهید شد که از شما درخواست شده که از طریق کامپیوتر یا دستگاه اندرویدی خود به آدرس www.google.com/chromecast/setup  بروید. از آنجایی که ما قصد استفاده از اپلیکیشن اختصاصی کروم کست گوگل را داریم دیگر نیازی نسبت به مراجعه به این سایت و آدرس وجود نداشته و تنها باید در دستگاه اندرویدی خود اپلیکیشن گوگل کروم کست را اجرا نماییم.

باید به این مورد توجه کنید که در بسیاری از موارد دیده شده که راه‌ اندازی کروم کست از طریق اپ موبایل با مشکلات و باگ ‌هایی همراه شده است. اگر شما هم با مشکلات این چنینی روبرو شدید، توصیه می‌ کنیم که به نصب و راه ‌اندازی اولیه کروم کست از طریق لپ ‌تاپ یا کامپیوتر و با مراجعه به آدرس بالا بپردازید.

نحوه آینه شدن صفحه نمایش گوشی با مرورگر کروم را مطالعه کنید.

اپلیکیشن کروم کست را نصب کنید

برنامه یا اپلیکیشن کروم کست گوگل را در گوشی اندرویدی خود اجرا کرده و با انتخاب آیکونی که با سه خط افقی همراه بوده و در بخش بالایی و سمت چپ صفحه نمایش دستگاه دیده می ‌شود، وارد بخش منوی اصلی اپلیکیشن کروم کست شده و گزینه Cast Screen / Audio را انتخاب نمایید. دقت کنید که برای اتصال موفقیت ‌آمیز باید کروم کست و دستگاه اندرویدی شما به یک شبکه وای فای مشابه متصل شود. در نهایت گزینه زرد رنگ موجود با عنوان Cast Screen / Audio را انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا ارتباط بین تلویزیون و گوشی اندرویدی شما برقرار می گردد. ارتباط برقرار کردن بین کروم کست و دستگاه اندرویدی به شیوه دیگری هم ممکن است. شما می ‌توانید از آیکون Cast به عنوان یک میانبر در بخش نوتیفیکیشن ‌های دستگاه خود استفاده کنید. با روشن کردن این گزینه لیستی از دستگاه ‌های قابل اتصال به گوشی اندرویدی شما از جمله دانگل کروم کست نمایان می گردد. با انتخاب این دانگل به راحتی می ‌توانید ارتباط بین دستگاه اندرویدی و تلویزیون مورد نظرتان را برقرار کنید.

ارتباط برقرار کردن بین کروم کست و دستگاه اندروید با آیکون Cast

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *