راهنمای خرید موبایل

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A13

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A13

گوشی A13 سامسونگ علاوه بر قیمت بسیار جذاب، در بسیاری از بخش هایی که برای گوشی‌های هوشمند مهم است (از دوربین گرفته تا عمر باتری) «به اندازه کافی خوب» عمل می‌کند – اما برای برخی از کاربران این امر وسوسه‌انگیز است، آیا موبایل a13 سامسونگ ارزش خرید دارد یا خیر؟ ما به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

نقاط قوت سامسونگ A13 چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

  • قیمت بسیار مناسب
  • کیفیت ساخت خوب
  • عمر باتری مناسب

نقاط ضعف A13 سامسونگ چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

  • بدون پشتیبانی از اینترنت 5G
  • عملکرد کند
  • فاقد مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب

بررسی کوتاه گوشی samsung galaxy a13

گوشی a13 رو به جلو روی سطحی از سنگریزه

بررسی گوشی A13 سامسونگ

شاید بهتر از هر سازنده گوشی دیگری، سامسونگ بتواند تقریباً با هر قیمتی گوشی‌های جذابی تولید کند. گلکسی A13، نسخه بعدی گوشی A12 2021، تقریباً با ارزان‌ترین قیمت موجود عرضه شد. قیمت پایین این گوشی، واقعاً ویژگی اصلی آ13 است.

شما می توانید با خرید این گوشی به جای سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا (پایین ترین نسخه) حدود 30 میلیون تومان پول صرفه جویی کنید. البته که این دو گوشی قابل مقایسه نیست، اما از این جهت می گوییم که آ13 سامسونگ در حال حاضر بهترین و ارزان ترین گوشی پایین رده سامسونگ است.

بله صحبت از گوشی آ 13 است.

هنگام خرید گوشی حتما در نظر می گیرید که می خواهید از آن چه استفاده ای ببرید و چقدر هزینه کنید. اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت اما با کیفیت هستید، گوشی های سری A10 سامسونگ، نیاز شما را برآورده خواهند کرد.

خرید گوشی a13 سامسونگ به این معنی است که شما یک گوشی ارزان قیمت اما در عین حال با کیفیت و به روز اندروید انتخاب کرده اید. اگر قبلاً در از گوشی های سامسونگ داشته اید و به نرم افزار One UI آن عادت کرده اید، احتمالاً می خواهید این کار را همچنان ادامه دهید.

در بررسی ما از گوشی A13، علاوه بر قیمت، همه چیز، اگر خیره کننده نباشد، رضایت بخش بود. این گوشی صفحه نمایش زیبا، روشن و شفاف دارد بدون اینکه اولد باشد. عمر باتری آن فراتر از یک روز دوام می آورد. دوربین ممکن است در این قیمت کمی بهتر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارید، به خصوص زمانی که خورشید بیرون است و نور خوبی دارید.

البته هیچ تلفنی که با این برچسب قیمت مقرون به صرفه عرضه شود، قطعاً با امکاناتی که دارد، شما را شگفت زده نخواهد کرد. در این گوشی نیز برخی چیزهای مهم را اما به نفع قیمت و هزینه خرید پایین، از دست می دهید. این گوشی ضد آب نیست و یا شارژ بی‌سیم ندارد. مشخصات مقرون به صرفه و داخل آن منجر به تأخیر قابل‌توجه و وقفه گاه به گاه می‌شود – به‌ویژه در نسخه‌ای که خارج از ایالات متحده فروخته می‌شود و پردازنده کندتری دارد.

اگر واقعاً به دنبال یک گوشی ارزان قیمت از برند سامسونگ هستید، گلکسی A13 ارزش یک نگاه جدی را دارد. با این حال، گوشی های رقیب زیادی حتی با این قیمت پایین و پایین تر از جمله گوشی هایی مانند Moto G22 و Nokia G21 وجود دارند.

قیمت و در دسترس بودن Samsung Galaxy A13

قیمت گوشی a13 در بازار موبایل ایران در نسخه های 64 و 128 اما رم 4 گیگ از 4 تا 5 میلیون تومان شروع می شود. این موبایل خوش قیمت در حال حاضر برای خرید موجود است. می توانید از سایت ما نسبت به خرید اقدام کنید. همین الان a13 128/4 گیگ سامسونگ را با تخفیف از ما خرید کنید.

سامسونگ گلکسی A13 رو به جلو که در دست گرفته شده است

قیمت و در دسترس بودن Samsung Galaxy A13

اگر می خواهید از قیمت و زمان عرضه این محصول بیشتر بدانید، از سایت رسمی فروش A13 سامسونگ دیدن فرمایید.

قیمت گوشی سامسونگ a13 امروز حافظه 64 رم 4 گیگابایت

بررسی سامسونگ a13: طراحی و کیفیت ساخت

  • طراحی محکم و معمولی
  • چهار گزینه رنگ آبی، سفید، مشکی، هلویی
  • بدون پشتیبانی از استاندارد IP (ضد آب یا ضد گرد و غبار نیست)

بسته به قسمتی از جهان که در آن هستید، می‌توانید گلکسی A13 سامسونگ را در رنگ‌های مشکی، سفید، هلویی یا آبی انتخاب کنید، و این نسخه سفیدی بود که برای بررسی در اختیار داشتیم. طراحی کاملاً ساده و پلاستیکی است، همانطور که با این برچسب قیمت انتظار دارید، اما همچنین به خوبی منحنی است و درب پشت و نمایشگر جلو، واقعاً به خوبی در کنار هم قرار گرفته است.

به عبارت دیگر، احساس می‌کنیم گوشی‌ای است که دوام خواهد آورد، و ما از نحوه تعبیه ماژول دوربین عقب در پشت گوشی، در گوشه سمت چپ بالا خوشمان می‌آید – کاری که امسال، سامسونگ، در تمام گوشی‌های گلکسی خود انجام می‌دهد.

در نگاه اول ممکن است فکر کنید این گوشی گران‌تر از چیزی است که واقعاً هست، پس نتیجه می گیریم که تیم‌های طراحی و مهندسی، کار خود را به درستی انجام داده‌اند

پشت سامسونگ گلکسی A13 روی سطحی از سنگریزه

بررسی طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A13

ابعاد گوشی بر اساس صفحه نمایش 6.6 اینچی تعیین می شود – ابعاد آن 165.1 در 76.4 در 8.8 میلی متر است. وزن این گوشی 195 گرم است و با استانداردهای امروزی، در واقع یک گوشی نسبتا جمع و جور محسوب می شود. در دست گرفتن و کار با آن راحت است.

وقتی به گوشی نگاه می‌کنید، دکمه های کنترل‌های صدا در سمت راست قرار دارند، و درست در زیر آن دکمه روشن/خاموش با حسگر اثرانگشت یکپارچه وجود دارد. ما ترجیح می‌دهیم این سنسورها در صفحه نمایش تعبیه شوند، اما با توجه به این برچسب قیمت، نباید انتظار این طراحی را داشت. در لبه پایین، یک پورت USB-C وجود دارد و سامسونگ در کنار آن جا برای جک هدفون 3.5 میلی متری نیز قرار داده است.

شگفتی های ضد آب و ضد گرد و غبار هنوز به گوشی های ارزان قیمت راه پیدا نکرده اند و A13 نیز از این نظر تفاوتی ندارد. شما نمی خواهید که آن را در سینک بیندازید یا حتی زیر باران، استفاده کنید.

ویژگی نمایشگر سامسونگ گلکسی A13 چیست؟

  • نمایشگر 6.6 اینچی PLS LCD
  • بدون پشتیبانی از HDR
  • نرخ تازه سازی معمولی 60 هرتز

سامسونگ گلکسی A13 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی LCD با رزولوشن 2408 در 1080 است که عملکرد مناسبی در نمایش محتوا وب سایت ها، عکس ها، فیلم ها و بازی ها دارد. این نمایشگر به خوبی روشن، واضح و شفاف است، و در حالی که هیچ پشتیبانی از HDR یا چیزی بالاتر از نرخ تازه سازی 60 هرتز وجود ندارد، ما هیچ شکایت واقعی در مورد نمایشگر نداشتیم.

یک بریدگی قطره ای شکل در بالای نمایشگر در مرکز وجود دارد، و در حالی که قاب‌ها، حاشیه دارند، اما باعث ناراحتی چشم نیستند. گوشه های گرد صفحه نمایش کمی بیش از حد گرد به نظر می رسند، اما باز هم این به هیچ وجه یک شکایت بزرگ نیست که شما را از خرید گلکسی A13 باز می دارد.

در حالی که استانداردهای این پنل نمایشگر مطابق با استانداردهای OLED نیست که سامسونگ در جلوی برخی از گوشی های گران قیمت خود می چسباند، اما همچنان یکی از بهترین بخش های کلی گلکسی A13 است. از آنجایی که OLED نیست، گزینه‌های استاندارد برای تنظیم شادابی رنگ و دما را دریافت نمی‌کنید.

بررسی صفحه نمایش گوشی A13 سامسونگ

بررسی صفحه نمایش گوشی A13 سامسونگ

شایان ذکر است که سامسونگ گلکسی A13 5G موجود در ایالات متحده دارای صفحه نمایش کاملا متفاوت و با وضوح پایین تر است، اما ما در اینجا به طور خاص مدل 4G را بررسی می کنیم.

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی A13

  • دوربین عقب چهارگانه
  • فیلمبرداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • در نور کم مشکلی ندارد

همانند بسیاری از گوشی‌های ارزان‌تر، سامسونگ گلکسی A13 لنزهای بیشتری نسبت به آنچه انتظار دارید دارد، اما لنزهای اضافی کارایی افتضاحی ندارند.

در مجموع چهار مورد از آنها وجود دارد: یکی عریض 50 مگاپیکسلی، یک فوق عریض 5 مگاپیکسلی، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و دیگری عمق 2 مگاپیکسلی. توجه داشته باشید که سامسونگ گلکسی A13 5G موجود در ایالات متحده فاقد قابلیت فوق عریض است.

در بخش ویدئو، این گوشی قادر است فیلم‌هایی تا 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرد.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، همه کاره است، و شما می توانید با گوشی در نور خوب و با زمان کافی برای ثابت نگه داشتن گوشی، عکس های بسیار زیبایی بگیرید. زوم اپتیکال وجود ندارد، اما زوم دیجیتال کار قابل قبولی را برای انتخاب جزئیات انجام می دهد، در حالی که پردازش HDR می تواند جزئیات را در مناطق تاریک و روشن تر قابل مشاهده نگه می دارد.

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی A13

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی A13

ما در حالت فوق عریض مقداری تاری دیدیم، و دوربین در نور کم شروع مشکل دارد: تصاویری که در تاریکی می گیرید عالی نیستند، اما در برخی موارد قابل استفاده هستند. در قسمت جلویی یک دوربین سلفی عریض 8 مگاپیکسلی وجود دارد که اصول اولیه را به خوبی پوشش می‌دهد، اگرچه خیلی فراتر از آن نمی‌رود.

شکی نیست که با صرف مقداری پول بیشتر، می توانید گوشی بهتری بخرید که عملکرد دوربین آن بهتر باشد و بسیار بهتری می‌گیرد، اما در عین حال سامسونگ گلکسی A13 در بیشتر مواقع شما را ناامید نمی‌کند. همانطور که از نمونه ای که در زیر آورده ایم خواهید دید، عملکرد دوربین احتمالاً بهتر از آن چیزی است که از چنین گوشی ارزان قیمتی انتظار دارید.

نمونه عکس گرفته شده با دوربین گوشی A13 سامسونگ

نمونه عکس گرفته شده با دوربین گوشی A13 سامسونگ

در نور خوب، رنگ های طبیعی و جزئیات زیادی برای کشف وجود دارد.

سامسونگ گلکسی A13 از چه میزان حافظه و چه پردازنده‌ای برخوردار است؟

  • عملکرد کند
  • حافظه داخلی قابل افزایش

واحد بررسی سامسونگ گلکسی A13 ما با پردازنده اگزینوس 850، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شد که در صورت لزوم می توانید از طریق کارت microSD آن را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید آخرین نسخه اندروید را اجرا کنید، خیلی کمتر از این کار دور نمی‌شوید، و گهگاه با حرکت تلفن در برنامه‌ها و منوها، وقفه و تأخیر وجود دارد.

گوشی آ13 در بنچمارک های مختلف امتیازهای قابل قبولی را می گیرد (به نسبت قیمت). امتیاز توسط Geekbench 5 با امتیازهای 155 (تک هسته ای)، 586 (چند هسته ای)، و 678 (OpenCL) پشتیبانی می شود که برخی از پایین ترین امتیازاتی است که امسال در یک گوشی دیده ایم. شما می‌توانید در این موبایل هر چیزی را که می‌خواهید اجرا کنید ، اما باید سرعت‌های کمتری نسبت به گوشی‌های گران‌تر را تحمل کنید.

پشت گلکسی A13 سامسونگ در دست گرفته شده است

بررسی عملکرد گوشی گلکسی A13 سامسونگ

در ایالات متحده، نسخه‌ای وجود دارد که با پردازنده مدیاتک Dimensity 700 کمی سریع‌تر عرضه می‌شود، بنابراین اگر آن را از آنجا بخرید، از نظر ارزش پیشنهادی وسوسه‌انگیزتر است. حتی بیشتر از این، زیرا این مدل دارای اتصال 5G نیز هست – نسخه بین المللی گوشی که ما داشتیم با 4G و همچنین پردازنده کندتر عرضه می شود.

در حالی که ما کندی گلکسی A13 را در حین استفاده از آن مشکل بزرگی ندیدیم، اما قابل توجه است و نمی‌توانیم به شما بگوییم که این گوشی یک یا دو سال پس از خرید شما چگونه کار می‌کند. آن: به احتمال زیاد به مرور زمان سرعت آن نسبت به یک گوشی میان رده یا پرچمدار کاهش می یابد.

بررسی نرم افزار گوشی a13 سامسونگ

اسکرین شات های نرم افزار سامسونگ گلکسی A13

اسکرین شات های نرم افزار سامسونگ گلکسی A13

  • اندروید 12 تقریباً استوک
  • کمتر هنگ می کند
  • دارای ویجت مفید آب و هوا

سامسونگ گلکسی A13 از اندروید 12 با One UI 4.1 در بالا استفاده می کند. همانطور که تغییرات در اندروید پیش می‌رود، One UI یکی از بهترین‌ها است، و گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی زیادی دریافت می‌کنید که گوگل آن‌ها را به‌عنوان استاندارد در نظر نمی‌گیرد (همه چیز از تم های رابط گرفته تا مدیریت حافظه).

طبق معمول با گوشی‌های سامسونگ، انبوهی از برنامه‌ها را دریافت می‌کنید که واقعاً نسخه‌های تکراری پایین‌تری از همه چیزهایی هستند که گوگل ارائه می‌دهد (از جمله برنامه‌هایی برای یادداشت‌ها، تقویم‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و ویدیوها، و یک مرورگر وب). برنامه های خود سامسونگ برای مدیریت خانه هوشمند و ردیابی تناسب اندام نیز گنجانده شده است.

سامسونگ در سال‌های اخیر در زمینه به‌روزرسانی‌های فوری اندروید پیشرفت کرده است، بنابراین حداقل می‌توانید مطمئن باشید که گلکسی A13 برای مدتی به خوبی با پچ های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها پشتیبانی می‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی a13 بررسی: عمر باتری

بررسی عمر باتری گوشی سامسونگ A13

بررسی عمر باتری گوشی سامسونگ A13

  • ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • نزدیک به 2 روز استفاده
  • شارژ سیمی 15 وات

گلکسی A13 با یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت عرضه می‌شود، و با میزان استفاده معمولی، برای شما یک روز و شاید کمی بیشتر از آن دوام می‌آورد. اگر واقعاً مراقب باشید، و به لطف باتری بزرگ و مشخصات نه چندان قوی آن، می‌توانید دو روز از آن استفاده کنید.

ما گوشی را با یک ساعت پخش ویدیو با حجم کم و با تنظیم صفحه نمایش روی حداکثر روشنایی آزمایش کردیم. سطح باتری 10٪ کاهش یافت که در مجموع حدود 10 ساعت پخش را نشان می دهد. اگر می خواهید شارژ باتری گوشی شما دوام بیشتری داشته باشد، نور صفحه نمایش را کم کنید و هر وقت که خواستید می توانید آن را بیشتر کنید. بنابراین برای تماشای فیلم در سفرهای طولانی مشکلی ندارید.

نرخ شارژ سیمی نسبتاً استاندارد 15 واتی را با این گوشی دریافت می‌کنید، و شارژ سیمی تنها گزینه شماست – در اینجا هیچ شارژ بی‌سیمی وجود ندارد، که دقیقاً همان چیزی است که برای گوشی‌های هوشمند در این رنج قیمت انتظار دارید. وقتی با بودجه کم به سراغ خرید گوشی می روید، نباید انتظار شارژ بی سیم داشته باشید.

آیا گوشی a13 ارزش خرید دارد؟

سامسونگ گلکسی A13 جلو، پهلو و پشت مشکی

خرید گوشی سامسونگ A13

بخرید اگر

شما به یک تلفن مقرون به صرفه نیاز دارید

بسیاری از گوشی‌های هوشمند کاملاً جدید را با قیمتی کمتر از Samsung Galaxy A13 پیدا نمی‌کنید، بنابراین برای کسانی از شما که می‌خواهید کمترین هزینه ممکن را داشته باشند، عالی است.

شما یک دوربین مناسب می‌خواهید

دورببین چهارگانه در پشت سامسونگ گلکسی A13 دقیقاً شما را شگفت‌زده نمی‌کند، اما یکی از بهترین دوربین‌ها در این سطح قیمت است و می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی بگیرد.

شما از طرفداران سامسونگ هستید

پوسته رابط کاربری Samsung One UI برای اندروید برای همه مناسب نیست، اما امکان سفارشی سازی و همچنین برنامه های سامسونگ را برای جایگزینی بیشتر پیش فرض های گوگل در اختیار شما قرار می دهد.

نخرید اگر …

شما گوشی 5G می خواهید

در زمان نوشتن، هیچ گونه سامسونگ گلکسی A13 که از اینترنت 5G پشتیبانی کند در بازارهای ایران و بین المللی وجود ندارد، در حالی که در ایالات متحده مدل 5G یک گوشی کاملا متفاوت است، اگر یک گوشی با پشتیبانی از اینترنت نسل بعدی می خواهید، این گوشی مناسب شما نیست.

همچنین بخوانید: گوشی 4g بخریم یا 5G?

اگر عاشق بازی هستید و سرعت گوشی برایتان مهم است

سامسونگ گلکسی A13 از پردازنده کندی استفاده می‌کند و از رم زیاد استفاده نمی‌کند. اگر جزء کسانی هستید که با گوشی زیاد گیم بازی می کنید این موبایل را نخرید. با این حال برای کارهای معمولی، بسیار عالی است.

لطفا دیدگاه و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. اگر می خواهید نقد و بررسی مورد گوشی مورد نظرتان را بنویسیم، نام آن را در بخش دیدگاه بنویسید.

همچنین اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید، حتما از فروشگاه ما بازدید فرمایید و مدل ها، مشخصات و شرح هر کدام را بخوانید. از اینکه تا انتها با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

3 thoughts on “نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A13

  1. blank یوسف گفت:

    سلام .من دقیقا ۶روز پیش این گوشی گلکسیa13 رو خریدم باحافظه ۱۲۸ رم ۴ . این گوشی درحال استفاده بهتون لگ نمیده ولی وقتی چند تا برنامه باهم باز کنید
    لگ پیدا میکنه. تاچ خوبی داره و لمسش عالیه برای بازی هم اگه خواستین بخرین نسخه ۱۲۸ گیگ حافظه رو بخرید
    من با این گوشی کالاف دیوتی بازی میکنم با گرافیک مدیوم وفریم حیج لگ خیلی کم داره اصلا لگ خیلی شدیدی نداره ولی من پیشنهاد میکنم اگه این گوشی رو خریدین قبل از بازی کردن بهینه سازی کنید تا لگ به کمترین حد ممکن برسه. لگش شاید تو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگش زیاد باشه ولی تو نسخه ۱۲۸ لگ خیلی کمه و تازه یک خوبی دیگه ای هم که داره جای کارت حافظه ام داره که توش کارت حافظه بذاری من برای گوشیم کارت حافظه نگرفتم چون خودش حافظش زیاد بود ولی اگه شما میخواین بگیرین. دوربین عالی و با کیفیتی داره وعکس های خیلی باکیفیتی میگیره. و یک نکته جالب دیگه اینکه چون شباهت خیلی زیادی با a32داره خیلیا باa32گوشیتونو اشتباه میگیرن. فقط تفاوت a32از لحاظ ظاهر اینه که a32 اثر انگشتش روی صفحه است ولی اثر انگشت a13کنار گوشی،یه چیز دیگه هم درمورد a13اینه که سرعت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره خیلی سریعه.
    امیدوارم بررسی من به درد کسی بخوره ، به امید روزهای بهتر

  2. blank علیرضا گفت:

    ممنونم از نقد و بررسی کاملتون. ازتون گوشی خریدم. هم قیمتش مناسب بود هم به موقع تحویل دادید.

    1. blank تیم تحریریه کوک موبایل گفت:

      ممنون از شما. مبارکتون باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *