ترفند شبکه های اجتماعی

نسخه تلگرام 3.16 و قابلیت های جدید آن

نسخه تلگرام 3.16 و قابلیت آن

یکی از مهترین ویژگی های تلگرام این است که هر چند وقت یک بار نسخه های جدید این اپلیکیشن پیام رسان در دسترس کاربران خود قرار می دهد. یکی از نسخه های چدید نلگرام، نسخه تلگرام 3.16 (Telegram 3.16)  است که شامل قابلیت ‌های جدید و تغییرات جدیدی می ‌شود. ما می خواهیم در این مقاله قابلیت‌ ها و ویژگی ‌های جدید نسخه تلگرام (تلگرام 3.16را به شما معرفی کنیم. در صورتی که نسخه ی تلگرام شما، نسخه ای پایین تر از آن است می توانید آن را نصب نمایید.

مقدمه ای بر نسخه تلگرام 3.16 و قابلیت های جدید آن

وقتی سال میلادی جدید، شروع شد، تلگرام از هدیه ی خود برای کاربران این اپلیکیشن پیام رسان رونمایی کرد. کاربران زیادی مایل بودند که همان لحظه با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) نسبت به دانلود آن نسخه این اپلیکیشن پیام رسان اقدام کنند. ولی کاربران می خواستند، بدانند که این اپلیکیشن نسبت به نسخه ی خودشان چه قابلیت هایی دارد. حال می خواهیم بدانیم، تلگرام 3.16 چه قابلیت‌ ها و ویژگی ‌های جدیدی را دارد؟

بنابراین همانطور که گفته شد به راحتی می توانید با بروز رسانی تلگرام تان، جدیدترین نسخه تلگرام (تلگرام 3.16) را در گوشی خود نصب کنید.

قابلیت لغو ارسال پیام‌ ها

قبلاً تلگرام امکان حذف یا Delete پیام‌ های ارسالی را به اپلیکیشن خود اضافه نموده بود، اما با استفاده از این قابلیت نمی‌توانستید ارسال یک پیام را لغو نمایید. برای مثال اگر یک پیام را برای دوست خود ارسال می‌ کردید و بعد آن را حذف یا Delete می‌ کردید، درست است که پیام مورد نظر در دستگاه شما از لیست گفتگو حذف می شد، ولی برای مخاطب تان ارسال شده و او آن پیام را می دید. متاسفانه روشی وجود نداشت که به طور کامل ارسال پیام را در تلگرام لغو نمایید. اما در حال حاضر این قابلیت جالب و کاربردی به تلگرام 3.16 اضافه شده است!

پس به شما می توانیم این نوید را بدهیم که در تلگرام 3.16 به آسانی می توانید ارسال پیام ‌های خود را لغو نمایید. پس اگر پیامی ارسال کردید و متوجه این شدید که آن پیام جالب به نظر نمی ‌رسند و به نوعی از ارسال آن پشیمان هستید به راحتی می توانید آن را لغو کنید. فقط نکته آنجاست که پیام‌ های مورد نظر علاوه بر حذف از دستگاه شما برای مخاطب مورد نظر هم ارسال نمی گردد و به نوعی از دستگاه او نیز حذف می شود. برای استفاده از این قابلیت و لغو ارسال پیام در تلگرام 3.16 باید پیام مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس با استفاده از گزینه Delete دستور حذف یا لغو ارسال آن را صادر کنید. دقت کنید حنماً در پنجره پاپ آپ نمایان شده تیک گزینه موجود را بزنید تا پیام مورد نظرتان از پنجره گفتگوی دستگاه مخاطب تان هم حذف گردد. در نهایت گزینه OK را بزنید. با انجام این کار، پروسه لغو ارسال پیام به پایان می ‌رسد و مخاطب شما هیچ‌گاه از ارسال اشتباه پیام و لغو آن مطلع نمی گردد. فقط نکته قابل توجه بعدی این است که امکان لغو ارسال پیام‌ ها تنها برای پیام ‌هایی امکان پذیر است که طی 48 ساعته گذشته ارسال شده باشند. امکان لغو ارسال پیام ‌ها به شکل مشابه در گروه ‌های تلگرام هم وجود دارد.

نمایش جزئیات مصرف داده و اینترنت برنامه تلگرام

یکی از بهترین ویژگی‌ های جدیدی که به تلگرام 3.16 اضافه گردید مربوط به قابلیت نمایش جزئیات مصرف اینترنت یا همان داده ‌های برنامه تلگرام است که برای بسیاری از کاربران که مصرف داده های خود را مدیریت می کنند، بسیار قابل اهمیت است. بدین معنی که تلگرام 3.16 این امکان را فراهم کرده است تا کاربران به شکل دقیق میزان مصرف داده و اینترنت خود را به واسطه این اپلیکیشن بررسی کنند. این قابلیت می‌تواند دید خوبی مبنی بر نقش تلگرام در مصرف حجم بسته اینترنتی کاربر ایجاد نماید.

برای این کار باید به منوی تنظیمات یا همان Settings تلگرام 3.16 مراجعه کنید و بر روی گزینه‌ ی Data & Storage  بزنید. تنظیمات مربوط به چگونگی دانلود فایل در شرایط اتصال به شبکه وای فای یا موبایل دیتا در این بخش نهفته شده است. همین طور در این بخش گزینه ‌هایی تحت عنوان Mobile Data Usage و Wi-Fi Data Usage وجود دارند که با انتخاب آن ‌ها جزئیات مصرف اینترنت برنامه تلگرام را به واسطه موبایل دیتا (اینترنت سیم کارت) و اینترنت وای فای نمایش می دهد.

جزئیات مصرف اینترنت برنامه تلگرام

جزئیات مصرف اینترنت برنامه تلگرام

 

اطلاعات و جزئیات ارائه شده در این بخش می ‌توانند بسیار کاربردی بوده و هر کاربری از آن استفاده ی شخصی خود را داشته باشد. هر زمان که مایل هستید، می ‌توانید اطلاعات این قسمت را ریست نمایید. برای انجام این کار باید گزینه قرمز رنگ Reset Statistics موجود در بخش زیرین صفحه را لمس کنید. در نظر داشته باشید که هر یک از گزینه‌ های Storage Usage، Mobile Data Usage، Wi-Fi Data Usage و Roaming Data Usage  به ترتیب جزئیات مصرف حافظه داخلی، مصرف اینترنت موبایل دیتا، مصرف اینترنت وای فای و مصرف اینترنت رومینگ را نشان می ‌دهند.

قابلیت استفاده از دامنه t.me به جای telegram.me

از دیگر ویژگی‌ های تلگرام 3.16 می توان به امکان استفاده از دامنه t.me به جای telegram.me اشاره کرد. مطمئناً می ‌دانید که تا قبل از این برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب، گروه یا کانال ‌های تلگرام از طریق لینک باید از دامنه telegram.me استفاده می‌ کردید ولی در تلگرام 3.16 امکان استفاده از دامنه t.me به جای telegram.me  ایجاد شده است.

امکانات جدید نسخه اندرویدی تلگرام 3.16

علاوه بر موارد بالا، تلگرام اشاره کرده است که با تلگرام 3.16 قابلیت ‌های جدیدی را برای کاربران اندرویدی این مسنجر به ارمغان آورده است. این قابلیت ‌های جدید و جذاب به صورت زیر هستند:

  • در این نسخه از تلگرام یعنی تلگرام 3.16 پیام ‌های ارسال شده از سوی یک کاربر به صورت یکپارچه یا اصطلاحاً با هم به نمایش در می آیند و در این حالت ظاهر و شکل بهتری در برنامه تلگرام ایجاد نموده است و استفاده از آن برای کاربران آسان ‌تر می ‌شود. همچنین با اسکرول کردن در پیام ‌ها، تاریخ ارسال آن ‌ها نمایان می گردد.
  • ویژگی بعدی مربوط به وقتی است که بعد خروج از پنجره گفتگو، کانال یا گروه، محل دقیق اسکرول شناسایی شده و به خاطر سپرده می ‌شود. پس هر زمان که مجدداً به پنجره گفتگو، کانال یا گروه مورد نظر مراجعه نمایید، اسکرول صفحه در همان مکان قبلی باقی خواهد ماند و مجبور به طی کردن مجدد مسیر قبلی پیام های تان نیستید. این قابلیت یک موضوع بسیار کاربردی بوده که پیش از این در نسخه ویندوزی یا دسکتاپ تلگرام قابل استفاده بود.
  • اشتراک گذاری فایل در تلگرام 3.16 از قبل بسیار ساده تر شده است، زیرا که بخشی تحت عنوان Recent  به منظور انتخاب فایل در تلگرام و اشتراک گذاری آن اضافه شده است که در آن لیستی از فایل ‌های اخیر دانلود شده نمایش داده می‌شوند. بنابراین اشتراک گذاری فایل‌های دانلود شده در تلگرام 3.16 به مراتب آسان تر و با سرعت بالاتری صورت می گیرد.
اشتراک گذاری آسان تر فایل‌ های دانلود شده در تلگرام

اشتراک گذاری آسان تر فایل‌ های دانلود شده در تلگرام

 

چگونگی حذف پیام از چت تلگرام را مطالعه کنید.

  • تلگرام 3.16 هم اکنون از کیبورد های GBoard و Google Keyboard و گیف‌ های (GIF) منحصر به فرد آن‌ ها پشتیبانی می‌ نماید.
  • ویژگی بعدی مربوط به قابلیت درج متن ضخیم (bold) و کج (italic) بدون کمک ربات در سیستم‌ عامل اندروید است. برای این کار باید متنی که می ‌خواهید بولد گردد را با علامت ستاره، متنی که می‌خواهید ایتالیک گردد را هم با خط زیر (UnderLine)  محصور نمایید. فقط به این نکته توجه کنید که تلگرام در محیط اندروید و ویندوز، با نمایش متن «فارسی» بولد مشکل دارد اما تلگرام iOS و تلگرام وب مشکلی در نمایش متن فارسی ضخیم ندارد. متن ایتالیک نیز برای فارسی به خوبی در همه پلتفرم‌ ها نشان داده می ‌شود.
  • کاربرانی که در حال حاضر دستگاه‌ های اندرویدی مجهز به اندروید 7.1 را استفاده می‌کنند در تلگرام 3.16 قادر به استفاده از یک “منوی اقدام سریع” (Fast Action Menu) هستند که به موجب آن پنجره‌ های گفتگوی پر کاربرد و اخیر شما به هوم اسکرین (Home Screen) دستگاه اضافه می گردد.
  • در نسخه تلگرام 3.16 از اموجی ‌های جدیدی همچون اموجی دلقک و کابوی نیز پشتیبانی می شود.
اموجی ‌های جدیدی تلگرام 3.16

اموجی ‌های جدیدی تلگرام 3.16

 

همانطور که مشاهده نمودید، موارد بالا از جمله قابلیت ‌ها و ویژگی ‌هایی هستند که به نسخه اندرویدی برنامه تلگرام 3.16 اضافه شده اند. بی شک برخی از این قابلیت ‌ها نظیر به خاطر سپردن محل اسکرول در پنجره گفتگوها یا امکان لغو ارسال پیام و برخی دیگر برای هر کاربر خاص خود می تواند بسیار جالب و کاربردی باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *