ترفند شبکه های اجتماعی

نسخه تلگرام 3.10 و قابلیت های جدید آن

نسخه تلگرام 3.10 و قابلیت های جدید آن

نسخه تلگرام 3.14 و قابلیت های جدید آن

اگر بخواهیم یکی از اپلیکیشکن های پیام رسان محبوب و پرطرفدار را در کشورمان نام ببریم، قطعاً تلگرام در صدر بقیه ی پیام رسان ها قرار دارد. به همین دلیل تلگرام برای اینکه بتواند کاربران خود را همیشه راضی نگه دارد، هر چند وقت یک بار نسخه ی جدیدی را ارائه می کند و در هر نسخه یک سری قابلیت های جدید به آن اضافه شده است. در نسخه جدید تلگرام(3.10)  قابلیت ‌های جدیدی وجود دارد که شاید مهم ‌ترین و کاربردی ‌ترین آن‌ ها ایجاد امکانات پیشرفته‌ تر در حیطه ی پیش نویس شدن (Draft) پیام های نوشتاری است. پیش از این در نسخه ‌های قبلی تلگرام، اگر در حال تایپ یک متن بودید، و برای یک لحظه از صفحه ی گفتگوی خود خارج می شدید، پپام به صورت ناتمام در پنجره گفتگوی مورد نظر ذخیره می ‌شد و هر وقت که دوباره به پنجره این گفتگو بر می گشتید، می توانستید پیام را ببینید. ولی در حال حاضر ویژگی ‌های جدید و پیشرفته ‌تری در این رابطه به تلگرام این نسخه اضافه گردیده است.

ما قرار است در این مقاله نسخه جدید تلگرام(3.10)  را به شما معرفی گرده و در مورد قابلیت ها و ویژگی های آن صحبت کنیم/

در این نسخه این ویژگی بعنوان اولین قابلیت بدین صورت است که با خارج شدن از پنجره گفتگو مورد نظر، کلمه “Draft” (یا پیش ‌نویس) با رنگ قرمز در آن نمایان می گردد. در این صورت این کلمه به ما نشان می دهد که گفتگوی مورد نظر شما حاوی یک پیام تایپی نا تمام می باشد. بدین صورت تمامی گفتگوها که دارای پیش نویس باشند به بخش بالایی لیست گفتگو تلگرام انتقال داده می شود. قابلیت دومی که وجود دارد به همگام سازی(Sync)  پیشرفته ‌تر پیام ‌های ناتمام و اصطلاحاً پیش نویس شده مربوط می شود. در حال حاضر اگر با استفاده از گوشی هوشمندتان پیغامی ناتمام به عنوان پیش نویس در صفحه ی گفتگوی تان باقی بماندمی توانید آن را از طریق تلگرام خود در کامپیوتر در نسخه ویندوزی، تکمیل کرده و متن خود را کامل نموده و بعد آن را ارسال نمایید. پس با وجود این نسخه می توانید در زمینه ی همگام سازی پیش نویس ها در دستگاه های مختلف اقدام کنید.

چگونگی کارکرد نسخه 3.15 تلگرام و قابلیتهای آن را مطالعه کنید.

قابلیت تصویر در تصویر

اما قابلیت دومی که در نسخه جدید (3.10) اپلیکیشن تلگرام وجود دارد، ویژگی و قابلیت “تصویر در تصویر” یا “Picture in Picture” می باشد. با این ویژگی می توانید وقتی در پنجره ی گفتگویی، ویدئویی را مشاهده می کنید، و می خواهید از آن صفحه ی گفتگو خارج شوید به راحتی ویدئو را کوچک کرده و در گوشه ای از تلگرام تان به مشاهده ی آن بپردازید در حالتی که به بقیه ی صفحه های گفتگو خود سر می زنید. برای مثال فرض کنید که ویدئویی از جانب یکی از دوستان خود دریافت کرده اید، بعد آن را دانلود کرده و بعد آن را اجرا می کنید، حال می توانید پنجره را کوچک کرده علاوه بر تماشای آن به طور همزمان بقیه ی پیام ‌های متنی دریافتی خود را بررسی نمایید. فقط نکته این است که این ویژگی در این نسخه در حال حاضر برای دیوایس ‌های اپلی می ‌باشد و به زودی در سایر دستگاه ها قابل اجرا می باشد.

 

قابلیت تصویر در تصویر تلگرام

قابلیت تصویر در تصویر تلگرام

ویدئو پلیر اختصاصی

این ورژن جدید (3.10) اپیکیشن تلگرام، یک ویدئو پلیر اختصاصی ایجاد کرده است که در دستگاه‌ های مجهز به اندروید 4.1 و بالاتر امکان استفاده از آن‌ وجود دارد.

مشاهده همه تصاویر در گروه‌ ها

در این نسخه اپلیکیشن تلگرام 3.10 قابلیت مشاهده تمامی پروفایل گروه‌ های مختلف را ایجاد کرده است. برای این کار دکمه اسکرول را ایجاد کرده است که تعداد پیام ‌های خوانده نشده را نیز نشان می‌ دهد. این قابلیت در نسخه دسکتاپی اپلیکیشن تلگرام نیز وجود دارد.

از لحاظ سبک طراحی هم این نسخه به ویژه در نسخه دسکتاپی آن با تغییرات جالبی همراه است. پس اگر تلگرام شما نسخه ای پایین تر این نسخه می باشد، حتماً آن را بروز رسانی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *