ترفند اندروید

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

شاید شنیدن نوع نسخه اندروید و شناسایی نوع آنها از هم، برایتان ملموس نباشد. بیشتر همه ما متوجه این موضوع شده ­ایم که ویندوز را نسخه بندی می­کنند.

اما اندروید نیز به عنوان یک سیستم عامل جهانی برای گوشی­های لمسی، ورژن بندی دارد و می­توان با مشخصه ­های خاصی آنها را شناسایی کرد.

برای آنکه بتوانیم برنامه ­هایی که دارای حجم بالا هستند را  روی گوشی اندروید خود نصب کنیم، گوشی ما باید بتواند آن برنامه را ساپورت کند.

گاهی با به روزرسانی نسخه اندروید گوشی خود به راحتی می­توان برنامه یا بازی مد نظر خودمان را نصب کنیم.

اما گاهی این امکان برای ما وجود ندارد و سیستم اندروید گوشی ما توانایی ساپورت آن نسخه از نرم افزار یا بازی را ندارد.

نسخه ­های قدیمی در گوشی­ها که به سیستم عامل جاوا نامیده می­شدند، اصلا این ویژگی­ها و این خصوصیات را نداشتند. برای هر گوشی یک سیستم عامل بود و هیچ گونه تغییری روی آن اعمال نمی­شد.

اما اندروید برخلاف  سیستم عامل جاوا است. امکاناتی که برای نسخه اندروید طراحی کرده ­اند بسیار کار با آن را راحت­تر کرده است و با سهولت می­ توان از امکانات آن مطلع شد، آن را ارتقاء داد و یا حتی اگر از خصوصیات برنامه ­های مدنظر خود اطلاعاتی را کسب کرد، می­توانیم ضمن خرید مشخصات اندروید گوشی انتخابی خود را با مشخصات برنامه­ ها و حجم و گرافیت مدنظر که می ­خواهیم روی گوشی نصب کنیم را مقایسه کنیم و دست به انتخاب درست و آگاهانه­ ای بزنیم.

اما ما می­خواهیم آموزش دهیم که چگونه می­توان متوجه شویم که نسخه اندروید ما قابلیت اپدیت شدن را دارد یا نه و اصلا نسخۀ جدید آن موجود است یا نه؟

حتما اصلاح دارید که برای ورود پیدا کردن به همه تغییرات و اتصالات در گوشی، باید وارد قسمت سیتینگ یا تنظیمات(settings ) بشویم.

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

سپس باید وارد منوی درباره دیوایز یا   (About device) شویم.

ما باید به قسمت اطلاعات گوشی و اطلاعات برنامه ­ای که می­خواهیم نصب کنیم وارد شویم. ضمن کسب اطلاع از اطلاعات گوشی و اندروید نصب شده روی گوشی، باید به اطلاعات برنامه یا بازی که می­خواهیم نیز دسترسی پیدا کنیم.

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

به منظور کسب اطلاع از برنامه مد نظرمان وارد قسمت software info  شوید. زمانی که وارد این قسمت شدید امکان دسترسی به اطلاعات اندروید گوشی برایتان امکان پذیر می­شود.

زمانی که وارد این قسمت شدید گزینه اندروید ورژن Android version  را انتخاب کنید.

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

نسخه اندروید گوشی ام چیست؟

 زمانی که وارد منوی مورد نظر معرفی شده بشوید، می­توانید اطلاعاتی را نسبت به ورژن اندروید نصب شده روی گوشیتان و همچنین اطلاعاتی در زمینه برنامه ­ها و بازی­هایی که با اندروید شما هم­خوانی دارد و امکان نصب آن وجود داد را شناسایی کنید.

تنها مزیت شناسایی نسخه اندروید برای شما این نسیت که بتوانید برنامه ­هایی هم سو با آن را شناسایی و نصب کنید. شما با اطلاع پیدا کردن از نسخه اندرویدخود، راه بروزرسانی و ارتقاء آن را با توجه به برنامه­ های موجود در بازار پیدا می­کنید و با توجه به آن می­توانید، راحت­تر برنامه و بازی  مدنظر خود را نصب کنید.

نصب کردن بازی­ها و برنامه­ هایی که با اندروید شما تناسب داد، باعث خواهد شد که گوشی شما هنگ نکند و کمتر در معرض پر شدن خافظه داخلی قرار ­گیرد.

مطالب مرتبط