ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی ریپورت کردن در اینستاگرام

نحوه ی ریپورت کردن در اینستاگرام

در هر شبکه ی مجازی، متاسفانه مزاحمت و یا اذیت کردن توسط بعضی از کاربران بیکار وجود دارد. برای هر کاربری، ممکن است این اتفاق افتاده، که فردی از عکس شما سوء استفاده کند و آن را در اکانت جعلی که ساخته قرار دهد یا پروفایل شما را داشته باشد و به دایرکت شما بیاید و مزاحم شود، این موضوع برای بسیاری از کاربران ناراحت کننده و آزاردهنده است، ولی نگران نباشید تمام شبکه های مجازی برای این اکانت مجازاتی در نظر گرفته اند، که در اینستاگرام نیز، با ریپورت کردن می توان این کار را انجام داد. حالا در مقاله ای که برای شما قرار داده ایم نحوه آموزش کامل ریپورت کردن را به شما توضیح خواهیم داد.

موضوعاتی که می خواهیم در این مقاله شرح دهیم به قرار زیر هستند.

  • ریپورت چیست؟
  • چطور می توان یک کاربر را ریپورت کنید.
  • چگونه عکس یا ویدئو کاربری را ریپورت کنید.
  • نحوه ی گزارش یک کامنت

نکته قابل توجه این است که ریپورت کردن با بلاک کردن متفاوت است.

ریپورت اینستاگرام و تفاوتش با بلاک

دو قابلیتی که در اینستاگرام وجود دارد و کاربران فکر می کنند که هر دو، فرقی با هم ندارند و به جای یکدیگر از آن ها استفاده می کنند، ریپورت و بلاک می باشد. معنی لغوی Report (ریپورت) گزارش دادن است و در حالتی که شما، با محتوایی نامناسب و غیر اخلاقی در اینستاگرام برخورد می کنید و آن محتوا را به اینستاگرام گزارش می دهید. این گزارش و ریپورت کردن توسط شما، باعث می گردد اینستاگرام متوجه این محتوا شده و رسیدگی به آن را موضوع کار خود قرار دهد.

ولی بلاک کردن فرق می کند، وقتی فردی را نمی خواهید ببینید و نتواند برای شما پیامی به دایرکت ارسال کند، در آن حالت او را بلاک می کنید و روش انجام هر کدام از این دو با هم متفاوت بوده و مسیری جداگانه دارند. اگر بلاک شده اید یا می خواهید شخصی را بلاک کنید، باید مقاله ای در مورد این کار بخوانید.

چه افرادی باید ریپورت شوند؟

اگر در اینستاگرام مشاهده کردید، کاربری رفتاری غیر اخلاقی انجام می دهد، که باعث ناراحتی و آزار بقیه ی کاربران می شود، طبق قوانین و مقررات اینستاگرام، این افراد در صورتی که جزء موارد زیر باشند بهتر است ریپورت شوند:

blank

۱) جعل هویت شما

بعضی از کاربران از صفحه ای کپی برداری می کنند و با نام کاربر دیگر صفحه می سازند و عکس های آن فرد را در صفحه قرار می دهند، باید آن کاربر ریپورت شود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید، که چرا سلبریتی ها این همه صفحه دارند، کپی از یک صفحه با مسئله ی Fanpage (صفحه ی هواداران) متفاوت است. معمولا سلبریتی ها و افراد معروف، اشخاصی هستند که طرفداران پر و پا قرص آنها، اقدام به ساخت صفحه هایی به نام آنها می کنند و در قسمت پروفایل خود، نام Fanpage را در بیوگرافی اعلام می کنند. و این با صفحه ای که فردی، اطلاعات شما را بدون اجازه بر دارد و اکانتی با نام و عکس های شما بسازد متفاوت بوده و خلاف اخلاق است، این کاربران از طرف شما می توانند ریپورت شوند.

2) فردی با ادعای معروف بودن

در بعضی مواقع افرادی اقدام به ساخت اکانت و پروفایل یک فرد مشهور و معروف می کنند، و فالوورهای زیادی را به سمت خود جذب می کنند. این افراد حتی از زبان آن فرد حرف هایی می زند که بعداً به ضرر آن فرد مشهور تمام می شود و گاهی وقتها باعث خراب شدن چهره ی فرد مشهور خواهد شد. در صورت برخورد با چنین صفحاتی حتما آنها را ریپورت کنید تا دیگران به اشتباه نیفتند.

3) کپی عکس افراد توسط هر کاربری

در هر شغل و موقعیتی که باشید حتما برای شما پیش آمده، از عکس ها و تصاویری که در صفحه ی خود قرار داده اید کپی می کنند و در صفحه ی خود قرار می دهند. تا بوده و نبوده افرادی بوده اند که خود هیچ هنر و خلاقیتی نداشته و به جای طی کردن پله به پله برای رسیدن به موفقیت با کپی برداری از صفحه می خواهند راه چند ساله را در چند روز طی کنند و برای آنها فرقی ندارد که از خانه ای دزدی کنند یا از صفحه شخصی فردی که چند روز وقت صرف کرده است تا تصویر را طراحی کند. پس اگر فردی این کار را با شما کرد، همان لحظه او را ریپورت کنید.

4) انتشار محتواهای غیر اخلاقی

بعضی از کاربران در اینستاگرام برای جذب فالوور و درآمدهای میلیونی، اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی، مانند عکس و ویدئوهای نامناسب می کنند. این افراد را ریپورت کنید. این ریپورت شامل کامنت های مستهجن و جملات رکیک هم می شود. شاید فردی با خود بگوید من که به این صفحات نمی روم، ولی خواهش می کنم به آسانی از این موضوع رد نشوید، زیرا در حال حاضر نوجوانان و جوانان زیادی از این شبکه ی مجازی استفاده می کنند و ما در مقابل آنها مسئول هستیم در صورت ریپورت این گونه صفحات، باعث می شود که با خیالی آسوده تر نوجوانان خود را در شبکه های مجازی تنها بگذاریم.

5) کاربرانی با تولید محتواهای مخرب

این کاربران به دلایل شخصی، اقدام به انتشار عکس های خودکشی، آزار و اذیت کودکان، عکس های قتل و خون و …. می کنند. این محتواهای مخرب، شامل موارد بسیار دیگری می شود، که شما ممکن است با آن برخورد کرده باشید. تهدید و فحاشی هم جزء این موارد می باشد. پس با ریپورت این افراد باعث شوید که هر کاربری که به اینستاگرام وارد شد با آرامش به تصاویر نگاه کند و هر لحظه نگران، دیدن تصویر ترسناک و مخرب نباشد.

6) کاربرانی با تبلیغات بی مورد و تکراری

دیدن کامنت ها و پست های تبلیغاتی و تکراری خسته کننده و کلافه کننده می باشد. بعضی کاربران به قواعد و قوانین قرار دادن پست های تبلیغاتی توجه ای نکرده و هر روز تبلیغاتی با حجم زیاد و تکراری که باعث آزار و کلافه کردن دیگران می شوند را پست می کنند. پس افرادی که این مطالب و تبلیغات تکراری که اسپم و هرز محسوب می شوند را نیز ریپورت کنید.

نکات مهم در مورد ریپورت در اینستاگرام

  • ریپورتی که بر مبنای قاعده مشخصی نباشد، موثر واقع نمی شود، حتی اگر طرف مقابل را هم ریپورت کنید ولی دلیل محکمی برای آن نداشته باشید، بعد از مدتی، صفحه مجدداً فعال می گردد.
  • اگر ریپورت شوید نمی توانید متوجه شوید که توسط چه کسی این اتفاق افتاده است، زیرا هیچ علامتی ندارد.
  • اگر وارد صفحه ای می شوید ولی نمی توانید پستی را لایک کرده یا کامنتی بگذارید، به ریپورت مربوط نمی شود و ممکن است اینستگرام شما را بلاک کرده است.

نحوه ی ریپورت عکس یا ویدئو

در برخی مواقع در اینستاگرام، صفحه ای را دنبال می کنید، مطالب و پست های آن را می خوانید، همه عادی و قانونی هستند، لابلای این پست ها و مطالب، چشمتان به پستی می افتد که در آن عکس و یا ویدئوی نامناسب و یا غیر اخلاقی نمایش داده شده است. در این حالت کاربر را ریپورت نکنید، و فقط گزارش پستی که مدنظرتان است را اعلام کنید: برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

blank

وقتی شما بر روی گزینه ی Inappropriate (نامناسب بودن) می زنید، برای اینستاگرام گزارشی ارسال می شود که از آنها تقاضا می کنید، عکس و ویدئوی مورد نظر را چک و بررسی کنند و آن را حذف نمایند. پس وقتی این گزینه را انتخاب می کنید، صفحه ای جلوی شما باز می شود، و از شما دلیل ریپورت را می خواهد:

blank

نحوه تشخیص آنلاین بودن کاربران اینستاگرام مطالعه کنید.

در این پنجره، گزینه های زیادی وجود دارد، که بین آنها باید گزینه ای که دلیل ریپورت شماست، را انتخاب نمایید که معنی بعضی از آنها را برای شما می گوییم:

Self injury عکس یا ویدئویی که مربوط به خود آزاری و خودکشی است.

Harassment or bullying عکس آزار یا تهدید دیگران.

Sale or promotion of drugs فروش یا تبلیغ مواد مخدر در پست

Sale or promotion of firearms فروش یا تبلیغ اسلحه در کامنت

Nudity or pornography عکس ها یا ویدئوهای مستهجن و زننده

Violence or harm خشونت یا آزار دیگران

Hate speech or symbol تصاویر نژادپرستی یا تشویق به خشونت

Intellectual property violation نقض مالکیت معنوی (کپی رایت)

I just don’t like it در صورتی که دلیل شما شخصی می باشد، اینستاگرام به شما توصیه می کند اکانت کاربر مورد نظر را این گونه بلاک نمایید .

نحوه ی گزارش، یک کامنت

وقتی برای شما کامنتی ارسال می شود و یا کامنت های دیگران را می بینید و این کامنت شامل بی احترامی، فحاشی، استفاده از کلمات نامناسب و … بود، آن را ریپورت نمایید. این کار در اینستاگرام، بسیار ساده بوده و براحتی انجام می شود. برای این کار انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی کامنت مورد نظر نگه دارید تا به رنگ آبی دربیاید. در اینجا علامت تعجب را لمس کرده و گزینه ی Abusive content را برگزینید.

blank

انتقام شخصی از کاربری در اینستاگرام

بسیار از کاربران به این دلیل کاربری را ریپورت می کنند، او می داند که کارهای کاربر مورد نظرش بر خلاف قوانین اینستاگرام می باشد و تصمیم به ارسال گزارش برای آن کاربر گرفته است. اکنون مراحل آن را برای شما توضیح خواهیم داد:

مرحله اول

به صفحه کاربر مورد نظرتان بروید و وقتی صفحه ی او برای شما کامل باز شد، بر روی سه نقطه ای که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد بزنید.

blank

مرحله دوم

در اینجا گزینه ی It’s inappropriate را انتخاب کنید.

blank

مرحله سوم

در مرحله بعدی گزینه ی I believe this account violates Instagram community guidelines را انتخاب کنید. در صورتی که روی گزینه ی اول بزنید، فقط کاربر مورد نظرتان را بلاک کرده اید و گزارشی ارسال نمی شود.

blank

مرحله چهارم

سپس گزینه ی Report account را انتخاب نمایید.

blank

مرحله پنجم

حالا وقت آن است، از بین گزینه های موجود گزینه ای که مد نظرتان می باشد، را انتخاب کنید:

Posting annoying content  کاربری که محتوای آزاردهنده منتشر می‌کند.

Posting spam  کاربری که موضوعات اسپم انتشار می دهد.

Posting inappropriate content کاربری که محتوای نامناسب مانند تصاویر غیراخلاقی منتشر می‌کند.

This profile is pretending to be someone else کاربری با ادعای شخص مشهور بودن.

Might be posting my intellectual property without authorization  کاربرانی که محتوای شما را بدون اجازه شما منتشر می‌کند این گزینه را انتخاب کنید.

blank

بعد از انتخاب یکی از گزینه های بالا، و تمام شدن مراحل ریپورت کردن، پنجره ای جلوی شما باز می شود، که در تصویر زیر آمده است و با این متن، اینستاگرام به شما اعلام می کند، که عمل ریپورت شدن توسط شما با موفقیت انجام گردیده است.

blank

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *