راهنمای خرید

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

نیاز به برقراری تماس تصویری روزبه‌روز در حال گسترش است. دیگر مانند سال‌های نه‌چندان دور از برنامه‌های پیام‌رسان مبتنی بر متن مانند یاهو مسنجر خبری نیست و این برنامه‌ها جای خود را به اپلیکیشن هایی داده‌اند که خدمات چندرسانه‌ای از قبیل متن، عکس، فیلم و … را ارائه می‌دهند.

ازآنجاکه تکنولوژی قصد توقف کردن ندارد، روزبه‌روز شاهد ارائه خدمات متنوع‌تری از سوی شرکت‌های نرم‌افزاری و به‌خصوص در زمینه ارتباطات هستیم. تماس تصویری امروزه در حال تبدیل‌شدن به یکی از رایج‌ترین روش‌های برقراری ارتباط است که در کشور ما نیز در حال گسترش روزافزون است. در این مقاله با کوک موبایل همراه باشید تا با برخی از بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری آشنا شوید.

Face Time

فیس تایم یک انتخاب عالی برای برقراری تماس‌های ویدئوئی با دوستان و خانواده است – البته به شرطی که هر دو طرف از دیوایس های مبتنی بر ios  یعنی ipad، iphone یا mac استفاده کنند. فیس تایم با اندروید سازگار نبوده و البته انتظار هم نمی‌رود برای آن عرضه شود.

اگر شما هم از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید کار با فیس تایم بسیار راحت است، به علاوه اینکه از سیستم انتظار تماس نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی هنگام چت، شما می‌توانید یک تماس را در حالت تعلیق نگه‌داشته و تماس دیگر خود را پاسخ بگویید. همچنین برای برقراری تماس‌هایتان می‌توانید از سیری نیز کمک بگیرید، بدین‌صورت که با صدازدن سیری، فیس تایم و پس از آن نام مخاطب موردنظر را صدا بزنید.

با استفاده از ios11 اکنون می‌توانید در خلال یک مکالمه تصویری زنده اسکرین شات و تصاویر زنده هم با گوشی موبایل خود بگیرید و به اشتراک بگذارید. اما باید بدانید این برنامه هم بدون نقص نیست. در واقع همان‌طور که پیش‌تر گفته شد فیس تایم تنها برای ios قابل‌اجرا است و به علاوه اینکه این اپلیکیشن تنها برای مکالمات یک‌به‌یک است و تماس تصویری گروهی را پشتیبانی نمی‌کند.

 

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

Google Duo

Google Duo درواقع پاسخ شایسته گوگل به فیس تایم است که از سال 2016 با ما  بوده است. در طی تاریخ کوتاه آن، بر روی ایجاد یک تجربه ثابت و پایدار تمرکز کرده است بجای ارائه سطل زباله‌ای مملو از ویژگی‌های ناکارآمد.

مانند فیس تایم، این اپلیکیشن نیز بشدت با سیستم‌عامل گوشی شما (Android یا ios) ادغام‌شده و شما می‌توانید از درون لیست مخاطبان خود یک نفر را انتخاب کرده و با او تماس تصویری برقرار کنید. و مجدداً به‌مانند فیس تایم امکان برقراری تماس تصویری گروهی ندارید.

یک ویژگی جالب Google Duo این است که شما به‌محض اینکه تماسی دریافت می‌کنید، می‌توانید خلاصه‌ای از ویدیوی در حال برقراری را مشاهده نمایید.

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

FACEBOOK MESSENGER

تصمیم فیس‌بوک برای جابجایی مسنجر به یک برنامه جداگانه یک رویکرد بسیار هوشمندانه بود و مسنجر در حال حاضر یکی از برنامه‌های توانمند ارتباطی است که وجود دارد – شما می‌توانید فارغ از اخبار و محتوای بی‌مصرفی که فیس‌بوک پیشنهاد می هد نیز از آن استفاده کنید.

برخلاف دو نرم‌افزار قبلی، پیام‌رسانی متنی و قابلیت اشتراک عکس به‌صورت پیش‌فرض در آن وجود دارد به علاوه تعداد زیادی استیکرها و ویرایش‌هایی که می‌توانید به چهره خود اضافه نمایید. تماس تصویری Facebook Messenger برای هر دونفری که از این برنامه استفاده می‌کنند میسر است.

همچنین شما می‌توانید درو ن یک مکالمه تا 50 نفر را اضافه کنید و یک مکالمه گروهی داشته باشید.

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

SKYPE

اسکایپ کهنه سرباز پیام‌رسان‌های ویدیویی است و همچنان پرقدرت پیش می‌رود. اسکایپ تقریباً هر آنچه از یک برنامه تماس تصویری انتظار دارید  به همراه بسیاری مزایای دیگر، مانند برقراری تماس با خطوط تلفن معمولی،  ارائه می‌دهد.

به کمک اسکایپ می‌توانید تماس‌های فردی یا گروهی رایگان برقرار کنید. همچنین اسکایپ تلاش می‌کند تا به‌روز پیش برود و از قافله پیام‌رسان‌های دیگر عقب نماند، درنتیجه در محیط اسکایپ امکان ارسال انواع استیکر و گیف نیز وجود دارد.

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

GOOGLE HANGOUTS

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری

 

از زمان راه‌اندازی Duo به نظر می‌رسد گوگل کاربران تجاری خود را با برنامه قدیمی‌تر Hangouts هدف قرار داده است هرچند که این اپلیکیشن یک گزینه باکیفیت برای هرکسی است. برخلاف Duo شما می‌توانید جندید نفر را به یک مکالمه تصویری دعوت کرده و کماکان با Gmail  دیگر سرویس‌های گوگل نیز به‌راحتی در ارتباط باشید.

به‌ منظور استفاده از Hangouts به یک حساب کاربری گوگل نیاز خواهید داشت که درنتیجه برای همگان در دسترس نیست. Hangouts همچنین از افزودنی‌های دیگری هم مانند پیام‌رسانی مبتنی بر متن، استیکرها و تماس‌های تلفنی منظم در قبال هزینه اضافی پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط