ترفند iOS

نحوه گرفتن عکس از روی ویدئو در آیفون و یا آیپد

نحوه گرفتن عکس از روی ویدئو در آیفون و یا آیپد

آیا شما هم به عنوان یک کاربر دستگاه های با سیستم عامل iOS می خواهید با دستگاه خود از روی ویدئو عکس بگیرید؟ یکی از روش های گرفتن عکس از روی ویدئو، گرفتن اسکرین شات است. به طوریکه کاربر، ویدئو در حال پخش را متوقف کرده وسپس از روی آیفون خود اسکرین شات می گیرد. در روش دیگر می توانید camera roll و یا برنامه Photo گوشی خود را باز کنید، ویدئو مورد نظر خود را پیدا و اجرا کنید، سپس فریمی از ویدئو که می خواهید از آن عکس داشته باشید را متوقف کنید و عکس را در فایل عکس ها ذخیره کنید، در نهایت همزمان دکمه هوم و دکمه اسلیپ را فشار دهید.این روش اشکال خاص خود را دارد. برای مثال، پیدا کردن بهترین لحظه برای عکس گرفتن از روی ویدئو، چندان ساده نیست و نمی توانید فریم ها را یکی یکی مشاهده کنید. از همه بدتر، کیفیت تصویر به رزولوشن صفحه نمایش شما محدود است. به عنوان مثال، اگر می خواهید در آیفون 7پلاس، یک فریم و یا تصویر را از یک ویدئو استخراج کنید، تصویر خروجی شما با کیفیت 1920 × 1080 پیکسل ذخیره خواهد شد، این کیفیت برای آیفون 7 برابر با 750 × 1334 پیکسل و برای آیپد Air 2، iPad mini 2 و iPad mini 4 برابر با 2048 × 1536 پیکسل خواهد بود. روش دیگر استفاده از برنامه های مخصوص این کار است. این برنامه ها در اپ استور یافت می شوند و براحتی می توانید آنها را دانلود و از آن برای گرفتن عکس از روی ویدئو استفاده کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه گرفتن عکس از روی ویدئو در آیفون و یا آیپد را به شما آموزش دهیم.

1- ویدئوی مورد نظر خود را اجرا کنید.

ویدئوی دلخواه خود را از هر جایی که مایلید انتخاب و اجرا کنید. این ویدئو می تواند از یوتیوب و یا هر ویدئو موجود در اینترنت باشد و یا می توانید به Camera roll بروید ویدئو مورد نظر خود را از آنجا پلی کنید.

برخی ویدئو و کلیپ ها ممکن است حق کپی رایت داشته باشند و اجازه پخش به هر کاربری نمی دهند، مانند ویدئوهای روی آی تیونز و یا اپل تی وی. امکان گرفتن اسکرین شات از روی این ویدئوها وجود ندارد.

ویدئوی مورد نظر خود را اجرا کنید

ویدئوی مورد نظر خود را اجرا کنید

2- روی قسمت مرکزی ویدئو ضربه بزنید.

با ضربه روی قسمت مرکزی ویدئو، گزینه ها و دکمه های کنترل پخش ویدئو نمایش داده خواهد شد.

روی قسمت مرکزی ویدئو ضربه بزنید

روی قسمت مرکزی ویدئو ضربه بزنید

3- روی علامت دو خط عمودی ضربه بزنید و ویدئو را متوقف کنید.

با ضربه روی این علامت، ویدئو در حال پخش، متوقف می شود. در ویدئوهای یوتیوب، این علامت در وسط صفحه قرار دارد. در ویدئوهایی که از camera roll آیفون خود انتخاب می کنید، علامت توقف در بالا گوشه راست ویدئو دیده می شود.

روی علامت دو خط عمودی ضربه بزنید و ویدئو را متوقف کنید

روی علامت دو خط عمودی ضربه بزنید و ویدئو را متوقف کنید

4- دکمه محل پخش را بکشید و روی فریمی که می خواهید از آن عکس گرفته شود، ببرید.

دکمه محل پخش، خط، میله و یا نقطه در پایین صفحه گوشی است که محل پخش ویدئو را نشان می دهد. این دکمه در تصویر مربوطه با کادر سبز رنگ نشان داده شده است. برای عقب و جلو بردن پخش ویدئو می توانید این دکمه را به سمت راست و یا چپ بکشید. اکنون فریم خود را انتخاب کنید. دکمه را روی آن فریم قرار دهید و پخش را متوقف کنید.

دکمه محل پخش را بکشید و روی فریمی که می خواهید از آن عکس گرفته شود، ببرید

دکمه محل پخش را بکشید و روی فریمی که می خواهید از آن عکس گرفته شود، ببرید

5- منتظر بمانید تا دکمه های کنترل پخش ویدئو محو شوند.

در یوتیوب و بیشتر برنامه های پخش ویدئو، دکمه های کنترل تقریباً چند ثانیه بعد محو می شوند. کمی صبر کنید تا دکمه های کنترل روی صفحه شما محو شوند.

منتظر بمانید تا دکمه های کنترل پخش ویدئو محو شوند

منتظر بمانید تا دکمه های کنترل پخش ویدئو محو شوند

6- از روی صفحه اسکرین شات بگیرید.

پس از اینکه دکمه های کنترل برنامه پخش ویدئو محو شدند و تنها فریم دلخواه شما روی صفحه نمایش داده می شود، نسبت به گرفتن اسکرین شات از روی صفحه اقدام کنید. روش های گرفتن اسکرین شات بسته به مدل آیفون شما می تواند متفاوت باشد اما اصول کلی یکسان است. آیفون و یا آیپد شما هنگام گرفتن اسکرین شات با یک فلش سفید رنگ و شنیدن صدای کلیک دوربین همراه می باشد. برای گرفتن اسکرین شات از روی دستگاه خود به صورت زیر عمل کنید:

  • آیفون ایکس و بالاتر: همزمان دکمه کناری در سمت راست و دکمه افزایش حجم صدا در سمت راست را فشار دهید.
  • آیفون 8 و قبل تر: همزمان دکمه کناری در سمت راست و دکمه هوم زیر صفحه نمایش آیفون خود را فشار دهید.
  • آیپد: همزمان دکمه پاور در بالا سمت راست و دکمه هوم زیر صفحه نمایش آیپد خود را فشار دهید.
از روی صفحه اسکرین شات بگیرید

از روی صفحه اسکرین شات بگیرید

7- اسکرین شات گرفته شده را مشاهده کنید.

برای مشاهده اسکرین شات از روی صحفه آیفون و یا آیپد خود مراحل زیر را انجام دهید.

  • برنامه Photo روی دستگاه خود را باز کنید.
  • روی Albums ضربه بزنید.
  • روی اسکرین شات ها ضربه بزنید.
  • اسکرین شات مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
اسکرین شات گرفته شده را مشاهده کنید

اسکرین شات گرفته شده را مشاهده کنید

8- اپ استور را باز کنید.

آیکن برنامه اپ استور آبی رنگ است که حرف A انگلیسی سفید رنگ در مرکز ان نوشته شده است. روی این آیکن ضربه بزنیدتا اپ استور باز شود. اپ frame Grabber برنامه ای است که به شما امکان گرفتن عکس یا استخراج فریم از روی ویدئوهای موجود در camera roll دستگاه های اپل را برای کاربر فراهم می کند.

اپ استور را باز کنید

اپ استور را باز کنید

9- روی آیکن جستجو ضربه بزنید.

این آیکن که به شکل یک ذره بین است را می توانید در گوشه راست پایین صفحه اپ استور مشاهده کنید.

روی آیکن جستجو ضربه بزنید

روی آیکن جستجو ضربه بزنید

10- در نوار جستجو اپ استور عبارت Frame Grabber را تایپ کنید.

نوار جستجو در مرکز صفحه قرار دارد. نام برنامه مورد نظر خود را در این قسمت تایپ کنید تا برنامه های با نام و عملکرد مشابه را جستجو کند و در لیست نتایج به شما نشان دهد.

در نوار جستجو اپ استور عبارت Frame Grabber را تایپ کنید

در نوار جستجو اپ استور عبارت Frame Grabber را تایپ کنید

11- روی گزینه Get در کنار برنامه Frame Grabber ضربه بزنید.

آیکن برنامه Frame Grabber سفید حاوی تصویری شبیه به یک نوار فیلم آبی رنگ می باشد. این برنامه در لیست نتایج جستجوی برنامه ها نشان داده خواهد شد. آن را پیدا کنید و در روی گزینه Get در کنار این برنامه ضربه بزنید تا عملیات دانلود برنامه شروع شود.

روی گزینه Get در کنار برنامه Frame Grabber ضربه بزنید

روی گزینه Get در کنار برنامه Frame Grabber ضربه بزنید

12- برنامه Frame Grabber را باز کنید.

بعد از اتمام دانلود برنامه، می توانید با ضربه روی گزینه Open در کنار Frame Grabber در پنجره اپ استور، برنامه را باز کنید. همچنین می توانید برنامه را در صفحه اصلی دستگاه خود پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و آن را باز کنید.

وقتی برای اولین بار برنامه Frame Grabber را باز می کنید، از شما سوال می شود آیا اجازه می دهید فریم گرابر به ویدئوهای شما دسترسی داشته باشد. به همین منظور روی دکمه آبی به نشان اجازه دسترسی Allow Access ضربه بزنید و سپس برای ادامه روی دکمه OK به نشان تایید ضربه بزنید.

برنامه Frame Grabber را باز کنید

برنامه Frame Grabber را باز کنید

13- روی یک ویدئو ضربه بزنید.

وقتی که برنامه Frame Grabber را باز می کنید، فهرستی از تمام ویدئوهای در camera roll دستگاه شما نمایش داده می شود. روی ویدئوییکه می خواهید از آن عکس یا فریم بگیرید ضربه بزنید.

اگر لازم است که ویدئوی مورد نظر خود را از آی کلود دانلود کنید، چند دقیقه صبر کنید تا دانلود شود.

روی یک ویدئو ضربه بزنید

روی یک ویدئو ضربه بزنید

14- نوار سفید رنگ در پایین را روی فریمی که می خواهید از آن عکس بگیرید بکشید.

نوار سفید رنگ در پایین ویدئو، کل طول و مدت زمان پخش ویدئو را نمایش می دهد. نوار سفید رنگ را در عرض خط آبی در وسط صفحه بکشید تا پخش فیلم پیش رود. اکنون نوار سفید رنگ را روی هر فریمی که می خواهید از آن عکس بگیرید نگه دارید.

برای پخش ویدئو می توانید روی دکمه مثلثی شکل در پایین صفحه (دکمه پلی) ضربه بزنید.

نوار سفید رنگ در پایین را روی فریمی که می خواهید از آن عکس بگیرید بکشید

نوار سفید رنگ در پایین را روی فریمی که می خواهید از آن عکس بگیرید بکشید

15- روی علامت تیک ضربه بزنید.

آیکن چک مارک در پایین گوشه راست صفحه قرار دارد. با ضربه روی این علامت، عکس مورد نظر شما ذخیره می شود و منو گزینه ها نمایش داده می شود.

روی علامت تیک ضربه بزنید

روی علامت تیک ضربه بزنید

16- روی یک گزینه ضربه بزنید.

در منو ظاهر شده چندین گزینه وجود دارد که هر کدام کار خاصی روی عکس گرفته شده از روی ویدئو انجام می دهند. می توانید عکس گرفته شده را camera roll و یا پوشه File ذخیره کنید. می توانید آن را کپی کنید و در یک پیام و یا ایمیل بچسبانید.

همچنین می توانید عکس گرفته شده از روی ویدئو را به یک برنامه دیگر منتقل کنید. در زیر برخی از گزینه ها شرح داده شده اند:

  • Tap an app: روی یکی از آیکن های برنمه در بالای این منو ضربه بزنید تا تصویر در آن برنامه باز شود. می توانید عکس را در یکی از برنامه های ایر دراپ، مسیج ها، ایمیل، جیمیل، دراپ باکس و امثال آن باز کنید.
  • Copy: با ضربه روی این گزینه، تصویر روی کلیپ برد کپی می شود. می توانید این عکس را در یک پیام و یا ایمیل بچسبانید (برای این کار می توانید انگشت خود را در کادر متنی قرار داده نگه دارید تا عبارت Paste نمایان شود، سپس روی این عبارت ضربه بزنید تا عکس مورد نظر شما چسبانده شود.
  • Print: با ضربه روی این گزینه دستور چاپ عکس ارسال می شود، اگر دستگاه شما به پرینتر و یا شبکه متصل باشد از عکس شما پرینت گرفته می شود.
  • Save to Dropbox: این گزینه نیز عکس را در دراپ باکس ذخیره می کند. برای ذخیره فایل ها در دراپ باکس باید روی آیفون و یا آیپد خود برنامه دراپ باکس داشته باشید.
  • Add to Shared Album: با ضربه روی این گزینه، عکس گرفته شده به یک آلبوم به اشتراک گذاشته شده در آی کلود اضافه می شود.
  • [Import to [app name: برای انتقال عکس به یک برنامه دیگر مثل PS Express از این گزینه استفاده کنید.
روی یک گزینه ضربه بزنید

روی یک گزینه ضربه بزنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *