ترفند iOS

نحوه فعال سازی ویژگی Live Listen در آیفون

نحوه فعال سازی و استفاده از ویژگی Live Listen در آیفون و آیپد

Live Listen می‌تواند در محیط‌های پرسر و صدا یا برای شنیدن صدای کسی که دورتر است مفید باشد. همچنین می‌توانید با استفاده از این ویژگی، به استراق‌سمع بپردازید و از گفت‌و‌گوهای اطراف خود مطلع شوید.

در دنیای پیشرفته امروز، تکنولوژی به ما امکانات بی‌شماری ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها استفاده از ایرپاد به عنوان دستگاه شنود است. این ویژگی می‌تواند در مواقعی که می‌خواهید صداهای اطراف را از فاصله‌ای دور بشنوید، مفید باشد. در این مقاله به تفصیل به بررسی این ویژگی و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

گاهی اوقات ممکن است دوست داشته باشید به صورت مخفیانه صحبت‌های اطرافیانتان را گوش دهید. اپل با ارائه قابلیت Live Listen در ایرپاد‌ها، این امکان را فراهم کرده است. این ویژگی اصلا برای کمک به افرادی طراحی شده است که مشکلات شنوایی دارند، اما می‌تواند در موارد دیگر نیز مفید باشد.

ایرپادها وسیله ای عالی برای گوش دادن به آهنگ ها یا پادکست های مورد علاقه شما هستند. به لطف ویژگی Listen Live Apple، می توان از آنها به عنوان پیجر یا مانیتور اتاق کودک نیز استفاده کرد. برای تنظیم این ویژگی، آنچه که نیاز دارید یک آیفون، آیپاد تاچ یا آیپد و ایرپاد است.

به لطف Live Listen ، می توانید از گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود به عنوان دستگاهی برای ارسال صوت و شنیدن آن از طریق AirPods خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که برای شروع از جدیدترین نسخه iOS یا iPadOS استفاده می کنید. جهت مشاهده قیمت هندزفری بلوتوث اپل شامل ایرپاد پرو و هندزفری بلوتوث ایرپاد 3  می توانید به فروشگاه ما سر بزنید.

اپل با ارائه ویژگی “Live Listen” در ایرپاد‌ها و آیفون، امکان جدیدی را برای کاربران فراهم کرده است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که آیفون خود را به عنوان یک میکروفون استفاده کرده و صداهای اطراف را از طریق ایرپاد‌های خود شنوایی کنید. این ویژگی می‌تواند در مواقعی مثل جلسات یا مکالمات مهم که می‌خواهید صداها را بهتر بشنوید، مفید باشد.

ویژگی Live Listen در دستگاه های اپل چیست؟

ویژگی Live Listen که اولین بار در سال 2014 معرفی شد، به شما امکان می دهد دستگاه تلفن همراه خود را به یک میکروفون از راه دور تبدیل کنید. این فناوری در ابتدا برای وسایل کمک شنوایی (سمعک) سازگار با فناوری MFI در نظر گرفته شده بود، چهار سال بعد این فناوری به AirPods گسترش یافت. امروز، ایربادهای شما به نوعی می توانند به عنوان سمعک عمل کنند. با ویژگی Live Listen می توانید از دستگاه همراه خود به عنوان میکروفن استفاده کنید و سپس از طریق AirPods یا AirPods Pro به صدای خروجی آن گوش دهید.

ویژگی Live Listen با تفکیک صدا از سر و صداهای اطراف، می تواند یک انتخاب خوب برای والدین برای کنترل بهتر کودک خود باشد. این یک روش عالی است تا بتوانید بدون خرید تجهیزات اضافی روی کودک خود کنترل داشته باشید، وسیله ای کاربردی که با استفاده از آن مخصوصاً مادر می تواند صدای کودک خود را بهتر بشنود، و علاوه بر رسیدگی به امور منزل از فرزند خود بهتر مراقبت کند. مادر می تواند این ویژگی را روی گوشی اپل خود فعال کند، گوشی را در کنار کودک خود قرار دهد و ایرپاد را در گوش خود بگذارد و صدای کودک خود را بهتر بشنود. شاید ایده این فناوری و اضافه شدن ویژگی Live Listen از همینجا گرفته شده باشد.

نحوه فعال سازی ویژگی Live Listen در آیفون

برای شروع استفاده از ویژگی Live Listen با ایرپادهای خود، اطمینان حاصل کنید که ایرپادهای شما از قبل به دستگاه تلفن شما جفت و متصل شده اند. اگر همینطور است، باید آیکون به شکل گوش در کنترل سنتر گوشی خود اضافه شده باشد.

  1. روی آیکن Settings در دستگاه خود ضربه بزنید.
  2. کنترل سنتر را انتخاب کنید.
  3. به پایین اسکرول کنید، سپس روی علامت + در کنار آیکن گوش در زیر ابزارهای کنترل های اضافه شده ضربه بزنید.
  4. برای بازگشت به صفحه اصلی تنظیمات، روی Settings در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
نحوه فعال سازی ویژگی Live Listen در آیفون

نحوه راه اندازی Live Listen در گوشی آیفون

اکنون می توانید با AirPods خود از Live Listen استفاده کنید.

نحوه استفاده از Live Listen

  • اتصال ایرپاد‌ها: ابتدا ایرپاد‌های خود را به آیفون خود متصل کنید و مطمئن شوید که به درستی شارژ شده‌اند.
  • دسترسی به تنظیمات: روی برنامه تنظیمات (Settings) آیفون ضربه بزنید.
  • رفتن به بخش دسترس‌پذیری: در تنظیمات، روی گزینه “دسترس‌پذیری” (Accessibility) ضربه بزنید.
  • رفتن به بخش شنوایی: در بخش دسترس‌پذیری، به پایین بروید و روی گزینه “شنوایی” (Hearing) ضربه بزنید.
  • فعال کردن ویژگی Live Listen: در این بخش، روی گزینه “Live Listen” ضربه بزنید تا فعال شود.

1-ابتدا کنترل سنتر را باز کنید.

  • در گوشی iPhone X یا بالاتر، انگشت خود را از گوشه بالا سمت راست صفحه به پایین بکشید. برای بستن کنترل سنتر، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید یا روی صفحه ضربه بزنید.
  • در گوشی iPhone SE (نسل 2)، گوشی آیفون 8 یا بالاتر، یا iPod touch، انگشت خود را از لبه پایین صفحه به سمت بالا بکشید. برای بستن، روی بالای صفحه ضربه بزنید یا دکمه هوم را فشار دهید.
  • در تبلت iPad، انگشت خود را از گوشه بالا سمت راست صفحه به پایین بکشید تا کنترل سنتر باز شود. برای بستن آن، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید یا روی صفحه ضربه بزنید.

سپس:

  • روی آیکن hearing در کنترل سنتر ضربه بزنید.
  • روی دکمه Off زیر Live Listen ضربه بزنید تا فعال شود.
  • دستگاه خود را در نزدیکی شخصی که می خواهید صدای او را بشنوید قرار دهید. در صورت نیاز، میزان صدا را تنظیم کنید.
  • برای غیر فعال کردن و توقف استفاده از Live Listen، روی دکمه On در زیر این ویژگی ضربه بزنید.
روی آیکن hearing در کنترل سنتر ضربه بزنید.

روی آیکن hearing در کنترل سنتر ضربه بزنید.

هنگامی که به صدا گوش می دهید، می توانید حجم صدای هدفون خود را مشاهده کنید که در صورت نیاز ان را کم و یا زیاد کنید، همچنین می توانید کنترل بیشتری روی میزان صدایی که به گوش شما می رسد داشته باشید.

برای بالا بردن راندمان Live Listen گوشی خود در حالت درست قرار دهید

پس از فعال کردن ویژگی Live Listen، آیفون خود را در مکانی قرار دهید که می‌خواهید صداها را از آنجا شنوایی کنید. مطمئن شوید که میکروفون آیفون به سمت منبع صدا قرار دارد. حالا می‌توانید از طریق ایرپاد‌های خود صداهای اطراف را شنوایی کنید.

اگر نیاز به تنظیم بیشتری دارید، می‌توانید تنظیمات حساسیت میکروفون را در بخش تنظیمات “Live Listen” تغییر دهید.

از آنجا که Live Listen برای جدا کردن صدا و نویز طراحی شده است، بهتر است دستگاه تلفن همراه خود را در حالت درست خود قرار دهید تا از حداکثر راندمان این ویژگی بهره مند شوید. میکروفن آیفون یا آیپد در لبه پایین گوشی تعبیه شده اند، از اینرو اطمینان حاصل کنید که پایین گوشی خود را به سمت منطقه ای که می خواهید بهتر بشنوید قرار داده اید. همچنین باید دستگاه تلفن همراه خود را تا جایی که ممکن است نزدیک به شخصی که می خواهید صدای او را بشنوید قرار دهید. در مورد مثال مادر و کودک، وقتی دستگاه به کودک نزدیکتر باشد، مادر صدای کودک را بهتر می شنود.

در آخر، حتماً میزان صدای دستگاه تلفن همراه خود را در سطح مناسب تنظیم کنید. تنظیم ولوم صدا روی صدای بلندتر، صدای محیط بیشتری را می گیرد که لزوماً خوب نیست.

سمعک های سازگار با MFI و استفاده از ویژگی Live Listen

از ویژگی Live Listen می توان در یک سری سمعک های سازگار با MFI که اپل آنها را تایید می کند استفاده کرد. برای استفاده از این فناوری، به گوشی های iPhone 5 یا بالاتر، دستگاه های iPad Pro ، iPad Air ، iPad (نسل 4) یا بالاتر، iPad mini یا iPod touch (نسل 5) یا بالاتر نیاز دارید.

مزایا

  • افزایش قابلیت شنوایی
  • استفاده آسان

معایب

  • ممکن است باعث تاخیر در انتقال صدا شود
  • ممکن است باتری ایرپاد‌ها را سریع‌تر خالی کند

نکات ایمنی و حریم شخصی

هنگام استفاده از Live Listen باید مراقب حریم شخصی دیگران باشید.

جایگزین‌های Live Listen

برخی از برنامه‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای Live Listen باشند.

سوالات متداول

  1. آیا Live Listen روی تمام ایرپاد‌ها کار می‌کند؟
    • بله، اما باید دستگاه‌هایتان را بررسی کنید.
  2. آیا Live Listen رایگان است؟
    • بله، این ویژگی به صورت رایگان فراهم می‌شود.
  3. آیا می‌توانم Live Listen را روی اندروید استفاده کنم؟
    • خیر، این ویژگی فقط برای دستگاه‌های اپل موجود است.
  4. آیا Live Listen می‌تواند به بهبود شنوایی کمک کند؟
    • بله، این ویژگی می‌تواند به بهبود شنوایی کمک کند.
  5. آیا استفاده از Live Listen امن است؟
    • بله، اما باید مراقب حریم شخصی دیگران باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *