ترفند اندروید

نحوه رفع مشکل آپدیت Google Play Services

نحوه رفع مشکل آپدیت Google Play Services

برخی کاربران بیان می کنند که با مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس (Google Play Services) روبرو هستند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شدید، نگران نباشید، زیرا این مشکل به سادگی برطرف می شود. در این مقاله قرار است به آموزش رفع مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس (Google Play Services) بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

برخی مواقع آپدیت کردن Google Play Services یا همان گوگل پلی سرویس ممکن است به یکی از مشکلات کاربران دستگاه های اندرویدی تبدیل گردد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف با مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس (Google Play Services) روبرو می ‌شوند. در صورتی که شما نتوانید گوگل پلی سرویس را بروز رسانی کنید، بسیاری از قابلیت های اندروید را از دست می دهید. بعنوان مثال نمی توانید با جیمیل خود در بازی هایی همچون کلش اف کلنز (Clash of Clans)، کلش رویال (Clash Royale) و غیره لاگین شوید.

رفع مشکل آپدیت Google Play Services

حال اگر شما هم جزء افرادی هستید که با این مشکل روبرو هستید و تصور می کنید که گوشی شما با مشکل مواجه شده و نیازمند تعمیرات نرم افزاری موبایل است، باید به شما بگوییم جای نگرانی نیست. با یک روش ساده شما می توانید مشکل آپدیت نشدن گوگل پلی سرویس را برطرف کرد. در ادامه این مقاله به آموزش چگونگی رفع مشکل آپدیت (Google Play Services گوگل پلی سرویس) صحبت خواهیم کرد.

نحوه برطرف کردن مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس

در صورتی که به هر دلیل با مشکل به روز رسانی گوگل پلی سرویس روبرو شدید، با انجام دادن مراحل زیر می توانید این مشکل را برطرف کرد:

ابتدا برنامه Play Services info را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. برای دانلود این برنامه می ‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای همین مقاله استفاده نمایید.

این برنامه را اجرا کنید. بعد اجرای این برنامه با صفحه ‌ای که در عکس زیر می بینید روبرو خواهید شد.

گزینه APK MIRROR را انتخاب کنید

در اینجا گزینه APK MIRROR را انتخاب کنید.

جدیدترین نسخه رسمی گوگل پلی سرویس را از لیست انتخاب نمایید

حالا باید به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به بخش All Versions برسید. در این قسمت تمام نسخه‌ های گوگل پلی سرویس وجود دارد.

جدیدترین نسخه رسمی گوگل پلی سرویس (Google Play Services) را از لیست انتخاب نمایید.

نکته ی قابل توجه در اینجا این است که از انتخاب نسخه های بتا (Beta) اجتناب کنید. برای مثال در عکس فوق ما باید ورژن 11.7.46 را انتخاب کنیم.

از انتخاب نسخه های بتا (Beta) اجتناب کنید

به سمت پایین صفحه جدید باز شده اسکرول نموده تا به بخش Download برسید. در این جا لیست نسخه های مختلف گوگل پلی سرویس (Google Play Services) ارائه شده‌ است. شما باید حتماً نسخه مناسب و سازگار با گوشی خود را از لیست بخش برای دانلود انتخاب و دانلود کنید. سپس آن را نصب کرده تا مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس (Google Play Services) گوشی هوشمندتان برطرف گردد. حال سوال این است که چگونه باید نسخه مناسب با گوشی خود را از لیست انتخاب کرد؟

نحوه ی انتخاب نسخه مناسب آپدیت گوگل پلی سرویس

برای اینکه بتوان نسخه مناسب آپدیت گوگل پلی سرویس (Google Play Services) را برای گوشی خود دانلود کنید باید سه ویژگی گوشی را بدانید. این سه ویژگی شامل میکرومعماری پردازنده آن (Architecture)، نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده روی آن (Android Version) و تراکم پیکسلی نمایشگر (DPI) گوشی است. در صورتی که از این سه ویژگی گوشی اندرویدی خود اطلاعات لازم را دارید، نسخه سازگار با آن را با توجه به سه ستون نمایش داده شده در عکس زیر انتخاب نمایید. اما اگر اطلاعاتی در مورد این سه ویژگی ندارید از برنامه Droid Info کمک بگیرید.

انتخاب نسخه مناسب آپدیت گوگل پلی سرویس از لیست

رفع مشکل باز نشدن نقشه گوگل در اندروید را مطالعه کنید.

حال با نصب برنامه Droid Info می ‌توانید بسیار راحت تمام اطلاعات گوشی خود از قبیل سه ویژگی فوق را پیدا کنید. به منظور دانلود این اپلیکیشن هم می ‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای همین مقاله استفاده نمایید. بعد از دانلود برنامه Droid Info آن را نصب و اجرا کنید. میکرومعماری پردازنده گوشی شما در بخش System  برنامه نمایش داده شده است. نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده روی دستگاه و همچنین تراکم پیکسلی نمایشگر آن هم در این بخش Device قابل مشاهده است.

Droid Device Info

Play Services Info

تراکم پیکسلی نمایشگر در بخش Device

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *