ترفند اندروید

نحوه تغییر کیبورد در اندروید

نحوه تغییر کیبورد در اندروید

با پیشرفت تکنولوژی در دستگاه های هوشمند، بیشتر کاربران سال ‌هاست که از تلفن ‌های هوشمند با صفحات لمسی استفاده می‌ کنند. همین موضوع سبب شده کیبورد های لمسی نیز جایگزین صفحه کلیدهای فیزیکی قدیمی شوند. یکی از مزایای استفاده از کیبوردهای لمسی در موبایل ‌ها و تبلت ‌ها امکان شخصی سازی آن و یا تغییر آسان کیبورد در صورت لازم بودن، است. در این مقاله قرار است نحوه تغییر کیبورد در موبایل ‌ها و تبلت ‌های اندرویدی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

1) در ابتدا و قبل از هر چیزی در گوشی اندرویدی خود به فروشگاه گوگل پلی یا دیگر فروشگاه ‌های نرم ‌افزار اندروید مراجعه کرده و در آن جا کیبورد مورد نظر خود را جستجو کرده و نصب کنید.

2) برای اینکه بتوانید کیبورد نصب شده خود را مورد استفاده قرار دهید، باید به تنظیمات موبایل خود رفته و از آنجا آن را انجام دهید.

نحوه ی تغییر صفحه کلید لمسی در اندروید را مطالعه کنید.

3) از لیست تنظیمات بخش Language & input یا “زبان و ورودی” را جستجو کنید و آن را انتخاب نمایید.

4) حال نوبت آن رسیده که Keyboard جدید را فعال نمایید، که برای این کار باید ابتدا Current Keyboard یا “صفحه کلید فعلی” را لمس، سپس از پنجره باز شده Choose Keyboard را لمس نمایید. در صفحه بعد که لیست کیبوردهای نصب شده قابل مشاهده است، Keyboard جدید را فعال نمایید. توجه کنید که در بعضی دستگاه‌ ها از صفحه اصلی Language & input امکان فعال ‌سازی کیبوردها وجود دارد.

5) حال باید به بخش پیامک یا یک برنامه پیام رسان بروید و پیام جدیدی ایجاد کنید تا Keyboard ظاهر گردد.

6) این مرحله از تعویض کیبورد اندروید بستگی به دستگاه و نسخه اندروید آن خواهد داشت. نسخه‌های قدیمی اندروید، انگشت خود را روی جای خالی نوشتن پیام نگه داشته، و از پنجره باز شده Input Method را انتخاب کنید. در دستگاه‌ هایی با نسخه‌ های جدید اندروید که فاقد کلید نرم‌ افزاری در پایین دستگاه هستند، هنگامی که کیبورد روی صفحه ظاهر شده، از بخش اعلان (نوتیفیکیشن)ها Change Keyboard را لمس نمایید. در دستگاه‌ هایی با نسخه ‌های جدید اندروید با کلیدهای نرم ‌افزاری در پایین دستگاه، هنگامی که کیبورد روی صفحه ظاهر شده، از نوار مربوط به کلید‌های نرم‌افزاری، آیکون کیبورد را لمس کرده و حال از پنجره باز شده، کیبورد جدید را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *