ترفند اندروید

مستثنی کردن برنامه از قابلیت Doze (اندروید ۶.۰)

مستثنی کردن برنامه از قابلیت Doze (اندروید ۶.۰)

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر روزانه گوشی ‌های هوشمند و استفاده آنها از صفحه نمایش‌ های بزرگ و قابلیت‌ های جانبی، عمر باتری آن‌ ها به یکی از مشکلات این گوشی ‌ها تبدیل شده است. یکی از قابلیت ‌های جدیدی که اندروید 6.0 به همراه دارد، قابلیت Doze نامیده شده است که باعث افزایش عمر باتری موبایل ‌ها و تبلت ‌های اندرویدی می گردد. این قابلیت به طور خودکار فعال است و شما امکان فعال یا غیر فعال کردن آن را نخواهید داشت. اگر گوشی اندرویدی دارید که فکر می کنید باتری دستگاه آن، نیاز به ذخیره کردن دارد، Doze  کارش را شروع خواهد کرد. یکی از کارهایی که قابلیت Doze برای ذخیره باتری انجام می ‌دهد، متوقف کردن دریافت نوتیفیکیشن ‌های جدید در پس ‌زمینه می باشد و هر چند ساعت یک‌ بار عمل دریافت اطلاعات جدید، پیام‌ ها، بروزرسانی محتوای شبکه‌ های اجتماعی و… را انجام می دهد. ولی در صورتی که می ‌خواهید برنامه ‌ای را از لیست برنامه ‌های تحت تاثیر Doze خارج کنید، در مطلب زیر روش کار را به شما آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید و به بخش باتری (Battery) وارد شوید. بر روی کلید More (علامت سه نقطه) بزنید و از لیست باز شده گزینه Battery optimization را انتخاب نمایید. در صفحه Battery optimization  از منوی باز شده بالای صفحه گزینه All Apps را انتخاب کرده تا تمام برنامه ‌های موجود در دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنید. حال برای مستثنی کردن یک برنامه از این قابلیت آن برنامه را لمس کنید و از پنجره باز شده گزینه Don’t optimize را انتخاب نمایید.

معرفی ترفندهای منو Developer options را مطالعه کنید.

گزینه Battery optimization را انتخاب نمایید

گزینه Don’t optimize را انتخاب کنید

توجه کنید که برنامه‌ های زیادی را از این لیست خارج نکنید زیرا که Doze دیگر کارایی خاصی نخواهد داشت. موضوع دیگر اینکه Doze اکثراً شب ‌ها و مواقعی که دستگاه اندرویدی شما به مدت قابل توجهی بی ‌استفاده است، فعال می گردد، و هنگامی که مجدد از دستگاه استفاده کنید بروزرسانی محتوای برنامه ‌ها از سر گرفته می شود. با این قابلیت مواقعی که از دستگاه استفاده نمی‌ کنید مصرف باتری به کمترین حالت خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *