ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه تغییر ترتیب هایلایت در اینستاگرام

نحوه تغییر ترتیب هایلایت در اینستاگرام

نحوه تغییر ترتیب هایلایت در اینستاگرام به صورت کامل و تصویری در این مقاله بررسی می شود.

تا چند سال پیش، دغدغه ما در اینستاگرام فقط این بود که بتوانیم یک پست اینستاگرامی خوب ایجاد کنیم و آن را به اشتراک بگذاریم، اما در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام یک ویژگی جالب به نام استوری را در برنامه خود راه اندازی کرد. این ویژگی که از برنامه اسنپ چت گرفته شده است، در حال حاضر در همه برنامه های پیام رسان اجتماعی مثل واتس اپ، فیس بوک، مسنجر و اینستاگرام وجود دارد.

طبق تجربه کاربران، قابلیت استوری اینستاگرام در مقایسه با همتای خود فیس بوک، بسیار محبوب تر بوده است. چرا که اینستاگرام از ویژگی‌ های منحصر به فردی برخوردار است که در هیچ برنامه پیام رسان اجتماعی دیگری وجود ندارد. یکی از این ویژگی‌ ها هایلایت استوری است.

هایلایت اینستاگرام در واقع مجموعه ای از استوری های 24 ساعته کاربر است که به صورت دائمی روی پروفایل اینستاگرام می ماند مگر اینکه کاربر قصد پاک کردن و حذف آن را داشته باشد. این یک ویژگی عالی اینستاگرام است که تصاویر استوری شده را برای همیشه در معرض نمایش و دید فالوورها قرار می دهد.

پس می ‌توان استوری ‌های خود را هایلایت کرد و آنها را در بخش جداگانه ‌ای در بالای پست ‌های خود قرار داد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هایلایت‌ ها فقط از استوری ‌ها و نه از پست‌ های معمولی تهیه می شوند.در حالی که استفاده از هایلایت های اینستاگرام کار آسانی است، گاهی اوقات ممکن است بخواهید برخی از آنها را دانلود کنید و ذخیره کنید. با اینکه می توانید از آن استوری، اسکرین شات بگیرید اما نتیجه کار خیلی جالب نخواهد شد. همانطور که در بالا اشاره کردیم وقتی می خواهید یک کلیپ و یا ویدئو را از استوری های اینستاگرام تان در ویترین استوری های خود نمایش دهید، می توانید آن را به عنوان هایلایت در پروفایل خود اضافه کنید.

نحوه تغییر ترتیب هایلایت در اینستاگرام

علی رغم استوری، هایلایت محدودیت زمانی برای نمایش ندارد و تا هر وقت که شما آن را روی پروفایل خود نگه دارید قابل روئت و نمایش است. می توانید هایلایت ها را از روی پروفایل شخصی خود با استفاده خود برنامه اینستاگرام ذخیره کنید و یا می توانید استوری ها را دانلود کنید و با استفاده از وب سایت شخص ثالث آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید ترتیب این هایلایت را تغییر دهید باید چه کرد؟!

از آنجا که اینستاگرام هنوز قابلیتی برای چیدمان و تغییر ترتیب هایلایت ها ارائه نداده است اما در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا در این مقاله به شما آموزش دهیم که چگونه می توان هایلایت ها را حذف و به آن هایلایت دیگری اضافه کرد و اینکه ترتیب قرار گرفتن آنها را تغییر دهیم.

1- اینستاگرام را باز کنید.

روی آیکن برنامه اینستاگرام ضربه بزنید و برنامه را باز کنید.آیکن برنامه معمولاً روی صفحه اصلی و یا در کشو برنامه ها دیده می شود و یا با جستجو از طریق نوار جستجو آن را پیدا کنید.

  • در این پروسه، هر دو برنامه های اینستاگرام موبایل برای گوشی های اندروید و سیستم iOS به یک شکل عمل می کنند.
  • از آنجا که هایلایت های اینستاگرام به ترتیب زمانی نمایش داده می شوند، ابتدا هایلایت هایی که می خواهید آخر از همه نمایش داده شوند را اضافه کنید.
نحوه تغییر ترتیب هایلایت در اینستاگرام

اینستاگرام را باز کنید

2- روی آیکن حساب کاربری و یا تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.

این آیکون در پایین سمت راست صفحه قرار دارد که مشخصات صاحب صفحه اینستاگرام را نشان می دهد. هایلایت های فعلی شما زیر قسمت بیو شما تقریباً در بالای صفحه قرار دارد. با ضربه روی این آیکن به صفحه پروفایل خود هدایت خواهید شد.

روی آیکن حساب کاربری و یا تصویر پروفایل خود ضربه بزنید

روی آیکن حساب کاربری و یا تصویر پروفایل خود ضربه بزنید

3- روی هایلایت استوری که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و نگه دارید.

با لمس هایلایت استوری و نگه داشتن انگشت خود روی آن، یک منو پاپ اپ باز می شود.

روی هایلایت استوری که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و نگه دارید

روی هایلایت استوری که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و نگه دارید

4- روی گزینه Delete Highlight ضربه بزنید.

به منظور تغییر ترتیب هایلایت های استوری خود، و قبل از اینکه هایلایت ها بیشتری اضافه کنید، لازم است که برخی از هایلایت ها را حذف کنید.

مجدداً روی گزینه Delete ضربه بزنید تا اقدام به حذف خود را تایید کنید.

روی گزینه Delete Highlight ضربه بزنید

روی گزینه Delete Highlight ضربه بزنید

5- روی گزینه NEW (یا علامت + ) ضربه بزنید.

این علامت در زیر نام کاربری و قسمت بیو شما دیده می شود، یک دایره که علامت + داخل آن قرار دارد. با ضربه روی این علامت تمام استوری های موجود در استوری شما، نمایش داده می شود.

روی گزینه NEW (یا علامت + ) ضربه بزنید

روی گزینه NEW (یا علامت + ) ضربه بزنید

6- هایلایت خود را بسازید.

روی استوری های مورد نظر خود که می خواهید به هایلایت اینستاگرام اضافه کنید ضربه بزنید. با ضربه روی چند استوری می توانید تعدادی استوری انتخاب کنید. با ضربه روی هر استوری یک تیک آبی رنگ در پایین گوشه راست آن نمایش داده می شود که به معنی این است که استوری مورد نظر شما برای هایلایت شدن انتخاب شده است.

روی گزینه Next ضربه بزنید. برای هایلایت خود یک نام به دلخواه خود انتخاب کنید. نام گذاری هایلایت اختیاری است و اگر هم نامی انتخاب و تایپ نکنید به صورت پیش فرض نام «هایلایت» تایپ می شود. همچنین cover و یا تصویر روی هایلایت را به دلخواه خود ویرایش کنید. برای تغییر شکل ظاهری تصویر cover روی گزینه Edit Cover ضربه بزنید.

هایلایت خود را بسازید

هایلایت خود را بسازید

7- روی گزینه Add (در آیفون) یا Done (در اندروید) ضربه بزنید.

می توانید در بالا گوشه راست صفحه نمایش، یکی از این گزینه ها را ببنید. اکنون هایلایت ساخته شده شما زیر نام کاربری و یا بیو صفحه اینستاگرام شما دیده می شود.

در صورت نیاز هایلایت های بیشتری را حذف و هایلایت های جدید را اضافه کنید.

روی گزینه Add (در آیفون) یا Done (در اندروید) ضربه بزنید

روی گزینه Add (در آیفون) یا Done (در اندروید) ضربه بزنید

8- صفحه مرورگر اینترنت خود را باز کنید و به آدرس https://instagram.com بروید.

  • برای حذف و اضافه کردن هایلات های اینستاگرام خود می توانید از مرورگرهای تحت دسکتاپ (رایانه شخصی) و یا مرورگرهای تحت دستگاه های موبایل استفاده کنید.
  • از آنجا که هایلایت های اینستاگرام به ترتیب زمانی نمایش داده می شوند، ابتدا هایلایت هایی که می خواهید آخر از همه نمایش داده شوند را اضافه کنید. در اینستاگرام تحت وب تنها امکان حذف هایلایت های استوری وجود دارد، برای اضافه کردن هایلایت جدید حتماً باید از برنامه اینستاگرام تحت دستگاه های موبایل استفاده کنید.
صفحه مرورگر اینترنت خود را باز کنید و به آدرس https://instagram.com بروید

صفحه مرورگر اینترنت خود را باز کنید و به آدرس https://instagram.com بروید

9- روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.

این تصویر را در گوشه راست بالای صفحه اینستاگرام خواهید دید.

هایلایت های استوری شما تقریباً در وسط صفحه نمایش داده می شوند.

روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید

روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید

10- روی یک هایلایت اینستاگرام کلیک کنید تا باز شود.

با کلیک روی هایلایت، هایلایت در یک پنجره سینمایی باز می شود.

نحوه تغییر ترتیب هایلایت در اینستاگرام

روی یک هایلایت اینستاگرام کلیک کنید تا باز شود

11- روی گزینه سه نقطه کلیک کنید.

این آیکن در بالا گوشه راست پنجره سینمایی دیده می شود.

روی گزینه سه نقطه کلیک کنید

روی گزینه سه نقطه کلیک کنید

12- روی گزینه Delete ضربه بزنید.

از آنجا که هایلایت های استوری در اینستاگرام به ترتیب زمانی نمایش داده می شوند، می توانید قبل از اضافه کردن، هر یک از هایلایت های مورد نظر خود را حذف کنید.

روی گزینه Delete ضربه بزنید

روی گزینه Delete ضربه بزنید

چنانچه احتیاج به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط بر قرار نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *