ترفند اندروید

نحوه تبدیل گوشی اندروید به وب کم کامپیوتر

آیا شما برای برقراری تماس اسکایپ و یا شرکت در کلاس های آنلاین دانشگاه و مدرسه خود از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده می کنید، اما وب کم ندارید؟ یا شاید وب کم لپ تاپ شما خراب شده باشد، و آیا قرار است در یک جلسه ویدیویی آنلاین فوری شرکت کنید؟ اگر تلفن هوشمند اندروید دارید، خوش شانس هستید: می توانید از آن به عنوان وب کم در کامپیوتر تحت ویندوز خود استفاده کنید. تمام آنچه که برای انجام این ماموریت لازم است نصب یک برنامه اندرویدی مناسب، یک کلاینت نرم افزار ویندوز و چند ضربه و کلیک هستند. در این مطلب آموزشی، تمام مراحل تبدیل تلفن هوشمند خود به وب کم، برای کامپیوتر شخصی ویندوز شما را نشان می دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

نکته: برای تهیه این راهنما، ما از گوشی هوشمند هواوی P20 با اندروید 9 پای و کامپیوتر ویندوز 10 با به روزرسانی نوامبر 2019 استفاده کردیم. با این حال، حتی اگر گوشی های موبایل و کامپیوتر شما از نسخه های مختلف سیستم عامل استفاده کنند، مراحل یکسان است.

برنامه مورد نیاز برای استفاده از گوشی به عنوان وب کم کامپیوتر

شما باید برنامه ای را دانلود و نصب کنید که به شما امکان دهد از تلفن اندروید خود به عنوان وب کم برای کامپیوتر خود استفاده کنید. در این راستا، برنامه های زیادی در پلی استور موجود هستند، اما پس از بررسی چند برنامه مختلف، معلوم شد جالب ترین آنها برنامه DroidCam Wireless Webcam بود. این برنامه با ایجاد ارتباط بین تلفن هوشمند اندروید و کامپیوتر شما هم با استفاده از شبکه وای فای و هم از طریق کابل USB به خوبی کار می کند.

برنامه وب کم وایرلس DroidCam در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است. نسخه رایگان، که ما برای ایجاد این راهنما استفاده کردیم، همراه با تبلیغات است و ممکن است کمی آزاردهنده باشد. نسخه Pro پولی این برنامه اما از ویدئوهای با وضوح بالا (حداکثر 720 پیکسل)، با آپشن های بیشتر مثل «FPS Boost» را ارائه می دهد که سرعت فریم را تا دو برابر بیشتر می کند و گزینه های سفارشی سازی بیشتر برای کلاینت ویندوز، مانند قابلیت آینه کردن ویدئو، چرخش فیلم، افزایش یا کاهش کنتراست و وضوح تصویر و غیره را به همراه دارد. با این حال، برای دستیابی به هدف اصلی تبدیل موبایل اندورید خود به وب کم برای استفاده در کامپیوتر، نسخه رایگان این برنامه کافی می باشد.

مراحل تبدیل گوشی اندروید به وب کم برای استفاده روی کامپیوتر به شرح زیر هستند:

قبل از ادامه کار، مطمئن شوید که گوشی اندروید و کامپیوتر شما هر دو به یک شبکه متصل شده اند. پس از اطمینان از این امر، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1- برنامه DroidCam Wireless Webcam را روی گوشی اندروید خود دانلود و نصب کنید

ابتدا برنامه وب کم بی سیم DroidCam برای اندروید را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. برای این کار براحتی به گوگل پلی بروید و با جستجوی عبارت برنامه، نسخه رایگان این اپلیکیشن را پیدا کنید و با ضربه روی گزینه Install آن را روی گوشی خود نصب کنید. نصب این برنامه زمان زیادی نمی برد، لطفا کمی منتظر بمانید.

پس از نصب برنامه روی موبایل اندروید، به کامپیوتر ویندوز خود بروید و مرحله بعد را انجام دهید.

نصب برنامه وب کم بی سیم DroidCam از گوگل پلی

نصب برنامه وب کم بی سیم DroidCam از گوگل پلی

مرحله 2- برنامه DroidCam Client را روی کامپیوتر ویندوز خود دانلود و نصب کنید.

در کامپیوتر شخصی، یکی از مرورگرهای وب مورد علاقه خود را باز کرده و از صفحه وب DroidCam Windows Client به آدرس https://www.dev47apps.com/droidcam/windows/ بازدید کنید. پس از اینکه صفحه لود شد، یک گزینه بزرگ به نام DroidCam Client v6.0 روی آن می بینید که برای دانلود برنامه DroidCam Client روی آن کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید.

برنامه DroidCam Client را روی کامپیوتر ویندوز خود دانلود و نصب کنید

برنامه DroidCam Client را روی کامپیوتر ویندوز خود دانلود و نصب کنید

مرحله 3- فایل برنامه DroidCam Client را از حالت زیب خارج کنید.

کمی منتظر بمانید تا فایل زیب کم حجمی به اندازه 875 کیلوبایت به نام DroidCam.Client.6.0.FullOffline.zip دریافت کنید. آن را در جایی در کامپیوتر ذخیره کنید (به عنوان مثال روی دسک تاپ). سپس محتویات آن را استخراج کنید، اکنون یک فایل اجرایی به نام DroidCam.Client.6.0.exe، با اندازه 915 کیلوبایت خواهید داشت.

فایل برنامه DroidCam Client را از حالت زیب خارج کنید

فایل برنامه DroidCam Client را از حالت زیب خارج کنید

مرحله 4- برنامه DroidCam Client را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

روی فایل اجرایی دوبار کلیک کنید و یا ضربه بزنید و مراحل نصب DroidCam Client روی کامپیوت رخود را دنبال کنید. نصب این برنامه کاملاً ساده است: فقط کافی است روی Next کلیک کنید یا ضربه بزنید و مراحل را ادامه دهید. تنها نکته ای که در نصب این برنامه با بدان توجه کنید این است که: وقتی از شما سوال شد که آیا می خواهید نرم افزار درایور را از “DEV47 APPS” نصب کنید، گزینه Install را انتخاب کنید. اگر این کار را نکنید، سرویس گیرنده ویندوز یا همان کلاینت نمی تواند به گوشی اندروید شما متصل شود.

پس از اتمام نصب، برنامه مورد نظر روی کامپیوتر خود کار را با مرحله بعدی ادامه دهید.

اجازه نصب درایورهای Dev47Apps.com

اجازه نصب درایورهای Dev47Apps.com

مرحله 5- برنامه DroidCam Wireless Webcam اندروید را به Windows DroidCam Client وصل کنید.

به موبایل خود بروید و برنامه وب کم بی سیم DroidCam را باز کنید. می توانید آن را به لیست همه برنامه های خود اضافه کنید.

برنامه DroidCam Wireless Webcam اندروید را به Windows DroidCam Client وصل کنید

برنامه DroidCam Wireless Webcam اندروید را به Windows DroidCam Client وصل کنید

مرحله 6- در صورت دلخواه صفحه خوش آمدگویی را بخوانید و روی Next کلیک کنید.

اولین باری که این برنامه را باز می کنید، با صفحه خوشامدگویی مواجه می شوید که می توانید راهنمای شروع سریع، درباره نحوه استفاده از آن را مشاهده کنید. در صورت دلخواه آن را بخوانید، سپس روی Next ضربه بزنید و سپس از پایین صفحه بر روی دکمه Got it ضربه بزنید.

صفحه خوش آمدگویی برنامه را بخوانید و روی گزینه Next کلیک کنید

صفحه خوش آمدگویی برنامه را بخوانید و روی گزینه Next کلیک کنید

مرحله 7- روی گزینه Allow کلیک کنید.

اکنون برنامه وب کم بی سیم DroidCam از شما اجازه می خواهد تا از دوربین و میکروفون گوشی اندریودتان استفاده کند. بدیهی است که برای تبدیل گوشی خود به وب کم با استفاده از این برنامه، به این دسترسی ها نیاز می باشد، بنابراین مطمئن شوید که روی گزینه Allow کلیک می کنید.

روی گزینه Allow کلیک کنید

روی گزینه Allow کلیک کنید

مرحله 8- آدرس IP گوشی، وای فای و پورت مورد استفاده خود را مشاهده کنید.

اکنون برنامه وب کم وایرلسDroidCam صفحه جدیدی را بارگیری می کند که بر روی آن به شما نشان می دهد به چه شبکه WiFi متصل هستید، آدرس IP گوشی اندروید و پورت مورد استفاده این برنامه را نمایش می دهد. در ادامه کار به این اطلاعات نیاز خواهید داشت، پس قفل گوشی اندروید خود را باز نگه دارید و به مرحله بعدی بروید.

آدرس IP گوشی، وای فای و پورت مورد استفاده خود را مشاهده کنید

آدرس IP گوشی، وای فای و پورت مورد استفاده خود را مشاهده کنید

مرحله 9- DroidCam Client را باز کنید و آدرس IP و اطلاعات دیگر را وارد کنید.

از روی کامپیوتر DroidCam Client را باز کنید. در بخش Connect over WiFi (LAN)، آی پی دستگاه و پورت DroidCam را که در گوشی شما نمایش داده شده اند را وارد کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که تیک کادرهای فیلم و در صور و در صورت تمایل ، کادر انتخاب صدا را نیز انتخاب کنید. با علامت زدن هر کدام به گوشی اندروید خود امکان می دهید که تصویر و یا صدای شما را با دوربین و میکروفن ضبط کند.

DroidCam Client را باز کنید و آدرس IP و اطلاعات دیگر را وارد کنید

DroidCam Client را باز کنید و آدرس IP و اطلاعات دیگر را وارد کنید

مرحله 10- با گوشی خود شروع به فیلم برداری کنید.

برای شروع فیلم برداری و انتقال داده های ویدئویی، از صفحه DroidCam Client کامپیوتر خود روی دکمه Start کلیک کنید یا ضربه بزنید. اگر همه چیز تحت کنترل باشد و به خوبی کار کند، اکنون باید پیش نمایش ویدیوی ارسالی از دوربین گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید. به عبارت دیگر، اکنون یک وب کم فعال دارید!
blank

مرحله 11- از گوشیاندروید به عنوان وب کم برای اسکایپ و سایر برنامه های مشابه استفاده کنید

اکنون می توانید هر برنامه ای را که به وب کم نیاز دارد باز کنید و آن را برای استفاده از دوربین گوشی به عنوان وب کم تنظیم کنید و یک DroidCam Source بسازید. از این پس دیگر نیاز نیست هر بار که می خواهید از گوشی خود به عنوان وب کم استفاده کنید مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. کافی است که به تنظیمات ذخیره شده بروید و آن را انتخاب کنید.

استفاده از موبایل به عنوان وب کم در اسکایپ برای کامپیوتر

استفاده از موبایل به عنوان وب کم در اسکایپ برای کامپیوتر

به همین ترتیب، برای استفاده از وب کم گوشی موبایل جدید خود در فیس بوک، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام شروع تماس ویدیویی، آن را انتخاب کنید.

استفاده از گوشی به عنوان وب کم در Facebook Messenger برای کامپیوتر

استفاده از گوشی به عنوان وب کم در Facebook Messenger برای کامپیوتر

حال که نحوه تبدیل آسان گوشی موبایل اندرویدی خود به وب کم برای استفاده در کامپیوتر را یاد گرفته اید، آیا باز هم وسوسه می شوید که یک وب کم اختصاصی برای خود بخرید؟ یا ترجیح می دهید هر بار که برای برقراری تماس ویدیویی از طریق کامپیوتر به وب کم نیاز دارید، از گوشی تان استفاده کنید؟ آیا نحوه کار DroidCam را دوست دارید؟ یا برنامه مشابه دیگری را از گوگل پلی ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *