ترفند iOS

نحوه بستن برنامه ها در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ

نحوه بستن برنامه ها در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ

درست مانند رایانه های رومیزی، برنامه های آیفون گاهی اوقات خراب می شوند و حین اجرا قفل می کنند، و یا باعث مشکلات دیگری می شوند. این خرابی ها در آیفون و سایر دستگاه های iOS نسبت به رایانه ها بسیار نادر است، اما خوب است بدانید وقتی این اتفاق می افتد چگونه از برنامه خارج شویم و مشکل را رفع کنیم بدون اینکه مشکل دیگری ایجاد شود.از آنجا که برخی برنامه ها وقتی که در پس زمینه هستند می توانند بواسطه دانلود و یا به روزرسانی خودکار خود، داده های تلفن همراه شما را مصرف کنند و یا شارژ باتری را خالی کنند، بستن آنها می تواند کار مفیدی باشد و خروج از این برنامه ها عملکردهای پس زمینه را به طور کامل متوقف می کند.

در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه بستن برنامه هایی که قبلاً از آن استفاده کرده اید و خیلی وقت است که دیگر با آنها کاری نداشته اید اما هنوز باز هستند را به شما آموزش دهیم.مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

1- قفل صفحه دستگاه خود را باز کنید.

برای انجام این کار، ابتدا دکمه پاور را فشار دهید، سپس رمز عبور را وارد یکند و یا در صورت نیاز، برای تاچ آی دی روی دکمه هوم ضربه بزنید.

برای مدیریت برنامه های باز، دستگاه شما باید روشن باشد و قفل صفحه آن باز باشد، یعنی، روی نمایشگر دستگاه، صفحه قفل و یا رمز عبور نمایش داده نشود.

برنامه ها

قفل صفحه دستگاه خود را باز کنید

2- روی دکمه هوم دو بار فشار دهید.

دکمه هوم، همان دکمه دایره ای شکل است که در پایین صفحه نمایش در قسمت جلو آیفون شما تعبیه شده است. تمام برنامه های باز، پشت این صفحه اصلی چیده شده اند.

  • در آیفون ایکس، ایکس اس، ایکس اس مکس و یا ایکس آر، انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و نگه دارید تا سوئیچر برنامه را ببینید.
  • در آیفون ایکس با iOS 11 و بالاتر، باید سوئیچر برنامه را به سمت پایین نگه دارید تا وارد حالت بسته شدن شود، سپس روی علامت ضربه بزنید و یا انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا برنامه ها بسته می شود. در iOS 12، برنامه های آیفون ایکس، ایکس اس، ایکس اس مکس و یا ایکس آر به روش بالا بسته می شوند.
  • در iOS 6 و پایین تر، روی برنامه ضربه بزنید و نگه دارید، سپس روی دکمه ضربه بزنید تا بسته شوند.
  • برای هر تعداد برنامه هایی که می خواهید ببنید، این عمل را تکرار کنید و یا از دو یا سه انگشت خود استفاده کنید و تعداد بیشتری از برنامه ها را به یکباره به سمت بالا بکشید و ببندید.
روی دکمه هوم دو بار فشار دهید

روی دکمه هوم دو بار فشار دهید

3- دکمه هوم را فشار دهید و یا انگشت خود به سمت بالای صفحه بکشید تا به صفحه قبلی برگردید.

اگر برنامه هایی که بسته اید در یکی از صفحه های اصلی بوده اند، با ضربه روی دکمه هوم می توانید به صفحه هوم اصلی برگردید.

دکمه هوم را فشار دهید و یا انگشت خود به سمت بالا بکشید تا به صفحه قبلی برگردید

دکمه هوم را فشار دهید و یا انگشت خود به سمت بالا بکشید تا به صفحه قبلی برگردید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *