ترفند اندروید

نحوه انتقال مخاطبین از ios به اندروید و بالعکس

blank

عناوین این مقاله

هنگامی که در مورد گوشی های مختلف صحبت میکنیم این مسئله به ذهنمان خطور میکند که چگونه بتوانیم اطلاعات گوشی را با سیستم عامل های مختلف انتقال دهیم، شاید یکی از مهمترین ها نیز مخاطبین شما باشد. برای این امر قصد داریم تا نحوه انتقال مخاطبین از ios به اندروید و بالعکس را خدمتتان ارائه دهیم.

روش های مختلفی برای انتقال مخاطبین یا Contacts وجود دارد، که معمولاً آنها را به صورت فایل های با فرمت یا نامهای VFC یا VCards مشاهده میشوند راه های بسیار متفاوتی برای این کار وجود دارد که یک به یک به توضیح آن میپردازیم. که معمولاً برای ارسال از طریق ایمیل یا سیستم های پیام رسانی انجام میشود.

روش اول: به صورت دستی

برای این امر در حالتی است که شما تعداد مخاطبین کمی دارید در این حالت میتوانید به صورت دستی و به شکل تک تک یا به صورت گروهی از مخاطبین میتوانید به Vcard تبدیل کنید و از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا حتی در گوشی خود دخیره کنید( البته این حالت برای گوشی های اندروید امکان پذیر است)

دوستانی که از گوشی با سرویس های ios استفاده میکنند، ابتدا باید روی مخاطب مد نظر کلیک کنید و گزینه Share contact را انتخاب کنید و بعد از آن ارسال از طریق ایمیل را کلیک کنید و به صورت Vcard از طریق ایمیل برای خودتان و یا هر مخاطبی میتوانید ارسال کنید.

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس

برای گوشی های اندروید نیز به همین روش میتوانید عمل بکنید مانند نمونه عکس:

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-2به-اندروید-و-بالعکس

روش دوم از طریق iCloud یا Google account:

برای دستگاههای اپل و یا سیستم عامل ios میتوانید از طریق آیکلود عمل کنید که به این ترتیب ابتدا باید به سراغ سایت آیکلود بروید، پس از وارد کردن اپل آیدی و پسوورد وارد سایت شده و بعد از آن روی قسمت ورود کلیک کنید، در پایین سمت چپ تصویر علامتی منوط بر تنضیمات را متوانید مشاهده کنیدکه با کلیک بر روی آن میتوانید از گزینه import برای وارد کردن مخاطبین بیشتر (دقت داشته باشید که فایل باید به صورت Vcard باشد) و گزینه export مبنی بر ذخیره مخاطبین خود به صورت فایل Vcard اقدام کنید، برای راحتی بیشتر به تصاویر زیر دقت فرمایید.

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس2

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس3

برای دوستان که از گوشی های اندروید نیز استفاده میکنند باید از طریق Google account این فرآیند بالا را انجام دهند به این ترتیب عمل نمایید که ابتداد وارد سایت Google شوید و در نوار ابزار بالا ورود به سیستم را انتخاب کنید و نام کاربری و پسوورد را وارد کنید، و در قسمت حساب من یا My account وارد شوید، با انتخاب قسمت مخاطبین، در قسمت بیشتر یا more، میتوانید گزینه import و export ( یا همان وارد کردن و صادر کردن) را مشاهده کنید. به تصاویر زیر دقت کنید.

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس12

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس22

برای ابن مطلب دقت فرمایید که کلیه این امور بر اساس همسان سازی( Sync) اطلاعات داخل دستگاه شما با اکانت مد نظر امکان پذیر میباشد، لذا پیش از هر اقدامی باید آن را به وسیله گوشی یا تبلت خود سینک کنید.

روش سوم: از طریق اپلیکیشن

برای این امر برنامه های مختلف و متنوعی وجود دارد که شما میتوانید اطلاعات گوشی خود را از طریق آنها به دستگاهی دیگر اعم از گوشی، تبلت یا کامپیوتر انتقال دهید، اما آنچه حائز اهمیت است روش کار با این نرم افزار ها میباشد که در ذیل به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

نرم افزار Wonder share Trans شما از طریق این برنامه میتوانید، در صورت اتصال به کامپیوتر میتوانید کلیه اطلاعات یا موارد مربوط به مخاطبین خود را مانند قبل با فرمت Vcard داخل کامپیوتر خود ذخیره کرده و پس از آن میتوانید با اتصال هر دستگاهی آن را انتقال دهید.( به این نکته توجه فرمایید که استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار دسترسی کامل به انتقالات را نمیدهد)

اپلیکیشن My contacts backup که مانند روش انتقال به صورت دستی از طریق خود گوشی میباشد با این تفاوت که میتواند به صورت کلی و کلیه مخاطبین را جا به جا کند و برای شما به صورت یک فایل به ایمیل ارسال میشود، این برنامه مخصوص گوشی های سیستم عامل ios میشود.

روش چهارم: از طریق iTunes

از دیگر نحوه انتقال مخاطبین از ios به اندروید و بالعکس آن استفاده از نرم افزار iTunes است که، این روش برای دستگاههای ios امکان میپذیرد، بدین ترتیب ابتدا گوشی یا تبلت خود را به iTunes کانکت کنید، و بعد از آن در قسمت Setting روی قسمت info کلیک کنید و در بالا تیک قسمت sync contact with را انتخاب کنید که در آنجا میتوانید هم مخاطبین گوگل اکانت خود را ادقام کنید( دقت داشته باشید که باید اکانت Gmail شما روی آیتیونزست شود) و هم میتوانید از طریق outlook به آن اضافه کنید.

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس13

روش پنجم: از طریق منوی دستگاههای اندروید

شما میتوانید از طریق منوی تنظیمات گوشی خود در قسمت مخاطبین وارد شوید ودر آنجا درخواست برای import یا export مخاطبین خود را وارد کنید، این مخاطبین داخل حافظه اصلی گوشی ذخیره میشود و میتوانید به آن از طریق کامپیوتر و یا ارسال دیتا برای خود یا دیگران بهآن دسترسی پیدا کنید. دقت داشته باشید که برای مشاهده فایل مخاطبین خود یا باید گوشی را به کامپیوتر متصل کنید یا از طریق فایل منیجر مخاطبین خود را به صورت یک فایل Vcard مشاهده کنید.برای این امر نیز مانند تصویر میتوان عمل کرد.

setting > contacts> impot/export contcats

نحوه-انتقال-مخاطبین-از-ios-به-اندروید-و-بالعکس52

آنچه در بالا خدمت شما ارائه شد از جمله روش های مربوط به نحوه انتقال مخاطبین از ios به اندروید و بالعکس آن میباشد که تقریباً هر کاربری میتواند از آنها به راحتی استفاده کند، باز هم در صورت وجود مشکلات میتوانید با کار شناسان تعمیرات موبایل کوک موبایل با شماره 02167319 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول- نحوه انتقال مخاطبین از iOS به اندروید و بالعکس

1- چگونه می توانم شماره های تلفن را از اندروید به آیفون منتقل کنم؟

ابتدا، تمام مخاطبین روی گوشی اندروید خود را روی سیم کارت آن ذخیره کنید. سپس سیم کارت خود را روی گوشی آیفون خود بندازید، مراقب باشید ان را به اشتباه روی سیم آیفون قرار ندهید. در آخر به تنظیمات بروید و گزینه Contacts را انتخاب کنید و روی Import SIM Contacts ضربه بزنید.

2- چگونه می توانم تاریخچه مکالمات خود را از اندروید به آیفون منتقل کنم؟

مراحل انتقال سوابق مکالمات از اندروید به آیفون با برنامه PhoneTrans به شرح زیر است:
1- برنامه PhoneTrans را دانلود کنید و دستگاه اندروید را به آیفون متصل کنید.
2- از سوابق مکالمات اندروید خود بکاپ بگیرید.
3- گزینه Call History را برای بکاپ انتخاب کنید.
4- نسخه بکاپ اندروید را بازیابی کنید.
5- از طریق بازیابی، سابقه مکالمه را به آیفون خود انتقال دهید.

3- چگونه می توانم مخاطبینم را از گوشی اندروید به آیفون و بدون استفاده از سیم کارت منتقل کنم؟

اگر دستگاه موبایل اندروید دارید، بی شک حساب کاربری جیمیل هم دارید. در این حالت، تمام مخاطبین خود را در حساب گوگل خود دارد و از این طریق می توانید انها را به گوشی آیفون خود منتقل کنید. کافی است که با دستگاه آیفون خود وارد حساب جیمیل شوید.

4- بهترین برنامه برای انتقال مخاطبین از اندروید به گوشی آیفون چیست؟

از بهترین برنامه های انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون می توان به برنامه های زیر اشاره کرد:
1- Dr.Fone – Phone Transfer (آیفون 12 و بالاتر)
2- My Contacts – Phonebook Backup & Transfer App
3- Move to iOS
4- InTouchApp
5- SHAREit

5- آیا می توانم شماره تلفن و لیست مخاطبینم را از طریق بلوتوث از اندروید به آیفون منتقل کنم؟

بر روی دستگاه اندروید خود، از صفحه اصلی گوشی خود روی آیکن Apps ضربه بزنید. به پایین اسکرول کنید و روی Contacts ضربه بزنید. مخاطبی را که می خواهید از طریق بلوتوث به گوشی آیفون خود به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. روی بلوتوث ضربه بزنید و مطابق با دستورالعمل پیش بروید

6- چگونه مخاطبین را از گوشی سامسونگ به گوشی آیفون 6 منتقل کنم؟

بهترین روش برای انتقال مخاطبین از گوشی گلکسی سامسونگ به دستگاه موبایل آیفون 6 به صورت زیر است:
1- ابزار انتقال را راه اندازی کنید و دستگاه خود را به پی سی متصل کنید.
2- داده های مورد نظر خود برای انتقال انتخاب کنید.
3- فایل ها را از گوشی سامسونگ به آیفون انتقال دهید.
4- فضای ذخیره سازی iCloud برای بکاپ ها و سینک کردن داده هاست. شما نمی توانید فضای ذخیره سازی آیفون خود را با فضای ذخیره سازی آی کلود خود گسترش دهید.

7- آیا می توانم مخاطبین را از گوشی آیفونم به گوشی سامسونگ منتقل کنم؟

پس از سینک کردن مخاطبین آیفون با آی کلود، به وب سایت iCloud.com بروید و وارد حساب کاربری شوید. به قسمت Contacts مراجعه کنید و مخاطبین خود را به فایل vCard تبدیل کنید. سپس فایل را به دستگاه سامسونگ کپی کنید و مخاطبین را وارد کنید.

8- چگونه شماره تلفن ها را از گوشی سامسونگم منتقل کنم؟

به سادگی به گوشی سامسونگ خود رفته و روی آیکن بلوتوث ضربه بزنید و آن را روشن کنید. سپس به گزینه های Phone” > “Contacts” > “Menu” > “Import/Export” > “Send namecard via” بروید. اکنون لیستی از شماره تلفن ها و مخاطبین شما نشان داده خواهند شد. در آخر روی گزینه « Select All Contacts» ضربه بزنید.

9- چگونه با استفاده از گوگل اکانت، مخاطبین را از گوشی اندروید به آیفون منتقل کنم؟

گوشی خود را با حساب گوگل اکانت سینک کنید. وارد سایت گوگل شوید و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سیستم شوید، گزینه My account و سپس مخاطبین را انتخاب کنید، به گزینه more بروید و برای وارد کردن و یا انتقال لیست مخاطبین به ترتیب گزینه های import و export را انتخاب کنید.

10-آیا از طریق کامپیوتر می توانم شماره تلفن ها را از اندروید به آیفون و یا بالعکس منتقل کنم؟

بله، با استفاده از برنامه های شخص ثالث مثل Wonder share Trans و خیلی های دیگر و با اتصال دستگاه خود به کامپیوتر می توانید لیست مخاطبین خود را در فرمت vCard ذخیره کنید و سپس آن را به گوشی موبایل خود منتقل کنید.

مطالب مرتبط