ترفند آیفون

آموزش فعال سازی هات اسپات آیفون

blank

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید یک دستگاه را به اینترنت وصل کنید اما به دلیل نداشتن مودم اینترنت وای فای یا عدم داشتن سیم کارت و یا به هر دلایل دیگری قادر به انجام این کار نباشید، یک راهی که برای این کار امکان پذیر استفاده از سیستم هات اسپات تلفن های همراه است که دستگاه شما را به یک مودم یا از طریق کابل usb به اشتراک گذاری اینترنت خط شما میشود. این امر در گوشی های آیفون مقداری مشکل ساز شاید باشد که در این رابطه به توضیح و آموزش فعال سازی هات اسپات آیفون یا آیپد ها میپردازیم.

طریقه فعال سازی هات اسپات:

هنگامی که شما طبق آموزش فعال سازی هات اسپات آیفون خود را انجام دهید در واقع گوشی خود را تبدیل به یک مودم وای فای یا اتصال از طریق usb شبیه به یک کابل LAN عمل میکند، لطفاً به شکل و تصاویر و همچنین توضیحات دقت فرمایید تا به راحتی بتوانید به فعال سازی و استفاده از هات اسپات آیفون یا آیپد خود بپردازید.

ابتدا به منوی Setting وارد شوید، سپس وارد گزینه Cellular یا Mobile data network(در ios های 10 به بعد) روی mobile hotspot کلیک کنید و گزینه را روشن کنید. به این نکته توجه فرمایید که حتماً در قسمت APN باید نام اپراتور خود را به عنوان مثال mtnirancell که برای سم کارت های ایرانسل می باشد یا mcinet که برای سم کارت های همراه اول می باشد را وارد کنید و سپس گوشی را ریست کنید(یک بار خاموش و روشن کنید) برای تشخیص نام APN میتوانید از همین گزینه در قسمت Mobile data network مراجعه کنید یا از گوگل سرچ کنید. بعد از روشن شدن قسمت هات اسپات شما با سوالی روی صفحه مواجه میشوید بر این مبنی که شما میخواهید از طریق وای فای یا بلوتوث کانکت شوید یا از طریق usb که این امر در نحوه استفاده شما از هات اسپات گوشی یا تبلت شما، میباشد. حالت اول را اگر انتخاب کردید شما میتوانید از طریق وای فای یا بلوتوث فقط کانکت شوید و در حالت دوم میتوانید با کابل usb  به کامپیوتر شخصی خود اتصال برقرار کنید که این امر از نظر امنیت بالاتر میباشد. بعد از انتخاب نحوه اتصال در پایین تر تصویر قسمتی مبنی بر تغییر رمز وای فای را مشاهده میکنید که میتوانید رمز دلخواه خود را برای این کار استفاده کنید.

آموزش-فعال-سازی-هات-اسپات-آیفون

حال در قسمت سرچ wifi دستگاه خود میتوانید به دنبال نام گوشی یا تبلتی که فرآیند هات اسپات را روی آن تعبیه کرده اید را، بیابید و با اتصال آن رمز خود را وارد کنید و دستگاه خود را به اینترنت وصل کنید. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که اشتراک این اینترنت فقط از طریق اینترنت خط یا سیم کارت امکان پذیر میباشد، یعنی در غیر از این حالت شما نمیتوانید اینترنتی مانند اینترنت وای فای که کانکت هستید را به اشتراک با دستگاهی دیگر بگذارید.  برای تشخیص بهتر از و آموزش بهتر میتوانید ویدیو زیر را را مشاهده بفرمایید.

مطالب مرتبط