راهنمای خرید موبایل

مقایسه ی iPhone 7 و گلکسی S7

مقایسه ی iPhone7 , گلکسی S7

دو گوشی آیفون۷  و گلکسی S7 هر دو از جمله گوشی های جذاب و پرطرفدار در بازار موبایل هستند. هر دو گوشی از رده گوشی های کلاس الف (بهترین های موجود) می باشند. اپل و سامسونگ با استفاده از طراحی های جذابی که روی این دو گوشی انجام داده اند، توانسته اند گوشی هایی با مقاومت بالا در برابر ضربه و نفوذ آب و گرد وخاک تولید کنند. از نقطه نظر فناوی نیز می بینیم که هر دو گوشی از دوربین و پردازنده ی خوبی برخوردارند.

اما به هر حال برای کسی که می خواهد از بین این دو گوشی، یکی را برای خریدن انتخاب کند، لازم است تفاوت ها و احتمالا برتری های یکی بر دیگری را بداند. در ادامه قصد داریم این دو گوشی را از منظرهای گوناگون با یکدیدگر مقایسه کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت:

  • طراحی
  • مقاومت گوشی
  • دوربین
  • کیفیت صدا
  • عمر باتری
  • پردازنده

طراحی گوشی آیفون 7 و گلکسی اس 7

طراحی گوشی گزینه ی بسیار مهمی در انتخاب گوشی است. طراحی در گوشی های آیفون در سال های اخیر(سه سال اخیر) تغییرات عمده ای را تجربه نکرده است. اپل سه نسل اخیر ایفون های خود را با ساخت گوشی هایی با بدنه ی الومینیومی یک طرفه که لبه های خمیده ای دارد، به پایان برده است.این در حالی است که خریداران ایفون علاقه ی بسیاری به دیدن محصولاتی با چاشنی فناوری و خلاقیت دارند. به نظر اپل، در این سه نسل اخیر به این حس کاربران آیفون ها پاسخ مناسبی نداده است و کاربران باید منتظر عرضه ی ایفون ۸ و ۷s باشند. بر اساس گزارشاتی که از طراحان آیفون ها به بیرون درز می کند، آیفون ۸ دارای صفحه نمایش OLED با قاب خمیده  خواهد بود. آیفون ۸ قرار است دارای صفحه نمایش OLED خمیده باشد و این در حالی است که Galaxy S7 این قابلیت را دارد. اگر بحث از نواوری و خلاقیت در گوشی باشد، سامسونگ با طراحی Galaxy S7  چند قدم جلوتر از آیفون۷  ایستاده است.

مقاومت گوشی دو گوشی S7 و iPhone 7

آیفون۷  دقیقا مثل سامسونگ گلکسی S7  هم در برابر آب و هم در برابر گرد و خاک مقاومت بالایی دارد. ایفون۷ دارای استاندارد IP67  برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک است.با این سطح از استاندارد، گوشی می تواند برای نیم ساعت در عمق یک متری آب غوطه ور بماند. سامسونگ S7  دارای استاندارد IP68  برای مقاومت در برابر نفوذ اب و گرد و خاک است.اگر چه تفاوت میان این دو گوشی زیاد محرز نیست، اما می توان هر دو گوشی را از منظر مقاومت در برابر اسیب های خارجی، عالی دانست. نتیجه ی تحقیقات و قیاس ها در این زمینه، بی نقص بودن هر دو گوشی در بحث مقاومت گوشی را نشان می دهد.

مقایسه دوربین گوشی های اس 7 سامسونگ و آیفون 7

آیفون۷ امتیاز بسیار بالایی را در طراحی دوربین به خود اختصاص می دهد. اگر چه هر دو گوشی دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هستند؛ اما تفاوت ها در تصاویر برداشته شده با این دو گوشی بسیار قابل توجه است.  شاید مهم ترین دلیل پایین تر بودن کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین Galaxy S7  حساسیت لنزها به نویز محیط است. آیفون۷  هم از نظر تصویربرداری و هم از نظر ضبط ویدیو بسیار عالی تر از گلکسی S7 عمل می کند. ثبات نوری تصاویر که در آیفون۷ به کار رفته است، نقش اساسی در حذف نویز ها هنگام تصویر برداری و فیلمبرداری با این گوشی دارد.

کیفیت صدا آیفون در مقایسه با گوشی اس 7 سامسونگ

زمان معرفی آیفون۷  گمانه زنی ها درباره ی وجود و یا عدم وجود جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری روی این گوشی بالا گرفته بود .بسیاری از کاربران آیفون ها نگران تاثیر بد حذف جک هدفون، روی کیفیت صدای آیفون ها بودند. بعد از عرضه ی آیفون۷ دیدیم که کیفیت صدا به مدد هدفون های جدید، بسیار بهتر از قبل شده است.شاید بدترین قسمت ماجرا این است که برای شنیدن موزیک نیاز دارید همواره آداپتور هدفون را همراه داشته باشید.  یکی دیگر از نقاط ضعف هدفون های جدید آیفون این است که کاربر به طور همزمان نمی تواند به موسیقی گوشی دهد و در عین حال گوشی را شارژ کند.

عمر باتری آیفون 7 و S7

آیفون۷  در عمر باتری و نگه داشتن شارژ، بسیار بهتر از گلکسی S7  عمل می کند.گلکسی S7  باتری بزرگتر و با ظرفیت بیشتری دارد (ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی)  و این در حالی است که آیفون۷ می تواند دو ساعت بیشتر از گلکسی S7  شارژ را نگه دارد.  ظرفیت باتری آیفون۷  در حدود ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعت است؛ ولی  مصرف باتری هنگام اجرای اپلیکیشن ها بسیار حساب شده و عالی است.

پردازنده های دو گوشی اس 7 و iPhone 7

یکی دیگر از جاهایی که آیفون۷  طعنه به گلکسی S7  زده است، پردازنده ی گوشی ها است.پردازنده ی A10 Fusion  باعث شده است که آیفون۷  سریعترین گوشی موجود در بازار باشد. این پردازنده، پردازش های آیفون۷  را کاراتر و موثر تر از همه ی گوشی های موجود در بازار انجام می دهد.در برخی از تست های صورت گرفته روی این دو گوشی دیده شده است که آیفون۷  دو برابر سریعتر از گلکسی S7  است.

مطالب مرتبط