اخبار فناوری

آیفون های سال ۲۰۱۷ رم ۴ گیگی ندارند!

آیفون های سال ۲۰۱۷

تحلیلگر ترندفورس پیش بینی کرده است که آیفون های سال ۲۰۱۷ هیچ کدام RAM با ظرفیت ۴ گیگابایت نخواهند داشت و  در آنها از رم های ۳ گیگابایتی استفاده می شود.

آژانس تحلیل و بررسی ترندفورس پیش بینی کرده است که به دلیل افزایش قیمت در رم های LPDDR4 اپل قادر نخواهد بود از رم های ۴ گیگابایتی در گوشی های آیفونی که سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می دارد، استفاده کند. شرکت اعلام کرده است که دو دلیل” رقابت شدید میان شرکت های موبایل ساز” و نیز “قیمت های سرسام اور برای RAM ها” باعث شده است که گوشی های امسال رم هایی با ظرفیت های ۳٫۲ گیگابایتی را به جای رم های ۳٫۷ گیگابایتی به کار ببرند و همین دلایل باعث می شود که اپل نیز نتواند از رم های ۴ گیگابایتی در محصولات آیفون سال آینده خود استفاده نماید.

بر اساس این تحلیل، اگر تامین کنندگان اجزای گوشی های iPhone بخواهند مواد اولیه برای تولید همان ۲۰۰ میلیون  گوشی سالیانه را آماده سازند نیاز به رم های ۳ گیگابایتی در گوشی های با صفحه نمایش AMOLED  با اندازه ی ۵٫۸  خواهند داشت. در این صورت اپل مجبور است در مدل های با صفحه نمایش ال سی دی ۵٫۵ اینچی خود نیز از همین رم های ۳ گیگابایتی استفاده نماید.در برخی مدل های دیگر آیفون که دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی هستند باید منتظر رم های ۲ گیگابایتی بود. تحلیل گر ترندفورس برای محصولات اپل که در سال ۲۰۱۷ عرضه می شوند، سه فرضیه را در نظر گرفته است. وی اعلام کرده است که امسال اپل سه مدل آیفون را به بازار عرضه خواهد کرد که دو مدل از این سه مدل دارای صفحه نمایش AMOLED خواهند بود . برای آن که از تفاوت میان تکنولوژی ساخت ال سی دی و AMOLED اطلاع پیدا کنید، مقاله ی ” انواع صفحه نمایشگرهای موبایل” را مطالعه بفرمایید.

تحلیل گر ترندفورس، سال ۲۰۱۸ را سالی می داند که اپل از رم های ۴GB در آیفون های خود استفاده خواهد کرد.اپل به تازگی از رم های ۴ گیگابایتی در تبلت iPad Pro  با سایز صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی استفاده کرده است؛ اما  گویا هنوز زمان استفاده از رم های ۴ گیگی در آیفون ها، فرا نرسیده است. شاید یکی از دلایل عدم استفاده اپل از رم های ۴ گیگی در آیفون ها، تیراژ بالای تولید آیفون ها نسبت به تولید تبلت های اپل است.

خوب با آنچه که گفته شد، به نظر شما هنوز برای ارائه ی آیفون هایی با ۶ گیگابایت رم ، خیلی زود نیست؟ آیا کسی هست که تصور کند امسال آیفون هایی را در دست خواهیم گرفت که دارای ۶ گیگابایت رم هستند؟ به نظر می رسد اپل با ایجاد بهبود های اساسی در ساخت iPhone ها می تواند از همین ۳ گیگابایت رم بهترین استفاده را کند و کاربران آیفون ها نمی بایست نگران رم ۳ گیگابایتی آیفون های جدید خود باشند.

مطالب مرتبط