راهنمای خرید موبایل

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و گوشی سامسونگ A21s

در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه دو گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M3 و گوشی موبایل سامسونگ مدل A21s بپردازیم. هر دو مدل از میان رده های کمپانی های سازنده خود محسوب می شوند اما کیفیت خوبی را تضمین می کنند. سری پوکو از گوشی های اقتصادی کمپانی شیائومی است، اما طراحی منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر گوشی های شیائومی مستثنی می کند. طراحی این سری به گونه ای است که نسل جوان را راضی می کند. از طرف دیگر گوشی گلکسی A21s سامسونگ هم با طراحی زیبا و جذابی که دارد در کنار ویژگی های فنی قابل قبول، تعداد زیادی از افراد را به خود جذب می کند.

هر دو این گوشی ها به فاصله چند ماه در سال 2020 به بازار آمدند پس جزء گوشی های جدید بازار محسوب می شوند. گوشی های POCO شیائومی از اولین سری گوشی های هوشمند شیائومی محسوب می شدند، اما به تازگی این برند از کمپانی شیائومی جدا شده و از این پس قرار است گوشی های پوکو را به صورت یک برند جداگانه شاهد باشیم. گوشی های سری A سامسونگ هم از سری اقتصادی این کمپانی محسوب می شوند ولی در کیفیت و سخت افزار چیزی برای کاربر کم نمی گذارند. در ادامه به بررسی و مقایسه این دو محصول می پردازیم تا بتوانید تصمیم نهایی خود برای خرید گوشی سامسونگ و یا شیائومی هرچه دقیقتر و بهتر بگیرید.

ویژگی های فنی گوشی Xiaomi POCO M3 و Samsung A21s

در ابتدا باید گفت هر دو این گوشی های موبایل از دو سیم کارت سایز نانو پشتیبانی می کنند. گوشی سامسونگ گلکسی A21s یک موبایل با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و از نوع PLS TFT است. رزولوشن تصویر آن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی ۲۷۰ دارد. نتیجه این ها تصویری واضح را در صفحه نمایش این گوشی موبایل سامسونگ رقم می زند.  گوشی آ 21 اس از تراشه اگزینوس ۸۵۰ و پردازنده ۸ هسته ‌ای با سرعت ۲ گیگا هرتز بهره می برد. همچنین ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است و طبق معمول قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت را هم دارد. این سخت افزار توانایی اجرای بازی های نسبتا سنگین را در این مدل فراهم آورده است.

مشخصات فنی گوشی گلکسی آ 21 اس

مشخصات فنی گوشی گلکسی آ 21 اس

از طرف دیگر گوشی Xiaomi Poco M3 به یک نمایشگر 6.53 اینچی مجهز شده است و بنابراین سایز هر دو مدل برای نمایش فیلم مناسب هستند. نمایشگر در این گوشی شیائومی از نوع IPS LCD است و رزولوشن  2340 × 1080 پیکسل را ارائه می‌ دهد. مقدار روشنایی که برای گوشی پوکو ام 3 در نظر گرفته شده برابر با 400 نیت است که روشنایی خیلی خوبی حتی برای کار کردن زیر نور خورشید به حساب می آید. پوکو برای محافظت از این نمایشگر در برابر ضربه و خط و خش از نسل سوم کورنینگ گوریلا گلس استفاده کرده است. پنل نمایشگر 83.4 درصد از فضای جلویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌ های کمی در اطراف گوشی ایجاد کرده است، در حالی که دوربین سلفی نیز به صورت ناچ قطره‌ ای بر روی نمایشگر قرار دارد.

مشخصات فنی گوشی پوکو ام 3

مشخصات فنی گوشی پوکو ام 3

پردازنده‌ به کار رفته در گوشی شیائومی POCO M3 از نوع اسنپدراگون 662 شرکت کوالکام است که در گوشی ‌های دیگر شیائومی مانند گوشی ریلمی 7 ای هم به کار رفته است. این پردازنده نسبت به سری های قبلی خود کیفیت بالاتری در پردازش عکس به صورت اختصاصی پیدا کرده است. گوشی شیائومی poco m3 در مجموع با رم 4 گیگابایت و در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که سری گوشی های موبایل پوکو از ابتدا به عنوان گوشی گیمینگ ساخته شدند. هرچند نباید توقع گوشی گیمینگ خیلی خاصی را داشته باشید اما سخت افزار به کار رفته در این گوشی شیائومی آن را برای بازی های نسبتا سنگین به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

ویژگی های دوربین گوشی پوکو ام 3 و گوشی گلکسی A21s

دوربین در گوشی پوکو ام 3 از یک پنل سه گانه بهره می برد که شامل یک دوربین اصلی با لنز واید 48 مگاپیکسل، یک سنسور تشخصی عمق 2 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگلپیکسلی پشتیبانی می کند. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسل را پوشش می دهد. لنز اصلی 48 مگاپیکسل بوده که کیفیت عکس بسیار خوبی را فراهم می آورد. لنز‌های ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی هم امکان گرفتن عکس ‌های نمای نزدیک و پرتره را فراهم می ‌کنند. از نظر فیلمبرداری هم هر دو دوربین عقب و سلفی فیلم را را با کیفیت 1080 و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کنند.

دوربین گوشی پوکو ام 3

دوربین گوشی پوکو ام 3

لنز اولترا واید در دوربین این مدل استفاده نشده است و بنابراین امکان گرفتن عکس های فوق عریض با پوکو ام 3 مقدور نمی باشد. لنز اصلی 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، چه در نور روز و چه در شب عکس‌ های بسیار با کیفیتی ثبت می‌کند و از نظر ارائه رنگ، آشکار سازی جزئیات تصویر و وضوح و شفافیت امتیاز خیلی خوبی را از آن خود می کند. در مقابل گوشی سامسونگ گلکسی آ 21 اس دارای یک پنل چهارگانه دوربین است. بر روی قاب پشتی A21S یک لنز عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن 8 مگاپیکسل، یک لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین A21S را تشکیل می ‌دهد. با میدان دید وسیع ‌تر دوربین فوق عریض در این گوشی تصویر گسترده ‌تری از مناظر ثبت خواهند شد. دوربین سلفی هم یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع عریض است که در گوشه بالای صفحه‌ نمایش قرار گرفته است. این دوربین جلو قادر به محو پس زمینه و ثبت عکس زیباتری در نمای سلفی می باشد.

دوربین گوشی گلکسی آ 21 اس

دوربین گوشی گلکسی آ 21 اس

مقایسه باتری گوشی POCO M3 و گوشی A21s

تا اینجای کار شاهد تفاوت هایی در جزئیات سخت افزاری در این دو مدل گوشی شیائومی و گوشی سامسونگ بودیم. تفاوت دیگر در باتری این دو مدل گوشی موبایل است. پوکو ام 3 از باتری قدرتمند 6000 میلی آمپری بهره می برد در حالی که گوشی سامسونگ A21s دارای باتری 5000 میلی آمپر است. با توجه به نوع سخت افزار و میزان رزولوشن تصویر در هر دو مدل هر دو این باتری به نسبت گوشی باتری های قدرتمندی محسوب می شوند.

باتری گوشی گلکسی A21s

باتری گوشی گلکسی A21s

البته باتری به کار رفته در گوشی POCO M3 قطعاً نقاط قوت آن محسوب می‌ شود و برخورداری از یک باتری 6000 میلی‌آمپری طول عمر فوق ‌العاده‌ای را برای این گوشی رقم خواهد زد. ضمن اینکه فست شارژی که برای آن در نظر گرفته شده است 18 وات استاندارد می باشد و شارژ 0 تا 100 درصد آن به زمانی در حدود 170 دقیقه نیاز دارد، به لطف همین باتری است که می‌توان با گوشی شیائومی poco m3 ساعت ‌ها بازی کنید، فیلم ببینید، وب گردی کنید و در فضای مجازی سرگرم باشید و تنها اندکی از باتری خود را مصرف کرده باشید.

باتری گوشی پوکو ام 3

باتری گوشی پوکو ام 3

در آخر باید گفت گوشی سامسونگ گلکسی A21s در سه رنگ آبی، سفید و مشکی در دسترس است. برای گوشی POCO M3 هم سه رنگ آبی مشکی و زرد در نظر گرفته شده است. قیمت گوشی شیائومی پوکو ام 3 و گلکسی A21s از لحاظ در یک رده بندی قرار می گیرند. بنابراین با توجه به سلیقه تان می توانید یکی از این دو مدل را انتخاب نمایید زیرا هر دو هم از لحاظ ظاهری زیبا هستند و هم از لحاظ سخت افزار قدرتمند می باشند. برای مشاهده قیمت روز گوشی موبایل می توانید به صفحه فروشگاه ما مراجعه نموده و در صورت تمایل، سفارش خود را ثبت نمایید.

مطالب مرتبط

5 thoughts on “مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 و گوشی سامسونگ A21s

  1. blank Mahdi گفت:

    انگلیسی ها یک مثل قشنگ دارند که میگه من اونقدر پولدار نیستم که جنس ارزون بخرم.به نظر من اگه کسی مطمئن هست که با چند وقت صبر کردن میتونه گوشی بهتری بگیره این کارو حتماً بکنه من بخاطر باتری Poco m3 وقتی تازه اومده بود به حرف یکی بعنوان گوشی دوم خریدم و تا 10روز پیش خداوکیلی عین اسب ازش کار می‌کشیدم و تمام کارام با این گوشی بود و تقریباً روزی 18تا20ساعت باهاش کار میکردم ولی 10روز پیش یکدفعه نا امیدم کرد و خاموش شد و دیگه روشن نشد بردم 350گرفت درستش کنه حالا درست شده اما تا تماس میگیرم صفحه سیاه میشه و..بردم میگه سنسورش سوخته و فهمیدم این گوشی دیگه عمرشو کرده درستش کنم فردا یک جای دیگش خراب میشه

  2. blank iman گفت:

    حرف نداره این گوشی باگی داشت مثل خاموش شدن ک بعد از بردن ب گارانتی و آخرین آپدیت آن، دیگه مشکلی نداشتم چند ماهه عالیه مخصوصا برای گیمرها فقط کاش دوربینش 108 بود حیف

  3. blank おい گفت:

    pocom3 عالیه دو ساله دارم راضیم خیلی خوب و با صرفس

  4. blank النا گفت:

    اشغال ترین گوشی دنیا پوکو m3 هست بی هیچ عنوان نخرید
    چون یهو خاموش میشه دیگه روشن نمیشه

  5. blank مهدی م گفت:

    خدا وکیلی اگه مشکل اپدیت نداشت بهترین گوشی بود که ادم میتونست بخره تا شیش تومان حیف که این عیب پیدا شد من خودم گوشی بازم و گوشی که به دلم نشست همین پوکو بود با اینکه الان a51 دارم ولی پوکو حرف نداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *