ترفند اندروید

انتقال اپلیکیشن از حافظه داخلی به MicroSD

انتقال اپلیکیشن از حافظه داخلی به MicroSD

در حال حاضر در بین کاربران دستگاه های هوشمند ظرفیت حافظه داخلی یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های یک دستگاه هوشمند موبایلی به شمار می رود. اگر حافظه داخلی گوشی شما ظرفیت کمی داشته باشد و بیش از اندازه پر شود، استفاده از دستگاه مورد نظر بسیار آزار دهنده خواهد شد. در این بین دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی از این نظر شامل دو نوع مختلف هستند. دسته اول از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به نکرده و سبک طراحی شبیه به آیفون ‌های اپل دارند. این محصولات به ظرفیت حافظه داخلی معینی روانه بازار شده و عموما کاربران آن‌ ها با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات روبرو می شوند. ولی دسته دوم شامل دستگاه های اندرویدی هستند که از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی خواهند کرد. این سری از محصولات اندرویدی عموما قابلیت اتصال رم میکرو اس‌ دی (Micro SD) را دارند و از این طریق می ‌توان فضای ذخیره ‌سازی اطلاعات آن ‌ها را به شیوه موثرتری مدیریت نمود. در این مقاله قرار است فقط در مورد آن دسته از محصولات اندرویدی صحبت کنیم که از اتصال حافظه جانبی و رم میکرو اس ‌دی پشتیبانی می ‌کنند. در این نوع از محصولات، کاربر می تواند اپلیکیشن ‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی دستگاه را به حافظه جانبی انتقال دهد. در این شرایط از تجمع اطلاعات در حافظه داخلی محصول و پر شدن آن جلوگیری به عمل خواهد آمد. در این مقاله قرار است نحوه انتقال اپلیکیشن ‌های اندرویدی از حافظه داخلی به رم میکرو اس‌ دی را به شما آموزش دهیم.

فقط قبل از هر چیزی به چند نکته کلیدی دقت کنید:

متاسفانه برای انتقال اپلیکیشن ‌ها از حافظه داخلی دستگاه به رم میکرو اس ‌دی محدودیت‌ ها و شرایط خاصی نیز وجود خواهد داشت. برای مثال بیشتر دستگاه ‌های هوشمند اندرویدی که به سیستم عامل اندروید 4.0 الی اندروید 4.2 مجهز هستند، اجازه انتقال اپلیکیشن از حافظه داخلی به حافظه جانبی را نمی دهند. گوگل در این نسخ ه‌های سیستم عامل اندروید، قابلیت مورد نظر را از میان برد و در اندروید 4.3 دوباره این قابلیت را ایجاد کرد. با این حال تمامی دستگاه ‌های اندرویدی مجهز به این سیستم عامل و بالاتر از قابلیت نامبرده شده پشتیبانی نخواهند کرد. همچنین موضوع دیگر مربوط به اپلیکیشنی است که قصد انتقال آن را دارید. معمولا فرد یا تیم طراح اپلیکیشن باید قابلیت انتقال به حافظه جانبی را برای آن تعریف کنند. پس حتی اگر سیستم عامل اندروید گوشی شما از قابلیت انتقال اپلیکیشن‌ ها به رم میکرو اس ‌دی پشتیبانی می کند و دستگاه شما هم از این قابلیت پشتیبانی به عمل آورد، باز هم نمی ‌توان به طور قطع ادعا کرد که می توانیم اپلیکیشن خاصی را از حافظه داخلی به حافظه جانبی محصول انتقال دهیم. ولی به طور کلی چنانچه قصد انتقال اپلیکیشن‌ های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی خود از حافظه داخلی به حافظه جانبی را داشته باشید باید مراحلی را طی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مراحل انتقال اپلیکیشن‌ های اندرویدی از حافظه داخلی به رم میکرو اس ‌دی

با فرض اینکه دستگاه اندرویدی شما از شرایط مورد نیاز برخوردار است و اپلیکیشن مورد نظرتان نیز قابلیت انتقال به حافظه جانبی را داشته باشد، مراحل مورد نیاز برای انجام این فرآیند به شکل زیر می باشد:

ابتدا باید به بخش Settings یا همان تنظیمات دستگاه هوشمند اندرویدی خود وارد شوید. این بخش با یک آیکون چرخ دنده مشخص است.

با انتخاب آیکون چرخ دنده، لیستی از گزینه‌ های مختلف بخش تنظیمات دستگاه مقابل شما قرار می ‌گیرد. در لیست موجود به دنبال بخشی با عنوان Apps،  Applications یا Application Manager باشید و بعد به این بخش وارد شوید.

بخش‌ “Applications” را انتخاب کنید

اگر دستگاه اندرویدی شما مجهز به نسخه ‌های قدیمی سیستم عامل اندروید نظیر اندروید 2.2 باشد، پس از انتخاب بخش Applications باید گزینه دیگری که در شکل زیر نمایش داده شده را انتخاب کنید تا بدین صورت لیست اپلیکیشن‌ های دستگاه اندرویدی شما نمایان گردد. ولی اگر دستگاه شما از نسخه ‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید بهره ‌مند باشد، با انتخاب گزینه Applications (مرحله قبل) لیست اپلیکیشن‌ های دستگاه مستقیما نمایان می گردد و نیازی به انتخاب گزینه دیگری وجود نخواهد داشت.

روش های انتقال فایل و برنامه رم در اندروید را مطالعه کنید.

حالا باید اپلیکیشن مورد نظرتان را از لیست موجود و مربوط به اپلیکیشن‌ های نصب شده بر روی دستگاه انتخاب نمایید. برای مثال تصور کنید که قصد داریم اپلیکیشن “نشان” را از حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود به رم میکرو اس‌ دی منتقل کنیم. در این شرایط ابتدا اپلیکیشن مورد نظر را در لیست ارائه شده انتخاب کرده و پس از انتخاب این اپلیکیشن، صفحه ‌ای مقابل تان نمایان می ‌شود که در آن باید گزینه ‌ای با عنوان “Move to SD Card” در صفحه مورد نظر مشاهده شد و فعال بود، می‌ توانید با انتخاب آن محتوای اپلیکیشن مورد نظرتان را از حافظه داخلی به حافظه جانبی دستگاه خود انتقال دهید.

گزینه ‌ “Move to SD Card” را انتخاب کنید

ولی اگر این گزینه در این قسمت فعال نبود مطمئنا دستگاه هوشمند شما و یا اپلیکیشن مورد نظر از قابلیت انتقال اپلیکیشن ‌های نصب شده در حافظه داخلی به رم میکرو اس ‌دی پشتیبانی نخواهد کرد.

استفاده از اپلیکیشن‌ های اختصاصی

برای انتقال اپلیکیشن ‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی، اپلیکیشن ‌های خاصی نیز وجود دارند. این اپلیکیشن‌ ها بعد از نصب بر روی دستگاه لیست اپلیکیشن ‌ها قابل انتقال به حافظه جانبی یا رم میکرو اس ‌دی را نمایش خواهند داد. بدین ترتیب شما به آسانی می‌ توانید متوجه شوید که کدام اپلیکیشن ‌های نصب شده بر روی دستگاه هوشمندتان قابلیت انتقال به حافظه جانبی را دارند و سپس با انتخاب آن‌ ها به راحتی می‌ توانید نسبت به انجام این فرآیند اقدام کنید. یکی از معروف‌ ترین این نوع اپلیکیشن‌ های اختصاصی و منتقل کننده، اپلیکیشن Link2SD می باشد که هم اکنون افراد و کاربران زیادی در دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی خود از آن استفاده می‌ کنند.

آموزش تصویری نحوه انتقال اپلیکیشن اندرویدی از حافظه داخلی به میکرو اس ‌دی

آموزش تصویری نحوه انتقال اپلیکیشن اندرویدی از حافظه داخلی به میکرو اس ‌دی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *