راهنمای خرید موبایل

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

blank

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت همیشه مورد بحث کاربران بوده است. در این مقاله این موضوع را بررسی می کنیم.

امروزه اکثر گوشی‌های رایج در بازار دو سیم کارته هستند در حالی که در گذشته بیشتر گوشی‌های چینی دارای دو سیم کارت بودند. بعضی از شرکت‌ها هم مانند اپل برای گوشی‌های آیفون خود فقط قابلیت خواندن یک سیم کارت را دارند. گوشی‌های دو سیم‌کارت دارای مزایا و معایبی هستند که در این مطلب قصد بررسی آن‌ها را داریم.

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

مزایای گوشیهای دو سیمکارت

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

1-استفاده همزمان از دو شماره

از مزیت‌های اصلی خرید گوشی‌ دو سیم‌ کارت استفاده از دو شماره به طور همزمان در یک تلفن همراه است و شما نیاز نیست که دو تلفن همراه با خود حمل کنید تا قادر به پاسخگویی به دو شماره متفاوت باشید. شما می‌توانید یک سیم کارت را برای کارهای شخصی و سیم کارت دیگر را برای کسب و کار به کار ببرید.

2-استفاده از دو اپراتور تلفن همراه

 امروزه چندین اپراتور مختلف مشغول به ارائه خدمات به مشتریان خود هستند و هر کدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایبی دارند. بعضی از سیم کارت‌ها دارای پوشش آنتن دهی کامل‌تر و بعضی‌ها دارای خدمات و هزینه‌های مناسبتری هستند. با استفاده از گوشی‌های دو سیم‌کارت می‌توانید از مزیت‌های دو اپراتور مختلف به صورت همزمان استفاده کرد. از طرفی اگر در مکانی یک کار اورژانسی داشته باشید و سیم کارت شما آنتن دهی نداشته باشد سیم کارت دوم می‌تواند به شما کمک کند.

3-استفاده در سفرهای بین المللی

هنگام سفرهای بین المللی می‌توانید از سیم کارت محلی آن کشور یا سیم کارت‌های مسافرتی استفاده کنید و هزینه تماس‌های خود را کاهش دهید و همزمان سیم کارت خود را هم در تلفن همراه خود داشته باشید.

4-افزایش حافظه ذخیره سازی سیم کارت

هر سیم کارت حافظه محدودی برای ذخیره سازی موارد مثل مخاطبین، پیام و … دارند. در گوشی‌های دو سیم‌کارت حجم ذخیره سازی این اطلاعات دو برابر می‌شود و حجم بیشتری از مخاطبین و پیام را می‌توانید ذخیره کنید.

معایب گوشیهای دوسیمکارت

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

مزایا و معایب گوشی‌های دو سیم‌کارت

1-افزایش مصرف باتری

از معایبی که گوشی‌های دو سیم‌کارت با آن مواجه هستند مصرف زیاد باطری توسط این گوشی‌ها است. چون گوشی برای پردازش و دریافت تماس و پیام و همچنین دریافت سیگنال‌ها نیاز به مصرف انرژی باتری است و اگر گوشی دو سیم کارت داشته باشد این میزان مصرف باتری دو برابر می‌شود.

2-مشکلات شبکهای

 از دیگر مشکلات گوشی‌های دو سیم‌کارت امکان وجود مشکلات شبکه‌ای است که برخی کاربران از آن اعلام نارضایتی کرده‌اند. در بعضی از گوشی‌ها دو سیم کارته مشاهده شده است که آنتن دهی ضعیف‌تری دارند و یا در هنگام اتصال به اینترنت به طور کامل و همزمان به شبکه‌های  3G و 4G متصل نشوند.

3-عدم انجام پاسخ دادن و تماس همزمان

در گوشی‌های دو سیم‌کارت نمی‌توانید به طور همزمان اقدام به تماس و پاسخ با دو نفر مختلف کنید و اگر دو نفر به صورت همزمان با شما تماس بگیرند قادر به پاسخگویی فقط به یکی از آن‌ها خواهید بود این مشکل برای تماس گرفتن هم برقرار است. در حالی که اگر دو گوشی داشتید قادر به پاسخ و تماس با هر دو نفر بودید.

4- افزایش امواج الکترومغناطیسی

گوشی‌های دو سیم‌کارت امواج الکترومغناطسی بیشتری نسبت به گوشی‌های یک سیم کارت دریافت می‌کنند این امواج برای کودکان و خانم‌های باردار بسیار زیان‌بارتر است. گوشی‌های دو سیم‌کارت میزان این امواج را دو برابر می‌کنند. بنابراین این گوشی‌ها برای سلامتی بیشتر مضر هستند.

5-افزایش حجم تماسها و پیامها

به طور روزانه هر سیم کارت تعدادی پیام‌های تبلیغاتی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی سیم کارت و دیگر پیام‌های تبلیغاتی دریافت می‌کند. در گوشی‌های دو سیم کارت حجم دریافت پیام‌ها و تماس‌ها افزایش پیدا می‌کند و این خود یک آشفتگی بصری و روانی ایجاد می‌کند که زیاد خوشایند نیست.

مطالب مرتبط