تست و بررسی

مرور و بررسی Xiaomi Redmi 4

blank

اگر به فکر جیبتان هستید و می خواهید یک موبایل با قیمت مناسب خریداری کنید، با امکانات و قابلیت های خوب نمونه ای بهتر از Redmi 4 پیدا نخواهید کرد. پس از ورود اولیه محصولات Xiaomi  به بازار این روزها با قدرت و بی وقفه پیش می رود و هر موبایل مقرون به صرفه یی که تولید می کند، بیش از پیش خریداران را وسوسه می کند. پس از محبوبیت چشمگیر Redmi Note 4 و Redmi 4A، این شرکت جانشین Redmi 3S (که سال پیش به بازار وارد شد) را در ماه جولای معرفی کرده است. جدا از اینکه Redmi4 یک نمونه ی ارتقا داده شده ی Redmi S3 است، از تکنولوژی اثر انگشت نیز استفاده می کند و در سه مدل با حافظه های متفاوت عرضه می شود.

در بین موبایل هایی که قیمت مناسبی دارند و در واقع این بارزترین ویژگی آنهاست و از این نظر بسیار مورد توجه اند، Redmi 4 بنظر نمونه موفقی تا اینجا بوده است که به دلیل موفقیت چشمگیر این گوشی در بازار جهانی، کوک موبایل در مقاله نمونه 3 گیگ RAM و 32 گیگ حافظه ی داخلی مورد بررسی قرار داده

طراحی:

بدنه یک پارچه ی فلزی Redmi 4، مانند Redmi Note 4 طراحی شده است. لبه های گوشی انحنا دارند (صاف نیستند) و شیشه صفحه نمایش آن نیز به همین شکل است، که موجب راحتی کار با آن می شود. ویژگی بارز در طراحی این دستگاه، صفحه نمایش 5 اینچی آن است که به راحتی در کف دست جا می گیرد و با یک دست می توان با موبایل کار کرد. ساخت آن بسیار با کیفیت است و مدل مشکی مات آن بسیار شیک و خوش دست است.

سه دکمه ی تعبیه شده در پایین صفحه نمایش در پشت خود نور ندارند و این در ابتدا ممکن است مقداری کاربر را اذیت کند اما پس از مدتی کار کردن، کاربر جای آنها را از برمی شود و می تواند حتی بدون نگاه کردن، از دکمه ها استفاده کند.

blank

صفحه نمایش:

Redmi 4 دارای صفحه نمایش 5 اینچی HD با رزولوشن 1280*720 است. یک شیشه ی منحنی مانند آنچه در Redmi Note 4 بکار رفته بود، روی صفحه نمایش قرار گرفته است که شیشه ی سخت است و از محافظ شیشه ی Gorilla نیز خبری نیست.

گرچه صفحه نمایش full HD مطمئنا طرفداران بیشتری دارد اما برای یک صفحه نمایش 5 اینچی و آنهم برای محصولی که باید تمام هزینه های اضافی را حذف کند تا با قیمت هرچه کمتر به دست مشتری برسد، یک هزینه ی اضافی است.

با وجود HD بودن صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش full HD رنگ ها در آن بسیار زنده به نظر می رسند و تغییر زاویه، تفاوت چندانی در کیفیت تصویر بوجود نمی آورد. عکس ها و متن ها نیز واضح هستند و در بین موبایل های هوشمند با قیمت مشابه، این نمونه بدون شک دارای یکی از بهترین صفحه نمایش است. به خاطر حفظ تعادل مناسب در تن رنگ ها، صفحه نمایش بسیار واضح است و کارکردن با آن، چشم را اذیت نمی کند.

blank

عملکرد:

پردازنده این گوشی Qualcomm Snapdragon 435 هشت هسته ای است و واحد پردازش گرافیک آن Adreno 505 می باشد. همانظور که اشاره شد 3 مدل متفاوت از این گوشی تولید شده که از نظر رم و حافظه متفاوت است: 2گیگ رم و 16 گیگ حافظه ی داخلی – 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه – 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی.

تراشه ی Snapdragon 435، یک تراشه ی بسیار سریع است و گوشی Redmi 4 کاملا برای استفاده ی معمول و روزانه مناسب است. در طول چند ماه اولی که کاربران از آن استفاده کرده اند هیچگونه هنگ کردن یا کندی در اجرای آن اتفاق نیافتاده است. بیشتر بازی ها با گرافیک بالا نیز روی آن اجرا می شوند فقط ممکن است کمی تاخیر داشته باشند یا گرافیک بازی کمی ضعیف تر نمایش داده شود. یکی از نکات قابل توجه این است که حتی هنگام بازی کردن با آن، گوشی داغ نمی شود.

باتری 4100 میلی آمپر خیال شما را از نگرانی دائمی در مورد باتری گوشیتان راحت می کند. با یکبار شارژ کردن، در استفاده ی معمولی، به راحتی می توان یک روز و نیم از گوشی استفاده کنید که واقعا ویژگی مثبتی است. حتی برای کاربران با استفاده ی متوسط یا زیاد، بیشتر از یک روزِ تمام، عمر باتری دوام می آورد.

blank

سخت افزار:

همانند Redmi Note 4 این محصول نیز از تکنولوژی کنترل از راه دور برخوردار است و شما می توانید با انجام یک سری تنظیمات ساده، چندین وسیله ی الکترونیکی در منزل خود را از طریق موبایلتان کنترل کنید. حسگر اثر انگشت که در پشت گوشی تعبیه شده بسیار مفید است و جدا از تشخیص اثرانگشت، می توان از آن برای گرفتن عکس و بخصوص سلفی استفاده کرد.

ویژگی دو سیم کارته بودن Redmi 4، قابلیت ترکیبی جالبی را بوجود آورده است، به این صورت که شما می توانید یا از دو سیم کارت همزمان استفاده کنید یا از یک سیم کارت و یک کارت حافظه microSD. اگر بخواهید همزمان از دو سیم کارت و حافظه ی بیشتر برخوردار شوید، احتمالا بهتر است مدلی با بیشترین حافظه داخلی (64) را خریداری نمایید.

با وجود عمر بسیار طولانی باتری Redmi 4، جای تعجب و ناامیدی ست که این دستگاه تکنولوژی شارژ سریع (fast charging) را پشتیبانی نمی کند. این مشکل در باتری هایی با عمر طولانی، بیشتر به چشم می آید زیرا وقت بسیار بیشتری نیاز است تا باتری به طور کامل شارژ شود.

blank

دوربین:

Redmi 4 دارای دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی با فلش LED است که می توان با آن عکس هایی با رنگ های زنده و واضح گرفت. در نور روز، در محیط بیرون، این موبایل با جزییات و وضوح عکس های گرفته شده، شما را سورپرایز خواهد کرد. حتی عکس های ماکرو و پرتره با کیفیت هستند. تکنولوژی PDAF به کار رفته در Redmi4 بسیار عالی عمل می کند و دوربین در یک آن، روی شی مورد نظر فوکوس می کند.

در نور شب، دوربین عکس های قابل قبولی می گیرد منتها نویزهای زیادی در تصویر گرفته شده یافت می شود و عکس هایی که در محیط بسته گرفته شده اند نیز صرفا معمولی هستند. به هر حال با قیمت پایین و مناسب Redmi 4 انتظار بیش تر نمی توان از دوربین این گوشی داشت.

دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی این گوشی نیز کیفیت قابل قبولی دارد و به جز گرفتن سلفی که برای به اشتراک گذاشته شدن در شبکه های مجازی مناسب است، ویژگی منحصر به فرد دیگری ندارد اما مجموعا کیفیت آن از سطح مورد انتظار بالاتر است.

blank

ویژگی های نرم افزاری:

MIUI لایه پیش فرض شرکت Xiaomi برای قرار گرفتن روی سیستم عامل اندروید است که MIUI8  جدید ترین سیستم عامل واسط بر این محصول قرار گرفته شده است. در واقع  MIUI یک نسخه اندروید ویژه است که توسط خود شرکت طراحی و تکمیل شده است. پوسته و تم های این سیستم عامل واسط، کاملا طراحی شده و منحصر بفرد و متفاوت از نسخه اندروید موجود در بازار هستند.

MIUI چندین اپلیکیشن ارجینال مانند برنامه ی رادیو FM، ضبط صدا، قطب نما، مرورگر قوی و Torch … و همچنین یک برنامه حفاظتی سودمند برای تعمیرات خرابی ها و ارتقا سیستم عامل و برنامه هایی که روی آن نصب می باشد.

اگر قبلا از گوشی های شرکت Xiaomi استفاده کرده باشید، کار کردن با MIUI بسیار برای شما راحت خواهد بود. درحالی که اگر قبلا چنین تجربه ای نداشته اید، احتمالا عادت کردن به آن برای شما مقداری سخت خواهد بود زیرا شما با یک رابط باهوش با ویژگی های ریز در جای جای برنامه ها سر و کار خواهید داشت.

ویژگی های کلی:

سیستم عامل: MUIU 8 برپایه ی اندروید 6

صفحه نمایش: 5 اینچ اچ دی (رزولوشن 1280*720)

شیشه ی انحنادار قرار گرفته شده روی صفحه نمایش

روشنایی 450nit

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 435 هشت هسته ای 1.4 گیگاهرتز

واحد پردازنده گرافیک Derno 505

RAM: سه مدل 2/3/4 گیگابایتی

حافظه داخلی: سه مدل 16/32/64 گیگابایتی (که با نصب کارت حافظه، تا 128 گیگ نیز ارتقا داده میشود)

دوربین جلو:  13 مگاپیکسل با فلش ال ای دی

دریچه دیافراگم f/2.0

5p lens

برخوردار از تکنولوژی تشخیص چهره و فوکوس خودکار

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل

دریچه دیافراگم f/2.2

باتری: 4100 میلی آمپر

ابعاد: 139.24*69.96*8.65 میلی متر

وزن: 150 گرم

قیمت و بررسی های نهایی:

با شروع قیمت مدل پایه از 139 دلار، Redmi 4 تمامی مراحل و آزمایش ها را با موفقیت پشت سر گذرانده است و به سختی می توان از آن ایرادی گرفت. یک موبایل همه چیز تمام با بدنه ی محکم، دارای جدیدترین تراشه Qualcomm، دوربین قابل قبول و خوب و باتری با طول عمر فوق العاده می باشد. به نظر تنها نقص این دستگاه پشتیبانی نکردن از نسخه جدید اندروید است.

اگر بتوانید پولی را که برای خریدن موبایل کنار گذاشته اید به 139 دلار برسانید، می توانید یک نمونه از مدل وسطی (3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه) این گوشی را تهیه کنید که بهترین در بین سه نوع موجود خواهد بود زیرا قیمت آن نسبت به عملکردش کاملا عادلانه و بصرفه است. گرچه بالاترین مدل با 170 دلار نیز انتخاب خوبی است اما با این قیمت میتوانید مدل های بیشتری متناسب با نیازتان در بازار پیدا کنید.

مطالب مرتبط