ترفند اندروید

چگونه عمر باتری گوشی اندرویدی خود را افزایش دهیم؟

blank

اکثر کاربران گوشی های اندروید بعد از مدتی استفاده از موبایل های خود احساس می کنند که باتری آن ها با سرعت بیشتری نسبت به قبل خالی می شود و پس از مدتی به سرعت آن نیز افزوده می شود. به دلیل افزایش اپلیکیشن های متفاوت و بالا رفتن مصرف باتری به روش هایی نیاز دارید تا بتوانید مصرف باتری خود را مدیریت کنید. در این مقاله 5 اپلیکیشن به شما معرفی می شود که علاوه بر افزایش طول عمر باتری باعث می شود گوشی اندرویدی  عملکرد بهتر و سریع تری داشته باشد.

نکته: برخی مواقع باتری گوشی سریع تر از حد معمول خالی می شود، پیشنهاد می شود تا در این مواقع مراجع تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه کنید. کوک موبایل بزرگترین مرجع تخصصی تعمیرات موبایل در ایران این افتخار را دارد تا در عرصه تعمیرات باتری موبایل تخصصی ترین مشاوره ها و تعمیرات را به مشتریان ارائه دهد.

blank

Greenify

عملکرد اصلی این اپلیکیشن به اینصورت است که به صورت خودکار اپلیکیشن ها را به جای آنکه ببندد آن را به خواب می برد. اجرا مجدد یک برنامه به خواب رفته باتری کمتری مصرف می کند زیرا برنامه بسته شده باید مجدد باز شود و تمام اطلاعات آن بازیابی شود و اجرای دوباره برنامه باتری بیشتری مصرف خواهد کرد. شاید شما نخواهید برنامه پیام رسان یا آلارم گوشی شما به خواب برود !!

در این اپلیکیشن می توانید برنامه و قابلیت هایی که می خواهید به خواب نروند را انتخاب کنید و یکی از ویژگی های قابل تحسین اپلیکیشن Greenify این است که باعث می شود گوشی شما بلافاصله بعد از آن که کار شما با آن تمام شد به خواب برود. در حالت عادی هنگامی که چند ساعت از گوشی استفاده نمی کنید مانند زمانی که خواب هستید گوشی شما به حالت خواب می رود ولی با اپلیکیشن Greenify استفاده بهینه از باتری گوشی از همان لحظه اول که گوشی را کنار می گذارید شروع می شود.

blank

Go Battery Saver & Power Widget

با این اپلیکیشن سطح پیشرفته تری از ذخیره و استفاده بهینه از باتری موبایل را تجربه کنید. اگر یک بازی کن حرفه ایی هستید و باتری گوشی خود را برای بازی نیاز دارید می توانید با این برنامه به شدت در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید و این اپلیکیشن را در حالت پیشرفته ذخیره باتری قرار دهید. در این اپلیکیشن می توانید اپلیکیشن هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند مشاهده کنید و اگر از آنها استفاده نمی کنید، می توانید اپلیکیشن ها را غیر فعال کنید و عمر باتری خود را افزایش دهید. داخل اپلیکیشن دکمه Optimize قرار دارد که با این قابلیت برنامه های اضافی بسته می شود و اطلاعات غیر ضرروی پاک می شود و طول عمر باتری برای استفاده از گوشی افزایش می یابد.

blank

Avast Battery Saver

شرکت Avast در زمینه اپلیکیشن های امنیتی گوشی های هوشمند فعالیت دارد و این اپلیکیشن به صورت دقیق می تواند پیش بینی کند که چه زمانی گوشی شما به شارژ نیاز دارد و چه زمانی شارژ آن کامل می شود. این اپلیکیشن به شما دسترسی راحت برای تنظیمات مصرف باطری برخی از اجزا گوشی شما مانند Wi-Fi و صفحه نمایش و روشنایی آن و …. می دهد . شاید مصرف باطری این اجزا آن چنان زیاد به نظر نرسد اما هرکدام نقش کوچکی در مصرف باطری شما دارند و مدیریت همه آن ها در یک اپلیکیشن کمک بزرگی در مصرف باتری شما می تواند داشته باشد.

این اپلیکیشن 4 پروفایل آماده برای مصرف باتری دارد. (Home, Work, Night and Super-Saving Emergency mode) که هر کدام از این پروفایل ها تنظیمات آماده ایی برای مصرف باتری گوشی دارند مانند زمانی که شما در خانه هستید و با انتخاب پروفیال Home مصرف باتری گوشی خود را متناسب با فعالیت های روزانه در خانه تنظیم می کنید و در زمانی که شارژ گوشی بسیار کم باشد می توانید در حالت ذخیره فوق العاده ایی گوشی خود را قرار دهید.

blank

DU Battery Saver & Phone Charger

این اپلیکیشن علاوه بر طراحی ظاهری فوق العاده، گزینه های متفاوتی از تنظیمات را در اختیار کاربران قرار می دهد و دارای پروفایل های آماده بسیاری می باشد و همچنین قابلیت ساخت پروفایل شخصی با تنظیمات منحصر به فرد را نیز دارید. می توانید اپلیکیشن هایی که بیشتر باتری شما را مصرف می کنند را نیز بشناسید و از ادامه عملکرد آنها جلوگیری کنید. هرچند نسخه پولی این اپلیکیشن به گفته سازنده های آن می تواند تا 70% در ذخیره باتری اثر داشته باشد.

blank

Green Battery Saver & manager

این اپلیکیشن به عنوان جعبه کمک های اولیه باتری شناخته شده است. با استفاده از قابلیت هایی که دارد می تواند چند ساعت به مصرف باتری شما اضافه کند. این اپلیکیشن مانند اپلیکیشن های قبل، مدیریت قابلیت هایی مانند Wi-Fi و دیتا موبایل و … را دست خواهد گرفت و علاوه بر این از هماهنگ شدن حساب کاربری های شما به صورت خودکار جلوگیری می کند. هنگامی که از گوشی استفاده می کنید حساب های کابری شما دائما در حال آپدیت شدن و دانلود اطلاعات جدید است و این اپلیکیشن با جلوگیری از این فرآیند خودکار بخش عظیمی از باطری شما را حفظ می کند.

خلاصه اینکه :

شما به راحتی می توانید با دانلود این اپلیکیشن ها طول عمر باطری خود را افزایش دهید ولی می توانید بدون هیچ اپلیکیشنی با خاموش کردن Wi-Fi، قرار دادن در حالت پرواز و یا خاموش کردن NFC و…  در مصرف باتری خود حتی برای چند دقیقه تا چند ساعت صرفه جویی کنید صرفه جویی کنید. یا اگر نور صفحه شما به صورت خودکار تنظیم می شود و یا اگر شبکه های اجتماعی شما دائما در حال بروزرسانی هستند باید بدانید مدیریت و خودکار بودن هر کدام از این قابلیت و اپلیکیشن ها باتری زیادی را مصرف می کنند و با خاموش کردن حالت خودکار صرفه جویی بسیاری در مصرف باتری می توانید داشته باشید.

اگر احساس کردید چند روزی است که باتری گوشی تان خراب شده است و مطابق معمول شارژ را نگه نمی دارد. و یا اینکه دیر شارژ می شود و همچنین اگر باتری موبایل شما هنگام شارژ شدن بیش از حد داغ می شود. به احتمال قوی باتری گوشی تان از کار افتاده است و باید به فکر تعویض آن باشید. نگران نباشید، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا در این زمینه مشاوره های لازم را به شما بدهند.

توصیه می شود که از باتری اصلی استفاده کنید. کوک موبایل اولین و بزرگترین مرجع تعمیر تلفن در ایران با فروش قطعات اصلی موبایل توانسته است رضایت مشتریان را هر چه بیشتر جلب کند. برای اطلاع از قیمت و خرید آنلاین انواع باتری های موبایل به وب سایت رسمی فروش باتری ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط