تست و بررسی سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ-بخش چهارم

blank

4- نرم افزار

Android Pie  و One UI بازسازی شده برای گلکسی فولد

سامسونگ گلکسی فولد از به روزترین نسخه های اندروید مثل اندروید پای، استفاده کرده است. اما شما چیزی بیشتر از پوسته اصلی آن، نمی بینید. گلکسی فولد از آخرین و اختصاصی ترین لانچر خود به نام One UI برخوردار است که سری های به روز رسانی شده S10 و S9 می باشند، اما این لانچر در فولد به شیوه های مختلفی، پیشرفت داشته است.

blank

این لانچر همانند هر لانچر اندرویدی دیگری است که ما تا به حال دیده ایم. فقط این که فولد نسل کاملا جدیدی از دستگاه های تلفن هوشمند است، و نرم افزارهای آن به برخی از ترفندها نیاز دارد تا تجربه کاربر بهتر، و معنی دار تر شود. این طور به نظر می رسد که سامسونگ از همان ابتدا در این زمینه حسابی کار کرده است.

صفحه نمایش Always-On سامسونگ یکی از صفحه نمایش های مورد علاقه ما بوده است، به طور پیش فرض روشن شده و در هر صفحه نمایشی با هر اندازه استفاده می شود، اما شک داریم که روی صفحه نمایش های بزرگ استفاده شود. همچنین می تواند به صورت Always-On نباشد در این حات صفحه زمانی روشن می شود و یا به اصلاح نمایش داده می شود که دو بار روی آن ضربه بزنید، همچنین می تواند از قبل و طبق جدول زمان بندی روزانه تنظیم شود. البته می توانید همیشه گوشی خود را روی Always-On تنظیم کنید. می توانیداز مدل های ساعت و رنگ های فونت، روشنایی (خودکار) و نمایش موارد اعلان شده را انتخاب کنید.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ blank

حالت صفحه نمایش Always-On

قفل صفحه نمایش برای صفحه نمایش اصلی و برای صفحه نمایش جلویی، به غیر از تصاویر پس زمینه یکسان است. می توانید قفل گوشی خود را از طریق اثر انگشت یا چهره باز کنید. اسکنر اثر انگشت همیشه در حالت فعال است، سریع عمل کرده و تشخیص آن دقیق و عالی است. می توان گفت که درجه امنیت باز شدن قفل با استفاده از تشخیص چهره کمتر است، چرا که فقط از اسنپرهای عکس سلفی استفاده می کند. در این مورد می توانید برای خود اولویت بندی کنید.

قفل صفحه

قفل صفحه

blank

قفل های صفحه نمایش

طرح ها و جانمایی برنامه ها در صفحه نمایش جلویی و اصلی کاملا متفاوت و مجزا است و صفحه نمایش اصلی با انواع مختلف تصاویر پس زمینه (وال پیپر) سازگار می شود. به این ترتیب می توانید شماره گیر خود را در خارج از صفحه نگه دارید و برنامه های مفید تری در صفحه نمایش 7.3 اینچی داشته باشید.

اگر در موقعیت تماس تلفنی قرار دارید و گوشی شما در حالت بسته (تا شده) است و تصمیم ندارید که آن را باز کنید، این گوشی به اندازه کافی هوشمند است تا به بلندگوی گوشی سوئیچ شود و به این ترتیب نمی خواهد گوشی را که به صورت تبلت باز شده است در کنار گوش خود بگذارید و صحبت کنید و این جای قدردانی دارد.

قفل صفحه

قفل صفحه

طراح برنامه

طراح برنامه

blank blank

عمل بستن و یا باز کردن گلکسی فولد و گذر به صفحات نمایش جلویی و عقبی بسیار راحت و بدون زحمت است. در حال حاضر، این ویژگی با برنامه های بومی سامسونگ و گوگل سوئیت امکان پذیر شده است، و گذر به صفحات نمایش تقریبا بلافاصله صورت می گیرد، به طوریکه می توانید فورا همان موقعیت روی صفحه را روی صفحه نمایش دیگر دنبال کنید. اما توجه داشته باشید که این کار فقط از صفحه نمابش جلویی به اصلی اتفاق می افتد و نه بر عکس. اگر صفحه نمایش را تا کنید، همه چیز متوقف می شود، و گوشی به حالت قفل می رود.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

در کل به نظر می رسد One UI روی گلکسی فولد ترجمه شده است. اعلان های جدید از طریق ضامن و سوئیچر که به صورت آن بورد روی گوشی تعبیه شده اند، نشان داده شده و یا سایه می اندازند. در واقع، سوئیچر برنامه (اپ) بیشترین جایی است که نیاز خواهید داشت.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

در حالت تبلت شده می توانید همزمان چندین پنجره داشته باشید و به اصلاح با چندین پنجره حرف می زنید. در حالیکه در اپ می توانید با حرکت کشویی اپ به سمت راست، آن را داخل دراور اپ های سازگار بیندازید. به این ترتیب شما یک پنجره بزرگ روی صفحه نمایش دارید که به چندین تکه تقسیم شده است و با هر کدام ارتباط برقرار می کنید. شما با یک تقسیم پیوسته توسط یک طرف شروع می کنید، اما می توانید آن را به یک پنجره بزرگ با دو عدد کوچک گسترش دهید.

blank
blank

چند پنجره در حالت عمودی

نوار کناری • چند پنجره در حالت عمودی

نوار کناری

ساید بار – وضعیت چند پنجره ای در حالت نمایش عمودی

وضعیت چند پنجره ای نیز در حالت نمایش افقی کار می کند، در این وضعیت می توانید از نسبت تصویر مفیدتری بهره ببرید.

blank

سه پنجره

blank

کنار سمت

نوار جانبی • کنار سمت • سه پنجره

ساید بار – ساید بای ساید- سه پنجره

شما همچنین می توانید چند پنجره پاپ آپ را در بالای صفحه کنار هم بچینید. شاید شلوغ باشه ولی به هر حال آپشنی است که ممکن است برای برخی ها جالب باشد.

blank blank blank
blank
برنامه های پاپ آپ موجود • برنامه های پاپ آپ موجود • برنامه های پاپ آپ پلاستیکی

برنامه های پاپ آپ موجود • برنامه های پاپ آپ موجود • برنامه های پاپ آپ پلاستیکی

می توانید شفافیت و اندازه پنجره هر برنامه پاپ آپ را تغییر دهید. می توانید آنها را کوچکتر و یا در صورت لزوم به پشت بقیه ببرید. تمام برنامه های پاپ آپ در کنترل گر task manager دیده می شوند اما می توان آنها را در یک پنجره شناور کوچک به عنوان آیکون قرار داد، که این می تواند در مدیریت برنامه ها به شما کمک کند.

برنامه پاپ آپ در کنترل گر فعالیت ها                      نوار شناور برنامه های پاپ آپ                                             شفافیت                           حداقل پاپ آپ

blank

برنامه کمینه شده

blank

شفافیت

 

blank

نوار ابزار شناور پاپ آپ

برنامه های پاپ آپ در مدیر وظیفه • نوار ابزار شناور پاپ آپ • شفافیت • برنامه کمینه شده

برنامه های پاپ آپ در مدیر وظیفه

اگر صفحه نمایش شما پر شده می خواهید که گلکسی فولد خود را ببندید – تمام برنامه ها به سادگی متوقف شده و تلفن قفل می شود. اگر قفل صفحه نمایش جلویی را باز کنید، صفحه خالی خواهد شد. اگر گوشی فولد را باز کنید به صفحه اول خواهید رفت اما یک نشانگر سفید در قسمت راست صفحه نمایش داده خواهد شد. این نشانگر را بکشید و تام برنامه هایی که قبلا در یک وضعیت چند پنجرهای باز بوده اند را بازیابی کنید.

blank
بازگرداندن برنامه های چند tasking


بازگرداندن برنامه های چند tasking

بازیابی برنامه ها

تایپ کردن در گلکسی فولد بسیار آسان است. اما خب، روی صفحه نمایش جلویی آسان نیست، و خود شما باید به آن عادت کنید. سه نوع یا روش تایپ کردن در گلکسی فولد وجود دارد: تایپ با صفحه کلید معمولی، با صفحه کلید تقسیم شده و با صفحه کلید شناور. می توانید اندازه کلیدها را مطابق با میل خود تنظیم کنید.

blank

صفحه کلید پرتره شناور

blank

صفحه کلید تقسیم شده

blank

صفحه کلید پرتره

صفحه کلید (پوشش) • صفحه کلید پرتره • صفحه کلید تقسیم شده • صفحه کلید پرتره شناور

صفحه کلید (پوشش)

صفحه کلید (صفحه نمایش جلویی)  صفحه نمایش عمودی  صفحه نمایش تقسیم شده کیبرد عمودی شناور

برخی صفحات کلید که در نمای افقی استفاده می شوند.

blank

صفحه کلید شناور شناور

blank

صفحه کلید تقسیم شده

صفحه کلید چشم انداز • صفحه کلید تقسیم شده • صفحه کلید شناور شناور

صفحه کلید چشم انداز

صفحه کلید افقی  صفحه کلید تقسیم شده افقی صفحه کلید شناور

همانطور که قبلا گفته شد، سامسونگ از آندروید سفارشی پر از ویژگی ها و برنامه های از پیش نصب شده مخصوص به خود استفاده می کند. ما نمی توانیم به خوبی تشخیص بدهیم و در واقع تمایز آنها از یکدیگر سخت است. علاوه بر این، مقدار زیادی از برنامه ها از نسخه های نرم افزار قبلی آورده شده اند. برخی از کاربران ممکن است برنامه های خود را حسابی سفارشی کنند و برنامه های از پیش نصب شده را روی دستگاه خود بریزند، به ویژه اگر این برنامه ها از اندروید وانیلا باشند.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ-بخش دوم

برای نمایش فیلم ها و تصاویر چند رسانه ها، برنامه جدید Gallery app توسط سامسونگ ارائه شده است که برای مرور عکس ها و فیلم ها در اختیار شما قرار داده شده است، در حالی که Music Play به خوبی موسیقی خود را پخش می کند. همچنین یک برنامه مدیریت فایل منحصر به فرد My Files ، نرم افزار Samsung Health و دستیار بیسکبی وجود دارد.

blank blank
خوانندگان مترو

خوانندگان مترو

گالری

گالری

تمام برنامه های پیش فرض از ویژگی Continuity بومی پشتیبانی می کنند و براحتی از صغحه نمایش جلویی به صفحه نمایش اصلی گذر می کنند.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

اما برنامه هایی که از ویژگی Continuity پشتیبانی نمی کنند (وقتی برنامه را روی صفحه نمایش کوچکتر اجرا می کنید و سپس گوشی را به سمت صفحه نمایش بزرگتر باز می کنید)، به محض اینکه گوشی را می بندید، در یک طرف پنجره برنامه، نوارهای بزرگ سیاه مشاهده می شود. امیدواریم که محبوب ترین برنامه های ما به زودی به روزرسانی شوند.

همه چیز در نرم افزار One UI خلاصه شده است. در این نرم افزار سیستم اعلان و هشدار، خدمات بهزیستی و بهداشت دیجیتال و حتی ابزارهای بازی سامسونگ برای انواع بازی ها و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد.

 

شماره گیر


شماره گیر

blank

مرورگر وب

blank
ابزارهای بازی

ابزارهای بازی

ابزارهای بازی مرورگر وب شماره گیر

و اگر به تصاویر ما توجه کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که حالت Night Mode در گلکسی فولد موجود است.

با این حال، یکی از اشکلاتی که می توان بدان اشاره کرده این است که هنگامی که شما در حال گرفتن عکس با دوربین عقب در حالت باز نشده هستید، هیچ چشمی (viewfinder) بر روی صفحه نمایش جلویی نمایش داده نمی شود و فردی که می خواهید از او عکس بگیرید نمی تواند کادر عکس را بگیرد. گوشی هایMate X  دارای ویژگی مشابهی دارد. اگر مشتریان بخواهند، بعدها با افزودن نرم افزار کمکی می توان این مشکل را به طور بالقوه برطرف کرد. . اضافه شود، اگر افراد صدایی به اندازه کافی در اختیار داشتن آن وجود داشته باشد.

 

مطالب مرتبط