تست و بررسی سامسونگ

مروری بر عکس های دوربین گلکسی فولد-بخش هفتم

مروری بر عکس های دوربین گلکسی فولد

7- دوربین، دوگانه پرتره، سلفی، ویدئو ، عکس

لایو فوکوس در عکس

برای گرفتن عکس های پرتره با گلکسی فولد می توان از دوربین اصلی بجای تله استفاده کرد، می توان گفت عکس هایی که با دوربین گلکسی فولد گرفته شده اند همگی رضایت بخش و عالی بوده اند.در هنگام استفاده از دوربین این گوشی، تفکیک سوژه یا پس زمینه به خوبی صورت می گیرد، چهره ها به سادگی تشخیص داده می شوند و وضوح پوست صورت دیده می شود. به طور طبیعی، فاصله گرفتن از سوژه برای گرفتن یک عکس مناسب با پیچیدگی سوژه و تنظیم پس زمینه، فرق می کند.

دوباره تکرار می کنیم، که هنگام عکسبرداری پرتره نمی توانید به طور همزمان از هر دو صفحه نمایش استفاده کنید، با این کار فرصت گرفتن یک عکس خوب را از دست خواهید داد.

blank blank blank blank blank

 

ویژگی های مختلف محو جلوه ها (blur effects) در عکسبرداری با این گوشی وجود دارد

blank blank blank blank

جلوه های پرتره مختلف

عکس های سلفی

گلکسی فولد دارای دوربین سلفی جدید 10 مگاپیکسلی و یک ماژول کمکی 8 مگاپیکسلی برای جمع آوری داده هایی عمیق است. این ماژول دوم همان چیزیست که دوربین سلفی داخلی را به دوربین بیرونی تنظیم می کند.

در شرایط نور خوب می توانید عکس های سلفی جالب، شفاف و با جزئیات دقیق تری بگیرید. در حالت عکس معمولی، رنگ ها کمی گرمتر و با کنتراست بالاتر نسبت به حالت عکس پرتره هستند – حتی اگر تمام آپشن های زیباسازی عکس، غیر فعال باشند. ما این ویژگی را به پردازش HDR نسبت می دهیم که در حالت لایو فوکوس، غیر فعال می باشد. اگر HDR در حالت عکس برداری معمولی فعال باشد متوجه خواهید شد که تفاوت بین عکس های گرفته شده با هر دو حالت، کم است.

blank blank blank blank blank blank

عکس های سلفی گرفته شده با دوربین داخلی

کیفیت عکس های سلفی گرفته شده با دوربین بیرونی و دوربین داخلی با یکدیگر فرقی ندارند، اما عکس های پرتره با دوربین بیرونی از جزئیات دقیقی برخوردار نیستند که این به خاطر پایین بودن سنسور عمق آن است،

blank blank blank blank blank

عکس های سلفی گرفته شده با دوربین بیرونی

همچنین با یکی از دوربین های سلفی داخلی و یا بیرونی می توانید فیلم های 4k با کیفیت عالی بگیرید. حتی می توانید لرزش گیر الکترونیکی را فعال کنید و از فیلمبرداری لذت ببرید.

ضبط ویدئو

گلکسی فولد یک دوربین فیلمبرداری بسیار قدرتمند است که قابلیت گرفتن فیلم های ویدئویی 2160 پیکسلی در سرعت های 60 فریم در ثانیه و 30 فریم در ثانیه، ضبط HDR10 + و ضبط اسلو موشن با سرعت 960 فریم در ثانیه در 720 پیکسل ارائه می دهد. البته، قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسل در سرعت های 30 و 60 فریم در ثانیه نیز وجود دارد.

برای مشاهده بیشتر کیفیت تصویر سامسونگ گلکسی فولد اینجا کلیک کنید.

با کدک H.264،  امکان فیلمبرداری ویدئوهای زیر وجود دارد:

  • 4k در سرعت 60 فریم در ثانیه با سرعت بیت 72 مگابیت در ثانیه
  • 4k در سرعت 30 فریم در ثانیه با سرعت بیت 48 مگابیت در ثانیه
  • ویدئوهای 1080 پیکسل در سرعت 60 فریم در ثانیه با سرعت بیت 28 مگابیت در ثانیه
  • ویدئوهای 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه با سرعت بیت 17 مگابیت در ثانیه

همچنین کدک H.265 نیز موجود است که اعداد فوق الذکر را پایین می آورد.

فیلم های HDR10+ تنها در H.265 وجود دارد و میزان بیت 54 مگابایت بر ثانیه است. صدا نیز همیشه در حالت استریو و با سرعت بیت 256 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

کنتر پایداری الکترونیکی برای به حداقل رساندن و کاهش لرزش در همه حالت ها به جز 2160 پیکسل در سرعت 60 فوت بر ثانیه وجود دارد. امکانات دیگری هم وجود دارد – حالت Super Steady برای موارد با لرزش بیش از حد وجود دارد. هدف ما این است که شما دوربین های گوپرو (دوربین هایی که در شرایط با لرزش های بسیار مثل هواپیما، قطار و یا جاهای دیگر عکس های با حداقل لرزش می گیرند) خود را کنار بگذارید و در این شرایط از گلکسی فولد استفاده کنید.

گلکسی فولد از دوربین با لنز فوق عریض بدون فوکوس خودکار بهره می برد. با توجه به نیاز قدرت و عدم وجود بسیاری از پیکسل اضافی خارج از فریم 2160 پیکسلی برای کنترل پایداری عکس این تنها در رزولوشن 1080 پیکسل موجود است. در کل نتایج عکسبرداری و فیلمبرداری با دوربین گوشی گلکسی فولد نتایج بسیار قابل توجه می باشد.

کنترل پایداری برای به حداقل رساندن لرزش در حال حاضر بسیار خوب است و با این ویژگی می توانید فیلم هایی با ضبط جزئیات دقیق تری بگیرید. فیلم های گرفته شده با این دوربین از حداقل لرزش برخوردار هستند و هیچ گونه جلوه ویژه لرزش دار یا موردی که در آن تکان و لرزش مشاهده شود وجود ندارد.

در هر صورت کیفیت تصویر در این گوشی بسیار خوب است. فیلم های 4K گرفته شده با دوربین اصلی دقیق و از کنتراست بالا با مدیریت پردازش رنگ در عکس های هنری برخوردار است. اساسا هیچ تفاوتی بین کلیپ های ویدئویی 30 و 60 فریم بر ثانیه از لحاظ جزئیات وجود ندارد، که در نوع خود کاملا شاهکار است.

فیلم های 1080 پیکسلی نیز کیفیت عالی دارند و فقط از نظر روزولوشن نسبت به فیلم های 4K کمی پایین تر هستند، اما در کل کیفیت یکسانی دارند.

خروجی دوربین تله

خروجی دوربین تله تقریبا به خوبی فیلم های گرفته شده با دوربین اصلی 2160 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه است اما در 60 فریم بر ثانیه کاهش کیفیت قابل ملاحظه ای دیده می شود – طوری که به نظر می رسد ابتدا فیلم با دوربین اصلی گرفته شده، زوم دیجیتال شده و سپس برش داده شده است. و شگفتا، کیفیت تصاویر ضبط شده با 1080 پیکسل در سرعت 60 فریم بر ثانیه مثل یک برش زیاد از فیلمی است که با 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم بر ثانیه گرفته شده است.

در مورد دوربین های فوق عریض (اولترا واید)، صحبت قابل عرضی نیست فقط اینکه در این دوربین حالت فیلمبرداری در سرعت 60 فریم بر ثانیه وجود ندارد. حالت فیلم برداری در سرعت 30 فریم بر ثانیه آن عالی است به شرطی که روی سوژه شما به اندازه کافی فوکوس شود.

در نهایت، می توانید از ابزار Video Compare استفاده کنید تا به تفاوت گلکسی فولد با سایر گوشی ها و دوربین ها پی ببرید.

 

2160 پیکسل: گلکسی فولد سامسونگ در مقابل گلکسی S10 پلاس و آیفون XS Max در ابزار مقایسه ویدئو ما

blank blank blank

 

مطالب مرتبط