ترفند شبکه های اجتماعی

مراحل نصب اینستاگرام در کامپیوتر

مراحل نصب اینستاگرام در کامپیوتر

کاربران زیادی در اینستاگرام فعالیت می کنند و به یکی از شبکه های مجازی محبوب در بین بقیه ی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. این اپلیکیشن برای گوشی های اندروید و آیفون طراحی شده است و متاسفانه نسخه ای برای کامپیوتر ندارد، کاربران زیادی دوست داند که این اپ پرطرفدار را روی کامپیوتر خود جهت انجام کارها و کسب و کار خود داشته باشند تا بتوانند در خیلی از موارد از آن بهره ببرند.

در وب سایت اینستاگرام و خیلی از برنامه های دیگر کارهایی در جهت استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر انجام شده است. ولی هر کدام از آنها، کم و کسری دارند و همه ی امکانات اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی را ندارند. ولی باز هم بعضی از کارها را می توان با آنها انجام داد. البته در مطالب زیر راه حل های کاربردی در جهت مشکلاتی که با اینستاگرام در کامپیوتر به شما ارائه خواهیم داد.

نصب کردن اینستاگرام در کامپیوتر با استفاده از شبیه سازهای اندروید

درصورتی که مایلید اینستاگرام را بر روی کامپیوتر داشته باشید و در آنجا از آن استفاده نمایید، بهترین کار، نصب آن از طریق شبیه سازهای اندروید می باشد. با کمک این شبیه سازها، می توانید اپلیکیشن های مخصوص اندروید را روی کامپیوتر نصب نمایید. پس به سادگی می توانید در ابتدا یک شبیه ساز سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس اینستاگرام خود را بر روی آن اجرا نمایید. در ادامه نحوه ی نصب و اجرای هر دو را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

یکی از نرم افزارهای شبیه سازی که می توانیم به شما معرفی کنیم، شبیه ساز بلو اِستَکس (BlueStacks) می باشد. این شبیه ساز، برنامه ای مطمئن برای نصب برنامه های تحت اندروید بوده و هیچ هزینه ای برای نصب آن وجود ندارد. همچنین به راحتی با وجود آن می توانید برنامه های اندروید را بر روی کامپیوتر خود اجرا و از آنها استفاده نمایید. برای اینکه بتوانید شبیه ساز بلواِستَکس را روی کامپیوترتان نصب نمایید مراحل زیر را طی نمایید.

مرحله ی اول) در اولین مرحله به وب سایت این برنامه یعنی وب سایت بلواستکس بروید و در آنجا نرم افزار را دانلود نمایید.

blank

مرحله ی دوم) بعد از اینکه برنامه را دانلود کردید، روی کامپیوتر خود نصب کنید و در هنگام نصب اطمینان حاصل کنید که گزینه های  App store access و Application Communications را انتخاب کرده باشید.

مرحله ی سوم) حال وقت آن است که برنامه را اجرا و باز کنید.

مرحله ی چهارم) در داخل نرم افزار بر روی ذره بین بزنید و در قسمت Search، کلمه ی Instagram را وارد نمایید و حالا بر روی سرچ بزنید. وقتی اینستاگرام را مشاهده کردید، بر روی آن کلیک کرده تا انتخاب شود.

مرحله ی پنجم) در اینجا باید اکانت گوگل داشته باشید، اگر اکانت دارید، خوب توسط آن وارد شوید ولی اگر ندارید در همان برنامه بلواستکس یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

مرحله ی ششم) حالا در Google Play  صفحه مربوط به اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و اینستاگرام را دانلود و در برنامه ی بلواستکس نصب نمایید.

blank

مرحله ی هفتم) در این حالت اینستاگرام،  Homescreen بلواستکس افزوده شده است. روی آن بزنید تا صفحه ای جلوی شما باز شود، حال نام کاربری و پس ورد خود را وارد کرده تا اکانت اینستاگرام تان بالا بیاید.

در اینجا به راحتی از اپلیکشین اینستاگرام در کامپیوتر استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

نصب نرم افزار اینستاگرام برای ویندوز 10 در مایکروسافت

در بالاتر گفته شد، که اینستاگرام، نسخه ای را برای نصب بر روی کامپیوتر تعبیه نکرده است ولی شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل، راه حلی را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند از آن استفاده کرده و از اینستاگرام استفاده نمایند.

 

blank

راه حل ارائه شده فقط بدرد ویندوز 10 می خورد و در ویندوزهای دیگر قابل استفاده نمی باشد، به همین دلیل به آن اینستاگرام ویندوز 10 گفته می شود. طبق بررسی هایی که انجام شده است، این نسخه نسبت به نرم افزارهای دیگر، قابلیت های بیشتری دارد و امکانات خوبی برای کاربران دارد. فقط محدویت بزرگی که دارد و خیلی از نظر همه ی کاربران اهمیت دارد، عدم امکان ارسال مستقیم پست می باشد که برای یک کاربر اینستاگرامی خیلی مهم است.

جهت نصب اینستاگرام ویندوز ۱۰ مراحل زیر را طی نمایید:

  1. باز کردن نرم افزار Microsoft Store ا باز کنید.
  2. جستجو کردن اپلیکیشن Instagram
  3. دانلود کردن اپلیکیشن با کلیک بر روی Get
  4. وارد شدن به حساب کاربری اینستاگرام، پس از نصب برنامه

استفاده از افزونه های اینستاگرام گوگل کروم

راه دیگری، که می توان با کمک آن اینستاگرام را بر روی کامپیوتر داشته باشیم، استفاده از افزونه‌ (پلاگین‌های) مرورگر Google Chrome می باشد. که در پایین تر چند تا از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

ARC Welder

در اصل افزونه ی ARC Welder، مستقیماً به اینستاگرام مربوط نمی شود، اما شبیه سازی ست که روی مرورگر کروم نصب می گردد و از طریق آن می توان برنامه های اندرویدی را اجرا نماید. مانند همان برنامه ی بلواستکس بوده و استفاده از این روش تمامی قابلیت های اینستاگرام را در اختیار شما قرار خواهد داد. جهت نصب و اجرای این افزونه مراحل زیر را طی کنید:

1) گوگل کروم را باز کرده و وارد فروشگاه Chrome Web Store شوید.

2) در قسمت سرچ، عبارت ARC Welder را تایپ و جستجو نمایید.

3) روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید تا افزونه روی مرورگر شما نصب گردد.

blank

راهنمای تنظیمات اینستاگرام را مطالعه کنید.

4) حالا افزونه ی ARC Welder را اجرا نمایید.

5) بر روی گزینه ی  Choose کلیک کرده و مسیری که می خواهید اپلیکیشن خود را نصب کنید، در این افزونه معین کنید.

 

blank

6) باید فایلی که نصب می کنید، پسوند Apk و اپلیکیشن اینستاگرام را داشته باشد که باید آن را دانلود نمایید.

7) در ARC Welder روی گزینه Add your APK کلیک کنید. فایل نصب اینستاگرام را انتخاب کنید.

blank

8) حالا وقت آن رسیده که بر روی Launch App کلیک کنید تا برنامه بالا بیاید.

blank

معرفی افزونه های دیگر (با امکانات کمتر)

Websta for Instagram

با استفاده از این افزونه می توانید پست ها و استوری های دوستانتان را مشاهده کرده، کامنت داده و از کامپیوترتان عکس آپلود نمایید. در ضمن این افزونه به صورت یک اپلیکیشن مستقل اندرویدی وجود دارد. تمام مراحل نصب آن مانند نصب و اجرای برنامه ی بلواستکس می باشد.

 

blank

Notifications for Instagram

با کمک این افزونه می توانید نوتیفیکیشن های حساب اینستاگرام خود را بررسی و پیگیری نمایید. همین طور با این افزونه می توان پست ها را مشاهده کرد، لایک و آنلایک کردن پست ها را انجام داد، فالو و آنفالو کردن کاربران نیز، از امکانات دیگر این افزونه می باشد.

blank

به کار بردن نرم افزارهای مشابه اینستاگرام

در زیر نرم افزارهایی نام برده شده است که پوسته آن شبیه به اینستاگرام کامپیوتر بوده و از طریق آنها می توانید حساب کاربری خود را وارد کرده و وارد صفحه خود شوید.

Gramblr

از این نرم افزار که برای محیط ویندوز و مک طراحی شده است می توانید استفاده کرده، وارد حساب کاربری شده و صفحه اینستاگرام خود را چک کنید. این نرم افزار از قابلیت های اینستاگرام کامپیوتر برخوردار است اما در آپلود عکس محدودیت دارد (حداکثر می توان تا 50 کیلوبایت عکس آپلود کرد). این نرم افزار فاقد تمامی فیلترهای عکس اپ موبایلی اینستاگرام است.

Instagrille

با نرم افزار اینستاگریل که به صورت رایگان و توسط Pokki اجرا می شود نمی توان پست و یا مطلبی را نوشت و ارسال کرد، فقط می توانید تصاویر و ویدیوها را ببینید.

Flume

نرم افزار فلوم برای کاربرانی که اینستاگرام خود را در سیستم عامل مک اجرا می کنند، گزینه بسیار مناسبی است. قابلیت های این نرم افزار بیشتر از نرم افزارهای مشابه است، قابلیت هایی چون مرور فید، پنجره اعلانات، تماشای عکس و ویدیوی دوستان، ارسال پیام و مخصوصا بارگذاری عکس در این نرم افزار رایگان قابل توجه هستند.

حرف آخر

استفاده از اپ اینستاگرام و اجرای آن در محیط ویندوز یا مک در کامپیوتر امکانی ست که برای کاربران و طرفداران اینستاگرام مزیت محسوب می شود. همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، استفاده از شبیه ساز اندروید برای ویندوز، مک و همچنین مرورگر گوگل کروم به نظر می رسد شیوه هایی هستند که تمامی قابلیت های اصلی اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهند. با این وجود، روش ها و نرم افزارهای دیگری هم وجود دارند که بسته به نیازی که دارید می توانید از آن استفاده کنید. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *