ترفند شبکه های اجتماعی

راهنمای تنظیمات اینستاگرام

تنظیمات اینستاگرام

عناوین این مقاله

مطالعه مقاله حاضر برای آن دسته از کاربرانی توصیه می شود که به تازگی وارد اینستاگرام شده اند و خیلی با این برنامه و کار با آن آشنایی ندارند، این مقاله در مورد نحوه تنظیمات (Setting) و آشنایی با قسمت های مختلف آن تدوین شده است تا کاربران با شناخت بهتر تنظیمات، بتوانند مطابق با میل خود، صفحه اینستاگرام خود را تنظیم کنند و از امکانات مختلفی که دارد بیشترین بهره را ببرند. امیدواریم با خواندن این مقاله، اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

پیشتر در ترفندهای شبکه های اجتماعی در مورد اینستاگرام و کارهای جالبی که با این برنامه می توان انجام داد مقالات زیادی نوشتیم و آموزش های مختلفی را خدمتتان ارائه کرده ایم. با مراجعه به بخش ترفندهای شبکه اجتماعی در سایت ما می توانید از آموزش های مرتبط با اینستاگرام استفاده کنید.

نحوه ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام

وقتی پنجره صفحه اینستاگرام خود را باز می کنید، در قسمت پایین آن یک سری گزینه وجود دارد که یکی از آنها مربوط به ورود به تنظیمات می شود. برای رفتن به بخش تنظیمات اینستاگرام، کافی است از گزینه ‌های پایین صفحه، وارد پروفایل شخصی خودتان شوید. در صفحه اینستاگرام، امکان ورود به بخش تنظیمات در گوشی های اندروید با آیکن سه نقطه و در آیفون و ویندوز با آیکون چرخ دنده فراهم شده است. تصویر زیر، جایی که دو دکمه مورد نظر برای ورود به بخش تنظیمات قرار داده شده است، را مشخص کرده است.

blank

در بخش تنظیمات امکانات و گزینه های متنوعی وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارد. در ادامه مقاله با این گزینه های بیشتر آشنا خواهید شد و توضیحات لازم در باره آنها به شما داده خواهد شد. لازم به ذکر است که بخش تنظیمات اینستاگرام خود بخش‌ های مختلفی دارد که به ترتیب به توضیح همه آنها می پردازیم.

blank

دعوت از دوستان (Invite Friends)

این بخش برای دعوت از دوستان و آشنایان خود و پیوستن به اینستاگرام در نظر گرفته شده است که خود شامل ۲ گزینه می باشد:

دعوت از دوستان فیسبوکی (Invite Facebook Friends)

با انتخاب این گزینه، اینستاگرام از شما درخواست می کند که حساب کاربری که از طریق آن به فیسبوک وارد می شوید را به حساب کاربری خود در اینستاگرام متصل کنید. این پیوند، امکان حضور دوستان فیسبوکی شما در اینستاگرام را فراهم می کند.

دعوت از دوستان (Invite Friends)

با انتخاب این گزینه، می توانید از طرق مختلف و راه های ارتباطی در شبکه های اجتماعی مثل ایمیل، و یا معرفی و به اشتراک گذاری برنامه اینستاگرام در سایر برنامه ها و اپ ها از دوستان خود درخواست و دعوت کنید تا به شما در اینستاگرام بپیوندد و دعوت شما را قبول کنند.

دنبال کردن افراد (Follow people)

در بخش دنبال کردن افراد، می‌توانید دوستان و آشنایان خود را پیدا کرده و آنها را در اینستاگرام دنبال کنید.

دنبال کردن دوستان فیسبوکی (Facebook Friends)

پس از اینکه حساب کاربری اینستاگرام خود را به حساب کاربری صفحه فیس بوک تان متصل کردید، با انتخاب این گزینه، از دوستان فیسبوکی تان که تا بحال در اینستاگرام عضو شده اند و اکنون فعال هستند، بخواهید که اگر تمایل دارند شما را دنبال کنند و یا برای آنها درخواست فالووینگ ارسال کنید.

دنبال کردن مخاطبین ذخیره شده در گوشی شما (Contacts)

با انتخاب این گزینه، این امکان در اختیار شما قرار داده می شود که شماره تلفن ‌های موجود در گوشی شما اسکن شده و مخاطبین و افرادی که عضو اینستاگرام هستند را برای شما مشخص می کند. البته این زمانی کاربردی است و شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند که دوستان و مخاطبین شما از طریق شماره تلفن در اینستاگرام ثبت کرده باشند نه از طریق ایمیل. در غیر این صورت حتی اگر عضو اینستاگرام هم باشند، در این بخش دیده نمی‌شوند.

تنظیمات مربوط به حساب کاربری شما (Account)

در این قسمت، تنظیمات مربوط به حساب کاربری شما نمایش داده می شود.

تصاویر شما (Photos of You)

برای مشخص شدن نحوه نمایش تصاویر و پست‌هایی که در آنها تگ یا منشن شده‌اید، می توانید به این بخش از تنظیمات بروید. این بخش دو حالت دستی و خودکار دارد، در حالت پیش فرض (خودکار)، تمام تصاویر مربوط به شما، خود به خود به صفحه تان اضافه می‌شوند. اما با تغییر تنظیمات به حالت دستی، می توانید انتخاب ‌کنید که از میان تصاویری که دارید هر کدام که دلخواه شماست در پروفایل شما نمایش داده شوند. در این بخش همچنین گزینه‌ای به نام Hide Photos وجود دارد که به کمک آن می‌توانید هر تصویری که می‌خواهید را از پروفایل خود حذف کنید.

تنظیمات مربوط به بخش استوری اینستاگرام (Story Setting)

در تنظیمات بخش استوری می توانید استوری و داستان های خود را مطابق با میل و نظر خود تنظیم کنید. در این بخش تنظیمات مختلفی وجود دارد که هر یک ویژگی خاص خود را دارند.

اجازه پاسخ دادن به پیام (Allow Message Replies)

همانطور که می دانید وقتی در استوری متن و یا سوالی را قرار می دهید، امکان پاسخ دادن به آنها وجود دارد. اکنون با رفتن به این گزینه مشخص کنید که چه کسانی می‌توانند به پیام های شما در استوری‌هایتان پاسخ بدهند، گزینه ها شامل همه (Everyone)، فقط کسانی که شما دنبال می‌کنید (People You Follow)، یا هیچ کس (Off)

اجازه به اشتراک گذاری (Allow Sharing)

این گزینه که نیز مربوط به استوری شما می شود اگر فعال باشد، این امکان را برای دیگران فراهم می کند که بتوانند استوری شما را در قالب پیام با دنبال کنندگان و کاربران دیگر به اشتراک بگذارند.

ذخیره کردن (Saving)

در کل مدت زمان ماندگاری و در واقع عمر استوری ۲۴ ساعت است و بعد از آن خود به خود حذف می‌ شوند. برای اینکه بتوانید استوری خود را در گوشی و یا آرشیو اینستاگرام ذخیره کنید، با رفتن به این گزینه و انتخاب Saved to archive (برای ذخیره شدن استوری در آرشیو اینستاگرام) و Save to gallery/camera roll (برای ذخیره شدن تصاویر و ویدئوهای استوری در گالری دوربین گوشی) عکس ها و استوری خود را ذخیره کنید.

تنظیمات مربوط به پروفایل شخصی و حساب کاربری (Edit Profile)

با این گزینه که در صفحه اصلی پروفایل شما هم وجود دارد، می‌توانید اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را تغییر دهید. اطلاعاتی که در این بخش می توانید به میل خود تغییر دهید شامل عکس پروفایل (Profile Photo)، نام (Name)، نام کاربری (Username)، آدرس وب سایت (Website) و شرح حال (Bio) صفحه اینستاگرام تان است. همچنین در این بخش اگر مایل باشید می‌توانید اطلاعات شخصی و محرمانه خود مثل ایمیل، شماره تلفن و جنسیت را نیز اضافه کنید.

در صفحات اینستاگرام تجاری و صفحاتی که برای کسب و کار طراحی شده اند، امکانات دیگری از قبیل نمایش صفحه فیسبوک، مشخص کردن موضوع و نوع کسب و کار شما و همینطور شماره تماس و گزینه های برقراری تماس (Contact Options) در اختیارتان خواهد بود. در بخش مربوط به اطلاعات تماس، این امکان وجود دارد که بتوانید ایمیل، شماره تماس و آدرسی که مخاطبان، ضفحه شما را می‌بینند، را تغییر دهید.

آموزش کامل لایو اینستاگرام را مطالعه کنید.

تغییر رمز عبور (Change Password)

این گزینه نیز همانطور که از نامش پیداست برای تغییر رمز عبور شما در نظر گرفته شده است و این امکان را برای شما فراهم کرده است که با کلیک بر روی آن و نمایش سه کادر متنی بتوانید رمز عبور خود را تغییر دهید، برای اینکه بتوانید رمز عبور خود را تغییر دهید باید کادرها را با دقت و به درستی پر کنید، این سه کادر عبارتند از:

  • رمز عبور فعلی Current Password
  • رمز عبور جدید New Password
  • تکرار رمز عبور جدید New Password, Again

پس از تکمیل و پر کردن صحیح کادرها، روی گزینه Save کلیک کنید. اطلاعات شما ذخیره شده و از این به بعد با رمز عبور جدیدی که اعمال کرده اید، می توانید وارد صفحه اینستاگرام خود شوید.

اطلاعات مربوط به ورود ها و پست های ذخیره شده (Saved Login Info)

پست هایی که تابحال لایک کرده‌اید (Posts You’ve liked)

در این بخش تمامی عکس‌ها یا ویدیوهایی که تا بحال در ورود به صفحه اینستاگرام خود لایک کرده‌اید، ذخیره شده اند تا در آینده اگر به آن‌ها نیاز داشتید، بتوانید براحتی دسترسی پیدا کنید.

ورود دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication)

با فعال کردن گزینه ورود دو مرحله ای، همیشه هنگام ورود به صفحه، علاوه بر رمز ورود، یک کد فعال‌سازی هم به شماره موبایل شما که با آن صفحه اینستاگرام خود را ساخته اید پیامک می‌شود، که وارد کردن آن برای ورود الزامی است.

blank

افراد بلاک شده (Blocked Users)

در این بخش از تنظیم نیز لیست تمام کاربرانی که بنا به هر دلیلی بلاک کرده‌اید را می بینید، اگر در آینده بخواهید کسی را از بلاک در بیاورید و یا در تصمیم خود تغییری ایجاد کنید می توانید با رفتن به این بخش، فرد مورد نظر را از این وضعیت خارج کنید.

Private Accounts

با فعال کردن این گزینه، محتوا و عکس ها و پست های صفحه اینستاگرام شما تنها برای هر که را که دوست داشته باشید نمایش داده می شود، در واقع صفحه خود را خصوصی می کنید و هر کسی نمی تواند عکس های شما را ببیند.

همانطور که می دانید در حالت عمومی تمامی پست‌ها و ویدیوهایی که در اینستاگرام آپلود می‌کنید و حتی لیست افرادی که فالو کرده‌اید برای تمام کاربران اینستاگرام، قابل نمایش هستند و همچنین هر شخصی می‌تواند آزادانه شما را فالو کند. اما با خصوصی کردن اکانت خود، هر شخص برای آنکه شما را فالو کند نیاز به تأیید شما دارد و تا قبل از آن نیز نمی تواند پست‌های شما را ببیند.

Settings

تنظیم مربوط به اکانت های لینک شده (Linked Accounts)

این گزینه برای متصل کردن اکانت فیسبوک، توییتر و غیره به اینستاگرام در نظر گرفته شده است.

از مزایای تنظیم و فعال کردن این گزینه می توان به بازیابی رمز عبور و همینطور همگام سازی پست‌های ارسال‌شده بین اکانت‌ فیسبوک، توییتر و غیره اشاره کرد.

Language

این بخش نیز به انتخاب زبان صفحه اینستاگرام مربوط می شود. اینستاگرام زبان های مختلفی را برای برنامه خود در نظر گرفته است.

پنجره اعلانات (Push Notification)

با فعال کردن این گزینه، هر گاه یکی از کاربران عکس و یا پست شما را در صفحه اینستاگرام تان لایک کرد، زیر پست شما نظر داد و یا اینکه شما را فالو کرد، اینستاگرام با ارسال اعلان شما را از آن اقدام باخبر می کند. با ورود به این بخش می توانید، روی این موضوع نظارت دقیق تری داشته باشید و برای هر اقدامی که دوست ندارید، اعلان ارسال شود، آن را غیر فعال کنید.

به عنوان مثال شاید دوست داشته باشیم از اینکه زیر پست های ما و یا در دایرکت، پیامی برای ما ارسال شده است با خبر شویم و پنجره اعلان ما را آگاه کند، می توان این گزینه را فعال کرد، در عین حال شاید دوست نداشته باشیم که بدانیم چه کسی ما را لایک کرده، پس می توانیم گزینه مربوطه را غیر فعال کنیم.

مصرف داده ها (Cellular Data Use)

با رفتن به این گزینه و انتخاب (Use less data) می توانید حجم مصرفی اینستاگرام تان را کمی کاهش دهید.

پیشنهاد ما این است که تا جایی که امکان دارد گزینه Use less data را فعال نکنید، با انتخاب این گزینه مدت زمان بیشتری صرف بارگذاری عکس ها می شود و حتی کیفیت عکس‌ های بارگذاری شده کاهش می یابد.

نظرات (Comments)

اینستاگرام تنظیماتی را اعمال کرده است که با فعال کردن آن جلوی نظر دادن به پست و یا عکس شما گرفته می شود و در واقع تا اجازه ندهید کسی نمی تواند زیر پست شما نظر بدهد.

همچنین می توانید با فیلتر کردن برخی کلمات، نظراتی را که دوست ندارید مشاهده کنید را مسدود کنید.

فیلتر کردن دستی (Manual Filter)

در این بخش به دلخواه خود می توانید کلمات و یا عباراتی که نمی پسندید به صورت خودکار سانسور شوند و برای شما و دیگر دنبال کنندگان شما نمایش داده نشود. برخی از کلمات ناپسند می توانند عبارات نژادپرستانه، عبارات ناسزا، اصطلاحات سیاسی و غیره باشد، براحتی می توانید کاری کنید که این گونه عبارات برای شما فرستاده نشوند.

ذخیره عکس های اصلی (Save Original Photo)

ذخیره ویدئو بعد از پست کردن (Saving Video After posting)

با فعال کردن و انتخاب این دو گزینه، این امکان فراهم می شود که بعد از ارسال عکس یا ویدئو، یک نسخه از آنها در گالری گوشی شما ذخیره خواهد شد.

افزودن حساب کاربری (Add Account)

با انتخاب این گزینه می توانید چند حساب کاربری در اینستاگرام ساخته و اضافه کنید.

نتیجه گیری

در حال حاضر شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام نه تنها در بین ایرانیان بلکه در سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است. این شبکه‌ی اجتماعی تنها در بین جوانان پرطرفدار نیست، بلکه نتیجه آمارگیری های مربوطه حاکی از این است که ۳۲ درصد از بزرگسالان هم در این اپلیکیشن عضو هستند و بسیار فعال می باشند. همانطور که می دانید این برنامه فقط برای سرگرمی و لذت بردن نیست بلکه با ساخت صفحه تجاری می توان کسب و کار مجازی راه اندازی کرد و از این طریق درآمد خوبی هم کسب کرد. پس بهتر است تمام ریزه کاری های آن و مخصوصا تنظیمات آن را بلد باشید تا استفاده از آن برای شما بهتر و موثر تر باشد.

همچنین، پیشنهاد می کنیم که ترفندهای اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید ضمن استفاده بهتر، فالوورهای خود را بالا برده و با افزایش تعامل با کاربران بهره و سود کافی از این برنامه را ببرید. با ما در بخش ترفندهای شبکه های اجتماعی همراه باشید. توجه شما باعث دلگرمی ماست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *