ترفند اندروید

برترین برنامه های نوت پد (Notepad) در اندروید

برترین برنامه های نوت پد (Notepad) در اندروید

برترین برنامه های نوت پد (Notepad) در اندروید

در صورتی که به دنبال دانلود یک برنامه Notepad مناسب برای نصب در دستگاه اندرویدی خود می باشید، این مقاله را حتماً مطالعه کنید. در این مقاله قرار است یک راهنمای دانلود Notepad اندروید را در اختیارتان قرار دهیم و بهترین برنامه های نوت پد را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که می دانید در حال حاضر اندروید محبوب ترین و پرکاربرترین سیستم عامل موبایلی در دنیا، می باشد. پس طبیعی ست که تنوع اپلیکیشن های توسعه داده شده برای این سیستم عامل هم به مراتب بیشتر باشد. نوت پد ها یا Notepad ها از برنامه هایی هستند که امکان نوت برداری سریع از طریق گوشی را برای کاربر ایجاد می‌کنند. وقتی این برنامه را در دستگاه خود داشته باشید می توانید با استفاده از آن سریعاً چیزهایی که به ذهن تان می ‌رسد را یادداشت نمایید. حال ما می خواهیم بدانیم هم اکنون کدامیک از برنامه های Notepad  فعلی موجود برای اندروید ارزش دانلود کردن را دارند؟ و می خواهیم بهترین برنامه های نوت پد اندروید را بشناسیم. ما در این مقاله قرار است یک راهنمای دانلود Notepad اندروید را در اختیار کاربران قرار دهیم و همین راستا بهترین اپلیکیشن های نوت پد موجود برای این سیستم عامل را به آنها معرفی کنیم:

1) برنامه ColorNote

برنامه ColorNote

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین Notepad های موجود برای سیستم عامل اندروید اپلیکیشن ColorNote می باشد. با استفاده از این برنامه می‌توان هم یادداشت برداری کرد و هم نسبت به ساخت لیست های مختلف (مثلاً لیست کارهایی که باید انجام داد) اقدام نمود. برنامه ColorNote از قابلیت های شخصی سازی مختلفی هم بهره برده است و همچنین کاربر می تواند تصویر و رنگ پس زمینه را تغییر دهد. برخی دیگر از قابلیت های مطلوب این اپلیکیشن شامل مواردی مانند پشتیبانی از تقویم، بکاپ گیری از یادداشت ها به صورت آنلاین و آفلاین و غیره می باشد. در ضمن این برنامه به صورت رایگان عرضه می شود و قابل دانلود است. بنابراین ColorNote را می توان به عنوان یکی از بهترین برنامه های Notepad (نوت پد) اندروید معرفی نمود.

دانلود برنامه نوت پد ColorNote  از گوگل پلی استور

2) برنامه Evernote

برنامه Evernote

یکی از قدیمی ترین و با کیفیت ترین برنامه های نوت پد یا Notepad موجود برای اندروید برنامه Evernote می باشد که کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می ‌کنند. این برنامه مجموعه بزرگی از ویژگی های مختلف را ارائه کرده است. برای استفاده از برنامه Evernote نیازی به صرف هزینه نبوده، اما اگر مایل باشید که به قابلیت های پیشرفته تر برنامه دسترسی پیدا کنید، باید مبلغی را پرداخت کنید و اشتراک سالیانه بخرید. رابط کاربری برنامه Evernote فوق‌العاده زیبا طراحی شده است و یادداشت برداری و تهیه لیست کارهایی که باید انجام شوند یا اصطلاحاً تو دو لیست (To Do List) به راحتی در این اپلیکیشن قابل انجام است.

دانلود برنامه نوت پد Evernote  از گوگل پلی استور

3) برنامه FairNote

برنامه FairNote

از دیگر برنامه های نوت پد (Notepad) محبوب بین کاربران در سیستم عامل اندروید برنامه اپلیکیشن FairNote می باشد که حتی نسخه ی رایگان آن ویژگی و قابلیت های زیادی را ارائه کرده است. در این برنامه که رابط کاربری بسیار چشم نوازی وجود دارد، سیستم تگ بندی اختصاصی تعریف شده است که به مرتب سازی یادداشت هایتان کمک زیادی خواهد کرد. همچنین این برنامه به مسئله امنیت کاربران اهمیت زیادی داده و از یک سیستم رمزگذاری اختصاصی برای حفاظت از یادداشت های شما استفاده نموده است. به صورت کلی برنامه FairNote هم اکنون یکی از بهترین برنامه های Notepad اندروید به حساب می آید. در ضمن برای دستیابی به ویژگی های بیشتر این برنامه می ‌توانید هزینه ناچیزی پرداخت کرده و از قابلیت های بسیار زیاد آن استفاده نمایید.

دانلود برنامه نوت پد FairNote  از گوگل پلی استور

4) برنامه FiiNote

برنامه FiiNote

در صورتی که به دنبال یک برنامه Notepad (نوت پد) کاملاً رایگان که کیفیت خوبی داشته و امکانات نسبتاً زیادی را ارائه کند، هستید. بی شک که اپلیکیشن FiiNote یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد. این برنامه از رابط کاربری زیبایی بهره مند بوده و پس زمینه در حین نوشتن نوت حالت چهارخانه را ارائه کرده است. در محیط این برنامه شما می ‌توانید با تایپ کردن، نوشتن کلمات و عبارت با دست و حتی کشیدن شکل نسبت به نوت برداری اقدام نمایید. پس FiiNote هم یکی دیگر از بهترین Notepad های اندرویدی به حساب آورد.

دانلود برنامه نوت پد FiiNote  از گوگل پلی استور

5) برنامه Google Keep

 

برنامه Google Keep

به دلیل اینکه برنامه Google Keep توسط شرکت گوگل ساخته شده است، معیارهای طراحی آن مبتنی بر متریال دیزاین (Material Design) سیستم عامل اندروید می باشد و بکارگیری آن در اندروید یک حس یکپارچه ‌سازی مطلوب را به کاربر انتقال می دهد. قابلیت هایی که توسط اپلیکیشن Google Keep ارائه شده است بسیار متنوع بوده و برنامه به طور رایگان در گوگل پلی استور عرضه می شود. این مسئله سبب شده که Google Keep  به یکی از محبوب ترین برنامه های نوت پد (Notepad) فعلی برای اندروید تبدیل گردد. این برنامه می‌ تواند با سرویس گوگل درایو (Google Drive) همگام سازی شده و به صورت ابری یادداشت های شما را ذخیره نماید. قابلیت های مثل ایجاد نوت گفتاری، لیست کارهایی که باید انجام شوند، یادآور و غیره تنها برخی از ویژگی های برنامه Google Keep هستند. در ضمن Google Keep به صورت رایگان برای کاربران قابل دانلود و استفاده می باشد.

دانلود برنامه نوت پد Google Keep  از گوگل پلی استور

6) برنامه LectureNotes

برنامه LectureNotes

اگر جزء افرادی می باشید که به دنبال یک برنامه Notepad اندرویدی هستید که برای نوت برداری در حین آموزش و شرکت در کلاس های مختلف مناسب باشد، برنامه LectureNotes یکی از بهترین گزینه های مقابل شما می باشد. این برنامه یکی از اولین اپلیکیشن هایی است که از قلم استایلوس پشتیبانی نموده و در حال حاضر از نظر کیفیت و ویژگی ها هم یکی از بهترین برنامه های نوت پد موجود است. این برنامه می ‌تواند در شرایط خاص از برنامه های مشابه دیگری مثل Evernote و OneNote پشتیبانی کرده و حتی از یادداشت کردن بر روی فایل های PDF هم پشتیبانی کند. فقط قابل ذکر است که متاسفانه اپلیکیشن LectureNotes به صورت رایگان در دسترس نیست و شما فقط برای مدت زمان محدودی می توانید از نسخه رایگان اپلیکیشن نامبرده استفاده کنید و پس از گذشت این دوره باید با صرف هزینه اشتراک آن را خریداری کنید.

دانلود برنامه نوت پد LectureNote  از گوگل پلی استور

7) برنامه Material Notes

برنامه Material Notes

برنامه ای که قرار است به شما معرفی کنیم با عنوان اپلیکیشن Material Notes به طور ویژه برای افرادی مناسب است که به سازگاری و همگام بودن اپ با متریال دیزاین اهمیت می‌ دهند. با استفاده از این برنامه می ‌توانید یادداشت های با طرح و رنگ های مختلف را ثبت نمایید. این برنامه شامل یک ویجت اختصاصی است که مطمئنا استفاده از آن بسیار کاربردی می باشد. اپلیکیشن Material Notes علاوه بر یادداشت برداری، به بهترین شکل ممکن امکان تهیه لیست کارهایی که باید در آینده انجام شوند (To Do List) و چک لیست را هم ایجاد کرده است. در ضمن این برنامه به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده می باشد.

دانلود برنامه نوت پد Material Notes  از گوگل پلی استور

8) برنامه Omni Notes

برنامه Omni Notes

اگر به دنبال یک ابزار نوت برداری ساده و در عین حال منطبق با متریال دیزاین هستید، برنامه  Omni Notes از دست ندهید. رابط کاربری این برنامه بسیار زیبا و رنگارنگ طراحی شده و قابلیت های متنوعی توسط آن ارائه شده است. ضمنا برنامه Omni Notes به صورت کاملاً رایگان عرضه می شود و کاربران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ ای می‌ توانند از تمام ویژگی‌ ها و قابلیت های آن استفاده کنند. برنامه Omni Notes امکان ترکیب کردن یادداشت ها، تغییر چینش آن ها و همچنین جستجو در بین یادداشت ها را ایجاد کرده است. پس در صورتی که به دنبال یک اپلیکیشن نوت پد (Notepad) رایگان برای دستگاه اندرویدی خود می باشید، برنامه Omni Notes  یکی از بهترین گزینه ها برای شما است.

دانلود برنامه نوت پد Omni Notes  از گوگل پلی استور

9) برنامه OneNote

اپلیکیشن OneNote توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده و اپلیکیشن نوت پد (Notepad) اختصاصی این کمپانی برای اندروید می باشد. جالب است که این برنامه با سرویس ذخیره سازی ابری وان درایو (OneDrive) مایکروسافت همگام سازی شده است، پس یادداشت های شما می ‌توانند در وان درایو به صورت ابری ذخیره و محافظت شوند. برنامه OneNote رابط کاربری بسیار زیبایی داشته و قابلیت های متنوعی را ارائه کرده است که بی شک از آن ها لذت می برید. این برنامه علاوه بر نوشتن یادداشت از قابلیت اضافه کردن صدا و عکس هم به یادداشت ها پشتیبانی نموده است.  پس برنامه OneNote مایکروسافت را هم می توان به عنوان یکی از بهترین Notepad های اندرویدی معرفی نمود.

دانلود برنامه نوت پد OneNote  از گوگل پلی استور

10) برنامه SomNote

برنامه SomNote

یکی دیگر از برنامه های نوت پد یا Notepad خوب موجود برای سیستم عامل اندروید برنامه SomNote است که مجموعه ای از قابلیت های مختلف را ارائه کرده است. ساختار این برنامه به گونه ای می باشد که برای نوشتن خاطرات، یادداشت های طولانی و ذخیره الگوهای خاص ایمیل یا نامه بسیار کاربردی است. این برنامه همچنین از سرویس ذخیره سازی ابری اختصاصی هم بهره مند است. در نسخه رایگان این برنامه حجم ذخیره سازی ابری محدود بوده و در محیط برنامه تبلیغاتی نمایش داده می ‌شوند که گاها آزاردهنده می باشد. اما با خرید اشتراک در SomNote از شر تبلیغات آن خلاص شده و همچنین حجمی در حدود 30 گیگابایتی برای ذخیره ابری یادداشت هایتان ارائه می گردد. برنامه SomNote از اضافه کردن عکس به یادداشت ها و همچنین رمزگذاری آن ها هم پشتیبانی نموده است.

دانلود برنامه نوت پد SomNote  از گوگل پلی استور

11) برنامه Inkpad Notepad – Notes – To Do

اپلیکیشن اندرویدی Inkpad Notepad – Notes – To Do در مقایسه با سایر برنامه های نوت پدی که در بالاتر به آن ها اشاره کردیم، قابلیت های کمتری را ارائه کرده است، اما با این حال کاربران زیادی به دلیل سادگی رابط کاربری این برنامه از آن استفاده می ‌کنند. پس این موضوع سبب شده که برنامه Inkpad Notepad – Notes – To Do  هم در لیست بهترین برنامه های نوت پد (Notepad) اندرویدی ما قرار بگیرد. با استفاده از این برنامه می ‌توانید علاوه بر یادداشت برداری، لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را هم به صورت یک چک لیست تهیه کنید. در صورتی که به دنبال یک برنامه Notepad اندرویدی ساده هستید، اپلیکیشن Inkpad Notepad – Notes – To Do یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد چرا که به صورت رایگان عرضه شده است.

دانلود برنامه نوت پد Inkpad Notepad – Notes – To Do  از گوگل پلی استور

12) برنامه Do It Tomorrow

کاربرانی که به دنبال یک برنامه خوب برای ایجاد لیست کارهایی که باید انجام دهند هستند، اپلیکیشن Do It Tomorrow  گزینه ی مناسبی است. با استفاده از Do It Tomorrow می‌توانید یک تو دو لیست (To Do List) دقیق و زیبا را طراحی نموده و از این برنامه بخواهید تا با پیغام هشدار، کارهایی که باید انجام دهید را به شما یاد آوری کند. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده است و استفاده از آن هم بسیار ساده می باشد.

دانلود برنامه نوت پد Do It Tomorrow  از گوگل پلی استور

13) برنامه Papyrus – Natural Notemaking

اگر به یادداشت برداری با استفاده از قلم استایلوس یا انگشت خود بر روی صفحه نمایش گوشی اندرویدی علاقه مند هستید، برنامه Papyrus – Natural Notemaking می ‌تواند یکی از بهترین Notepad های موجود برای شما باشد. در این برنامه شما باید یادداشت های خود را به صورت دستی وارد نمایید. این اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه شده است و قابلیت های آن چندان متنوع نیست.

دانلود برنامه نوت پد Papyrus – Natural Notemaking  از گوگل پلی استور

14) برنامه GNote

برنامه GNote

بی شک یکی از بهترین برنامه هایی که با هدف یادداشت برداری و ایجاد لیست کارهایی که باید انجام شوند، اپلیکیشن GNotes می باشد. این برنامه قابلیت همگام سازی مستقیم با برنامه جیمیل را داشته و رابط کاربری آن بسیار قابل درک و خوب طراحی شده است و نوت های کاربر می ‌توانند به صورت نوشتاری یا صوتی و تصویری ذخیره گردد. ضمنا اپلیکیشن GNotes به صورت رایگان عرضه شده است و به آسانی قابل دانلود می باشد.

دانلود برنامه نوت پد GNotes  از گوگل پلی استور

15) برنامه Notepad: Note list

برنامه ی دیگری که بعنوان یکی از بهترین برنامه های نوت پد اندروید معرفی می‌کنیم، Notepad: Note list  نام دارد. این برنامه که رابط کاربری مناسبی را ارائه کرده است، نوت ها یا یادداشت ها را در دسته بندی های مختلفی ارائه کرده است. همچنین با استفاده از این برنامه می ‌توانید علاوه بر یادداشت برداری، نسبت به ساخت لیست کارهایی که باید انجام شوند یا اصطلاحا تو دو لیست (To Do List) هم اقدام کنید. ضمنا اپلیکیشن Notepad: Note list به صورت رایگان عرضه شده است و به آسانی قابل دانلود می باشد.

دانلود برنامه نوت پد Notepad: Note list  از گوگل پلی استور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *