رپورتاژ آگهی, اخبار فناوری

قیمت ریپل و لایت کوین چقدر خواهد شد؟

قیمت ریپل و لایت کوین چقدر خواهد شد؟

ریپل و لایت کوین جزو ارز های پر طرفدار بازار محسوب می شوند و اگر حتی خیلی کم به دنیای رمزارز ها علاقه مند باشید، قطعا نام ریپل و لایت کوین را شنیده اید. بخصوص که قیمت لایت کوین در چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است. در این مقاله سعی داریم شمارا اندکی با این دو ارز آشنا کنیم و به برسی قیمت این دو در بازار بپردازیم.

ریپل چیست؟

اولین چیزی که باید در مورد ریپل بدانید این است که ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز دیجیتال. ریپل بیشتر به دلیل شبکه‌ی پرداخت دیجیتالی خود شناخته شده است. پلتفرم ریپل (Ripple) یک پروتکل به شکل متن باز می‌باشد و دلیل طراحی اینگونه‌ی این شبکه انجام تراکنش های سریع و ارزان است. ریپل از سیستم ماینینگ بلاک چین استفاده نمی‌کند و به جای آن از روش اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملات خود استفاده می‌کند. تراکنش های ریپل هزینه‌ی چندانی ندارند و به سرعت نیز انجام می‌گیرند.

ارز دیجیتال ریپل، با نماد (XRP) شناخته می‌شود. قیمت ریپل در زمان نگارش این مقاله حدود 6.500 تومان است. در مقایسه ریپل با بیت کوین در می‌یابیم که تراکنش های بیت کوین زمان بیشتر و هزینه‌ی بیشتری نسبت به ریپل دارند. ریپل از طریق پلتفروم خود این اجازه را می‌دهد تا همگان ارز دیجیتال خود را در Ripple Net ایجاد کنند.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین نیز مانند ریپل یک رمزارز همتا به همتا است که تراکنش ها را سریع تر و با هزینه کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد.

شبکه‌ی پرداخت لایت کوین نیز متن باز است و این شبکه‌ی پرداخت بر بستر بلاک چین قرار دارد. لایت کوین (LTC) را می‌توان بدون هیچ واسطه‌ای به صورت غیرمتمرکز به سراسر جهان منتقل کرد. لایت کوین نیز همانند بیت کوین (BTC) امنیت شبکه‌ی خود را با رمزنگاری و استخراج تضمین می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تراکنش های لایت کوین تقریبا چهار برابر سریع تر از بیت کوین هستند. برای مشاهده قیمت و نحوه نگهداری رمزارزهای مختلف می توانید به وبسایت ramzarz.news که مرجع اخبار و مقالات ارزهای دیجیتال است، مراجعه کنید.

زمان راه اندازی ریپل

رایان فوجر در سال 2004، شرکتی را تاسیس کرد که نام آن ریپل پِی (RipplePay) بود. ایده اصلی پشت ریپل‌پی، پروتکلی همتا به همتا از یک شبکه مطمعن بود که با استفاده از آن  بتوان به راحتی پول را از یک نقطه به یک نقطه دیگر در جهان منتقل کرد.

ایده اصلی ریپل‌پی به ایده امروز ریپل نزدیک است اما به دلیل مشکلات فنی و مدیریتی، تا سال 2011 این شرکت در رسیدن به اهداف خود چندان موفق نبود و کاربران آن کمتر از عدد ده هزار نفر بودند.

در ماه می سال 2011 جد مک کالب و در سال 2012 کریس لارسن فعالیت خود را در شرکت ریپل آغاز کردند و توانستند با کمک یکدیگر روح جدیدی در ریپل القا کنند و ریپل توانست توکن‌های خود را با عنوان XRP در ژانویه سال 2013 معرفی کند.

زمان راه اندازی لایت کوین

همانطور که می‌دانید پس از گذشت 10 سال هنوز هم هویت خالق بیت کوین (ساتوشی ناکاموتو) مشخص نیست اما جالب است بدانید خالق لایت کوین جوانی چینی به نام چارلی‌ لی است. چارلی کارمند سابق گوگل و کوین بیس بوده و در سال 2011 با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد.

دلیل خلق لایت کوین بسیار جالب است و دلیل آن این است که اگر بیت کوین را طلا فرض کنیم لایک کوین مانند نقره می‌ماند و در آرم لایت کوین که به صورت نقره ای مانند است این فلسفه نهادینه شده است. هدف لایت کوین ایجاد یک ارز دیجیتال برای کار های روزمره و ارزان تر است.

اوج قیمت ریپل

از سال 2014 تا 2018،  ارزش ریپل به شدت رشد کرد. در ابتدا و در سال 2014 قیمت این رمزارز که با نام XRP شناخته می‌شود بیش چند صد درصد صعود کرد و با عبور از لایت کوین به رتبه دوم بازار رسید. در نظر داشته باشید در آن زمان اتریوم به بازار ارز های دیجیتال عرضه نشده بود.

قیمت ریپل و لایت کوین چقدر خواهد شد؟اوج قیمت لایت کوین

لایت کوین تا سال 2014 رشد قابل توجه‌ای داشت اما دوران انفجاری قیمت لایت کوین در سال 2017 بود. در سال 2017 بیت کوین حدود 1700 درصد رشد داشت اما جالب است بدانید در همین سال لایت کوین 7000 درصد رشد داشت و به قیمت 320 دلار رسید که این قیمت بالاترین قیمت تاریخش محسوب می‌شود.

قیمت ریپل و لایت کوین چقدر خواهد شد؟پیش بینی قیمت ریپل و لایت کوین

با وجود تمام توضیحات انتظار می‌رود قیمت بیت کوین بر روی قیمت ریپل و لایت کوین تاثیرگذار باشد. نمودار ریپل نشان می‌دهد که در سال گذشته(2019) تغییر چندانی در قیمت آن به وجود نیامده است و ریپل نتوانسته از 0.4 دلار عبور کند.

همانطور که گفته شد لایت کوین نیز به دلیل اینکه از قیمت بیت کوین پیروی می‌کند، تغییرات قیمتش تقریبا مشابه با بیت کوین است. وبسایت Digital Coin Price معتقد است ارزش لایت کوین به تدریج رشد خواهد کرد و تا پایان سال 2020 ارزش لایت کوین به 70 دلار خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *