ترفند, ترفند آیفون

نکته های سایلنت کردن شاتر دوربین آیفون

blank

اگر به تازگی برای سفر کاری و یا موارد دیگر به ژاپن سفر کرده اید و قصد دارید آیفون خود را از ژاپن تهیه کنید، خوب است بدانید که شاتر دوربین آیفون های مدل ژاپن را نمی توان سایلنت کرد. اگر شاتر دوربین آیفونی که در دست دارید با استفاده از سوییچ سایلنت، سایلنت نمی شود باید بدانید که گوشی که در دست شما است، مدل ژاپنی آیفون است. دلیل این موضوع نیز علاقه ی شدید ژاپنی ها نسبت به عکس انداختن از حریم خصوصی دیگران است. ژاپن قانونی را وضع کرده است که طی آن، بایستی تمام گوشی هایی که برای این کشور بومی سازی می شوند، به هنگام عکس گرفتن صدای شاتر دوربین شان به گوش برسد. این قابلیت روی آیفون های مدل ژاپن را نمی توان غیر فعال کرد؛ چرا که نیازمندی های آن روی فریم ور گوشی های آیفون مدل ژاپن، کد شده اند. بومی سازی گوشی های آیفون، برای گوشی های آیفون مدل چین نیز به گونه ای دیگر صادق است. در مورد آیفون های مدل چین، شما نمی توانید صدای هشدار گوشی را به هنگام کاهش سطح میزان باتری سایلنت کنید. این قابلیت نیز روی فریم ور آیفون های مدل چین کد نویسی شده است و قابل تغییر نمی باشد. پس اگر هنگام مشاهده ی پیام کاهش سطح توان آیفون، صدای هشداری را می شنوید که نمی توانید آن را سایلنت کنید، آیفونی که در دست دارید مدل چینی این گوشی محبوب ساخت اپل است. اگر به ژاپن سفر کردید و علاقه به انداختن تصاویر بدون صدای شاتر دوربین دارید، در مورد خرید آیفون از ژاپن کمی تامل کنید.

 اگر آیفونی که در دست دارید مدل بومی شده ی کشور ژاپن نیست، می توانید برای سایلنت کردن صدای شاتر دوربین آن، سوییچ سایلنت گوشی را که در لبه ی سمت چپ و بالای گوشی قرار گرفته است، به سمت Mute آن سوییچ نمایید.  با این کار نه تنها زنگ خوردن گوشی بلکه، شاتر دوربین آیفون نیز سایلنت می شود.

نکته: شما با هیچ ترفندی نمی توانید شاتر دوربین آیفون های مدل ژاپن را سایلنت نمایید.

اگر آیفون خود را از ژاپن خریداری کرده اید، نمی بایست از اینکه نمی توانید شاتر دوربین را سایلنت کنید ناراحت باشید؛ چرا که آیفون های بومی شده برای کشور ژاپن دارای قابلیت ها و مزیت های  بسیاری هستند که تنها برای آیفون های کشور Nippon فعال است. برای مثال خوب است بدانید که آیفون های مدل ژاپن دارای باندهای LTE و نیز NFC سیستم  Near-Field-Communication هستند.

 

مطالب مرتبط