ترفند شبکه های اجتماعی

اپلیکیشن تلگرام و برخی از قابلیت های آن

تلگرام و برخی از قابلیت های آن

شاید شما بعنوان کاربری که به تازگی به اپلیکیشن تلگرام پیوسته اید یا حتی کاربری که چندین سال است از این پیام رسان استفاده می کنید، مایلید بدانید تلگرام چیست و توسط چه کسانی هدایت می‌شود؟ سرمایه تلگرام از کجا تامین شده و چرا این اپلیکیشن نسبت به سایر برنامه ‌های پیام رسان مشابه پرطرفدارتر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانیم به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهیم و این برنامه را به شما معرفی کرده و با چند قابلیت آن شما را آشنا کنیم.

مقدمه‌ ی برنامه پیام رسان تلگرام

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان در دنیا است که به خاطر قابلیت های بسیار زیادی که دارد برای کاربران جذاب شده است و کاربران بسیار بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این پیام رسان علاوه بر اینکه تمام سرویس های آن رایگان است، از سرعت و امنیت بسیار بالایی در میان سایر برنامه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی برخوردار است. همین ویژگی هاست که این برنامه را با سایر اپلیکیشن های پیام رسان متمایز می کند. برای مثال، تلگرام از سیستم رمزنگاری سر تا سری بهره می‌برد و به هیچ عنوان اجازه دسترسی سایر افراد به حریم خصوصی کاربران را نمی‌دهد. این قابلیت امنیت تلگرام را بسیار بالا برده است.

در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا در این مقاله در مورد برنامه تلگرام و ماهیت آن بیشتر صحبت کنیم. در صورتی که هر گونه سوال در ذهن شما وجود دارد و یا اگر به توضیحات بیشتری در رابطه با هر یک از بخش‌ ها و مراحل شرح داده شده داشتید، می‌توانید از طریق کانال های ارتباطی با کارشناسان کوک موبایل تماس حاصل کرده و راهنمایی دقیق‌ تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ ی برنامه پیام رسان تلگرام

مقدمه‌ ی برنامه پیام رسان تلگرام

تلگرام چیست؟

تلگرام که برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد یک برنامه پیام رسان (messenger) است که امکان ارسال و دریافت پیام ‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویری، ویدیویی و غیره را به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکان پذیر می‌کند. در این برنامه رمزگذاری شده همچنین امکان ساخت گروه و انجام گفتگوهای گروهی و ساخت کانال برای مقاصد شخصی و کسب و کار وجود دارد. این برنامه به دلیل بسیار پایدار بودن و ارائه چندین ویژگی مکالمه و چت ایمن، شناخته شده و مشهور می باشد. تلگرام به صورت دوره ای بروزرسانی می شود و هر بار ویژگی جدیدی هر چند جزئی به آن اضافه می شود و سعی می شود که اشکالات جزئی در عملکرد آن نیز برطرف شود. یکی از قابلیت هایی که در بروزرسانی ها اضافه شده است، امکان برقراری تماس صوتی مستقیم است که البته فعلاً به دلایلی این قابلیت در کشور عزیز ما ایران و برخی کشورهای دیگر غیر فعال شده است و انتظار داریم به زودی شاهد پیاده‌سازی آن در نقاط مختلف دنیا باشیم.

تلگرام نه تنها یک برنامه امن و سریع برای ارسال پیامک های متنی، فیلم  و عکس و فایل از آن سوی مرزهاست بلکه همچنین یکی از محبوب ترین برنامه های چت آیفون و اندروید در جهان است که باiMessage ، Facebook Messenger، واتس اپ، اسکایپ و سایر برنامه های پیام رسان دیگر رقابت می کند.

برنامه تلگرام آیفون با ارائه شیوه پیام رسانی آسان و یک سیستم غیرمتمرکز جدید که به هر کاربری این امکان را می دهد که مجموعه از پیام ها و فایل ها را ایجاد و به اشتراک بگذارند، امنیت و سرگرمی را به همراه آورده است به طوریکه کاربران می توانند با خیال راحت هر متن و عکس و فایل را برای یکدیگر ارسال کنند.

برنامه تلگرام آیفون

برنامه تلگرام آیفون

برخی از ویژگی‌های تلگرام

تلگرام مملو از ویژگی‌ها و قابلیت‌ های مختلفی است که هر کاربری را به خود جلب می کند و این قابلیت هاست که برنامه تلگرام را بسیار محبوب کرده است. شرح تمام ویژگی ها و امکانات تلگرام در این بخش کوتاه قطعاً شدنی نیست، بنابراین با صرف نظر از بسیاری از امکانات تنها به اصلی‌ترین ویژگی‌های تلگرام یعنی سرعت و امنیت بالای آن اشاره می کنیم. سرعت و امنیت در تبادل اطلاعات در عین ساده بودن و همچنین رایگان بودن این برنامه، باعث شده است که بین کاربران به عنوان یک پیام رسان همگانی جا بیفتد. می توانید از تلگرام تقریبا بر روی همه دستگاه های تلفن هوشمند، با سیستم عامل اندروید و iOS استفاده کنید. تلگرام از سیستم رمزگذاری سر تا سری (End to End Encryption) بهره می برد و به این صورت از حریم خصوصی کاربران حفاظت می ‌کند. چت خصوصی یا همان پیام های محرمانه در تلگرام (Telegram Secret Chat) به معنای گفتگوی خصوصی تلگرام است. اگر با یکی از مخاطبین مورد نظر خود گفتگوی خصوصی داشته باشید وارد محیط گفتگویی متفاوت از محیط پیش فرض گفتگو با مخاطبین خود خواهید شد که از شیوه رمزنگاری End to End برخوردار است یعنی پیام ها روی سرور های تلگرام باقی نمی ماند بلکه فقط در دستگاه دو طرف قابل مشاهده است. در این نحوه گفتگو هیچ گونه ردی از ارتباط شما باقی نمی ماند. همچنین قابلیت حذف خودکار وجود دارد که بعد از مدتی به طور خودکار پیام های شما حذف می شود. البته امکان فوروارد کردن پیام ها در چت خصوصی وجود ندارد.

درباره ی نسخه ی تلگرام 3.15 و قابلیتهای آن مطالعه کنید.

از میان متعدد ویژگی های دیگر این برنامه پیام رسان می توان به موارد زیر اشاره کرد. یکی از امکاناتی که می تواند مخصوصاً برای حساب های کاربری کسب و کار و تجاری مفید و سودمند باشد وجود ربات های تلگرامی است. بات های تلگرامی زیادی وجود دارند که به کمک آنها  انتقال پیام و ایده ها و نظرات صاحبان کسب و کار و کاربران معمولی در تلگرام راحت تر شده است.

یکی دیگر از این ویژگی ها حالت شب است که نه تنها به کاهش فشار چشم در هنگام استفاده از برنامه در شب کمک می کند، بلکه تا حدی به حفظ باتری تلفن شما نیز کمک می کند. در حالی که می توانید حالت شب را هر وقت دلتان خواست روشن کنید، همچنین می توانید آن را به طور خودکار روشن کنید.

یکی از ویژگی هایی که اکثر برنامه های پیام رسان مانند اپلیکیشن تلگرام به کاربران خود ارائه می دهد، امکان نمایش آخرین وضعیت آنلاین هر کاربر است. این قابلیت باعث می شود دریابیم که کاربران تلگرام مورد نظر ما چه موقع آنلاین و چه موقع آفلاین بوده اند. اگرچه این ویژگی از بسیاری جهات کاربردی است، ممکن است در برخی شرایط خوشایند نباشد و ما می خواهیم کسی از وضعیت آنلاین ما مطلع نباشد. بنابراین می توانید با ورود به بخش تنظیمات مربوطه، آخرین بازدید در تلگرام (Telegram last seen) خود را مخفی کنید و آن را به بازدید اخیر (Last seen recently) تبدیل کنید.

اپلیکیشن تلگرام علاوه بر اجرا شدن روی سیستم های اندروید و iOS همچنین به صورت تحت وب قابل اجراست. این موضوع به آن معناست که شما می‌توانید تلگرام را از طریق مرورگر و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه یا اپلیکیشن جانبی در کامپیوتر، لپ‌تاپ و غیره اجرا کنید. علاوه بر این نسخه تحت دسکتاپ آن نیز موجود است که می توانید ان را از سایت رسمی تلگرام دانلود کنید و روی رایانه شخصی خود (ویندوز و مک) نصب و اجرا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *